Hop til indhold

hvor kan man købe en alaska klee kais


Gæst KATJA
 Share

Recommended Posts

Gæst KATJA

vi har kikket på nettet, og vi kan ikke finde en sådan opdrætter af alaska klee kais

 

vi har haft hyskyer og samojeder, men disse har forladt verden af alderdom,

 

så vi ville om der er en opdrætter af alaska klee keis i danmark eller sverige, og om der evt er nogle der har et link til en avler

 

jeg er hjemmegående førtidepencionist , så vi har massere af tid til forkæelse

 

håber der en nogle der kan hjælpe så vi kan få et nyt medlem at forkæle

Link til indlæg
Del på andre sites

så vidt jeg har læst er det en blanding af alaska hysky, og samojede, der igennem laaang tid der blevet avlet så de er blavet mindre

 

de findes i 4 størrelser, mini ,lille ,mellem og husky størrelse

 

ja jeg kan kun finde dem i usa, når jeg googler

 

men er det evt nogle der kender nogle i sverige, norge, danmark eller oget i den stil, vi kære gerne langt og venter gerne på den rigitge

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det tror jeg næppe du kan.

 

De er ikke godkendt nogen respektable steder - og anses i disse kredse som en direkte skændsel.

 

- så vidt jeg ved er Klee Kai avlet på Alaskan Husky, en aktiv brugs hund.

 

For at være temmelig grov så forstår jeg ikke Amerikanernes idé med at lave miniature af alle racer :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er en aktiv hund der i det meste af sit sind og fremfoning minder om hyskyen,

 

jeg kan godt forstå de laver denne race, mange ønsker sig en lille hund men med specille egenskabern

 

mange falder for huskyens udseende, hvilken er helt forkert, det er ikke en skøde hund men en brugshund

 

vi ville gerne have husky men vi er ikke til store hunde

 

her kan vi så få den hund vi drømmer om i en størrelse der passer ind i vores familie, en aktiv hund der skal aktiveres på mange måder, osv

 

vi kunne selvfølgelig også vælge en anden race der kunne passe ind i vores familie, og tro os vi har læst og besøgt menge avlere af forskellige hunderacer, de har da også været søde og skønne hunde,

men vi er faldet for alaskan klee kais, og vil derfor gerne i kontakt med en avler af disse, for af se hunden, snakken med avleren, osv

 

der er jo mange hunderacer der er avlet i mini også

 

feks collier, pudler osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg tror, at du må i gang med en googlesøgning og se om du kan finde en opdrætter i Europa eller Canada. Sandsynligvis finder du kun opdrættere i Canada.

 

Du skal jo nok regne med, at prisen er derefter, og at du skal betale en del for at få hunden fløjet til DK. Og hvis du også gerne vil se hvalpen inden den kommer til DK, kræver det også en tur derover.

 

Men lav en omfattende googlesøgning. Jeg havde på et tidspunkt også kig på en sjælden race og fandt efter lang tids søgen en opdrætter i Holland og endda et lille indspist globalt debatforum for ejere af denne race. Det tog lang tid at finde frem til, men det lykkedes da. Så held og lykke - en hurtig søgning gav mig da allerede et par canadiske kenneler :D

 

Forresten, måske ikke en ulempe for dig, men noget at være opmærksom på: når der er tale om sjældne racer, skal man ofte skrive under på en kontrakt, så opdrætter har krav på at opdrætte på hunden osv.

 

EDIT: Har lige set, at der er en række opdrættere i England. Så det er slet ikke så besværligt at anskaffe sig racen alligevel :) Her er bla. to styk:

1)Carol Winfrow Email: [email protected] Phone: 01777-705462

2) Jean Turbull Email: [email protected]

(http://pets.webshots.com/album/7053760THbERVcYPU)

Redigeret af Frigga
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at du må i gang med en googlesøgning og se om du kan finde en opdrætter i Europa eller Canada. Sandsynligvis finder du kun opdrættere i Canada.

 

Du skal jo nok regne med, at prisen er derefter, og at du skal betale en del for at få hunden fløjet til DK. Og hvis du også gerne vil se hvalpen inden den kommer til DK, kræver det også en tur derover.

 

Men lav en omfattende googlesøgning. Jeg havde på et tidspunkt også kig på en sjælden race og fandt efter lang tids søgen en opdrætter i Holland og endda et lille indspist globalt debatforum for ejere af denne race. Det tog lang tid at finde frem til, men det lykkedes da. Så held og lykke - en hurtig søgning gav mig da allerede et par canadiske kenneler :D

 

Forresten, måske ikke en ulempe for dig, men noget at være opmærksom på: når der er tale om sjældne racer, skal man ofte skrive under på en kontrakt, så opdrætter har krav på at opdrætte på hunden osv.

 

EDIT: Har lige set, at der er en række opdrættere i England. Så det er slet ikke så besværligt at anskaffe sig racen alligevel :) Her er bla. to styk:

1)Carol Winfrow Email: [email protected] Phone: 01777-705462

2) Jean Turbull Email: [email protected]

(http://pets.webshots.com/album/7053760THbERVcYPU)

 

tusinde tak, dem havde jeg ikke lige stødt på, vil strals undersøge sagen, og endu engang tusinde tak, det er jo noget tættere på

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg har en Alaskan Klee Kai og tror faktisk jeg er den eneste i DK! jeg har hentet min dejlige lille Comet i Norge 1 juli og det er den mest fantastisk race! De er ekstremt loyale, intelligente og lærernemme. Faktisk er det en virkelig nem race at holde.

Racen blev avlet frem i 70'erne og er ikke en brugshund. De har derfor ikke det samme behov for at "arbejde". Sibrien husky, grønlandske slædehunde, samoyed spids og mittelspitz er de racer der brugt for at komme frem Alaskan Klee Kai.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Alaskan Klee Kai og tror faktisk jeg er den eneste i DK! jeg har hentet min dejlige lille Comet i Norge 1 juli og det er den mest fantastisk race! De er ekstremt loyale, intelligente og lærernemme. Faktisk er det en virkelig nem race at holde.

Racen blev avlet frem i 70'erne og er ikke en brugshund. De har derfor ikke det samme behov for at "arbejde". Sibrien husky, grønlandske slædehunde, samoyed spids og mittelspitz er de racer der brugt for at komme frem Alaskan Klee Kai.

 

Hvor er billederne???!!! ;-) Det lyder rigtig spændende! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

øhh er helt ny herinde så er lidt i tvivl om hvordan det hele fungere!? Hvor kan jeg uploade billederne henne? er det i tråden eller hvordan?

 

Der er både sådan en præsentations-kategori, og en "vis os din perle". Men der er vistnok noget med at du skal ha' skrevet et vist antal indlæg før du kan lægge billeder op...? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jeg har en Alaskan Klee Kai og tror faktisk jeg er den eneste i DK! jeg har hentet min dejlige lille Comet i Norge 1 juli og det er den mest fantastisk race! De er ekstremt loyale, intelligente og lærernemme. Faktisk er det en virkelig nem race at holde.

Racen blev avlet frem i 70'erne og er ikke en brugshund. De har derfor ikke det samme behov for at "arbejde". Sibrien husky, grønlandske slædehunde, samoyed spids og mittelspitz er de racer der brugt for at komme frem Alaskan Klee Kai.

Nu er det begrænset hvor meget forstand jeg har på slædehunde og de forskellige typers aktivitetsniveau :genert:

Men jeg kan ikke se hvordan de nævnte racer kan give en race, der er lærenem (hvis vi definerer lærenem som samarbejdsvillig altså) og ikke voldsomt aktiv?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst huskylover

Hej,

 

Hold op hvor er det en sød hund du har :-) Jeg er selv vokset op med 2 Siberian Huskyer og leder nu selv efter hund. En Kai Klee ville være perfekt til os, da vi er flyttet i villalejlighed med have! Hvor i Norge har du købt din hund, hvordan kom du i kontakt og hvad kostede den ca.? På forhånd tak! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...
Nu er det begrænset hvor meget forstand jeg har på slædehunde og de forskellige typers aktivitetsniveau :genert:

Men jeg kan ikke se hvordan de nævnte racer kan give en race, der er lærenem (hvis vi definerer lærenem som samarbejdsvillig altså) og ikke voldsomt aktiv?

 

Så vidt jeg ved, er AKK avlet ud fra alaskan husky, sibirian husky og størrelsen blandt andet fra mini-modellen af samojeden, kaldet american eskimo dog. Eskimo dog findes i flere størrelser, toy, miniature og medium - medium er stadig mindre end samojed.

 

AKK findes også i flere størrelser, jeg har kun set toy-udgaven (apropo det, Comet - er det dig jeg møder i parken ved Chr.Havn??), og man kan sige, selvom en lille hund er vildt aktiv, så føles det måske ikke ligeså meget som hvis det er 50 kilo hund der er vildt aktiv?

 

Altså, den jeg har set i parken er i hvert fald vældig glad og aktiv, ligesom Tyson faktisk, men ham ser jeg bestemt også som værende en aktiv hund.

 

 

Lærenem ved jeg så ikke lige hvor de har fra :mrgreen: Dog er en samojed nu lærenem nok, den skal bare være lidt sulten hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved, er AKK avlet ud fra alaskan husky, sibirian husky og størrelsen blandt andet fra mini-modellen af samojeden, kaldet american eskimo dog. Eskimo dog findes i flere størrelser, toy, miniature og medium - medium er stadig mindre end samojed.

 

AKK findes også i flere størrelser, jeg har kun set toy-udgaven (apropo det, Comet - er det dig jeg møder i parken ved Chr.Havn??), og man kan sige, selvom en lille hund er vildt aktiv, så føles det måske ikke ligeså meget som hvis det er 50 kilo hund der er vildt aktiv?

 

Altså, den jeg har set i parken er i hvert fald vældig glad og aktiv, ligesom Tyson faktisk, men ham ser jeg bestemt også som værende en aktiv hund.

 

 

Lærenem ved jeg så ikke lige hvor de har fra :mrgreen: Dog er en samojed nu lærenem nok, den skal bare være lidt sulten hehe.

Det er også derfor jeg har svært ved at se hvordan den ikke skal være aktiv, med de racer blandet i. Men du har måske ret i at det virker mindre voldsomt med en mindre hund, selvom jeg selv får spat af små hunde, der vimser vildt rundt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også derfor jeg har svært ved at se hvordan den ikke skal være aktiv, med de racer blandet i. Men du har måske ret i at det virker mindre voldsomt med en mindre hund, selvom jeg selv får spat af små hunde, der vimser vildt rundt :engel:

 

Måske eskimo dog og så den anden mini-spidshunde-model der også er i, Schipperke (måtte lige søge, vildt svært hundenavn :lol:), har taget toppen af det? Det er en lille sort spids, som jeg mindes gør vildt meget, fik engang foreslået den til at passe på min båd :mrgreen:

 

Eskimo dog stammer fra den tyske spids, så det er ikke en slædehund.

 

Schipperke ved jeg ikke hvor kommer fra, men det er en flodpram hund som er brugt til at holde mus/rotter væk.

 

AKK har et mere spidst ansigt end de fleste slædehunde, synes jeg, den er mere henimod japansk spids.

 

Synes ikke sådan at den AKK jeg har mødt vimser, den løber bare rundt og leger og er glad. Men den er mere aktiv end bulldog, f.eks., altså det er en stor hund i en lille krop - er mit indtryk.

 

 

Alaskan husky:

images?q=tbn:ANd9GcSaf3wSv5r-0HPSDGMtCrJr54q2L0moSWuyeHTkH7-7zrY2WfWU

 

Siberian husky:

Kristari%27s%20Playin%20%27to%20Win%20006.jpg

 

American Eskimo Dog:

images?q=tbn:ANd9GcQVRSPEz_zXPBph2C_MIeq-pJx05gk71g_bCmkUj9x6-fpZ0d9-apacheleavessit.jpg

 

Schipperke:

attachment.php?attachmentid=1156&cid=18

 

Og tadaa - Alaskan Klee Kai:

alaskan-klee-kai-0001.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Buddha

Tak for alle din fine svar og foto. Jeg skal lige spørge om en ting, du skriver i et af dine indlæg at samojeden er lærenem når bare den er sulten, jeg har en samojede/labrador, som nok mest ligner en samojede ( har haft Golden og Labrador ) før og de spiser alt og hele tiden, men Holly spiser ikke særlig meget, jeg har hele tiden tænkt at det nok var fordi hun var mere samojede end labrador, men så så jeg dit indlæg ??

Ikke fordi hun er for tynd, men spiser samojeder normalt meget ?

 

De bedste hilsner Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Buddha

Tak for alle din fine svar og foto. Jeg skal lige spørge om en ting, du skriver i et af dine indlæg at samojeden er lærenem når bare den er sulten, jeg har en samojede/labrador, som nok mest ligner en samojede ( har haft Golden og Labrador ) før og de spiser alt og hele tiden, men Holly spiser ikke særlig meget, jeg har hele tiden tænkt at det nok var fordi hun var mere samojede end labrador, men så så jeg dit indlæg ??

Ikke fordi hun er for tynd, men spiser samojeder normalt meget ?

 

De bedste hilsner Gitte

 

Lige min samojed spiser ikke specielt meget, nej. Vi fodrer ham råt kød og han kan sagtens springe dage over, eller lade være med at spise op.

 

Vi har været aaaalle godbidder igennem, og pt. bruger vi faktisk frolic (selvom det er nogle rigtig skodgodbidder med sukker og korn i) og så disse uden korn og sukker, fra zooplus:

Small Dog Snacks & Treats: Yummeez Bone-shaped Chews (semi-moist)

 

Men en anden herinde fra, hendes samojed er altid sulten :vedikke:

 

Så hvis det altid har været sådan for din, er hun måske bare sådan. Men hvis det er kommet mere pludseligt, kan det jo godt skyldes noget bestemt. Men så skal du uddybe mere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...