Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne have den med på min daglige løbetur på 6 km, men den gider dårligt gå??? Jeg har købt snor til den, men den bakker bare når jeg hiver i den?? Jeg forstår det ikke?

 

Kunne hun ikke bare stille sig i den retning hun ville løbe og med hunden foran sig og så hive lidt hårdere? Så løber den vel baglæns :mrgreen: Det ville se aparte ud, men hunden ville da i det mindste komme med på løbeturen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Kunne hun ikke bare stille sig i den retning hun ville løbe og med hunden foran sig og så hive lidt hårdere? Så løber den vel baglæns :mrgreen: Det ville se aparte ud, men hunden ville da i det mindste komme med på løbeturen :mrgreen:

 

hahaha. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er egentlig mest imponeret over dit valg af citater at kommentere på.... Meget uskyldigt valgt... eller forsigtigt..... :lol:

 

Helt ærligt? Jeg orkede sgu ikke at kommentere på alle de indlæg jeg mente fortjente en kommentar med på vejen :oops::lol: Så det må være dagens tip: Tæppebomb en tråd, så giver Nollike op :mrgreen:I hvert fald når hun er træt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

De må altså til at få de hunde trænet så de kan styre dem,

 

 

Problemet er jo at det kan slå klik for alle. Også dem som træner på livet løs.

 

 

Der hvis vi engang gik tiltræning, var der den mest velopdragende shcæfer, som kunne det hele til UG og har aldrig haft problemer..........

 

 

En dag farede den lige i nakken på en golden i den anden ende af banen, umiddelbart uden nogen grund.

Og den ville IKKE slippe igen, ejeren var henne og prøve at lirke gebisset op, hvilket resulterede i et bid i pegefingeren.

 

De måtte tage halsbåndet og begynde at kvæle hunden ndtil den slap fordi den ikke kunne få vejret.

 

Jeg har lige set dr update hvor en hundetræner udtaler at hun ikke mener at træning vil forhindre en hund med gener til hundekampe, i at angribe.

(i indslaget er der så en "almindelig" hund der løber hen til amstaff i snor)

 

 

MEN, jeg ville give dig ret i at det IKKE skader at gå til træning.

 

 

 

 

 

Nogen der egentlig kender statestikken over hunde der angriber en anden hvos BEGGE hunde er i snor og bare passeret hinanden?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hov hov... "Skyd lortet" stammer tilbage fra en tid hvor jeg befandt mig derinde, og jeg begyndte at ytre dén kommentar, hver eneste gang en elelr anden teenagetøs med sin grimme skamavlede chihuahua begyndte at spørge ind til om det var normalt at hunden gøede, elelr pissede på gulvet hver nat, i en alder af 4-5 måneder....

 

Svaret var som regel: Nej det er ikke normalt. DU har en defekt hund. SKyd lortet og køb en der ikke er i stykker.

 

Eller noget i dén dur.

 

Helt iorden udtryk, hvis man ser på det med dé briller :blink:

 

 

 

k025.gifk025.gif

 

 

 

 

Det er god hunde humor :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Derefter kommer der en træner og udtaler sig, at en kamphund har jo de samme drifter som en jagthund, en jagthund jager når den ser sit snit til det, og det samme gør en kamphund:shock: Som jagthunde ejer har jeg aldrig oplevet ikke at kunne få fat i min køter når den har sat af efter et eller andet sageligt dyr, når Emma ikke er med i en jagt så giver hun ikke fem røde rejer for de fede skovduer der tuller rundt i baghaven, for hun ved godt at der falder brænde ned hvis hun bare som kigger lidt skævt til evt. bytte... Der måtte jeg lige udbryde "kulso" til fjernsynet:evil:

 

 

Du så dr update?

 

Mine forældres hund er en kleine munstelænder, og trods at det er meget sjældent jeg ser den, kommer den ALTID når jeg kalder, fasan eller ej.

 

Dog kom hun ikke med det samme den dag hun fandt et brugt kondom (MED knude på) inde i en busk :badr: , men jeg syntes ikke det tæller som bytte :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja... Fandt lige dén her igen :lol::

 

 

Det er en skrøne.......... blondie..............eyes.gif

Siden hvornår har skrøner haft en signifikant brugsværdi?

 

 

Jeg er IIIIIIIIIIIKKEEEEEEEEEEEEEE blond altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Kan du huske hvor slemt det var at få stukket et termometer op i rumpetten da du var barn? Det kan jeg, og jeg ønskede inderligt at min hund helller ikke skulle,

 

:mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Nogen der egentlig kender statestikken over hunde der angriber en anden hvos BEGGE hunde er i snor og bare passeret hinanden?

 

Det er her hele problematikken totalt halter .For der findes ikke nogen pålidelige statistikker, omkring hundebid, bidskader, og lignende. Der er en masse der tror og en masse der har lavet småstatistik over en kortere periode og i et begrænser omfang. Men ingen decideret landsdækkende statistik omkring alt det som alle snakker om. Vi VED reélt ikke nok.

 

Og når vi mangler disse grundlæggende ting. Så er det umådeligt svært at strikke en lovgivning sammen der bliver tilnærmelsesvis retfærdig.

Det bliver lidt ligesom "pittbull" loven, den bliver gennemført fordi medierne ellers ville gå i selvsving. Men antallet af hundebid er jo ikke faldet markant og i enkelte lande vil man ophæve "pittbull" lovgivningen fordi den var omsonst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

 

Tak for den :lol:

 

Der er altså ting, som man godt kan regne ud med almindelig logik uden at VIDE det.

 

Det er bare så forbandet "Dansk Folkeparti" agtigt at råbe højt med baggrund i følelser uden at vide hvad man råber om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så forbandet "Dansk Folkeparti" agtigt at råbe højt med baggrund i følelser uden at vide hvad man råber om.

 

 

Åååååååååååååååh ja, det har jo så været pia de sidste par dage.

 

 

Martin skrev til dem igår, for at hører hvad deres difination var på muskelhunde, siden de nu var det eneste parti der IKKE holdte sommerferie lige nu (håber ikke de ser det som noget negativt :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Sikke noget pladder at skrive. Hold dig nu til noget seriøst debat, tak!

 

Jeg er skam helt seriøs. Jeg sammenligner ikke ligefrem med motorsave.

 

Jeg holder mig til det jeg ved eller har fået at vide.

 

Jeg dømmer bare ikke ud fra hvad jeg tror eller blot formoder.

Hvis en hund bider er det ikke pr automatik den største giver de værste skader. Vi ved ikke hvor mange gange hunden bed eller hvor hårdt. Så vi kan ikke ud fra størelsen konkludere at den givwer værre bidskader. Vi kan formode det og vi kan frygte det med baggrund i hvad vi tidligere har oplevet . Men vi ved det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.bt.dk/krimi/politiet-bruger-ikke-hundelov

 

Skal vi gætte på at politiet ikke vil tage sådan en henvendelse seriøs? i hvert fald ikke alle steder efter min erfaring, da ville politiet kun rykke ud hvis jeg fik en dyrlæge regning som ejeren af den angribende hund ikke vil betale...

 

Det er, i min begrænsede erfaring, en halv sandhed :-)

 

Nummer to Staffy der var på Stella, opsporede jeg jo ved at gå fra dør til dør.

Jeg anmeldte ejeren, fordi hendes hund havde været ved at flå min, men også for at jeg gentagne gange havde set den rende rundt uden snor og uden kontrol - af og til med ejer rendende i hælene, men for det meste alene.

"Hullet i hegnet" blev brugt som undskyldning hver gang :roll:

 

Nå men, der tog politiet det faktisk alvorligt - hvilket var flot, taget i betragtning at der var MEGET begrænsede fysiske skader på Stella (i og med at vi var to hurtigtreagerende mennesker der flåede Stella væk og sparkede Staffy af H til).

De tog sågar ud og besøgte vedkommende.

 

Fint og flot!

 

Der hvor det gik galt var først efterfølgende, hvor jeg bliver ringet op af en meget nedladende kvindelig betjent der gav mig en LANG tale om hvor skræmmende det kan være at møde store legesyge hunde når man selv har en lille hund :shock: , at der jo ikke var sket noget særligt og slutteligt at det jo kan ske for selv den bedste at hunden stikker af igennem et hul i hegnet. Kort sagt, de havde ikke til hensigt at gå videre i sagen!

 

Hvad hjælper det at politiet tager henvendelserne alvorligt, når de så sender inkompetente mennesker ud for at vurdere hunden?

 

Heldigvis så ejerens boligforening noget anderledes på situationen, og problemet blev løst - så at sige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skam helt seriøs. Jeg sammenligner ikke ligefrem med motorsave.

 

Jeg holder mig til det jeg ved eller har fået at vide.

 

Jeg dømmer bare ikke ud fra hvad jeg tror eller blot formoder.

Hvis en hund bider er det ikke pr automatik den største giver de værste skader. Vi ved ikke hvor mange gange hunden bed eller hvor hårdt. Så vi kan ikke ud fra størelsen konkludere at den givwer værre bidskader. Vi kan formode det og vi kan frygte det med baggrund i hvad vi tidligere har oplevet . Men vi ved det ikke.

 

Det må da så også bunde i tro, for som du selv skriver så VED ingen noget om noget - eller hva? (hvis det er tilfældet er al debat vel nyttesløs indtil der er lavet store undersøgelser af alle emner)

 

En chihuahua, som bider, vil simpelhen tage en mindre "luns" pga. dens mindre mund og mindre bidstyrke i forhold til en hund med det modsatte. En stor og stærk hund kan knække halsen på en mindre hund men ikke omvendt osv.

En tiger kan nemt bide en kat i stykker, men det modsatte er næppe muligt.

En lille hund kan i princippet bide 100 gange og derved udrette samme skade som få bid fra en stor og stærk kan. Forskellen er blot at den lille nok aldrig vil få muligheden for at bide så mange gange, da den angrebne (eller andre) har en væsentlig større chance for at forsvare sig eller helt stoppe angriberen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må da så også bunde i tro, for som du selv skriver så VED ingen noget om noget - eller hva? (hvis det er tilfældet er al debat vel nyttesløs indtil der er lavet store undersøgelser af alle emner)

 

En chihuahua, som bider, vil simpelhen tage en mindre "luns" pga. dens mindre mund og mindre bidstyrke i forhold til en hund med det modsatte. En stor og stærk hund kan knække halsen på en mindre hund men ikke omvendt osv.

En tiger kan nemt bide en kat i stykker, men det modsatte er næppe muligt.

En lille hund kan i princippet bide 100 gange og derved udrette samme skade som få bid fra en stor og stærk kan. Forskellen er blot at den lille nok aldrig vil få muligheden for at bide så mange gange, da den angrebne (eller andre) har en væsentlig større chance for at forsvare sig eller helt stoppe angriberen.

 

ja, men nu startede du jo ikke med at argumentere for (ihvertfald ikke over for mig) at større hunde lavede større skader end mindre hunde, du sagde at kamphunde lavede større skader end selv "almindelige" hunde som var lige så store eller størrere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Heldigvis så ejerens boligforening noget anderledes på situationen, og problemet blev løst - så at sige!

 

Jeg fatter slet ikke hvad hunde i den størelse skal i etagebyggeri.

 

Det er hunde der skal have højt til himlen og rigeligt med kvadratmeter for at kunne få lov til at være den hund den er. Og det kan den ikke i en lejlighed på 4. sal.

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

kan du så fortælle mig hvordan du med almindelig logik er nået frem til det resultat?

 

Se svar til Priceman :-)

 

Desuden er det vel også almindelig logik, at man i tidernes morgen har "konstrueret" de hunde som er avlet til kamp til at være så effektive til deres arbejde (at kæmpe med andre hunde og slå evt. slå dem ihjel) som muligt (= udrette så stor skade som muligt på modstanderen hurtigst muligt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...