Hop til indhold

Motion/snusetur ??


Gæst Ullamo
 Share

Recommended Posts

Syns det er svært at forene motion til hund og ejer og så lade hundene også få snuset lidt " til dagens nyheder" langs vejen. Hvis vi sj´kal have motion ud af det skal vi gå stærkt og det dur ikke vi standser op ved hver græstot. Hvis der skal snuses til "dagens nyheder " for hver 2 meter bliver det ikke til meget motion, hverken for hund el ejer. Hvad gør man ???:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syns det er svært at forene motion til hund og ejer og så lade hundene også få snuset lidt " til dagens nyheder" langs vejen. Hvis vi sj´kal have motion ud af det skal vi gå stærkt og det dur ikke vi standser op ved hver græstot. Hvis der skal snuses til "dagens nyheder " for hver 2 meter bliver det ikke til meget motion, hverken for hund el ejer. Hvad gør man ???:???:

 

Hvorfor skal du stoppe op?

Det er da bare at gå videre, så følger hunden med, når den har snust færdig.

 

En god dagsvandring, behøver såmænd heller ikke være i raskt tempo, for at give motion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du det vil hjælpe at gå en snuse tur først med hunden, og så næste gang i skal ud, så have noget mere spændende til at fange interessen med, godbidder eller lignende? Lidt som når man lærer at gå pænt ved siden?

 

Buddha går meget pænt hvis han må holde i den anden ende af en pind fandt jeg ud af.. Men det er nok lidt halv farligt hvis turen går hurtigt.

 

Er det fordi du løber? For så kan jeg godt se det upraktiske i at stoppe hvert andet sekund.

 

Ellers, kan du måske lære hunden at være på den anden side af dig, væk fra græsset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Motion er jo mange ting.

Men hvis man har anskaffet en næsehund, så skal den jo have læst dagens aviser. Da jeg kun havde 3 hunde, så gik jeg en luntetur i området og så cyklede jeg bagefter en længere tur med først hundene i snor gennem villaveje og så i det grønne var de fri.Men ens egen motion bliver jo ikke med pulsen oppe på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prioriterer også det at hunden skal have lov at bruge sin næse som det vigtigste. Det er trods alt for dens skyld man går tur.

 

Jeg synes Smilla snuser en del mere når man har hende i snor end når hun er fri. Når hun er fri er hun mere opmærksom på os og det at holde trit. Selv om vi stort set altid bliver bag ved hende for ikke at stresse hende til at skulle gå videre. Når hun så vil videre så går vi også.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg løbetræner med mine hunde, og der har de lært, at det er motionstur og ikke snusetur. Det får de til gengæld mulighed for på nogle af dagens andre gåture.

 

Der er i visse situationer hunden ikke bare kan stoppe og snuse. Eksempelvis hvis man cykler med dem. Det skal de "bare lære" og så må de få avisturene på andre tider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...