Hop til indhold

di kan ikke lig min lille hund


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

vi har veret ude at gå en lang tur i dag

 

det kan godt vere det bare er mig men er det ikke som om der er nogle

som er serlige beskyttene over for deres hunde lige for tiden.

 

jeg kom gåene med tulle hun gik inderst og der kom en mand og hans

kerste/kone og di havet en terier med af en type som jeg ikke kenner

og den gik osse ennerst alsår imod tulle i snor, idet jeg kommer tet på

med tulle (der var stadig 2meter hen til terieren for tulle) men pluslig

treker han rimlig kraftigt terieren hen til sig han havet nær trot i terieren

og så var det så det men senere var der en igen som skynte sig at treke

sin hund vek fra tulle.

 

der har altid veret nogle som har trugget deres hund til sig når di

ser tulle men ikke på den nermest let pernikket måde, det må

være alt det plader med kamphunde/muskelunude/hunde som er avlet

med kamp for øje:blink:.

 

men er det osse noget i andre gd ejere opblever??

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ér da ikke så mærkeligt at folk er påpasselige med hvem deres lille hund skal møde og komme for tæt på!

 

Tænk på alle de overfald på små hunde i øjeblikket af folk der ikke kan styre deres muskelhunde (se nyhederne :blink: ). Jeg ved godt at folk kan blive sure når man ikke vil lade sin lille bitte hund mødes snude ved snude med deres amstaff og hvad de ellers hedder, men du ved jo ikke om ejerne har tjek på hunden.

 

Jeg tager i hvertfald ingen chancer hvad DET angår :blink:

 

Jeg ved ikke om GD'en ikke er en decideret "muskelhund" men det er en MEGET stor vovse og det er kun forståeligt at nogen mennesker tager det at møde sådan én på den måde. Det ville jeg også selv gøre.

 

Der er jo også mange små hunde, der bliver utrygge ved store hunde. Især hvis de store er lidt for ivrige :blink: Så du skal ikke tage det så tungt, det er ikke dig eller din hund i særdeleshed de ikke kan lide. Det er bare situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ofte hundeejere der går en stor bue udenom Hektor og jeg, når vi kommer gående. Mange går sågar over på det modsatte fortov, for at undgå at hilse.

 

De fleste er ejere af små hunde, men der er også en del større hunde der ikke må hilse på - eller som i alle fald først skal se os an.

 

Jeg lader mig ikke mærke med det. Hvis folk trækker sin hund væk fra os, så er der vel en god grund til det. Måske er den lille hund ikke tryg ved store hunde, måske er den anden hund aggressiv, måske stoler ejeren ikke nok på sin hund, måske tror de at jeg ikke har styr på min (Hektor vejer jo efterhånden en del mere end jeg gør... hvis jeg havde en lille nervøs terrier, ville jeg måske heller ikke liiiiige gå hen til en "lille lort" af en kvinde med en KÆMPE hund :lol:) ...

 

Typisk passer det mig nu meget godt. Hektor elsker ALLE andre hunde og ignorerer selv knurrende/snappende hanner... SÅLÆNGE de er uden snor. Så snart Hektor er i snor, bliver han lidt usikker og har en meget lavere tolerance overfor dominerende hanner.

 

Jeg tror nu også at jeg ville passe bare lidt på hvis jeg havde en lille hund, der skulle møde en hund med SÅ stor størrelsesforskel. HVIS noget skulle gå galt, så er worstcase scenariet for gd'en at den får nogle grimme hak i benene. Worstcase scenariet for den lille terrier, ser ganske anderledes ud hvis granden får bidt sig fast :cry:

 

(Jeg synes i øvrigt at det er LIDT pinligt at Hektor er RÆDSELSSLAGEN for min gamle nabos chihuahua-mix. Lille krop...KÆMPE ego...og ALLE hundene i nabolaget havde respekt for den lille herre.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg ville også have mine betænkeligheder med at lege med en kæmpe, eller for den sags skyld give hånd til en :blink:

 

 

Vores hunde er store, og jeg og enhver anden fornuftig ejer (i mine øjne) burde have forståelse over for at nogle mennesker syntes at store hunde er farlige for deres små terrier, da de meget nemt kan trampe en gang og knække deres rygsøjle. Ja det er grovt, men det er en kendsgerning.

 

Dem ude i hundeskoven som kender Aslan ved at han hellere tager et træ, end at træde på deres hunde, men hvordan skulle en tilfældig kunne vide det?

 

Jeg kan godt forstå terrier ejeren, og jeg tror ikke mange ville sammenligne en GD med en kamphund :rolleyes:

 

 

Jeg har sågar forståelse for hende damen i hundeskoven som ville at jeg skulle tage Aslan i snor fordi han var for vild, det gjorde vi så ikke.......Aslan ville være ligeglad med hendes hund HVIS den ikke lagde op til leg :blink:

 

 

Aslan er jo også bare en lille hund........indtil han stiller sig ved siden af spisebordet :blink: Og han er ikke engang så høj som en GD!

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes, det kommer meget an på situationen:5up:

 

Møder jeg fx en GD, der går fuldstændig upåvirket og jeg kan se at den slet ikke gider at kigge på Cleo, så vandrer vi da gladeligt og roligt forbi og andre gange hilser hundene.

Men hvis jeg kan se, at en stor hund trækker og er lidt ivrig, så går vi altså også over på den anden side eller går i en bue udenom. Så er min Cleo med en ryghøjde på 24 cm altså lille:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvilken hund stor eller lille jeg møder, når jeg går med mine hunde, holder jeg afstand.

Hvis det er på samme fortov, går jeg over på den anden side eller trækker ud på gaden, hvis der ikke er trafik.

 

Mine hunde skal ikke hilse på fremmede hunde. De må nøjes med hinanden og de hunde, de kender.

 

Så du skal nok ikke lægge så meget i, at folk går væk fra dig og din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi møder andre hunde i starten på vores tur, er Freya hel vild!! Hun trækker, hopper op og ned.. og er mere end ivrig(hvis man kan være det):oops::oops: Så der er ikke noget at sige til at andre hunde ejere trækker væk i ny og næ!! Jeg ville bestemt gøre det samme.. Jeg plejer gerne at råbe til folk at hun bare er en legesyg hvalp, og så er folk altid lidt mere venlig stemte:-D

 

Hvis vi er ved at være færdige med tur og er på vej hjem, så ænser Freya ikke andre hunde, men der er da stadig nogen der trækker væk, det er fint nok med mig, jeg tænker ikke det er fordi hun er stor, jeg tænker at det er fordi deres hund ikke har lyst til at hilse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg ikke har GD blander jeg mig alligevel.. Før i tiden var det meget almindeligt at små terrier fik lov til at fare frem i flexien mod store hunde. Det synes jeg var meget ubehageligt. Nu er ejerne af de små hunde langt om længe kommet til at forstå at det altså kan gå galt når de lader deres små hunde lave det nummer. Det er jeg egentlig ikke voldsomt ked af. Jeg har nogen gange forsøgt at få dem til at forstå at det ikke er så smart, men hold op hvor bliver folk uforskammede når man beder dem om selv at passse lidt på.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg flår også tit i Petrine, det er hverken fordi jeg hader store hunde eller tror ejeren ikke har styr på dem - men Petrine er for det første lille, så en glad stor kan få sparket til hende, for det andet så snerrer hun, hvis nogen sniffer hende i nummeren, og det er ikke alle store der respekterer at det betyder stop. Hilser kun hvis den anden hundeejer direkte lægger op til det (og nogle af dem, har alligevel en dræber-hund, som ikke burde have hilst på andre :evil:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg flår også tit i Petrine, det er hverken fordi jeg hader store hunde eller tror ejeren ikke har styr på dem - men Petrine er for det første lille, så en glad stor kan få sparket til hende, for det andet så snerrer hun, hvis nogen sniffer hende i nummeren, og det er ikke alle store der respekterer at det betyder stop. Hilser kun hvis den anden hundeejer direkte lægger op til det (og nogle af dem, har alligevel en dræber-hund, som ikke burde have hilst på andre :evil:)

ØV da .... cujo forstår altid et nej, indtil han prøver igen :roll::roll: :mrgreen:

 

Sidst jeg så nogen direkte fjerne sin hund var en med en puddel, hun tog hende op i armene (det er altså ikke smart) og sagde nej flere gange imens hun holdt hundens snude, alligevel gik hu kun ½ meter forbi, så jeg måtte trække snoren helt ind så cujo ikke kunne hoppe op og se hvad det var for en sort grannøgle ...

Link til indlæg
Del på andre sites

ØV da .... cujo forstår altid et nej, indtil han prøver igen :roll::roll: :mrgreen:

 

Små hunde, inkl de farlige, plejer at respektere det, Petrines erfaring er at fra Labrador og op, så kræver man at sniffe, og hvis Petrine snerrer så bliver hun voldsniffet (pote på ryggen af hende :cry:) - ellers synes jeg det er fint nok at prøve igen og igen, for hun siger bare fra igen og igen :lol: og efter et stykke tid så må man jo godt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Små hunde, inkl de farlige, plejer at respektere det, Petrines erfaring er at fra Labrador og op, så kræver man at sniffe, og hvis Petrine snerrer så bliver hun voldsniffet (pote på ryggen af hende :cry:) - ellers synes jeg det er fint nok at prøve igen og igen, for hun siger bare fra igen og igen :lol: og efter et stykke tid så må man jo godt ;-)

Cujo bakker og sætter sig og kigget forvirret rundt, og så prøver han lidt igen eller vender røven til for at vise han er ufarlig og den anden gerne må snuse... uanset størrelse på kræet, bare de ikke er intakte hanhunde :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

.......Men Tulle er da stadig i løbetid, er hun ikke?

 

Hvis jeg gik på et fortov med en hanhund og skulle forbi en tæve i løbetid, så ville jeg altså også trække min hund til mig. Uanset størrelse.

 

Og en hanhundeejer kan tit lynhurtigt se, om hans hund er ved at "miste hørelsen" fordi der kommer en lækker tæve..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...