Hop til indhold

Hurtta pro y sele ???


Trine
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jeg er helt vild med den, men har store kvaler med hensyn til deres størrelser.... :roll: Jeg havde oprindeligt tænkt at str. 60 nok var sagen - da Karla er 51 rundt om maven, men så sagde en elelr anden til mig, at de var mikro-små i størrelserne...

 

Jeg har nu endelig fundet ud af, at rigtig hundemad butikken i Århus har dem på lager, så jeg skal tage mig sammen til at køre til Viby med vappen, så vi kan prøve den på...

 

Men den føles rigtig lækker at røre ved ihvertfald :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt vild med den, men har store kvaler med hensyn til deres størrelser.... :roll: Jeg havde oprindeligt tænkt at str. 60 nok var sagen - da Karla er 51 rundt om maven, men så sagde en elelr anden til mig, at de var mikro-små i størrelserne...

 

Jeg har nu endelig fundet ud af, at rigtig hundemad butikken i Århus har dem på lager, så jeg skal tage mig sammen til at køre til Viby med vappen, så vi kan prøve den på...

 

Men den føles rigtig lækker at røre ved ihvertfald :mrgreen:

jeg vil også så gerne have dem til mine, de ser bare så lækre ud! Men ville heller ikke k¢be dem uden at pr¢ve dem f¢rst, fordi fronten ikke kan justeres.. Har dog heller ikke råd + har aldrig set dem herovre, så der er ikke så meget at g¢re ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil også så gerne have dem til mine, de ser bare så lækre ud! Men ville heller ikke k¢be dem uden at pr¢ve dem f¢rst, fordi fronten ikke kan justeres.. Har dog heller ikke råd + har aldrig set dem herovre, så der er ikke så meget at g¢re ved det.

 

Nej, det er det... Og Karla er super kort fortill, så jeg er ikke sikker på, at den funker til hende.... derfor tør jeg heller ikke købe før den er prøvet på...

 

 

Sælger de ikke Hurtta i UK? Jeg har set dem brugt rundt omkring til 200-250 kr - men det er aldrig de rigtige størrelser :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er det... Og Karla er super kort fortill, så jeg er ikke sikker på, at den funker til hende.... derfor tør jeg heller ikke købe før den er prøvet på...

 

 

Sælger de ikke Hurtta i UK? Jeg har set dem brugt rundt omkring til 200-250 kr - men det er aldrig de rigtige størrelser :rolleyes:

har set hurtta, men ikke Y selen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået en Hurrta y sele til Bella, min veninde købte en brugt af en her inde fra. Da jeg havde set og mærket den, besluttede jeg mig.

Jeg prøvede lige den sorte havde købt til sin hund og den sad godt nok meget stramt på Bella, men ellers sad den godt.

Så nu har jeg købt en der er et nr. større nemlig 100 og den er super god til Bella. ´Den glider ikke op i halsen og slutter pænt til over alt.

Så den kan kun anbefales :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Jeg bruger Y-selen til Zeus, og den er rigtig god. Hvis Bella er langhåret, kan jeg hvertfald kun anbefale y-selen frem for deres "almindelige" sele. Før brugte jeg den "almindelige" sele fra Hurrta, men den nappede pelsen af på ryggen, da ringen sidder løst på et bånd, frem for at være påmonteret, som ved Y-selen. Så den gamle var ret upraktisk, da Zeus´s lange hår satte sig fast i ringen, og hver gang han trak i snoren risikerede vi, at der sad en klump pels i klemme. Derfor prøvede jeg Y-selen, og det er bestemt et hit. Den sidder perfekt på Zeus, og så er den jo bare lavet af et rigtig lækkert materiale, og han slipper for at være hårløs på ryggen.

 

Jeg har forsøgt med lidt billeder for at forklare min pointe med ringene på ryggen.

 

Hilsen Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Men de ser enormt store ud, de vejledninger, Indy er kun ca 70 cm, og hun er stor for en belgier.... :confused:

 

Jeg ved heller ikke hvad de måler skal tages efter, men fik et godt råd så det var nemt at finde den rette størrelse.

 

Du måler rundt om hunden lige bag forbenene, Bellas mål er ca 86 cm, så skulle jeg ligge 5 cm til og se hvor jeg var nærmest. Dvs. for Bella er det så 90, men da hun er meget bred foran på brystet skulle jeg gå op til 100 cm.

Belgier er jo ikke så brede som boksere, så hvis din er 70 + 5 = 75 er det kun en 80 cm du skal have.

 

Men regn selv videre :-) Dem jeg har tjekket det på (3 stk.) der passer det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved heller ikke hvad de måler skal tages efter, men fik et godt råd så det var nemt at finde den rette størrelse.

 

Du måler rundt om hunden lige bag forbenene, Bellas mål er ca 86 cm, så skulle jeg ligge 5 cm til og se hvor jeg var nærmest. Dvs. for Bella er det så 90, men da hun er meget bred foran på brystet skulle jeg gå op til 100 cm.

Belgier er jo ikke så brede som boksere, så hvis din er 70 + 5 = 75 er det kun en 80 cm du skal have.

 

Men regn selv videre :-) Dem jeg har tjekket det på (3 stk.) der passer det.

 

det var også oprindeligt det jeg havde fået at vide. Karla er 51 rundt, det skulle jo så være str. 60. men så sagde alle, at de var mikrosmå i størrelserne, så jeg burde tage en 70... :confused:

 

Karla er dog bare enormt smal og kort fortil og den forreste strop kan ikke indstilles, så jeg tør ikke købe uden at prøve de 2 forskellige og se hvordan de sidder

Link til indlæg
Del på andre sites

det var også oprindeligt det jeg havde fået at vide. Karla er 51 rundt, det skulle jo så være str. 60. men så sagde alle, at de var mikrosmå i størrelserne, så jeg burde tage en 70... :confused:

 

Karla er dog bare enormt smal og kort fortil og den forreste strop kan ikke indstilles, så jeg tør ikke købe uden at prøve de 2 forskellige og se hvordan de sidder

 

Efter hvad jeg kan se på billedet skal Karla kun have en str 60, hun er ikke bred nok over brystet til at fylde en 70 ud.

Men hvis du bruger det regnestykke jeg bruger, passer det jo fint med en 60 cm. Hvis der havde været bulldog i hende skulle det nok være en 70 :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tobiasp

Iflg. hundesele.dk er Pro Y-selen den der passer flest hunde bedst, ifht. Hurttas andre seler. Jeg har dog ikke selv prøvet den, så mere klog vil jeg ikke gøre mig, ville bare henvise til hundesele.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...