Hop til indhold

hvor opholder jeres hund sig?


Gæst anonym82
 Share

Recommended Posts

Gæst anonym82

Kære alle fantstiske hundeejere.

 

Jeg skriver dette indlæg fordi, vi her i huset hr talt lidt om hvor Bella vores tæve på 10 mdr, skal være når vi ikke er hjemme.

 

Til at starte med h Bella været i hele huset, men i foråret, havde vi en episode, hvor hun bed hul vores nye sofa, til 17.000 kr. Min mand blev temmelig vred :(

Kort efter denne episode, fik jeg læseferie, og derefter sommerferie. Da jeg har haft reltiv god tid, har Bell fået rigtigt meget motion HVER DAG. Jeg er godt klar over at hun stadig skal ud og gå et par gange om dagen. Men på tirsdag starter skolen, og min mands ferie, er også slut.

 

Vi har snakket om at Bella kan være i udestuen, når vi ikke er hjemme. Men jeg er bange for at det er for koldt derude?

 

hvor er jeres hunde, når i ikke er hjemme? hvordan undgår man ulykker?

 

På forhånd tak.

Knus

s

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

jeg kan ikke helt lure, om I har øvet alene hjemme også i denne lange ferie? Hvis hun ikke har været alene i så lang tid, så kan I jo nok ikke forvente, at hun klarer at være alene allerede på tirsdag.

 

Men udestuen er vel, som sted, et fint sted at være alene:5up:

 

jeg kan jo ligesom ikke fortælle, hvor Cleo er, når hun er alene hjemme, da hun ikke KAN være alene og derfor altid er med mig:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anonym82

vi øvede alene hjemme, dengang vi fik hende, og det gik sådan set også rigtigt fint, lige indtil den dag hvor det gik ud over sofaen.

 

Jeg ved jo ikke hvad den stakkels hund tænker, hun skal ikke føle sig straffet eller noget. Men udestuen er indrettet som en stue, med sofaer og lign. Bella kan godt være alene uden at lave ballade, kan jo heller ikke have en lab. med på uni :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Elvis er i køkkenet, når han er alene hjemme og det er så planen, at han skal have hele huset, eller i hvert tilfælde stue + gang, når han bliver større og vi er (forholdsvis ;-)) sikre på, at han ikke render og bider i alt muligt, når han ikke er hjemme.

 

Men det fungerer fint m/køkkenet, så det kan da også være, vi bare bliver ved med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Luna var lille og teenager, havde hun gangen og badeværelset. Ikke meget plads, men nu skulle hun jo heller ikke rende rundt og lege klovn, men sove..

 

Jeg håber da, at I også har øvet lidt alene-hjemme træning mens du har været hjemme. Ellers er det ris til egen r*v, når hunden skal til at være alene igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er i hele huset. Men nu er de også kun alene hjemme 5 dage på 14 dage og kun max 2 timer af gangen. Men selv om de som de fleste hunde var alene hver dag, så ville de have hele huset.

 

Du skal være forberedt på, at i ved at have gået hjemme en tid, at i risikere at hun igen skal lære at være alene hjemme.

 

Det er selvfølgelig ærgelig, at hun har bidt hul i en sofa til 17.000, men for hende er der ikke forskel på om det har kostet en krone eller en formue. Jeg håber ikke din mand lod det gå ud over hunden.

 

Hvis hun er glad for, at være i udestuen ser jeg ingen problemer i, at hun er der. Men kun hvis hun er tryg ved at være alene og ikke for at undgå, at hun skal bide i de dyre møbler.

 

Jeg tror i skal igang med alene træning igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anonym82

Vi har åbent køkken, i vores hus, så hvis hun hr adgang til køkkenet hr hun adgang til hele huset hihi :P

 

Vi overvejer en hundelem til døren i udestuen, så kan hun have en seng nr. 3, i bryggers, (hun har en ved siden af vores seng, og en i stuen), så hr hun direkte adgang til både udestuen og haven.

 

Min kære mn synes jo jeg er ALT for pylret hihi, han mener Bella sagtnes kan være i udestuen uden at det er ondt... ihh jeg synes det svært, vil jo ikke have hun skl fryse eller noget...

 

Alle gode råd modtages med kyshånd.

 

Men ellers er Bella, bare den mest fantastiske hund ever, hun hr de dejligste øjne, ihhh er forelsket i min hund hihi :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine 2 banditter har hele huset, undtaget soveværelset og de har ikke ødelagt noget siden de var hvalpe :-).

De er alene hjemme i længere tid af gangen (ca. 10 timer) ca 10 gange på 5 uger.

 

/Martin

To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring --it was peace

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Freya har også hele huset når det sker at hun er alene hjemme. :blink:

 

Jeg synes umiddelbart godt at jeres hund kan være i udestuen som temperaturen er nu...Men husk at hvis der er koldt udenfor så køles sådan et sted hurtigt ned, og omvendt hvis der er varmt og solen bager!

 

Men jeg synes klart at i skal i gang med at øve alenehjemmetræning, og især nu når der er problemer med at være alene hjemme... Men i harjo noget tid inden at der bliver alt for koldt udenfor..

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal lige sige, at nu har Luna hele lejligheden.. eller dvs hun har stue/køkken, gang og badeværelse. Jeg har altid lukket ind til soveværelset, undtagen, når vi er derinde..

 

Står solen direkte på udestuen? For så vil jeg mene, at det bliver for varmt.. Min altan er en sauna, når solen skinner, så der ville Luna ikke kunne være ude..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Hvis jeres udstue er godt isoleret er det vel fint nok at være der. En hundelem kan være en rigtig go' ting, hvis i er sikre på at hunden ikke vil stå og gå når i ikke er hjemme.

 

Jeg ville aldrig lade mine hunde være i udestuen !! Der er +60 grader om sommeren og minus grader om vinteren

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale trådstarter at købe en god bog om hunde, f.eks. af Lone Greva eller Irene Jarnved, for det er da utroligt at man anskaffer sig dyr med så ringe indsigt i hvad man har med at gøre. Ja, undskyld men altså.... :oops:

 

Hunde i 10 mdr.s alderen må overhovedet ikke motioneres og man kan ikke forvente at en hund skal lære at være alene ved at holde den med selskab hele tiden.

 

Jeg har læst et andet sted at du fik Bella som 4 uger gammel (uden at du ville forklare hvorfor). Men hvorfor meldte du ikke ejeren til politiet istedet for. Så gør vedkommende det måske igen.

 

Hvis du virkelig er forelsket i din hund, (hvilket jeg faktisk synes lyder sådan lidt.... :confused:) synes jeg du bør tage dig sammen til at få læst en bog eller to. Der er imo så mange issues i jeres tilfælde at det bliver meget omfattende at komme rundt om i en enkelt tråd.

 

Det lyder måske lidt flabet men din hund har altså brug for at du får viden om mere end bare hvor hun kan lukkes ude/ inde/ når hun skal være alene, for ikke at ødelægge jeres møbler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi man kan risikere at ødelægge hundens led, der ikke er færdigudviklede.

 

Okay, den har jeg godt nok aldrig hørt før.. Da ikke i den alder ihvertfald.

 

Jeg ved godt de ikke skal gå ture som små hvalpe, men det blev da langsomt øget..

 

Nu skal jeg lige høre, hvad du mener med motionere... Ville du slet ikke gå ture med hunden i den alder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Tessa og Molly er i vores vaskerum i kælderen..

Men lige for tiden er de i hele huset, da vi er ved at renovere vaskerummet, hvilket resulterer i at Molly bider nogle ting i stykker.. Så lige så snart vaskerummet er færdigt bliver det sådan at de har vaskerummet + gangen i kælderen og gangen i stueetagen når de er alene hjemme..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anonym82
Jeg vil anbefale trådstarter at købe en god bog om hunde, f.eks. af Lone Greva eller Irene Jarnved, for det er da utroligt at man anskaffer sig dyr med så ringe indsigt i hvad man har med at gøre. Ja, undskyld men altså.... :oops:

 

Hunde i 10 mdr.s alderen må overhovedet ikke motioneres og man kan ikke forvente at en hund skal lære at være alene ved at holde den med selskab hele tiden.

 

Jeg har læst et andet sted at du fik Bella som 4 uger gammel (uden at du ville forklare hvorfor). Men hvorfor meldte du ikke ejeren til politiet istedet for. Så gør vedkommende det måske igen.

 

Hvis du virkelig er forelsket i din hund, (hvilket jeg faktisk synes lyder sådan lidt.... :confused:) synes jeg du bør tage dig sammen til at få læst en bog eller to. Der er imo så mange issues i jeres tilfælde at det bliver meget omfattende at komme rundt om i en enkelt tråd.

 

Det lyder måske lidt flabet men din hund har altså brug for at du får viden om mere end bare hvor hun kan lukkes ude/ inde/ når hun skal være alene, for ikke at ødelægge jeres møbler.

 

 

Jeg har læst hundebøger!

 

formålet med dette forum er vel (også), at søge råd og vejledning ved andre der har mere erfaring.

og nej jeg ALDRIG sagt at jeg ikke ville forklarer HVORFOR jeg fik Bella så tidligt, læs tråden igen! og har allerede skrevet et indlæg til en anden. Jeg var ikke klar over, at man kunne anmelde avleren.

 

Ja jeg ELSKER min hund, og nej vi har ingen issues.

 

Synes ærligt talt du er nedladne, også har jeg ALDRIG hørt at man ikke må motionere en hund på ti mdr!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores må være i hele lejligheden.

 

Lidt gode råd, tag dem ikke som kritik ;-)

 

1. i stedet for motion skal du give den hjernegymnastik lige inden den skal være alene. Ved motion er hundes krop træt, men ikke hovedet.

Kan forstå i har en have, her kan du give den fodersøg om morgenen inden i tager væk.

 

2. Vær sikker på der ikke bliver for koldt/varmt der hvor hunden skal være.

 

3. det rum hunden skal være i skal forbindes med noget rart, derfor kan i med fordel sidde i udestuen med jeres kaffe, slappe af og give hunden en masse lækkerier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anonym82

Gryn:

 

Tak for dine råd, dette var lige nøjagtigt hvad jeg søgte.. lide gode råd :)

 

Det med at søge foder ligger som en mega god ide, altså allerede om morgen, dette skal helt sikkert afprøves.

 

Vores udestue er et opholdssted, i de lune sommerftener, hvor vi hygger os derude, og giver hende godbidder og den slags.

 

Status. Vi har idag været til dåb, vi kørte hjemmefra kl. 1030 og vendte hjem igen, kl. 18 (ca.) Bella har haft adgang til hele huset, og har ikke lavet nogen ulykker :)

 

Så måske er der ingen grund til bekymring :)

Knus s

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie er en goood lille hund :D kan jeg da høre!

 

Min lejlighed er kun på 43 m2 så hun er hvor hun vil være, og i stuen står gøjen så tror de hygger sig.

 

Der kører altid klassik/stille og roligt musik når jeg ikke er hjemme, da hunden ellers godt kan føle sig forladt og lægger mærke til alle lydene. Til vinter kommer lyset også til at stå tændt, her i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin

Jeg håber at det er ok med TS at jeg lige kommer med et spørgsmål fra min side :roll: (hvis ikke, så undskyld)

 

Nå, men ville det være for koldt hvis hunden var ude i haven om vinteren? Selvfølgelig med adgang til et godt isoleret hundehus :-)

P.S. Vi snakker om en hund med underuld. Dvs en ordentlig pelsklump ;-)

 

Men er det for koldt eller er det okay?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber at det er ok med TS at jeg lige kommer med et spørgsmål fra min side :roll: (hvis ikke, så undskyld)

 

Nå, men ville det være for koldt hvis hunden var ude i haven om vinteren? Selvfølgelig med adgang til et godt isoleret hundehus :-)

P.S. Vi snakker om en hund med underuld. Dvs en ordentlig pelsklump ;-)

 

Men er det for koldt eller er det okay?

 

Jeg har læst at samojeder (nu er det sådan en jeg har, men de har jo også underuld) godt kan være ude hele året, men de skal tilvænnes til det.

Ved ikke hvordan man lige tilvænner en hund til kulde, men det var hvad der stod..

Vores hund kommer til at være rimelig meget ude, men altid med mulighed for at komme ind i butikken. Måske kan jeg komme med et bedre svar om et par år :-D når jeg har set hvordan Buddha opfører sig i kulde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, den har jeg godt nok aldrig hørt før.. Da ikke i den alder ihvertfald.

Man røntgenfotograferer tidligst når hunden er 12 mdr. fordi hunden ikke er færdigudviklet inden. Indtil da, skal man ikke belaste den. Desuden talte trådstarter om forår/ sommer hvor hunden jo var endnu yngre. Måske jeg skulle have været mere klar i mine udtalelser.

 

Jeg ved godt de ikke skal gå ture som små hvalpe, men det blev da langsomt øget..

 

Nu skal jeg lige høre, hvad du mener med motionere... Ville du slet ikke gå ture med hunden i den alder?

Selvfølgelig ville jeg gå ture med en unghund på 10 mdr. men ikke en hel time f.eks. Jeg ville ikke lade hunden lege voldsomt mere end et par gange om ugen max., ikke lege kastelege eller på anden måde belaste hunden. Jeg ville samtidig forsøge at undgå for mange trapper og stejle bakker.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Selvfølgelig ville jeg gå ture med en unghund på 10 mdr. men ikke en hel time f.eks. Jeg ville ikke lade hunden lege voldsomt mere end et par gange om ugen max., ikke lege kastelege eller på anden måde belaste hunden. Jeg ville samtidig forsøge at undgå for mange trapper og stejle bakker.

 

Ville du ikke gå ture på mere end én time med en unghund på 10 mdr.?? :shock:

 

Izzie er knap 7 måneder og har side hun var 4 måneder KRÆVET minumum 1 times tur/aktivitet(boldspil osv.) Eller havde hun hoppet fra væg til væg :neutral:

 

Nu hvor hun er 7 måneder er 1 time MINIMUM og kun hvis der også er boldspil og leg uden snor. Ellers er hun umulig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...