Hop til indhold

Andres syn på "os"


Gæst awina
 Share

Recommended Posts

Efter en anstrængende familie weekend ved vesterhavet, vil jeg gerne høre hvordan jeres omgivelser opfatter jer i forhold til jeres hunde og deres opdragelse.

 

Vi var 12 mennesker af sted, hver lille familie har hver sin lejlighed ellers var jeg ikke taget med, men der kunne vi da gå hen og få fred. Det er første gang Nemo var væk hjemmefra og stod det kun til mig var det for tidligt, men jeg havde altså lovet mine børn at vi skulle med i år og dem skal man jo også tænke på :-)

 

Nemo var eksemplarisk, det var familien ikke!!!!

 

Nemo er meget glad for alle mennesker og hopper danser, logrer vildt og smider sig på ryggen for alle. Alle hilste på Nemo ved at være ekstrem overgearet og voldsomme. Jeg stoppede dem gang på gang. Forklarede at det altså ikke var hygge når hvalpen spurtede rundt som en skoldet skid og hev græs op, men stres. Jeg bad igen og igen om rolig leg, rolig hilsen osv. Resultatet??.... jeg blev dømt til at jeg ikke ved det er en hund, men tror det er en baby, dén fik jeg så serveret flere gange i løbet af weekenden.

 

Lørdag aften siger min fætter fx "det er da underligt den putter ting i munden den ikke kan tåle!!!", jeg siger "jamen det er jo en baby" hvorefter han meget forarget siger "Nej Anja, dét er det ikke, dét er en hund!!!".

 

Nemos største opdagelse denne weekend, både hjemme i huset og nede i byen, var at ikke alle mennesker kommer hen og sætter sig ned og hilser og det har han virkelig svært ved at forstå, han syntes selv han er verdens navle og kan ikke forstå han ikke er centrum.

Vi havde lavet en lille gård foran vores hus, så han ikke skulle have snor på hele tiden. Der sad min datter med ham, da min onkel gik forbi, Nemo blev SÅ glad for at se ham og hoppede og dansede og logrede i bedste SE MIG stil og min onkel gik bare forbi. Min datter sagde "nåårh Nemo gad han ikke hilse!" hvorefter min onkel vender sig om og siger "det er sku ikke en baby men en hund og dem har man altså ikke nø at hilse på!!!".

 

Derudover syntes de alle at det sørme da var unormalt at Nemo på 10 uger kun sov 6 timer i træk om natten. Min far som har hund påstod hårdnakket at da de fik deres for 8 år siden, sov den fra 8 uger gammel til den blev vækket og peb aldrig eller noget og så alene i gangen.

 

Nå nu fik jeg luft, men nu ved jeg så at jeg er dømt til at tro min hund er en baby, fordi jeg prioterer ro og opdragelse, frem for stress og jag. I deres verden indgår en hund bare i familien.

 

Jeg forslog dem at lave søg eller spor med deres dansk/svenske gårdhund og så var jeg sku bare for underligt. Hunden skulle gås tur med og bolden skulle kastes (fra spisebordet) 1000 gange om dagen og så har hunden sørme ikke brug for mere i livet. Derudover ynder de at sige at hunde inkl. deres egen kun har en hjernecelle, som den kan flytte til at spise, bold, besørge eller sove!!!

 

Er jeg den eneste med anstrængte familier??

 

Hvordan ser "verden" på jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels dig, det må være surt :-(

 

Der er ikke mange i min familie og omgangskreds, der har hund, men de har alle som en accepteret min hund som en del af familien, og det er jeg evigt taknemmelig for. Selv min faster med rengøringsvanvid accepterer, at jeg har min hund hen og besøge hende, og hun smelter fuldkommen, når hun ruller rundt og vil kløs på maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhh den skønne uvidenhed[ATTACH]14037[/ATTACH]

 

Det kunne såmænd godt have været min familie du der beskrev:-)

 

Min far synes ovenikøbet jeg er en meget ond hunde ejer, når mine hunde får fodersøg på græsplænen, tænk hvis du selv skulle ud og finde din mad på den måde, plejer han at sige:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan verden ser på mig, når jeg har min hund med!? hmmm... Jeg ved det faktisk ikke. Eller det vil sige, når vi går her i området er langt de fleste meget positive overfor os. Går voksne eller børn "forkert" til min hund får de besked om hvordan man skal opføre sig over for min hund. Fatter de ikke hvad jeg siger, eller mener de det er sjovt når min hund stresser får de venlig men besked hvordan jeg vil have de er ved min, og at det ikke er for at være pyldreret. Men fakta er at Lexus ikke kun er en pusse nusse hund. Men i bund og grund et 60 kg tungt rovdyr med alt hvad det måtte indebære:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hvordan verden ser på mig, når jeg har min hund med!? hmmm... Jeg ved det faktisk ikke. Eller det vil sige, når vi går her i området er langt de fleste meget positive overfor os. Går voksne eller børn "forkert" til min hund får de besked om hvordan man skal opføre sig over for min hund. Fatter de ikke hvad jeg siger, eller mener de det er sjovt når min hund stresser får de venlig men besked hvordan jeg vil have de er ved min, og at det ikke er for at være pyldreret. Men fakta er at Lexus ikke kun er en pusse nusse hund. Men i bund og grund et 60 kg tungt rovdyr med alt hvad det måtte indebære:-)

 

jeg syns han er en pusse nusse hund, der lige er til at kramme! sådan en muskelsvindshund du har dig.. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, den familie har du da ikke været heldig med :shock: :ae:

 

Det positiv er dog at du er ved at lære dine børn god og "hundevenlig" omgang med hunde, så du er ved at vende en negativ spiral til en positiv :5up: Så keep up the good work :5up:

 

Min familie og omgangskreds er heldigvis ikke som din, de har fuld forståelse for mit hundehold og mine holdninger til hvordan min hund skal tackles :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også den eneste i min familie der har hund på "min" måde ... men der er nu forståelse for det alligevel - eller de siger i hvert fald ikke noget om det til mig, hvis de synes det er for meget :mrgreen:

 

Jeg synes du er supersej og jeg tror Nemo har det bedre hos dig, end han ville ha haft det hos hvem som helst andre i din familie - og som Nollike siger - dine børn lærer noget andet - så du får vendt spiralen ... så hold du bare fast i dit og smil overbærende når de begynder på deres dumheder ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også den eneste i min familie der har hund på "min" måde :mrgreen:. Jeg er så så heldig at være barnløs, så samtlige i min familie ´går ud fra, at min hund er en erstatningsbaby :blink: ...

 

Jeg er overbevist om, at det er grunden til at de "bærer over med mig" og min "sære" opførsel overfor min hund.... :lol::lol:

Redigeret af Amocca
der manglede lige et l
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også den eneste i min familie der har hund på "min" måde :mrgreen:. Jeg er så så heldig at være barnøs, så samtlige i min familie ´går ud fra, at min hund er en erstatningsbaby :blink: ...

 

Jeg er overbevist om, at det er grunden til at de "bærer over med mig" og min "sære" opførsel overfor min hund.... :lol::lol:

 

Jeg har haft samme tanke ... altså for eget vedkommende ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis har jeg jo to sider af familie (mine forældre er skilt) og denne side som weekenden var med, var alle akademikerne på min fars side. De er virkelig kloge folk, men det er bogligt klog (ja og så kan de tæve mig i TP til enhver tid) men dyr og opdragelse er de sku ikke gode til.

 

Desværre blev det en dårlig oplevelse for min fars hund, da de tog færgen til Fanø og der var de der metaltrapper med huller, hvor der faktisk er et SKILT hvor der står der ikke bør gå hunde. Det mente min far nu var noget pjat, hunden sad fast og rev hele den ene klo af. Øv hvor var det bare synd, vi var ikke med, men de kom hjem med en haltende, blødende hund og ringede ikke til dyrlægen men kørte på apoteket og købte klorhexidin.

 

Min kære onkel sagde, ja det sker jo for hunde de river kløerne af, det er meget normalt!!! :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun ganske lidt familie og de har altid syntes jeg var h... lad os sige "anderledes", så mine krav omkring hvordan de skulle være omkring mine hunde er bare blevet accepteret.

 

Hvad de siger om det bag lukkede døre, aner jeg ikke.

 

Dog er der nogle ting jeg skal sørge for i forvejen når vi får beøsg af en bestemt person, og der er at Pelle ikke har halsbånd på og at der ikke ligger bolde eller træklegetøj frit tilgængeligt.

 

Halsbånd: fordi personen holder Pelle fast og det skal han ikke.

 

Legetøj, ja det er nok åbenlyst, personen vil gerne lege vildt med Pelle, men forstår ikke Pelles signaler, så det gider jeg ikke have.

 

Sin egen (gamle) hund hundser personen med i et grimt sprog og er enormt grænseoverskridende overfor. F.eks. brugte han at kaste hunden ud i vandet fra badebroer, da den var yngre, fordi den ikke selv ville i vandet. I skulle den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos mig var det også sådan i begyndelsen. Men i dag hvor Jodie er blevet så fantastisk en hund, så har de alle trukket ordene i sig igen. Jeg hører aldrig mere noget. Det er selvfølgelig plat at jeg har skulle bevise noget først, men nu er jeg bare glad for at Jodie og jeg er nået så langt med træningen at min familie kan se at de tog fejl.

 

noget helt andet er det med børnene. Dem skal jeg altid høre for. Jeg er alt for pylret, for laissez faire, snakker for meget med dem, og lytter for meget til dem. Mine børn er følsomme børn og nu må jeg ti lstadighed forsvare mine opdragelsesmetoder for børnene er jo meget bekymrede og tænler for meget over verden + at de ikke bare finder sig i alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv da. Kan virkelig godt forstå at du synes det er anstrengende!

 

Lige min mor er rigtig god, faktisk helt vildt fantastisk, men vi (hun) har også altid haft mange hunde. Har lige været oppe ved hende, det var endda hende som beroligede mig da jeg synes der lige var knald nok på og Buddha egentlig burde lægge sig ned og sove.. Men hun havde jo ret i at han var et helt nyt sted, med 3 spændende hunde og alt det græs og jord der skulle snuses til.

Han faldt jo også fint i søvn senere :engel:

 

Hun træner ikke lydighed og sådan med sine hunde, men så alligevel ret interesseret ud, da jeg forklarede hende om søge på græsset.. deres ene hund har også godt med krudt i numsen :mrgreen:

 

Min svigerfamilie er også skide søde, kun en som havde lidt svært ved at forstå at vovse ikke bed i en af børnene for at være ond, men det gik ret hurtigt over. De er endda begyndt at hente os og køre os hjem hver gang, for at Buddha ikke skal køre i bus :engel: :kys:At han så er ligeglad om det er bus eller bil, er jo ikke relevant hehe.

 

 

Jeg oplever mere at venner og bekendte ikke har særlig stor forståelse for, at det altså er begrænset hvad min hundehvalp har lært endnu.

 

Fx stor hilse seance med flere mennesker og så lægger han sig ikke ned og sover når nu vi skal sidde og snakke :confused: Nej, selvfølgelig gør han da ikke det - han tror da vi allesammen skal lege nu! (Buddha er bestemt også verdens navle :blink:).

 

Det er så lige omvendt her, hvis jeg prøver at forklare nogle af tingene med at han jo sådan set kun er en baby (i hundeår), er der flere som kan se sammenhængen.

 

Der er nu ikke nogen af dem som ser mærkelige ud, tror godt at alle (inklusiv mig selv) ved at det er en hund - men der er alligevel ret mange ting som overhovedet ikke er langt fra pointen i at have en baby.

Andet end at det er hurtigere at pottetræne en hund, end en baby :mrgreen:

 

 

Håber at du kan lade deres bemærkninger gå ind af det ene øre og ud af det andet, for det er dig som bor med hunden, og dig der skal bestemme hvordan jeres (hunde)liv skal være! Ikke dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, det lyder belastende. :ae:

 

Min familie har aldrig sagt noget (selvom min tante da engang bemærkede, om det ikke var synd for Tyson, at jeg sådan spredte hans mad ud, så han skulle lede efter den :mrgreen:), men mine venner og bekendte har generelt ikke vist den store forståelse. Tyson har haft svær separationsangst, så jeg har måttet træne alene-hjemme i bittesmå skridt og kunne i lang tid ikke lave aftaler uden at have sørget for pasning til ham. Jeg har hørt SÅ mange kommenterer af typen "det er jo bare en hund", "den ved da ikke, hvor længe den er alene", "tror du ikke, at du er lidt for pylret" og "det er jo ikke et barn".

 

Jeg har da også fået et par kommentarer med på vejen i forhold til opdragelse generelt. F.eks. da jeg havde Tyson med til tøsemiddag hos nogle veninder, og han begyndte at grave i sofaen. Jeg sagde roligt "nej" til ham, hvorefter veninderne lavede øjne og sagde "han forstår det da ikke, når du siger det i sådan et sødt tonefald". Jeg skulle da have råbt og skreget af ham, mente de. Hvad der ikke var nogle af dem, der bemærkede, var, at han ikke en eneste gang resten af aftenen lagde an til at grave i sofaen igen eller på anden måde lave ulykker. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor og hendes side af min familie er også helt anderledes. Hun træner ikke sin hund på samme måde, men er interesseret og lytter og respekterer alt hvad jeg gør.

 

Jeg beder faktisk ikke om forståelse og enighed af min "akademiske" familie, bare respekt for hvad jeg gør og siger jeg at de ikke må løfte min hvalp i forbenene, så forventer jeg altså ikke at skulle sige det igen.

 

Ork jeg lader det ikke påvirke noget, måske kun at jeg ikke tager med til næste år, men da det ville være synd for børnene gør jeg det nok aligevel.

 

Med hestene var det i starten det samme, men som en anden her skriver, ændrede det sig, da man kunne se resultaterne. Efterhånden som folk kan se jeg kan ting med mine heste som andre ikke kan, så kommer respekten, men det tager jo altså tid.

 

Det er noget af nogle historier i andre også har, sådan er det åbenbart bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er sikker på at min mands far og hans kone synes det er FOR meget:blink: De har ikke selv hund.

 

-Kan en hund ha mellemørebetændelse? ai, come ooooon, sagde de

-Det er jo jeres 4. barn

-hund i taske? lad hende dog være hjemme og lad hende hyle. Synd i en taske:shock:

 

Hvor forskruet ... synd at ha hende i en taske - ikke synd at lade hende være alene hjemme og hyle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det lyder godt nok som en værre omgang med den familie-side..!

 

Nogle gange kan jeg godt blive træt af min far... Han har en helt anden opfattelse af hundeopdragelse end jeg, men har accepteret at Møffe er min hund og derfor mig, der "bestemmer" - til trods for, at det er hans hus :blink: Selvom vi til tider lige må diskutere lidt.

 

Men foreksempel den her periode, hvor Møffe har været 'stresset' -¨det er ikke helt væk endnu, men godt på vej, heldigvis! Vi fik bare lige et tilbageslag, fordi jeg dummede mig noget så gevaldigt (hader mig selv for det!).

 

Men min far havde hidtil accepteret, at leg med Møffe nærmest var "no-go", fordi det (i mine øjne) tydeligvis kørte ham alt for højt op og han havde svært ved at falde til ro bagefter. Men så dummede jeg mig og Møffe var pludselig oppe i det røde felt igen - siden da, har han hårdnakket påstået at grunden bag Møffes stress, var, at han ikke længere får lov til at lege med min far, som han ellers er vant til! Og han har bare volder svært ved at acceptere det, grrr! :evil: Og han har endnu sværere ved det, efter han og min mor var alene med Møffe, hvor de legede i tre minutter og sluttede af med et fodersøg - fornuftig måde at tackle det på, når nu det skal være.. Og det endte da heldigvis godt. Men altså! Hvorfor kan manden ikke bare respektere det???? Møffe havde lige levet i en hel uge uden leg og en mere struktureret hverdag, hvor det bare gik super godt fremad!

 

Ja, det var rart at komme af med noget harme :mrgreen:

 

Og PS. Heldigvis virker resten af min familie til at respektere at Møffe er min hund - eller også er vi bare heldigvis nogenlunde enige om, hvordan man behandler hunde :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork jeg lader det ikke påvirke noget, måske kun at jeg ikke tager med til næste år, men da det ville være synd for børnene gør jeg det nok aligevel.

 

Det er godt! Jeg kan desværre godt blive lidt fornærmet hehe.

 

Blev lidt sur en dag på mit arbejde, bare sådan noget med at folk lidt tror at de kan gå i gang med at lege med ham, og 5 min efter stoppe og så forvente at hunden er rolig..... ehh nej :blink:

Så da en spurgte om jeg ikke liiige kunne få ham til at tie stille, fik han at vide at sådan fungerede det sgu ikke blabla, og så gik jeg, med hunden. For jo, han larmede :rolleyes:

 

Et par dage senere skrev de en sms til mig om at de nu havde købt en flot vandskål til Buddha, til når han er med derovre :lun: Tror de prøvede at sige undskyld.... :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste af mine venner og bekendte synes for øvrigt også, at det er ret langt ude "det der dogdancing". Man kan da ikke danse med sin hund! Det er godt nok det mest mærkelige, de nogensinde har hørt, at man kan bruge sin fritid på.

 

Selv agility synes nogle af dem lyder ret mærkeligt. Kan jeg da ikke bare nøjes med at gå ture med min hund? En af mine veninder blev dog omvendt, da hun hørte, at der bliver arrangeret grillaftener, sommerfester o.l. i klubben. Nåhhh, så kunne hun meget bedre forstå det, det var altså for festernes skyld. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste af mine venner og bekendte synes for øvrigt også, at det er ret langt ude "det der dogdancing". Man kan da ikke danse med sin hund! Det er godt nok det mest mærkelige, de nogensinde har hørt, at man kan bruge sin fritid på.

 

Selv agility synes nogle af dem lyder ret mærkeligt. Kan jeg da ikke bare nøjes med at gå ture med min hund? En af mine veninder blev dog omvendt, da hun hørte, at der bliver arrangeret grillaftener, sommerfester o.l. i klubben. Nåhhh, så kunne hun meget bedre forstå det, det var altså for festernes skyld. :mrgreen:

 

Nåja hvorfor ellers dyrke hundesport, hvis ikke det var for festernes skyld :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...