Hop til indhold

Succes og Pral!!!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Som det nok er nogen bekendt, så er Bamse aggressiv overfor andre hanhunde der er store nok til at udgøre en trussel, da han er blevet overfaldet af et par andre store hunde.

 

Det har vi så arbejdet med i noget tid, og har haft adfærdsbehandler med i processen.

 

Og i dag fik jeg for alvor bekræftet at det VIRKER :mrgreen:

 

Vi mødte her til morgen Bamses ærkefjende - En kæmpe golden blanding, der er på størrelse med Lexus herfra - Den er meget dominant og Bamse er normalt meeeget utryg ved den, og reagere derfor meget voldsomt på den.

Men i dag var den som sædvanlig løs, og vi gik på en lille sti, da den begyndte at komme hen mod os, med halen løftet, stive skridt og en dyb brummen.

 

Hmmm.... Hvad gør min lille hund? Jo, han sætter sig ned, kikker på mig, får en god bid, og bliver ved med at kikke på mig, selvom den anden hund kommer tættere og tættere på.

Jeg vælger så, at det er bedst ikke at presse citronen, og i stedet vende om, og gå den modsatte vej - Hvilket endelig får den anden hund ejer til at reagere og kalde den til sig!

Normalt hidser Bamse sig op, når vi vender ryggen til en anden hund, men i dag luntede han bare med, og kikkede på mig, for at få flere godbidder :mrgreen:

 

Nøj hvor var jeg bare stolt og glad!! Knuselsker bare min hund lige nu, og det var præcis den reaktion vi har trænet, og trænet for at opnå - Hvor er det bare fedt at det lykkes!

 

Og så lige en tak til Lexus igen - Er helt overbevist om at de par timer med jer, har været en stor medvirkende årsag, til at Bamse ikke synes den golden er så farlig længere :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som det nok er nogen bekendt, så er Bamse aggressiv overfor andre hanhunde der er store nok til at udgøre en trussel, da han er blevet overfaldet af et par andre store hunde.

 

Det har vi så arbejdet med i noget tid, og har haft adfærdsbehandler med i processen.

 

Og i dag fik jeg for alvor bekræftet at det VIRKER :mrgreen:

 

Vi mødte her til morgen Bamses ærkefjende - En kæmpe golden blanding, der er på størrelse med Lexus herfra - Den er meget dominant og Bamse er normalt meeeget utryg ved den, og reagere derfor meget voldsomt på den.

Men i dag var den som sædvanlig løs, og vi gik på en lille sti, da den begyndte at komme hen mod os, med halen løftet, stive skridt og en dyb brummen.

 

Hmmm.... Hvad gør min lille hund? Jo, han sætter sig ned, kikker på mig, får en god bid, og bliver ved med at kikke på mig, selvom den anden hund kommer tættere og tættere på.

Jeg vælger så, at det er bedst ikke at presse citronen, og i stedet vende om, og gå den modsatte vej - Hvilket endelig får den anden hund ejer til at reagere og kalde den til sig!

Normalt hidser Bamse sig op, når vi vender ryggen til en anden hund, men i dag luntede han bare med, og kikkede på mig, for at få flere godbidder :mrgreen:

 

Nøj hvor var jeg bare stolt og glad!! Knuselsker bare min hund lige nu, og det var præcis den reaktion vi har trænet, og trænet for at opnå - Hvor er det bare fedt at det lykkes!

 

Og så lige en tak til Lexus igen - Er helt overbevist om at de par timer med jer, har været en stor medvirkende årsag, til at Bamse ikke synes den golden er så farlig længere :5up:

 

Kæmpe-stort tillykke herfra :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tak tak - Det er virkelig skønt han gør så store fremskridt!

 

Der findes ikke noget bedre end at se ens hund blive mere og mere "normalt fungerende", efter alt det hårde arbejde, og det alt for turbulente liv han har haft!!!

 

Nu skal vi så bare lade være at hvile på laurbærerne og stadig klø på - Hvem ved hvad det så kan ende med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Og jeg skal prale mere, skal jeg!!

 

Nu render vi igen i den her møgkøter - Denne gang begynder den for alvor at spille op - Rigtig gøen og knurren ad Bamse, og den er voldsomt truende.

Igen er den løs, og ejeren gør ikke en skid for at kalde den til sig, selvom vi stille og roligt går væk fra dem og den følger efter.

 

Sørme om Bamse ikke stoler på mig, og stiller sig om bag mig, og får godbidder, mens jeg holder den anden hund væk, med den anden hånd (selvom den snappede efter mig :evil:)

Bamse små-brummer lidt, første gang den anden hund snapper efter mig, hvorefter jeg beder ham sitte, og får fisket en godbid mere frem, og så slapper han af igen.

 

Jeg råber så ejeren op, og forklare, med meget lidt pæne ord, at nu skal han få sin lorte køter til sig, inden min hund sidder i struben på den, eller jeg sparker halen ud gennem halsen på den.

 

Nu tror jeg den er sevet ind hos den her mand, at han skal få styr på sin hund, hvis han ikke vil have en lille sur kælling og en hysterisk hund på nakken ;-)

 

Men for pokker hvor er jeg bare stolt af min dejlige hund - Han er sgu' sej!!!

Ihh.... Får ondt i armene i morgen, for kan slet ikke få dem ned igen :mrgreen:

 

For to måneder siden var det endt med en alvorlig hundekamp, hvor min hund havde været den store taber - Nu får jeg lov at klare problemerne, uden nogen kommer til skade :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare herligt at læse om dine succesoplevelser. Kan godt forstå at dine arme er lidt tunge efterhånden :lol:..... du har fortjent det. :klap:

 

Det jeg ville være allermest glad for (hvis det var min hund) var egentlig at Bamse søger ind bag dig. Det viser jo at han egentlig ikke vil disse konfrontationer og kaster ansvaret over til dig. Super!!!!!!. Så er der da en masse du kan arbejde med i fremtiden. :5up: Glæder mig til at høre fortsættelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Miss_menelli

Altså... Min lille hund, har nu officielt, fået fjernet stemplet som "problemhund"

 

Vi var til "førtræning" i dag, og sørme om ikke Bamse blev præsenteret for en schæfer... Ohhh skræk! Det er jo hans største frygt, da den første hund der overfladt ham var en schæfer.

 

Men han reagerede overhovedet ikke - Slet ingenting, selv da den anden hund kørte lidt op og begyndte at gø!

Godt nok var det en tæve, men det betyder normalt ikke noget, når det er en schæfer - Så er de bare farlige.

 

Men altså.... Seje, seje Bamse var fuldstændig kold, og opførte sig eksemplarisk...

 

Træneren kunne da heller ikke helt forstå hvor problemet var, og synes han virker som en meget normal og glad hund, med et godt sind.

 

Så hun synes ikke vi behøver komme på "problem" holdet, men kan nøjes med at tulle rundt om de andre hunde når de træner, og så lære ham at slappe af, når der er flere hunde på en gang.

Og så starte til næste år, med "rigtig" lydighedstræning :mrgreen:

 

Selv hans frygt for fremmede mænd er fuldstændig væk - Vi havde en assurandør på besøg i dag, og sørme om ikke Bamse gav ham en hjertelig velkomst, og satte sig mellem mandens ben og ville nusses og det samme skete da min kærestes chef (stor og larmende mand) kom på besøg.... :5up:

 

Hvor er det altså bare skønt at se min lille skræmte hund, udvikle sig il sådan en sikker og glad vovse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter

Jamen, det er jo intet mindre end fantastisk! Hvor er det dejligt at høre, at du har arbejdet (og fået succes) på en problematik, som mange føler sig magtesløse overfor - super!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tusind tak for alle de rosende og opmuntrende ord!

 

Det er bare SÅ dejligt når det lykkes og se at Bamse har ændret sig så radikalt siden vi fik ham!

 

Nu er næste skridt at vi så småt starter op med lydighed og agility, fordi det har vist sig, at på en træningsbane er han kun fokuseret på mig (og godbidderne) :mrgreen:

Der er de andre hunde jo også optaget af deres fører, så der er slet ingen problemer!

 

Må sgu' ærligt indrømme, at jeg ikke havde troet at vi ville komme så langt med ham, da vi fik ham.

Men med al den opmuntring og gode råd herfra, så kan vi nå meget længere :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Miss_menelli

Lige en sidste update i denne tråd.

 

For nu handler det nemlig slet ikke længere om adfærdsproblemer, for dem er der ingen af, tilbage - Alle vores fremtidige succes og pral tråde kommer nu til at gå på hvor langt vi er kommet med træningen.

 

Vi træner nu fuldt ud med på begynder holdet :banan:

 

Midt i mellem og klods op og ned af store og små hunde af begge køn.

Det havde jeg aldrig troet det skulle ske, at vi kan stå lige ved siden af en gøende stor mørk hanhund, uden at Bamse så meget som værdiger den et blik :klap:

 

Han fungere fint midt imellem alle hundende, selv mens agilityhundende pisker en stemning op ved siden af :blink:

 

Allerede nu går det så godt, at vores træner har planlagt at vi rykker videre på et lidt mere avanceret hold næste sæson - For der er jo for meget potentiale i Bamse til at han bare kan lalle rundt, kan i jo nok forstå :5up:

 

Vores træner synes åbenbart vi er værd at investere en masse tid og energi i, så hun sender "hjemmearbejde" på mail, og bruger masser af tid på at finde de næste ting vi skal træne! Så må sige vi har al mulig opbakning!!

 

Snakken om konkurrencer og opdragelse af Bamses mor vil simpelthen ingen ende tage - Og Bamse eeeelsker træneren. Så snart han ser hende, så piver han af glæde, og halen køre op, ned og rundt, så han er ved at vælte :mrgreen:

Sjovt nok så er der aldrig snak om opdragelse af Bamse...? :hmm:

 

Havde lige brug for på skrift, at få det ud og kunne tage det frem og se at det virkelig er rigtigt, at den hund, så mange havde opgivet, nu er fuldstændig normal og velfungerende..... For kan nogle gange næsten ikke tro at det ikke bare er en god periode, eller held. Men det er sgu' rigtig nok :lun:

 

Så hermed lukker og slukker jeg kapitlet om Bamse - Hunden med en masse adfærdsproblemer!

Og så starter historien om Bamse - En lang succes historie, der forhåbentlig kan give andre med samme problemer lidt håb, når det hele er uoverskueligt.

For vi har været der. Men det er fortid, og hvor er jeg bare så pavestolt af min superseje hund, der kan overkomme alt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Og hvor har du bare ret til at være mega stolt af Bamse - og ikke mindst dig selv!

 

Det har jo været et kæmpe langt stykke arbejde for dig, det er sq så flot gået :5up:

 

Endnu engang kæmpe tillykke med det hele :klap2:

 

Og held og lykke med videre træning - satser du måske på noget konkurrence?

 

Tusind tak!

 

Er også bare såååå stolt!

 

Bamse er så træningsglad, så vi skal finde på nye udfordringer til ham hele tiden, for at han ikke kravler på væggende.

 

Så tror det er en god ide at træne hen mod konkurrencer, for så bliver vi udfordret hele tiden, og så går vi ikke i stå med træningen :mrgreen:

 

Så planen er lidt små klub bedømmelser og så må vi se hvor langt vi når.

Min træner har i hvertfald høje forventninger, så nu må vi se om vi kan leve op til dem :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak!

 

Er også bare såååå stolt!

 

Bamse er så træningsglad, så vi skal finde på nye udfordringer til ham hele tiden, for at han ikke kravler på væggende.

 

Så tror det er en god ide at træne hen mod konkurrencer, for så bliver vi udfordret hele tiden, og så går vi ikke i stå med træningen :mrgreen:

 

Så planen er lidt små klub bedømmelser og så må vi se hvor langt vi når.

Min træner har i hvertfald høje forventninger, så nu må vi se om vi kan leve op til dem :genert:

 

Velbekomme da :blink:

 

Held og lykke med konkurrencerne så, dem skal i sq nok klare i en snild vending :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...