Hop til indhold

Kan i se forskel???


Gæst Sine
 Share

Recommended Posts

.. det ene er Freya det andet er hendes søster...

 

Fik lige arrangeret at vi skal ned og besøge søster og hundemor i vores sommerferie, så håber det bliver rigtig sjovt for Freya!!

 

--

 

Dog blev jeg lidt irriteret, for vi havde jo fået afvide at Freya var sidste kuld for hendes hunde-mor, og nu viser det sig at de allerede har fået et kuld til i sidste uge.. Der havde været så mange der havde efterspurgt, så de tog lige et til, men nu var det også sidste gang!!! Stakkels Freyas hunde mor!!

 

Men nu har Freya altså fået helsøskende, bare vi ikke kommer til at tage en med hjem til august:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Martin siger at ørene står mere op, og jeg siger firkantet hoved.

 

Freje er på ingenmåde rund som i tyk, men hele hendes hoved er bare dejligere :blink:

 

TAAAARK!! Jeg synes også hun er flottere end hendes søster, men min mening gælder nok ikke helt:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

.. det ene er Freya det andet er hendes søster...

 

Fik lige arrangeret at vi skal ned og besøge søster og hundemor i vores sommerferie, så håber det bliver rigtig sjovt for Freya!!

 

--

 

Dog blev jeg lidt irriteret, for vi havde jo fået afvide at Freya var sidste kuld for hendes hunde-mor, og nu viser det sig at de allerede har fået et kuld til i sidste uge.. Der havde været så mange der havde efterspurgt, så de tog lige et til, men nu var det også sidste gang!!! Stakkels Freyas hunde mor!!

 

Men nu har Freya altså fået helsøskende, bare vi ikke kommer til at tage en med hjem til august:oops:

 

Uden at haven nogen form for forstand på GD'er, så synes jeg helt klart, at Freya er den dejligste! :lun:

Hun virker mere "blød" / "kvindelig"! :mrgreen:

 

Og hvor er det fedt, at hun skal møde sin hunde-mutti! Det bliver sjovt, at høre om hun kunne kende hende! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige kigget dine billeder af Vinnie igennem. Jeg ved ikke om det er fordi hun er vokset til sine ører, men synes da ikke de er som den der hvalp's ører?? Jo på legebilledet måske.. Men ellers ser de da ikke så højt-siddende ud?

 

Vinnies ører er rimeligt højtsiddende i forhold til de fleste grander. Jeg har ladet mig fortælle at det stammer fra amerikanske linier, fordi amerikanerne kuperer, og derfor ikke avler specielt efter hængeører.

Fordelen er, efter min mening, at det er nemmere at se "øresprog" end hvis ørerne er helt hængende. Men om det ene eller andet ser bedst ud, er nok en smagssag. Jeg ved af gode grunde ikke hvordan det vurderes til udstilling, men de fleste grander, jeg har set på udstillinger, har hængeører som Freyas.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnies ører er rimeligt højtsiddende i forhold til de fleste grander. Jeg har ladet mig fortælle at det stammer fra amerikanske linier, fordi amerikanerne kuperer, og derfor ikke avler specielt efter hængeører.

Fordelen er, efter min mening, at det er nemmere at se "øresprog" end hvis ørerne er helt hængende. Men om det ene eller andet ser bedst ud, er nok en smagssag. Jeg ved af gode grunde ikke hvordan det vurderes til udstilling, men de fleste grander, jeg har set på udstillinger, har hængeører som Freyas.

 

Hihi ja har set en del GD'er med tape på ørerne også for at de ikke skal stritte, det er så måske nok ikke helt hensigtsmæssigt eftersom de jo stadig vil avle stritører selvom de er blevet "ændret".

Link til indlæg
Del på andre sites

Søster har Vinnie-ører, som altså åbenbart er helt forkerte, men som jeg godt kan lide... Men sige hvem der er sødest, det kan jeg altså ikke, for alle hunde er vidunderligt søde, især når de er grander ;-)

 

 

 

 

Men selvfølgelig er den man kender altid lidt sødere :oops:

 

 

Det var skam heller ikke meningen at man skulle sige hvem der var sødest:-D, næe jeg synes bare det var sjovt at se den lille og samtidige store forskel der var på de 2 søstre!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Freja ser ellers sød ud det må være super lekkert med sin helt helt egen

hund, må man spøre om vorlangtid det to af gøre hinne renlig???

og vilken metode brugte du til hinne???.:-)

 

Jamen, Det kom egentlig helt af sig selv, vi brugte ikke nogen "metoder". Da hun kom hos os var det aften og vi fik hende til at tisse udenfor, næste morgen kradsede hun selv på have døren og der gjorde hun så begge dele uden for.

 

I de første 2 uger tisssede hun indenfor i ny og næ og hun kan stadig have en lille uheld om natten, men det er heldigvis sjældent.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst jeanett25

Ej det er faktisk alligevel utroligt at der kan være så stor forskel på helsøskende.

 

Jaja jeg ved godt at det ser man jo også ved mennesker, men alligevel.

 

Jeg synes på ingen måde de ligner hinanden - udover at de begge er GDér og begge fawn. :-D

 

Søsteren er mere maskulin i sit udtryk og hun ser dejlig fræk ud :mrgreen:

 

Freya ligner en lille prinsesse på sin trone på billede 2.

 

Jeg gad virkelig også godt at se nogle at Emils søskende eller specielt hans ene bror). Men forhåbentlig skal vi snart til hvalptræf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej det er faktisk alligevel utroligt at der kan være så stor forskel på helsøskende.

 

Jaja jeg ved godt at det ser man jo også ved mennesker, men alligevel.

 

Jeg synes på ingen måde de ligner hinanden - udover at de begge er GDér og begge fawn. :-D

 

Søsteren er mere maskulin i sit udtryk og hun ser dejlig fræk ud :mrgreen:

 

Freya ligner en lille prinsesse på sin trone på billede 2.

 

Jeg gad virkelig også godt at se nogle at Emils søskende eller specielt hans ene bror). Men forhåbentlig skal vi snart til hvalptræf.

 

Ja jeg glæder mig bare også til at møde mor og søster IRL!!!

 

Og Freya er en prinsesse (spurte-prinsesse er et af kælenavnene) og nu skal hun jo snart møde Emil, og det glæder hun sig bare til!!! :hjerte::hjerte: Men hun tror mig ikke helt når jeg prøver at fortælle hende at Bette-Emil jo nok er større end hende, selvom han er yngre!!!:mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Ja jeg glæder mig bare også til at møde mor og søster IRL!!!

 

Og Freya er en prinsesse (spurte-prinsesse er et af kælenavnene) og nu skal hun jo snart møde Emil, og det glæder hun sig bare til!!! :hjerte::hjerte: Men hun tror mig ikke helt når jeg prøver at fortælle hende at Bette-Emil jo nok er større end hende, selvom han er yngre!!!:mrgreen::mrgreen:

 

 

Hehe - spurte-prinsesse, jamen det er da elegant Sine :lol::lol:

 

Jaaa vi glæder os også MEGET til at møde Freya - men jeg ved altså ikke om han er større end hende? Tror du...der er alligevel over 10 ugers forskel på dem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

men jeg ved altså ikke om han er større end hende? Tror du...der er alligevel over 10 ugers forskel på dem :-D

 

JA, det tror jeg, hvis han vejede 39 i sidste uge om med den fart han vokser i så vejer de nok begge 45-46 om 3 uger!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden på billede 2, husker ikke lige om der står skrevet hvem det er,ligner rigtig meget Fedtmule :lun:

 

Fedtmule??? Pluto har jeg fået afvide et par gange, men Fedtmule, den har jeg ikke hørt før:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LilleChanel
Fedtmule??? Pluto har jeg fået afvide et par gange, men Fedtmule, den har jeg ikke hørt før:lol::lol:

Den har sådan lidt en Goofy-blik :lol:

Det er nok bare min egen kærlighed til Fedtmule,der gør,at når jeg ser en Grande hund,så ser jeg Fedtmule :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
JA, det tror jeg, hvis han vejede 39 i sidste uge om med den fart han vokser i så vejer de nok begge 45-46 om 3 uger!!

 

Emil vægt står lidt stille pt. Men tror Freya er større i rammerne - kan næsten ikk forestille mig at Emil er højere end hende :-D

 

Men uanset så er jeg sikker på de kan lege og lege i evigheder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...