Hop til indhold

Hunde med på jobbet.


Gæst Lena
 Share

Recommended Posts

Lidt inspireret af Aslans tråd om hunden og den gamle mand, vil jeg høre om I har Jeres hunde med på arbejde? Eller kender hunde der går på arbejde på f.eks. plejehjem eller andre institutioner?

 

Jeg har Chili med på arbejde 1 gang om ugen.

 

Jeg arbejder i et Aktivitetshus/dagcenter for udviklingshæmmede voksne. De er vilde med hende. Søde og forsigtige er de når de kæler med hende. De fortæller om deres erfaringer med hunde. At de måske havde hund i barndomshjemmet, gerne vil have hund eller at de kender nogen der har en sød hund.

 

De elsker at skære gulerod og agurk i små stykker som de kan give hende i løbet af dagen.

 

Hun skaber en kommunikation og kontakt til den autistiske borger, glæde og smil hos de fleste. Vi har taget en masse billeder af borgerne og Chili og hængt op i hele huset. De elsker at se på billederne og spørger hvornår hun kommer igen.

 

Vi har lavet en form for slynge til Chili, når hun skal sidde på skødet af kørestolsbrugerene. Det er svært både at holde på Chili og ae hende på samme tid.

Chili slapper fuldstændig af og hygger sig. Hun ligger i skødet på den borger som har lidt spasmer....... pludselig får borgeren en spasme og slår lidt hårdere end almindelige klap på f.eks. låret af Chili..... Hun kikker lige op og så er det som om hun tænker: "Nåårh, det er bare X der får en spasme" og så lægger hun hovedet ned igen. Sådan kan hun ligge i en halv time.... Borger X og Chili får sig en lille "morfar".

 

Fast ritual er at en bestemt borger går tur med hende når vi har spist frokost. Noget borgeren ser meget frem til og tager sit ansvar meget alvorligt.

 

Når vi spiser frokost tusser hun rundt og "støvsuger" krummer op.... til stor morskab for borgerne.

 

Jooooh............ Chili er en rigtig lille isbryder........ hun smelter i hvert fald alles hjerter og skaber kommunikation, hvor det ellers kan være svært at "komme igennem".........

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg arbejder som nattevagt på et plejehjem og jeg har flere gange haft begge mine hunde med på arbejde. Da Koda var hvalp og ikke helt havde prøvet at være alene i 8 timer selvom jeg havde trænet alenehjemmetræning i min ferie, da kom han med hele min vagtuge på arbejdet.

Mine hunde kommer ind og hilser på flere af beboerne og de elsker det og snakker om det længe. Når vi går tur går vi også nogle gange op forbi om dagen og hilser på beboerne og viser hundetricks. Vi har en plejehjemshund som bor fast på plejehjemmet og han er til stor glæde for alle beboer og mine hunde når de byder op til leg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder som vinduespudser, jeg har altid Zantos med i bilen.

Når jeg pudser ved firmaer får den lov at følge mig rundt, der sker det tit at folk kommer ud og spørger om de må tage den med ind på kontoret. Alternativet er at kontordamerne vil gå ud for at snakke med den.

Og den nyder det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder på kontor, et lille privatejet vinduespudserfirma. Chefen har ofte sine egne hunde med, så derfor er Luna ikke SÅ meget med.

 

Men ugen efter hendes overfald var hun med hver dag, og hun var også med i torsdags, efter vi havde været på "besøg" hos Ken Lindblad i Fakse:-D

 

Hun er ikke lige så rolig som chefens, men hun er jo heller ikke så vant til det, og har det med at rejse sig, hver gang, der er nogen der bevæger sig.

 

Men hun er dejlig træt, når vi så kommer hjem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg arbejder som nattevagt på et plejehjem og jeg har flere gange haft begge mine hunde med på arbejde. Da Koda var hvalp og ikke helt havde prøvet at være alene i 8 timer selvom jeg havde trænet alenehjemmetræning i min ferie, da kom han med hele min vagtuge på arbejdet.

Mine hunde kommer ind og hilser på flere af beboerne og de elsker det og snakker om det længe. Når vi går tur går vi også nogle gange op forbi om dagen og hilser på beboerne og viser hundetricks. Vi har en plejehjemshund som bor fast på plejehjemmet og han er til stor glæde for alle beboer og mine hunde når de byder op til leg :blink:

 

 

Ih, jeg synes det er verdens bedste ide med plejehjemshunde......... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er journalist og har Leroy med næsten hver dag. Når jeg er på kontoret, venter han som regel i bilen. Men jeg kører tit ud til forskellige opgaver, og så kan vi som regel få tid til at standse ved skov eller strand og gå en tur. Det er sådan set et helt OK arrangement, som jeg tror vi begge får noget ud af :5up:

 

Før Leroy var det altid min gamle hund, Bo, der var med. Vinnie kan desværre ikke lide at vente i bilen, så hun må blive hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at tage min hund med på arbejde en gang i mellem (når jeg har fået hende næste år), men min chef vil ikke have det. Jeg arbejder på et plejehjem og de gamle vil gerne have besøg af min kommende hund.... En af beborgerne har endda haft en boxer-kennel i sine yngre dagene, men chefen siger nej...... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, jeg synes det er verdens bedste ide med plejehjemshunde......... :5up:

 

 

Ja vi har en hund og to katte boene fast på plejehjemmet og det skaber altså noget ro ved de gamle og Monty vores plejehjems hund får nemt nogle smil rem i folk så det dejligt. Det kræver jo selvfølgelig noget at have en plejehjems hund og da ikke altid lige nemt. Monty er meget overvægtig og de gamle forstår ikke at de skal lade være at fodre ham, de ved godt for det meste de ikke må men så sniger de sig til det alligevel. Vors pedel tager sig af gå turene og monty går lidt med ham rundt udenfor om morgenen, ellers opholder han sig ved en bestemt dame af beboerne og hos hender sover han også de to kan slet ikke undvære hinanden. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma kommer med når der er familiekursuser hos min lillebrors forening (NF foreningen) og der vel og mærke må være hunde det sted, alle syntes det er dejligt at hun kommer med. Ikke mindst børnene og de nye medlemmer føler sig mere tilpas når der er en hund som de kan snakke med/om og ikke forkusere så meget på sygdommen...

 

Emma kommer også med på arb. hos nogle der passer hende, manden tager hende med på sit firma. Hvor hun besætter han kontor totalt, bliver overfodret af kontordamerne, og går med ud i samlehallen og ser om alle gør hvad de skal (og seføli hilse på dem:rolleyes:). Men kopimaskinen er pis farlig:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at tage min hund med på arbejde en gang i mellem (når jeg har fået hende næste år), men min chef vil ikke have det. Jeg arbejder på et plejehjem og de gamle vil gerne have besøg af min kommende hund.... En af beborgerne har endda haft en boxer-kennel i sine yngre dagene, men chefen siger nej...... :(

 

 

 

Det er en skam at din chef ikke har "set lyset" endnu......... Har du spurgt hvorfor h*n er imod hunde på plejehjemmet?

Argumenterne for er mange og rigtig gode - synes jeg...... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma kommer med når der er familiekursuser hos min lillebrors forening (NF foreningen) og der vel og mærke må være hunde det sted, alle syntes det er dejligt at hun kommer med. Ikke mindst børnene og de nye medlemmer føler sig mere tilpas når der er en hund som de kan snakke med/om og ikke forkusere så meget på sygdommen...

 

 

NF?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder også i på et dagscenter/bofællesskab for udviklingshæmmende og der er han med et par gange i ugen. Til stor glæde for beboerne og de andre der kommer der i løbet af dagen.

 

Der har slet ikke været nogle former for dårlige oplevelser :-)

 

Jeg er stor tilhænger af den form for kontakt med dyrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har absolut ikke Bassen med på arbejde, men jeg havde en vielse i går, hvor en af gæsterne havde sin Berner med i kirke og jeg vil da lige tilføje, at det var en særdeles velvillig gæst. Når jeg sagde: Lad os rejse os bla bla bla, strøg vovse op fra dæk. Dyyyygtiiiig Berner :mrgreen:

 

 

Og den faldt ikke i søvn under prædiken? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Ih det kunne være så fint at kunne have Cookie med. Men den går nok ikke som lærer..

Jeg har faktisk tænkt på at tilbyde hende på plejehjemmet lige ved siden af hvor vi bor som hyggehund mens jeg er i skole/arbejde. Men jeg tænker også at hun nok bliver lidt rund i det... Og jeg aner heller ikke om de ville gide det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv jeg må ikke have Petrine med på arbejde, hun elsker ellers at køre tog!

 

Der var en som havde sin gravhund med, der hvor vi fylder diesel / vand på toget og vasker (en masse køren frem og tilbage) - den løb rundt på skinnerne, og når man så skulle ind og have pause midt om natten, så kom den op at ligge i arm, det var SÅ herligt (der var kamp om hunden!)

 

Går klart ind for hunde på job, uanset at nogen nok synes de er ulækre :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg arbejder jo om natten i københavn så hundene er næsten altid med på arbejde jeg får så penge for at have dem med og de nyder og kommer med og bestille lidt istedet for og være derhjemme :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en skam at din chef ikke har "set lyset" endnu......... Har du spurgt hvorfor h*n er imod hunde på plejehjemmet?

Argumenterne for er mange og rigtig gode - synes jeg...... :blink:

 

Jeg tror det er noget med hundehår... Hmm... Og at plejehjemmet ikke er et sted hvor man opbevare hunde og børn:roll: Og hun gider ikke have at alle tager deres hunde med. Det er jo ikke alle hunde som er lige gode som plejehjemshunde. Tror måske hun er bange alle vil tage deres "vilde" hunde med...

 

Jeg har en kollega som tager sin Golden med i weekenden, for så er chefen der ikke og de gamle elsker det, så de sladder ikke til chefen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Solsikke80

Jeg kan desværre ikke have min hund med på arbejde da jeg arbejder med fødevarer, men han ville sikkert elske det :mrgreen:

 

Han har dog været med læresten på arbejde et par gange, men han er også ansat på kontor, og der er han hjertelig velkommen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er noget med hundehår... Hmm... Og at plejehjemmet ikke er et sted hvor man opbevare hunde og børn:roll: Og hun gider ikke have at alle tager deres hunde med. Det er jo ikke alle hunde som er lige gode som plejehjemshunde. Tror måske hun er bange alle vil tage deres "vilde" hunde med...

 

Jeg har en kollega som tager sin Golden med i weekenden, for så er chefen der ikke og de gamle elsker det, så de sladder ikke til chefen. :blink:

 

 

Nej nej, det er heller ikke sådan at jeg mener at vi alle skal have vores hund med på arbejde. Chili er en perfekt hund til jobbet, men Pepsi ville overhovedet ikke egne sig og jeg ville aldrig drømme om at tage hende med.

 

Jeg mener at et hvert plejehjem skulle have sin egen hund eller i det mindste have en aftale med bestemt personale som vil lægge hund til.

 

Man kan selvfølgelig ikke have at ALT personalet tager deres hunde med samme dag......... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...