Hop til indhold

Dine yndlingsracer??


Gæst CookiesMoar
 Share

Recommended Posts

Gæst kasper-9400

nogle hunde jeg godt kunne finde på og have:-D

 

Amstaff

Berner sennen ( Møffe har gjordt mig forelsket i racen )

Golden retriever

Grand danois

Rottweiler

 

har Balther min Westie:-P går med tanken om nr 2 hund altså også en Westie.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst K9 Dober

Dobemann - er det eneste jeg kan forestille mig pt. :5up:

 

Ellers skulle det være Malinois, Tervueren eller grå/sort schæfer. Uanset hvad, skal det være en brugshund med drive!! :evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Australian Shepherds vil helt sikkert altid være at finde i mit hjem, det er bare den skønneste race :lun:

Derudover er jeg også ret vild med Shetland Sheepdogs, min første hund var en Sheltie og der kommer helt sikket også sådan en til huset igen på et tidspunkt, faktisk arbejder jeg aktiivt på den sag i øjeblikket :-D

 

Andre racer jeg er vild med tæller blandt andet: Rottweiler, jeg har altid været syg med den race, men om jeg nogensinden anskaffer en, er lidt mere tvivlsomt, men ikke 100% utænkeligt :-)

 

Siberian Husky er jeg også total vild med, det er bare en gudesmuk hund, men mentalt er det ikke lige den mest oplagte race for mig :( Men man skal jo aldrig sige aldrig ;-)

 

Bullmastiffen syntes jeg også er totalt chamerende, men jeg har ikke nogen umiddelbare planer om at føje sådan en til husstanden, det bliver nok ved drømmen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg fatter hat, af det der sms sprog:confused:

...

 

Jeg forstår faktisk heller ikke hvad de der forkortelser betyder, hvad betyder det?

Man har vel lov at være nysgerrig - som jeg er lige nu - meget! :-)

 

 

I kan selv være sms...hehe...det er vel ligesom når man skriver GD(grand danois) eller DDB(dogue de bordeaux)...tror man forkorter nogen af de navne der er lange..hehe...

 

Ast: Amerikansk staffordshire terrier

SBT: Staffordshire bullterrier

Ambull: amerikansk bulldog

APBT: Amerikansk pitbullterrier...

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår faktisk heller ikke hvad de der forkortelser betyder, hvad betyder det?

Man har vel lov at være nysgerrig - som jeg er lige nu - meget! :-)

SBT - Staffordshire Bull Terrier

APBT - American Pitt Bull Terrier

 

edit, Dogfather var hurtigere!

 

Mine yndlingsracer er Schæfer (alle typer, og pelsfarver, især grå, hvide og sorte, men dog ikke de forkryblede udstillingshunde der går som om de har skidt i bukserne), Belgiske hyrdehunde (undtagen den kr¢llede, den er grim), Akita, Pudel (alle st¢rrelser), Border Collie, Norfolk Terrier (den eneste terrier jeg nogensinde vil eje, og kun fordi de ser nuttede ud, nok ikke det rette grundlag? :lol:). Er sikker på der er flere, må lige tænke...

Jeg elsker staffier, men ville nok aldrig eje en.

Link til indlæg
Del på andre sites

SBT - Staffordshire Bull Terrier

APBT - American Pitt Bull Terrier

 

edit, Dogfather var hurtigere!

 

Mine yndlingsracer er Schæfer (alle typer, og pelsfarver, især grå, hvide og sorte, men dog ikke de forkryblede udstillingshunde der går som om de har skidt i bukserne), Belgiske hyrdehunde (undtagen den kr¢llede, den er grim), Akita, Pudel (alle st¢rrelser), Border Collie, Norfolk Terrier (den eneste terrier jeg nogensinde vil eje, og kun fordi de ser nuttede ud, nok ikke det rette grundlag? :lol:). Er sikker på der er flere, må lige tænke...

Jeg elsker staffier, men ville nok aldrig eje en.

Hvad betyder "edit"? Er det ikke et damenavn? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan selv være sms...hehe...det er vel ligesom når man skriver GD(grand danois) eller DDB(dogue de bordeaux)...tror man forkorter nogen af de navne der er lange..hehe...

 

Ast: Amerikansk staffordshire terrier

SBT: Staffordshire bullterrier

Ambull: amerikansk bulldog

APBT: Amerikansk pitbullterrier...

 

:mrgreen:

ska du si jeg er tyk:shock:

 

APBT - så er det næsten nemmere bare at skrive pitbull, det andet kløjes man bare i:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
ska du si jeg er tyk:shock:

 

APBT - så er det næsten nemmere bare at skrive pitbull, det andet kløjes man bare i:mrgreen:

 

 

hehe...det kan der være noget om...:mrgreen:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ved ikk om jeg skal være fornærmet eller enig, græde eller grine....

 

hov...kunne da aldrig drømme om at kalde dig tyk...:mrgreen:...men der kan være noget om at APBT er en lidt lang forkortelse...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg er ved at være ret indbidt i racer efterhånden.

 

Den dag Labell ikke er her mere skal jeg klart have den Dobermann jeg i så mange år har ønsket mig.

 

Jack russell'en skal jeg bestemt have igen, en race så fantastisk kan jeg ikke leve uden.

 

På trods af dårlige oplevelser må den Islandske fårehund gerne komme ind i mit liv igen.

 

Og så er der jo racen som startede hele min interresse for hunde Schæfer'en hvad skal man gøre uden denne skønhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stoffer og Balder

Tjaeh, jeg tror ikke at jeg skal have flere hunde, når dem jeg har, ikke er mere.

 

Men jeg må sige at jeg er helt dårlig med Broholmere :hjerte: totalt forelsket.

Så måske engang..

Link til indlæg
Del på andre sites

nogle hunde jeg godt kunne finde på og have:-D

 

Amstaff

Berner sennen ( Møffe har gjordt mig forelsket i racen )

Golden retriever

Grand danois

Rottweiler

 

har Balther min Westie:-P går med tanken om nr 2 hund altså også en Westie.

 

Yay, sådan, gogo Møffe! :banan:

 

:mrgreen:

 

Nå, back to topic...

 

Mine yndlingsracer, som også pt er en mulighed i fremtiden...:

 

Berner sennen (selvfølgelig :mrgreen: )

Grå/sort schæfer

Tornjak

Labrador

Border collie

 

Og ja, jeg ved godt, at det er meget forskellige racer :mrgreen:

 

På listen over racer, som jeg bare er ekset med udseendet med, uden at kunne se mig selv med dem:

 

Siberian Husky

Link til indlæg
Del på andre sites

Min favorit er absolut flatcoated retrieveren (skulle nogen være i tvivl). :lol: Men den faldende gennemsnitsalder, nye sygdomme, øget "flimmer på skærmen" osv. gør at jeg overvejer andre racer.

 

Jeg synes simpelthen der var så hårdt at miste min hund, så en race der ikke kan forventes at blive et godt stykke over ti år skal jeg ikke have. Derfor er en gammel drøm om en collieblanding også dukket op igen.

 

Med i mine overvejelser til næste hund er: tornjak (takket være Bernerazuro) :kys:, hovawart, storpudel og australian shepherd.

 

Der er sindsygt mange racer jeg gerne ville have men hvor egenskaberne ikke passer helt til mig. Bl.a. Borzoi, saluki, boxer, ridgeback og stort set alle spidshundene.

 

Når jeg bliver gammel engang, skal jeg nok have en tibetansk spaniel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Border Collie selvfølgelig :mrgreen: Når man først har ejet 1, så er det bare kærlighed ved første blik :hjerte:

 

Andre racer jeg kunne tænke mig at stifte bekendskab med er:

 

Aussie

Australsk cattledog

DDB

Kelpie

 

En Tervueren får jeg nok ikke igen :( Det er en dejlig race, men jeg er blevet lidt "frastødt" pga Huckie's helbred

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Min ynglingshund er Berner sennen... Jeg smelter ved synet, og det har været min yndlingshund siden jeg fik min første hundebog som 14 årig. Første gang jeg så mødte en Berner sennen i levende live, blev jeg helt blød i knæene... Det er nu en fantastisk dejlig hund... I flere år tog jeg til udstillinger med Berner sennen - tjaaa bare for at kunne sidde og nyde synet...

 

Så er jeg også ret betaget af Leonberger... Jeg synes simpelten de er så smukke.

 

Alaskan malamute er også bare :lun:

 

 

Alle sammen ret bamsede og store racer og så er jeg endt med at eje en Coton de tulear :hmm::hmm: ;-):?::lol:

 

Men jeg vil ikke af med min Coton, om jeg så fik to bernere i bytte :-) Så selvfølgelig er Cotonen min favourit, når der skal findes en hund, der rent faktisk passer til min livstil og de rammer jeg bor i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sort Spids er ubetinget den hund, som jeg og min familie har kastet vores kærlighed på.

 

Den er harmonisk af både sind og fysik, og det er en intelligent og aktiv hund, som dog også kan være i ro, når familien er det. Den er utroligt opmærksom på sin familie, og er en god vogter af vores hjem, og den er utroligt knyttet til familiens medlemmer. Den er meget trænbar, og vi siger drillende, at vi har godbidshunde, for byttedrift ejer den ikke meget af. Lykke og jeg har været på et par kurser i byttedriftstræning med redningshundene, men min lille godbidshund forbliver godbidshund :blink: Hendes bedste belønning er faktisk at få en ordentlig nussetur og en lækkerbidsken og blive talt sødt til.

 

Når jeg bliver gammel og rigtig svagelig, så kan jeg dog måske overtales til at få en Schipperke, som ligner den sorte spids meget, men som bare er en del mindre ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Nøøøjj. Der er mange...

 

Dem som jeg kunne overveje:

 

Springer Spaniel

Beagle

Cavalier King Charles Spaniel

Schnauzer

 

Racer jeg kunne overveje hvis min situation ændrede sig:

Border Collie

Schæfer

Rottweiler

Golden Retriever

Langhåret collie

Berner Senne

Siberian Husky

Finsk Hyrdehund

Thai ridgeback

Ruhåret hønsehund

Weimaraner

 

Racer som er dejlige men som jeg aldrig ville anskaffe mig af etiske grunde:

Mops

Fransk/Engelsk Bulldog

Boxer

 

Og så har jeg en svaghed for Malamutten og Aussien som jeg synes er fantastisk smukke.... Selvom jeg nok aldrig selv kommer til at eje en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...