Hop til indhold

Så flytter Joey snart ind :-)


Gæst Malene Nielsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Iiihhh hvor er han lækker ... og iiiihhh hvor jeg synes det er snyd med alle dem der må få hvalpe før mgi :D

 

Tak :D Ja jeg har også tænkt på dig mange gange... men siger man ikke at forventningens glæde er størst :wink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen

Så nu skal jeg kun sove 2 gange mere, inden jeg skal møsses af Joey :lol:

 

Jeg snakkede med opdrætter her til aften og halsbåndene er magen til Nomehalsbåndene - jeg har også bestilt et til Zacho :)

 

Jeg gav Zacho endnu en kalveklov her til aften og efter, at han havde udhulet den (spist fyldet) byttede jeg mig til resten (selve kloven) med en cocktailpølse.... Zacho var yderst tilfreds med byttet :lol:

 

Zacho er også i familie med Joey, så linien kender jeg og kan udfra opdrætters fortællinger se, at der er en del ligheder :)

 

Er det ikke ligesom at døgnene virker lidt længere i disse dage :?: Tiden snegler sig af sted :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Så nu skal jeg kun sove 2 gange mere, inden jeg skal møsses af Joey :lol:

 

Jeg snakkede med opdrætter her til aften og halsbåndene er magen til Nomehalsbåndene - jeg har også bestilt et til Zacho :)

 

Jeg gav Zacho endnu en kalveklov her til aften og efter, at han havde udhulet den (spist fyldet) byttede jeg mig til resten (selve kloven) med en cocktailpølse.... Zacho var yderst tilfreds med byttet :lol:

 

Zacho er også i familie med Joey, så linien kender jeg og kan udfra opdrætters fortællinger se, at der er en del ligheder :)

 

Er det ikke ligesom at døgnene virker lidt længere i disse dage :?: Tiden snegler sig af sted :?

 

Jo, dennne aften er i hvert fald :lol:

 

Hvor bliver det dejligt Marlene :D

 

Dejligt det er nomehalsbånd, så tror jeg jeg vil bestille hos hende :)

Hvis hun skrev nomehalsbånd på siden, så ville man få linket til hendes side også når man søger på ordet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Turen hjem gik super - Joey startede ud på skødet af mig, men efter kort tid og utallige møsser vurderede jeg, at turen hjem var lidt for lang til så mange kærlighedserklæringer og han fik 'æren' af gulvet mellem mine fødder, hvor jeg lavede en 'hule' til ham med et tæppe - der gik ca ½ minut og så snorksov han... og det gjorde han mere eller mindre hele vejen hjem... uden at skulle tisse eller pølle :)

 

Herhjemme kom han i haven og tissede og blev derefter lukket ind og fik hilst på alle kattene, der alle havde savnet deres moar - kattene tog det stille og roligt, de reagerede med et minimum af skepsis, hvilket var en stor lettelse - den ene af kattene lod ham endda slikke sig i mundvigene... rigtig hunde/kattesprog 8) så potteplanterne kan vist godt blive rykket tilbage på deres rette pladser i morgen :D

 

Zacho kom hjem en time senere og han blev selvfølgelig glad for at gense os, men velkomsten var ikke vild og voldsom... min mor drillede mig lidt, men jeg var usigelig lettet over hans måde at sige goddag på og jeg tolker det som, at han har haft det godt og trygt på trods af vores fravær :P

 

Zacho og Joey hilste kort på hinanden og det var mere eller mindre det. Da mine forældre var kørt satte vi os ind i stuen og jeg gav dem et tyggeben hver - Zacho fik dog hurtig hapset begge to og mente, at de begge var til ham. Med en anelse overtalelse fik Joey dog allernådigst lov til at sutte lidt på det ene, dog nøje overvåget af Zacho... al legetøjet er åbenbart også Zachos..... man skulle tro han har været enebarn :lol:

 

Jeg har tænkt mig at give dem lidt frie tøjler her de første dage og så mere eller mindre observere dem og deres forhold til hinanden, dog skal Joey også have lov til at have sine ting, uden at Zacho leger for meget politi.

 

Nu her da vi havde sat os til computerne begyndte de at lege sammen og halløjsa hvor kan de lege vildt - der er ingen tvivl om, at de to nok skal blive fine venner, Zacho lader ham gå temmelig langt uden at irettesætte ham og når han endelig siger fra er det på en yderst fair måde, så Joey forstår budskabet uden at blive bange - Zacho er som forvandlet og leger som en unghund. Efter små 10 minutter brød jeg dog ind og sluttede legen med en tur i haven - det ser ud til, at de ikke helt selv kan finde ud af hvornår nok er nok. :?

 

Mht renligheden så har der været et enkelt 'uheld'. Joey viste tydeligt at han skulle noget og jeg gik op i haven med ham og gik stille rundt deroppe et kvarters tid... men nej intet skete. Da vi lige var kommet ind igen, spurtede Joey ind i stuen og lagde en ordentlig pølle :? Og så siger man at en border collie er intelligent :roll:

Jeg tror at 'uheldet' skete pga at det hele er så nyt og det nok var lidt for overvældende en handling, at skulle pølle i haven - men forhåbentlig han lærer det inden længe.

 

Lige nu ligger de begge og sover fredeligt klods op af hinanden, med en kat i 'fodenden' og jeg nyder at kunne kigge ned og beundre dem.... :D

 

Joey har taget hele dagen i dag med alle dens nye oplevelser med oprejst pande og godt humør - han har ikke vist tegn på savnet af hans søskende og mor endnu, men aftenen er jo også stadig ung. Vi fik heldigvis et tæppe med fra opdrætter, med de vante dufte, men indtil videre har han haft nok i os, Zacho og hans nye kattekammerat :D

 

Hvor er jeg bare glad og træt :D

 

Jeg skal nok få lagt lidt billeder ind snarest :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Tak :D

 

Det bliver lidt spændende at se hvad farve øjnene får - hans far har blå øjne og Joeys er også blå nu, men jeg syntes pupillen er begyndt at blive grøn i yderkanten.

Hvad er Jeres bud?

 

Jeg morer mig lidt over hans lyserøde brogede snude - den er så kær, specielt når den dukker op af lammeskindet med fnuller over det hele :lol:

 

Jeg burde nok gå i seng nu, men jeg kan simpelthen ikke løsrive mig fra ham - han ligger her ved siden af på en dyne og smasker i søvne :D

 

Zacho har nu indtaget Joeys kurv inde i stuen og bruger hans bamse som hovedpude :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Hodkinson

TILLYKKE endnu en gang han er super dejlig jeg glæder mig helt vildt til at jeg må nusse ham og røre hans vamset pels.

:lol:

Kan godt forstå at du havde svært ved at komme i seng :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :D

 

Det bliver lidt spændende at se hvad farve øjnene får - hans far har blå øjne og Joeys er også blå nu, men jeg syntes pupillen er begyndt at blive grøn i yderkanten.

Hvad er Jeres bud?

 

Jeg morer mig lidt over hans lyserøde brogede snude - den er så kær, specielt når den dukker op af lammeskindet med fnuller over det hele :lol:

 

Jeg burde nok gå i seng nu, men jeg kan simpelthen ikke løsrive mig fra ham - han ligger her ved siden af på en dyne og smasker i søvne :D

 

Zacho har nu indtaget Joeys kurv inde i stuen og bruger hans bamse som hovedpude :lol:

 

 

Blå. --altså øjnene..

Kær er han!

Jeg forstår godt, at du er forelsket... f035.gif

Uuuh, hvor jeg husker det fra når jeg har fået en hvalp hjem... Man KAN bare næsten ikke lave andet end at ligge fladt på maven og kikke på, at vidunderet sover.....

 

---Og du behøver vist ikke bekymre dig om at han skulle savne moar og søskende.. Der er jo grunde til at lige netop 8-ugers alderen er bedst til at skifte hjem i... Man er faktisk begyndt at kede sig lidt hos opdrætteren.

 

Og Joey har jo flere erstatninger for sin hundefamilie end nogen hvalp kunne ønske sig når den flytter hjemmefra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Det går stadig forrygende med Joey :D

 

Mht indkald, så kommer han hver eneste gang vi kalder og det fungerer også fint med 'lineføringen'. Det har vist sig at Zacho er en fantastisk hjælp i den retning, for om aftenen når vi skal ind og Joey hellere vil snaske rundt i de halvrådne nedfaldsæbler, der ligger oppe i haven, så dirigerer Zacho ham forsigtigt, men konsekvent ned til hoveddøren :lol:

 

Her over middag fik de begge et kødben - normalt får Zacho sine udenfor, men pga Joey gør vi en undtagelse indtil vejret bliver bedre. De lå begge side om side med hver deres kødben i køkkenet, hvor vi har klinker på gulvet. Zacho knurrede når Joey viste Zachos kødben for megen interesse og Joey fattede hurtigt, at kødben deler man ikke - i hverfald ikke så længe, at det stadig indeholder den eftertragtede marv, så han måtte 'tage til takke' med sit eget ben.

Tyggeben deler de dog gerne og de har flere gange ligget hoved mod hoved og tygget i hver sin ende - hvor er jeg bare lykkelig for, at de trives så godt sammen :oops::D

 

Energiniveauet er helt i top hos Joey - hos mig er det noget lavere, som dagen går sin gang... der er godt nok meget 'arbejde' med hvalpe. :shock::lol:

 

Han sover igennem hele natten og snupper så en middagslur først på eftermiddagen og sidst på eftermiddagen - derudover foregår tingene med 110 km i timen og det kræver sin hundeejer at følge med :lol:

Alt hvad der hedder grundig rengøring er en saga blot, dog nåede jeg lidt her i formiddag, mens Michael gik på have'vandring' med Joey - ellers er det Zacho der får gavn af den tid der nu er, når Joey sover - han har jo også et behov der skal dækkes mht træning og aktivering.

 

På mandag starter vi til hvalpetræning - det bliver sjovt at se ham sammen med hunde på hans egen alder :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går stadig forrygende med Joey :D

 

Mht indkald, så kommer han hver eneste gang vi kalder og det fungerer også fint med 'lineføringen'. Det har vist sig at Zacho er en fantastisk hjælp i den retning, for om aftenen når vi skal ind og Joey hellere vil snaske rundt i de halvrådne nedfaldsæbler, der ligger oppe i haven, så dirigerer Zacho ham forsigtigt, men konsekvent ned til hoveddøren :lol:

 

Her over middag fik de begge et kødben - normalt får Zacho sine udenfor, men pga Joey gør vi en undtagelse indtil vejret bliver bedre. De lå begge side om side med hver deres kødben i køkkenet, hvor vi har klinker på gulvet. Zacho knurrede når Joey viste Zachos kødben for megen interesse og Joey fattede hurtigt, at kødben deler man ikke - i hverfald ikke så længe, at det stadig indeholder den eftertragtede marv, så han måtte 'tage til takke' med sit eget ben.

Tyggeben deler de dog gerne og de har flere gange ligget hoved mod hoved og tygget i hver sin ende - hvor er jeg bare lykkelig for, at de trives så godt sammen :oops::D

 

Energiniveauet er helt i top hos Joey - hos mig er det noget lavere, som dagen går sin gang... der er godt nok meget 'arbejde' med hvalpe. :shock::lol:

 

Han sover igennem hele natten og snupper så en middagslur først på eftermiddagen og sidst på eftermiddagen - derudover foregår tingene med 110 km i timen og det kræver sin hundeejer at følge med :lol:

Alt hvad der hedder grundig rengøring er en saga blot, dog nåede jeg lidt her i formiddag, mens Michael gik på have'vandring' med Joey - ellers er det Zacho der får gavn af den tid der nu er, når Joey sover - han har jo også et behov der skal dækkes mht træning og aktivering.

 

På mandag starter vi til hvalpetræning - det bliver sjovt at se ham sammen med hunde på hans egen alder :D

 

Av-av-av...................................... PAS PÅ de der nedfaldsæbler... De var ved at koste Silke livet, da hun var ung.......

Der kan være småbitte snegle i..... Som er bærere af hjerte/lungeorm..... :cry:

 

 

Der ER da osse så meget, man skal passe på..... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Han får nu heller ikke lov til at snaske i dem, men vejen op til det eftertragtede tissested går under et gammelt æbletræ :?

 

Et par billeder af 'barnet' :D

 

2407_joey1_1.jpg

 

Uhmm gennemgnaskede tyggepinde er dejlige :P

 

2407_joey2_1.jpg

 

Hvordan får man mon marven ud???

 

2407_joey3_1.jpg

 

Et stks træt border colliehvalp :D

 

2407_joey4_1.jpg

 

Zacho fortæller Joey hemmeligheder :lol:

 

2407_joey5_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...