Hop til indhold

Lidt undren over godbidder


Gæst Tinee
 Share

Recommended Posts

Vi skal starte til hvalpetræning med vores hvalp på onsdag, og i forbindelse med godbidderne er jeg begyndt at undre mig lidt.

 

Vi har købt nogle godbidder, der hedder 'Training Bites', og begge vores hunde ELSKER dem! Det er kun godbidder, de får i forbindelse med træning, så det er noget helt specielt for dem, når de får dem.

 

Men til informationsmødet for hvalpetræningen igår fik vi at vide, at det ville være bedst med små stykker pølser til hvalpen. Lidt som om, at det man kan købe i tørfoder slet ikke er godt nok. Det undrer mig lidt, for hvis man har vænnet den til ét, så behøver man vel ikke begynde at vænne den til noget andet senere...?

 

Hvad er jeres erfaring med godbidder? Vi har selv haft stor glæde af vores training bites før, og det er derfor også dem, vi starter op med. Men det kan selvfølgelig være, at vi bliver klogere ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

fordelen ved pølser er at de er bløde og nemme at tygge :-) Det ved jeg jo så ikke om de godbidder du nævner er..

 

Med Tacco er det sådan at når vi træner på hold skal der virkelig noget ekstra ordinært til for at holde hans opmærksomhed. Når vi træner hjemme kan han det hele med tørkost som belønning :-)

 

Vi har haft brugt mange forskellige slags godbidder for at han ikke skulle blive træt at dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal starte til hvalpetræning med vores hvalp på onsdag, og i forbindelse med godbidderne er jeg begyndt at undre mig lidt.

 

Vi har købt nogle godbidder, der hedder 'Training Bites', og begge vores hunde ELSKER dem! Det er kun godbidder, de får i forbindelse med træning, så det er noget helt specielt for dem, når de får dem.

 

Men til informationsmødet for hvalpetræningen igår fik vi at vide, at det ville være bedst med små stykker pølser til hvalpen. Lidt som om, at det man kan købe i tørfoder slet ikke er godt nok. Det undrer mig lidt, for hvis man har vænnet den til ét, så behøver man vel ikke begynde at vænne den til noget andet senere...?

 

Hvad er jeres erfaring med godbidder? Vi har selv haft stor glæde af vores training bites før, og det er derfor også dem, vi starter op med. Men det kan selvfølgelig være, at vi bliver klogere ;-)

 

Det er oftes sådan at selv om tørfoder er nok til at fange hvalpens opmærksomhed hjemme, så er det ikke nok på træningspladsen, her sker der så meget andet som er spændende for hvalpen, derfor skal belønningen oftest være noget endnu bedre en det du kan bruge derhjemme.

Så var jeg dig ville jeg have pølsestykker med i reserve:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er ikke et spørgsmål om hvad man har vænnet sin hvalp til, det er et spørgsmål om hvorvidt den vil hoppe på tungen for godbidden uanset andre hvalpes nærvær, fremmed sted, fremmede personer mv.

 

Din godbid skal kunne matche enhver udfordring på træningspladsen.

Muligvis kan training bites dette, men regn ikke med det.

 

Og så (undskyld Olivers) indeholder traning bites det samme som Frolic, bare i mere finmalet form, og er super dyre i brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: I begynder at gøre mig helt usikker... vi har aldrig gået til hvalpetræning før. Vores gamle hund var en samlet pakkeløsning (trænet fuldt ud) fra Dansk Dyreværn, så han var jo nem at få med hjem. Så vi er fuldstændig novicer, selvom vi har haft hund i 6 år... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er nødt til at få noget blødt (bruger fars) for ellers bruger hun for lang tid på at stå og gumle - det er ikke så meget for at motivere hende for alt spiseligt er guf for hende.

 

Du kan jo prøve dig frem, dur det ikke første træningsgang, så må du bare skifte, eller have pølse med i reserve (der er da uhyggelige ting i pølser, nitrit og nitrat med mindre du holder dig til økopølser selvfølgelig)

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: I begynder at gøre mig helt usikker... vi har aldrig gået til hvalpetræning før. Vores gamle hund var en samlet pakkeløsning (trænet fuldt ud) fra Dansk Dyreværn, så han var jo nem at få med hjem. Så vi er fuldstændig novicer, selvom vi har haft hund i 6 år... :-)

 

Du skal som ikke blive usikker :ae:

Du skal bruge det som din hund kan lide og som du kan stå inden for. Jeg mener ikke træneren skal bestemme hvad din hund skal have i belønning. Vores hund får ikke pølser, der er så meget andet hun kan få i stedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hehe...jeg ved jeg får slag nu...:oops:...udover pølser og kyllingetern, får Pablo og Victoria "fucking fedtet fake-frolic"...:mrgreen:...som er Rufus fuldfoder fra Aldi til 20kr...

 

de er bløde og hundene elsker dem...som foder har det vist lav eller ingen værdi...men som godbidder er det udmærket...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Genial god idé med den godbidsrunde!! Fremmedes godbidder er jo altid bedre - det har jeg lært "the hard way" :mrgreen:

 

hehe...det er nemlig noget der virker...:-D...fandt også ud af at Victoria ELSKER dem der lugter af fisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal som ikke blive usikker :ae:

Du skal bruge det som din hund kan lide og som du kan stå inden for. Jeg mener ikke træneren skal bestemme hvad din hund skal have i belønning. Vores hund får ikke pølser, der er så meget andet hun kan få i stedet for.

 

Selvfølgelig skal man da bruge det hunden kan lide!

Der er ingen træner som hverken kan eller vil bestemme hvad du skal bruge!

Men dine trænere er der for at komme med gode råd om hvordan du bedst træner din hund!

En af de gode råd er: brug en belønning hunden vil gøre alt for!:5up:

Det er der ikke ret mange hunde der vil for alm. tøre godbidder!

Så den der ide med at træneren bare vil bestemme! glem den, det er slet ikke det, det handler om!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...