Hop til indhold

Børn og hunde


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Nu sætter jeg mig selv i skærsilden:mrgreen:!

 

Men er der slet ingen herinde der tænker at det "kun" er en hund! Jeres børn er jeres eget kød og blod! Og forhåbentlig sætter I jeres børn 1000 gange højere end en hund!

 

Vi er alle vildt glade for Coco herhjemme og får endda at vide at hun er meget forkælet :-), men hun er stadig "kun" en hund og derfor naturligvis nederst i hierarkiet - også langt under min datter! Når en hun knurrer på den måde er det steppet før at snappe og derefter kommer der et egentligt bid hvis ikke hunden med det samme får at vide at den er "under" barnet.

 

Vores datter får aldrig lov at genere hunden på nogen måde, hverken hive i halen, drille hende, tage hendes mad el lign, men Coco ville ALDRIG få lov at knurre af hende uden at blive irettesat hvis ikke vores datter havde generet hende! Og som vores opdrætter sagde, at vi skal alle kunne gå til hende, både når hun sover og spiser. Vi gør det selvfølgelig ikke bevidst men kommer vi til at forstyrre hende i søvn eller spisning må det i hvert fald aldrig udløse en agressiv adfærd som en knurren er. Knurren er en advarsel fra hunden og et tegn på usikkerhed. Og får den lov til at knurre af et barn ved den at den nu er over barnet i hierakiet og så er der ikke langt til et bid. Har desværre set det ske og hunden måtte selvfølgelig aflives da den havde bidt barnet.

 

Fra Dyrenes Beskyttelse: "Du bør aldrig ignorere eller acceptere, at hunden optræder truende over for eller snapper efter børn i familien – også selvom det er deres egen skyld, eller det kun sker en gang imellem. Du skal omgående søge hjælp til at få løst problemet, hvis hunden opfører sig på denne måde. Både børnenes adfærd over for hunden og hundens adfærd over for børnene bør ændres. Du skal tænke på, at børn er særlig udsatte. Hvis hunden bider, går det tit ud over ansigtet, da børn ofte er i hovedhøjde med hunden. Lad aldrig mindre børn og hunde være sammen uden opsyn".

jeg er enig med dyrernes beskyttelse da, men et knurren behøver ikke være aggressiv adfærd, det er sådan hunde kommunikere, og det burde de have lov til.

Man skal lære børn og hunde omgås og ikke forvente de kan uden selv at gøre en indsats.

 

Ja vi sætter vores børn højere end hunden, men tænker ikke i rangorden eller hierarki.

Men mennesker før dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu sætter jeg mig selv i skærsilden:mrgreen:!

:5up:

Men er der slet ingen herinde der tænker at det "kun" er en hund! Jeres børn er jeres eget kød og blod! Og forhåbentlig sætter I jeres børn 1000 gange højere end en hund!

Nej sådan tænker jeg overhovedet ikke! En hund er ikke "bare" en hund i min verden. Den har ligeså meget krav på respekt som et barn har. Og ja, selvfølgelig sætter man barnet højere end sin hund, men det handler det jo heller ikke om. Det handler om gensidig respekt, ikke om hvem man værdsætter mest. Desuden tror jeg slet ikke at kærligheden mellem et barn og en hund kan sammenlignes.

 

Vi er alle vildt glade for Coco herhjemme og får endda at vide at hun er meget forkælet :-), men hun er stadig "kun" en hund og derfor naturligvis nederst i hierakiet - også langt under min datter! Når en hun knurrer på den måde er det steppet før at snappe og derefter kommer der et egentligt bid hvis ikke hunden med det samme får at vide at den er "under" barnet.

En hund bider altså ikke nødvendigvis, fordi den knurrer. Der er jo ikke noget farligt i at knurre, det er bare for at bede om at få fred. Og de fleste hunde sender mange dæmpende signaler inden de knurrer! Det er der bare ikke mange mennesker der ser.

 

 

 

 

Vores datter får aldrig lov at genere hunden på nogen måde, hverken hive i halen, drille hende, tage hendes mad el lign, men Coco ville ALDRIG få lov at knurre af hende uden at blive irettesat hvis ikke vores datter havde generet hende! Og som vores opdrætter sagde, at vi skal alle kunne gå til hende, både når hun sover og spiser. Vi gør det selvfølgelig ikke bevidst men kommer vi til at forstyrre hende i søvn eller spisning må det i hvert fald aldrig udløse en agressiv adfærd som en knurren er. Knurren er en advarsel fra hunden og et tegn på usikkerhed. Og får den lov til at knurre af et barn ved den at den nu er over barnet i hierakiet og så er der ikke langt til et bid. Har desværre set det ske og hunden måtte selvfølgelig aflives da den havde bidt barnet.

Jeg forstår ikke din pointe. Siger du at trådstarters hund ikke må føle sig generet af at blive vækket?

 

Fra Dyrenes Beskyttelse: "Du bør aldrig ignorere eller acceptere, at hunden optræder truende over for eller snapper efter børn i familien – også selvom det er deres egen skyld, eller det kun sker en gang imellem. Du skal omgående søge hjælp til at få løst problemet, hvis hunden opfører sig på denne måde. Både børnenes adfærd over for hunden og hundens adfærd over for børnene bør ændres. Du skal tænke på, at børn er særlig udsatte. Hvis hunden bider, går det tit ud over ansigtet, da børn ofte er i hovedhøjde med hunden. Lad aldrig mindre børn og hunde være sammen uden opsyn".

Overhovedet ikke enig. Hunden er ikke truende, fordi den knurrer. Det er udelukkende for at skabe afstand.

Selvfølgelig skal børn ikke lades alene med hunden, men jeg er altså ikke enig i, at man skal søge hjælp fordi hunden knurrer. Så farligt er det vel heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har feks en veninde hendes hunds lunte og grænse er meget kort og det er ikke usikkerhed men det modsatte han kan feks finde på og knurre af min baby hvis han kommer tiil og sætte hånden på hans hale når han ligger ned den hund i mine øjne burde have en røvfuld når den gør dette dens overskud er lig nul i mine øjne jeg havde aldrig nogensinde accepteret dette i mit hjem så havde hunden været solgt samme dag eller aflivet

 

Der er to ting i dette indlæg og jeg vil ikke kommentere ens på dem.

 

For det første fatter jeg ikke at du tillader at din baby. ( dvs barn under 12 mdr) er sammen med en fremmed hund og at de kan nå hinanden. Hunden kender ikke barnet og omvendt.

Det kan gå galt. Især hvis det er en hund der ikke er vant til børn.

 

For det andet ville jeg heller ikke acceptere at en hund knurrede ad mit barn. Med mindre barnet havde opført sig tåbeligt. Men jeg ville så slet ikke sætte dem sammen. Det er to forskellige arter af dyr og både hunde og børn skal lære at være sammen . Det er ikke noget de kan automatisk.

 

Vi har haft hunde og vi har haft børn Både som store og små.

Vi har aldrig haft nogen former for konflikter mellem børn og hunde, Hverken med egne børn eller børn der blev passet.

 

Hunde skal respekteres for det den en , nemlig en hund og børn bør derfor holdes væk fra hunden indtil de har lært at opføre sig ordentligt overfor hunden. Nogen lærer det hurtigt og andre lærer det knap så hurtigt.

 

Hvis hunden ikke kan "klare" børn så fjern den fra dem. Uanset hvad der kunne ske så er det hunden der betaler prisen fordi vi syntes det kunne være hyggeligt at de er sammen.

 

Så fjern det barn fra hunden. Og hold hunden værk fra barnet.

Hold den unge fra gulvet når hunden nu er usikker.

 

"Rettidig omhu" Forebyg mulige konflikter. Især nu hvor du ved at din venindes hund er usikker ved børn.

 

Jeg er stærkt uenig med Zarina i at hunde normalt er "bange" for børn. -Usikre er nok det ord jeg ville bruge. Og jeg har ikke oplevet at det er noget hunde "normalt" er..... overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

....Når en hund knurrer på den måde er det steppet før at snappe og derefter kommer der et egentligt bid hvis ikke hunden med det samme får at vide at den er "under" barnet.

 

. Knurren er en advarsel fra hunden og et tegn på usikkerhed. Og får den lov til at knurre af et barn ved den at den nu er over barnet i hierakiet og så er der ikke langt til et bid.

 

Hvad skal få en hund til at ville "op" i det hieraki du skriver om.?? Magt??

 

Du er altså helt galt på den.

Det du skriver er at hunden bruger aggresion til at komme op på rangstigen( knurrer ad barnet) og bider for at blive deroppe (ikke langt til et bid).

Hunden er altså i bund og grund et aggresivt dyr.

Du kan godt selv se det ikke?

Det holder ikke en meter.

 

Hunden er selskabelige flokdyr. De vile naturligvis forsvare det sted de ligger eller den mad de har. Men de vil ikke og har aldrig ønsket at tilrage sig en plads på en rangstige. Mest af alt fordi den rangstige ikke findes.

 

 

Har desværre set det ske og hunden måtte selvfølgelig aflives da den havde bidt barnet.

 

Det du har set kender vi andre så ikke til.

 

Men hvad så du rent faktisk. ??

 

Du snakker om 40 år gamle teorier , som desværre er mere end almindeligt sejlivet.

Hele rangstige snakken er baseret på forskning der er foretaget på høns. Og derefter overført direkte til hundehold. Forskning der for længst er pure afvist. Men som hænger ved for di det gør det nemt for os mennesker at forholde os til de nemme regler og retingslinjer som et hieraki giver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er stærkt uenig med Zarina i at hunde normalt er "bange" for børn. -Usikre er nok det ord jeg ville bruge. Og jeg har ikke oplevet at det er noget hunde "normalt" er..... overhovedet.

 

Ja, usikker er nok et bedre ord - jeg tror ikke, at vi er uenige her. Hvis en hund ikke er vant til småbørn, bliver den nemt usikker over for deres fægtende og usikre kropssprog. Det gælder måske mest for små hunde, hvor en 2-årig allerede er høj nok til at læne sig ind over dem.

 

Jeg plejer bare at bruge ordet bange, fordi jeg synes, det er sjovt at sige til forældre, der ikke har styr på deres børn, at "min hund er bange for børn". :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sætter jeg mig selv i skærsilden:mrgreen:!

 

Men er der slet ingen herinde der tænker at det "kun" er en hund! Jeres børn er jeres eget kød og blod! Og forhåbentlig sætter I jeres børn 1000 gange højere end en hund!

 

Vi er alle vildt glade for Coco herhjemme og får endda at vide at hun er meget forkælet :-), men hun er stadig "kun" en hund og derfor naturligvis nederst i hierakiet - også langt under min datter! Når en hun knurrer på den måde er det steppet før at snappe og derefter kommer der et egentligt bid hvis ikke hunden med det samme får at vide at den er "under" barnet.

 

Vores datter får aldrig lov at genere hunden på nogen måde, hverken hive i halen, drille hende, tage hendes mad el lign, men Coco ville ALDRIG få lov at knurre af hende uden at blive irettesat hvis ikke vores datter havde generet hende! Og som vores opdrætter sagde, at vi skal alle kunne gå til hende, både når hun sover og spiser. Vi gør det selvfølgelig ikke bevidst men kommer vi til at forstyrre hende i søvn eller spisning må det i hvert fald aldrig udløse en agressiv adfærd som en knurren er. Knurren er en advarsel fra hunden og et tegn på usikkerhed. Og får den lov til at knurre af et barn ved den at den nu er over barnet i hierakiet og så er der ikke langt til et bid. Har desværre set det ske og hunden måtte selvfølgelig aflives da den havde bidt barnet.

 

Fra Dyrenes Beskyttelse: "Du bør aldrig ignorere eller acceptere, at hunden optræder truende over for eller snapper efter børn i familien – også selvom det er deres egen skyld, eller det kun sker en gang imellem. Du skal omgående søge hjælp til at få løst problemet, hvis hunden opfører sig på denne måde. Både børnenes adfærd over for hunden og hundens adfærd over for børnene bør ændres. Du skal tænke på, at børn er særlig udsatte. Hvis hunden bider, går det tit ud over ansigtet, da børn ofte er i hovedhøjde med hunden. Lad aldrig mindre børn og hunde være sammen uden opsyn".

 

Jeg står helt af på det der med at lave en prioriteret liste over sin familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

- SLETTET EN MASSE VRØVL, JEG IKKE GIDER KOMMENTERE PÅ -

 

Fra Dyrenes Beskyttelse: "Du bør aldrig ignorere eller acceptere, at hunden optræder truende over for eller snapper efter børn i familien – også selvom det er deres egen skyld, eller det kun sker en gang imellem. Du skal omgående søge hjælp til at få løst problemet, hvis hunden opfører sig på denne måde. Både børnenes adfærd over for hunden og hundens adfærd over for børnene bør ændres. Du skal tænke på, at børn er særlig udsatte. Hvis hunden bider, går det tit ud over ansigtet, da børn ofte er i hovedhøjde med hunden. Lad aldrig mindre børn og hunde være sammen uden opsyn".

 

Hvor læser du her, at DB mener, at man skal irettesætte en hund, hvis den knurrer af barnet???? Synes det er meget forkert at sætte DB i forbindelse med dine synspunkter - her står jo netop, at man skal søge hjælp (læs - fordi noget i relationen barn/hund/voksne er gået galt). DB lægger netop vægt på, at børnenes adfærd overfor hunden bør ændres, hvilket ofte vil føre til, at hundens adfærd ændres.

 

I øvrigt er jeg meget enig med Dyrenes Beskyttelse her! Hunde bør ikke knurre eller snappe efter børn - det bør de overhovedet ikke have brug for!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er der slet ingen herinde der tænker at det "kun" er en hund! Jeres børn er jeres eget kød og blod! Og forhåbentlig sætter I jeres børn 1000 gange højere end en hund!

 

 

men Coco ville ALDRIG få lov at knurre af hende uden at blive irettesat

Fra Dyrenes Beskyttelse:

 

Selvfølgelig er børnene vigtigere end hunden...

 

Men min skræk, når jeg tænker dine ideer om knurren og irettelse er: Scenarie 1: Hunden knurrer fordi den vil være i fred (hvad skal den ellers sige/gøre). Du irettesætter hunden, som ved at den gør noget forkert ved at knurre, men den er ikke blevet respekteret i forhold til at være i fred. Næste skridt for hunden er at den udholder situationen længere næste gang, for den ved at den ikke må knurre. Pludselig får den for meget og bider i stedet, for dens grænser er nu i dén grad blevet overskreddet og den kunne ikke sige fra.

 

Min egen tanker er:

Scenarie 2: Hunden knurrer fordi den vil være i fred. Jeg fortæller barnet at hunden knurrer fordi den vil være i fred og at barnet skal gå væk. Næste gang hunde sover ved jeg at den vil vær i fred og beder barnet om at gå væk før der knurres/eller barnet har lært ikke at nærme sig. Denne hunds grænser bliver aldrig overskredet og den får aldrig trang til at bide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt følge jer i at hunden skal kunne vise sin "utilfredshed". Men har svært ved at se hvorfor den skulle knurre hvis drengen kommer for tæt på, jeg kan forstå hvis han lægger sig oven på den eller tager kontakt til den hele tiden så den ikke får lov at sove. I mine øjne er det ikke acceptabelt at hunden knurrer fordi drengen kommer for tæt på. Det må jo også et eller andet sted være hunden der ligger nederst i "fødekæden" i en familie.

Men igen det er lidt svært når ikke vi ved om det var agressivt eller bare en brummen.

For mig lyder det lidt gammeldags.

Hvorfor må hunden ikke sige fra hvas den synes andre kommer for tæt på? Hunde har kropzoner lige som vi mennesker har. Jeg bryder mig heller ikke om at andre stiller sig tæt op ad mig

 

Jeg synes det er super, at din søn har lært hvad knurren betyder - ros til dig for det :5up:

 

Og så synes jeg bare, du skal lade Jodie vise hendes grænser ved at knurre, det er ganske normal adfærd. Og når din søn forstår betydningen af det så fint og deres forhold ellers er godt, kan jeg ikke se nogen grund til at forsøge at ændre på det. Hun viser jo reelt set bare, at hun helst vil sove alene og det skal hun vel have lov til :-)

 

:5up: Hvor mange af os her inde vil finde os i hvis andre generede os når vi sover?

 

Jeg forstår godt du er ked af at Jodie giver Knurrelyden af din søn og det ville jeg også være, og din søn gør jo det rigtige, men i mine øjne må hunden ikke knurre af nogen og slet ikke uden grund, har du prøvet at ha et meget bestemt nej til hunden efterfulgt af selvfølgelig ros hvis/når den stopper, jeg ville sætte meget ind på at lære hunden ikke knurre,:5up:

Hvorfor må hunde ikke knurre, det er en advarsel. Må din søn heller ikke sige fra hvia nogen generer ham? siger du heller aldrig fra over for andre?

Og hvad er en gyldig grund til at knurre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde må ikke knurre af noget menneske. SLET ikke af børn!!

Og det er MIT ansvar at sørge for at det ikke sker!

Jeg bør kende min hund godt nok til, at jeg ved hvad den kan klare og hvad den ikke kan klare.

 

Det er sket få gange, at en af mine hunde har knurret af os. Og kun én af mine hunde (min 2. hund) har knurret af børn. Han endte med at blive aflivet. Men først efter han havde udviklet mere og mere sarthed med hensyn til, hvad han kunne acceptere. Og han havde efterhånden snappet stort set alle i vores omgangskreds. I dag ville jeg aldrig lade det nå dertil.

 

---Men de andre hunde, jeg har haft, de har enten været totalt vilde med børn eller også har de søgt hjælp hos mig hvis et barn opfører sig for underligt eller uforståeligt..

 

--Når jeg møder forældre med små børn, så kan det godt undre mig, at de fuldstændig med hovedet under armen lader ungen opføre sig dybt mærkeligt overfor hunde, de slet ikke kender.

Men det skyldes jo nok, at hverken forælder eller barn ved en dyt om hunde generelt.

Og derfor er det igen MIT ansvar at beskytte min hund mod andre mennesker.

Og det er også MIT ansvar at sørge for at min hund slet ikke har brug for at "advare" eller "sige fra". Hvis den tror den skal det, ---og den en dag møder et barn der IKKE kan hundesprog, så går det jo helt galt!

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig lyder det lidt gammeldags.

Hvorfor må hunden ikke sige fra hvas den synes andre kommer for tæt på? Hunde har kropzoner lige som vi mennesker har. Jeg bryder mig heller ikke om at andre stiller sig tæt op ad mig

 

 

 

:5up: Hvor mange af os her inde vil finde os i hvis andre generede os når vi sover?

 

 

Hvorfor må hunde ikke knurre, det er en advarsel. Må din søn heller ikke sige fra hvia nogen generer ham? siger du heller aldrig fra over for andre?

Og hvad er en gyldig grund til at knurre?

 

Problemet som jeg ser det er at hunden ligger midt på gulvet når dette sker... Så ville jeg bede min hund om at lægge sig hen i kurven... For det er netop sf den grund jeg har en hundekurv det er for at min hund kan gå derhen når den vil være i fred. Og så skal man så også lade den være når den liggeer i kurven fordi det er vigtigt at hunden lærer at når den lægger der så er der ingen der genere den.

Og igen har jeg svært ved at se at det skulle genere hunden når drengen ligger sig ved siden af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet som jeg ser det er at hunden ligger midt på gulvet når dette sker... Så ville jeg bede min hund om at lægge sig hen i kurven... For det er netop sf den grund jeg har en hundekurv det er for at min hund kan gå derhen når den vil være i fred. Og så skal man så også lade den være når den liggeer i kurven fordi det er vigtigt at hunden lærer at når den lægger der så er der ingen der genere den.

Og igen har jeg svært ved at se at det skulle genere hunden når drengen ligger sig ved siden af...

Jamen det generer hende altså nu engang - om vi kan forstå det eller ej, er vel fuldstændig ligegyldigt..

 

Jeg forstår heller ikke altid hvorfor mine medmennesker bliver irriterede over noget, men jeg respektere det da alligevel, når jeg bliver bedt om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet som jeg ser det er at hunden ligger midt på gulvet når dette sker... Så ville jeg bede min hund om at lægge sig hen i kurven... For det er netop sf den grund jeg har en hundekurv det er for at min hund kan gå derhen når den vil være i fred. Og så skal man så også lade den være når den ligger i kurven fordi det er vigtigt at hunden lærer at når den lægger der så er der ingen der genere den.

Og igen har jeg svært ved at se at det skulle genere hunden når drengen ligger sig ved siden af...

 

 

Jeg ved godt hvorfor Jodie bliver generet af det. Hun vil ligge ved siden af mig (jeg sidder i sofaen oppe over hende) og det er hendes sengetid, så hun er meget træt. Som jeg ser det ligger drengen sig ved siden af hende og hans hår kommer til at kilde hende på snuden. Derfor knurrer hun. (men jeg kan stadig ikke lide det)

 

Jodie er ikke en hund der kan lide at man er meget tæt på hende. Læner man sig op ad hende, når man kæler hende, så læner hun sig væk. Hun er en rigtig kælepotte, men hun vil ikke i tæt kontakt. Hun var også sådan som hvalp, hvor hun i kuldet foretrak at sove lidt væk fra de ande hvalpe. Af samme årsag gider hun heller ikke ligge i sofaen sammen med os mere end to minutter af gangen. Det passer mig glimrende, for jeg er heller ikke til den der meget tætte kontakt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde må ikke knurre af noget menneske. SLET ikke af børn!!

Og det er MIT ansvar at sørge for at det ikke sker!

Jeg bør kende min hund godt nok til, at jeg ved hvad den kan klare og hvad den ikke kan klare. !

 

Selvfølgelig er det mit ansvar. Derfor får fremmede børn heller ikke lov til at komme hen til Jodie uden at jeg står lige ved siden af og holder øje med det hele. Men jeg vil stadig hellere have at min hund knurrer end at den bider med det samme, hvis det nu skulle ske at et 'mærkeligt' barn kom for tæt på. Jeg kender min hund godt og ved at den er meget selvsikker og kan klare nærmset alt - bare ikke at blive vækket når den er meget træt.

 

Det er sket få gange, at en af mine hunde har knurret af os. Og kun én af mine hunde (min 2. hund) har knurret af børn. Han endte med at blive aflivet. Men først efter han havde udviklet mere og mere sarthed med hensyn til, hvad han kunne acceptere. Og han havde efterhånden snappet stort set alle i vores omgangskreds. I dag ville jeg aldrig lade det nå dertil.

min hund har aldrig snappet eller vist tænder af et menneske. hun har snappet en nærgående hanhund. Betyder det så at hun skal aflives i dine øjne?

 

---Men de andre hunde, jeg har haft, de har enten været totalt vilde med børn eller også har de søgt hjælp hos mig hvis et barn opfører sig for underligt eller uforståeligt..

 

Jodie er vild med børn (dog ikke små piger, som falder over hende) - hun er bare ikke vild med at blive vækket. Jodie er så vant til børn at jeg næppe tror at hun vil opfatte dem som mærkelige på noget tidspunkt.

 

Forleden kom en mentalt handicappet dreng hen til os og spurgte om han måtte ae hunde. Det måtte han. jeg var ikke forberedt på at han pludselig lænede sig ned over Jodie og gav hende et kæmpe knus. Jodie hader at få knus og jeg skulle til at rive drengen væk, men faktisk reagerede Jodie ikke på det og hun hverken knurrede eller flyttede sig. Hun holdt ud. det fortæller mig at min hund har en meget stor grænse og et kæmpe overskud. Det fortæller mig også at når Jodie knurrer af min egen søn, som er hendes bedste ven, så ligger der ikke ret meget i det.

 

--Når jeg møder forældre med små børn, så kan det godt undre mig, at de fuldstændig med hovedet under armen lader ungen opføre sig dybt mærkeligt overfor hunde, de slet ikke kender.

Men det skyldes jo nok, at hverken forælder eller barn ved en dyt om hunde generelt.

Og derfor er det igen MIT ansvar at beskytte min hund mod andre mennesker. !

 

Fremmede børn får ikke lov til at komme til Jodie medmindre de spørger først og så nærmer sig stille og roligt. Hvis de vil lege med Jodie, så fortæller jeg dem først hvordan. Jeg har faktisk ikke mødt nogen som har ladet deres børn opføre sig mærkeligt overfor Jodie, men det er klart at hvis det skete, så blev de bedt om at smutte eller lade hunden være.

 

Og det er også MIT ansvar at sørge for at min hund slet ikke har brug for at "advare" eller "sige fra". Hvis den tror den skal det, ---og den en dag møder et barn der IKKE kan hundesprog, så går det jo helt galt!

 

Selvfølgelig. Jodie er aldrig alene sammen med et barn og derfor vil det være ligegyldigt om barnet kan hundesprog, for det kan jeg og jeg kan fortælle barnet at nu gider Jodie ikke mere.

Men det med at have brug for at advare...Hvordan ville du egentlig have undgået min situation, hvor min søn lægger sig ved siden af hunden, som så knurrer...? For det meste har Jodie jo ikke noget imod at min dreng ligger ved siden af hende. Ofte går hun selv hen og lægger sig ved ham.

Jodie lavede ingen dæmpede signaler inden hun knurrede. Hun vågnede simpelthen op og knurrede i samme sekund min dreng lagde sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet som jeg ser det er at hunden ligger midt på gulvet når dette sker... Så ville jeg bede min hund om at lægge sig hen i kurven... For det er netop sf den grund jeg har en hundekurv det er for at min hund kan gå derhen når den vil være i fred. Og så skal man så også lade den være når den liggeer i kurven fordi det er vigtigt at hunden lærer at når den lægger der så er der ingen der genere den.

Og igen har jeg svært ved at se at det skulle genere hunden når drengen ligger sig ved siden af...

 

Det er fordi han overtræder hundens kropzone. Jeg har svært ved at forstå hunden bare skal finde sig i drengen lægger sig ved siden af den. Hvorfor ikke bare lære din søn at han ikke skal gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Any, jeg taler jo ikke om at hunde ikke må knurre af hinanden. Det er DERES sprog. Men selv om en hund bare er en hund, så synes jeg ikke, at den BØR forvente at ethvert menneske forstår dens hundesprog.

Silke ved da udmærket godt, at jeg ikke er en hund og at jeg kun forstår en brøkdel af hendes sprog. --Og at andre mennesker forstår endnu mindre af hendes sprog.

Vi forventer jo heller ikke, at alle hunde forstår vores menneskesprog, selv om vores egen hund forstår en del.

 

Den hund, jeg fik aflivet, havde fortjent et bedre liv. Men vi gør os allesammen erfaringer i løbet af livet. Dengang, -for over 30 år siden vidste jeg ikke, at en hvalp ikke måtte tages fra sin mor før den var 8 uger. Og jeg vidste ikke, at en SÅ ung hvalp havde ekstra behov i sin nye familie. Så jeg var nok selv delvist ansvarlig for den dårlige udvikling af den hund. At det var en schæferhund uden stamtavle gjorde ikke sagen bedre. Og hundetræningen var også helt anderledes hård dengang.

 

Men det laver ikke om på, at jeg ikke kunne forsvare at have en stor schæferhund i en 3 værelses lejlighed med to børn på 3 og 8 år plus alle de børn der kom og gik hver eneste dag. Det var simpelthen for farligt, fordi det var en hund der "advarede" hele tiden. Han lå konstant og knurrede under spisebordet når der var børn på besøg. Og det var der jo hver eneste dag. --Og han havde som sagt snappet næsten alle i vores omgangskreds. --Sjovt nok var en af de eneste, der aldrig blev knurret af eller snappet af, min 3-årige kontakt-handicappede søn.

 

 

Den situation du beskriver, hvor Jodie bliver irriteret over at blive vækket, den ville jeg nok undgå ved at lære hunden at gå afsiden for at sove. F.eks. i et andet værelse, der er forbudt for børn. Og som hunden kan forlade, når den vil have selskab igen.

 

Det er nogle gange lettere -og sikrere- at lære sin hund nogle ting end at satse på at børnene husker hvad de må og ikke må.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja :mrgreen:

 

Det sjove er så, at selvom Baldur ligger i den dybeste søvn, så er han udemærket klar over om det er Luna eller os andre der skubber, han har aldrig knurret af os for at skubbe til ham, men Luna skal nærmest bare blinke med øjnene... Jeg tror så at det hænger sammen med, at lige da hun kom og skulle til at sove sammen med os, der brugte hun den første halve time på at vende og dreje, småpive og flytte sig igen og igen. Så jeg tror bare at han én gang for alle har besluttet sig for at nu skulle hun altså lære at ligge stille i en seng! :lol:

 

 

ja ingen tvivl om dette

 

min hanhund kan også finde på og knurre hvis jubi bliver ved med og slikke ham i hovedet når han sover han gør det dog aldrig med mennesker:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det var godt nok en meget hurtig dødsdom at udskrive :shock:

Det er helt normalt, at hunde er bange for små børn. Hvis de så er nødt til at være sammen med dem, må man jo prøve at lære dem det, men hvis din veninde ikke selv har børn, er hendes hund jo nok ikke vant til dem. Og måske skulle du så bare holde din baby væk fra hunden, når I er i dens hjem?

 

Måske du skulle have en røvfuld så?

 

Jeg synes du er meget skarp og forsøger at pådutte hunde noget de sædvanligvis ikke skal kunne acceptere.

Du har tit udtalt at hunde er rovdyr og derfor burde du hellere ikke forlange en hund retter sig ind efter hvad vi mennesker vil have dem til.

 

en hund som jeg beskriver der fortjener en røvfuld så gør den ikke det mere når den tydeligvis ikke ved hvor skabet skal stå og at det er og bliver mennesket som bestemmer reglerne

 

 

Helt enig :5up: dog ikke med de skulle være bange for små børn.

 

 

dette er ikke en hurtig dødsdom men en retfærdig en en hund uden overskud er ikke værd og samle på i mit hjem længere er den ikke

 

jeg pådutter ikke hunden noget andet end et nervefast sind med masser af overskud og kan hunden ikke dette ja så må den væk

 

ja jeg har ofte udtalt at hunde er rovdyr og det skal de forblive med og være men det betyder også at hunde lever i et form for hiarki hvor det er alfaparret som sætter de fleste af reglerne og resten af flokken retter ind dette er en normal provedure i dyr som normalt ville leve i flok at rette ind efter hvad lederne siger eller hvad man vil kalde dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Der er to ting i dette indlæg og jeg vil ikke kommentere ens på dem.

 

For det første fatter jeg ikke at du tillader at din baby. ( dvs barn under 12 mdr) er sammen med en fremmed hund og at de kan nå hinanden. Hunden kender ikke barnet og omvendt.

Det kan gå galt. Især hvis det er en hund der ikke er vant til børn.

 

For det andet ville jeg heller ikke acceptere at en hund knurrede ad mit barn. Med mindre barnet havde opført sig tåbeligt. Men jeg ville så slet ikke sætte dem sammen. Det er to forskellige arter af dyr og både hunde og børn skal lære at være sammen . Det er ikke noget de kan automatisk.

 

Vi har haft hunde og vi har haft børn Både som store og små.

Vi har aldrig haft nogen former for konflikter mellem børn og hunde, Hverken med egne børn eller børn der blev passet.

 

Hunde skal respekteres for det den en , nemlig en hund og børn bør derfor holdes væk fra hunden indtil de har lært at opføre sig ordentligt overfor hunden. Nogen lærer det hurtigt og andre lærer det knap så hurtigt.

 

Hvis hunden ikke kan "klare" børn så fjern den fra dem. Uanset hvad der kunne ske så er det hunden der betaler prisen fordi vi syntes det kunne være hyggeligt at de er sammen.

 

Så fjern det barn fra hunden. Og hold hunden værk fra barnet.

Hold den unge fra gulvet når hunden nu er usikker.

 

"Rettidig omhu" Forebyg mulige konflikter. Især nu hvor du ved at din venindes hund er usikker ved børn.

 

Jeg er stærkt uenig med Zarina i at hunde normalt er "bange" for børn. -Usikre er nok det ord jeg ville bruge. Og jeg har ikke oplevet at det er noget hunde "normalt" er..... overhovedet.

 

 

for det første aner du jo ikke hvad der skete o pågældene episode for det andet er det ikke en fremmed hund med en hund som på en måde er opvokset med min lille dreng og har kendt ham fra han blev født af så det var ikke en fremmed hund for det andet vidste ingen af os at han ville reagere ved og knurre dybt fordi den lille kom til og sætte sin hånd på dens hale

 

for det andet så er min baby og hendes hund ikke sammen uden opsyn og han får ikke lov til at tage kontakt til dette utilpassede kræ som egentlig efter min mening burde have en sprøjte og ikke kun pga den episode men den mangler vidst at vide hvor skabet skal stå

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...