Hop til indhold

Det der med to hunde...?


vinhou
 Share

Recommended Posts

Jeg er hundeskruk... :oops: Ikke nødvendigvis hvalpeskruk, jeg kunne bare godt tænke mig en hund mere.

 

Er det en god/dårlig ide? Hvis jeg nævner det for folk mener de at det ville da være dumt at anskaffe sig en hund mere. Men hvorfor?

 

Vi har jo tidl. haft to hunde, den anden var Silver, en samojed, og Sascha og ham var så forskellige som nat og dag. Det var meget besværligt og han er så flyttet ud til mine forældre, hvor han har masser af plads at rende på osv. Skulle vi have en hund mere, skulle det være en labrador ligesom Saschapigen.

 

Sascha møder ikke mange hunde i hverdagen, kun dem vi møder på ture og når vi er ude på gården og besøge Silver. Hun bliver super glad når hun møder fremmede hunde og generelt er hun venligheden selv. Sascha ville jo nok være ellevild med at få sig en hundeven.

 

Hun har det med at bide i ting når hun er alene hjemme - det er allerede blevet meget bedre efter vi har gjort mere ud af at aktivere hende i hverdagen (købte bogen 'Leg med din hund' som er vældig inspirerende). Vil hun lære den eventuelle nye vovse at ødelægge ting eller vil hun snarere lade være med at bide i ting når hun ikke er alene? Ja, det er jo rent gætværk hvordan det vil gå... :neutral:

 

Nå, nok vrøvlen herfra. Hvad er jeres erfaringer i sådan en 'beslutningssituation'? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke huske hvor gammel Sascha er? men mener hun er omkring Karlas alder? altså lidt over 1 år.... Jeg ville personligt vente til hun var fuldt udvklet oven i bøtten....

 

Og ja, der er en vældig god chance for, at lille ny lærer af Sascha præcis hvordan man opfører sig når man er alene hjemme dvs. ødelægger Sascha ting, så er der god chance for at nr 2 også går igang med det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal vente til der er styr på Sachas alene-hjemme problem. Du kan meget nemt risikere, at de to "smitter" hinanden, så I lige pludselig har to hunde, der ikke kan være alene hjemme. Jeg siger ikke, at det vil ske, men det kan det godt gøre og jeg ville personligt ikke turde tage chancen. Det er eddersvært at lære to hunde at være alene hjemme, fordi de netop smitter hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

FOX: Jeg tror såmænd ikke det ville blive et problem at finde en hund, Sascha ville matche med - vi har kun mødt én hund på vores daglige gåture som hun ikke er blevet "bedste venner i verden!" med allerede efter første møde... :roll:

 

Om det så ville være smart af mig at anskaffe en hund mere, den er straks lidt sværere. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke huske hvor gammel Sascha er? men mener hun er omkring Karlas alder? altså lidt over 1 år.... Jeg ville personligt vente til hun var fuldt udvklet oven i bøtten....

 

Og ja, der er en vældig god chance for, at lille ny lærer af Sascha præcis hvordan man opfører sig når man er alene hjemme dvs. ødelægger Sascha ting, så er der god chance for at nr 2 også går igang med det....

 

:5up: Jeg er helt enig.

 

Hunde lærer af hinanden på ondt og godt.

 

Du har prøvet det en gang, hvor galt det kan gå.

 

Hund nr 2 er ikke en dålig ide. Men vent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden du beslutter dig så LOV mig at du ikke går med den idé i tankerne at du kan slække på at aktiverer dem bare fordi de er to og kan lege sammen ... Jeg har 4 tøser sammen og de kræver ligeså meget i hverdagen som hvis jeg havde dem enkelvis (på nær lige gå turerne :-D) for de har jo hverisær deres behov for træning o.l.

 

Så med 4 hunde sammen kan jeg jo ikke tale imod at folk har to hunde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden du beslutter dig så LOV mig at du ikke går med den idé i tankerne at du kan slække på at aktiverer dem bare fordi de er to og kan lege sammen ...

 

Det er heller ikke en tanke jeg går med... bare rolig. :blink:

 

Ligesom jeg heller ikke aktiverer Saschas hjerne mindre bare fordi hun har leget med min kæreste i en halv time (sådan er arbejdsfordelingen her, han leger med hende, jeg aktiverer hendes hjerne... :mrgreen:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Vi har ikke haft lige så meget bøvl med vores to hunde, som vi nærmest var blevet lovet af alle inden vi valgte at få Molly..

Der har da været lidt, men det har ikke været på grund af aldersforskellen (eller manglen på..), det har været fordi Molly har været en helt anden mere krævende hvalp end Tessa var på mange områder, da hun var lille.. Nu er det sp Tessa der er meget krævende og Molly der ikke er..

 

Jeg ser det ikke som et problem at der kun er 10 mdr mellem vores hunde, nærmere som en fordel.. Også selvom det kan være hårdt nogen gange.. :)

 

Men det er selvfølgelig lidt et problem, hvis Sascha bider ting i stykker.. En hund kan ødelægge mange ting, to hunde kan ødelægge endnu flere ting..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

Vi købte sofia da anders var omkring de 9 måneder, og vi må sige, at vi syns anders har haft rigtigt meget gavn af sofie, og omvendt... anders er blevet mere rolig, og kan bedre finde ro, nu da vi har hende.. plus så har han er super legekammerat, og hun kan altså give ham noget vi ikke kan, ligemeget hvor meget vi aktiverede ham.. udtrykket lige børn leger nu bedst, er vidst iorden at bruge her.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorvidt det vil være en god idé at få en hund mere, handler jo først og fremmest om hvorvidt du/I overhovedet har TID til to hunde??? Jeg læser en del om at det ville være godt og hyggeligt for Sascha, med en hund mere -hvilket det da uden tvivl vil :blink: Men jeg læser ikke noget om hvorvidt du/I som ejere har tid og lyst (og råd) til en hunde mere, der kræver lige så meget tid og aktivering som Sascha :confused:

 

Hvis I har det, så kan jeg ikke se noget til hindre for at få en hund mere :5up: MEN, jeg ville som de andre, lige slå koldt vand i boldet i et par mdr. - halvt år, til Sascha er blevet lidt ældre og I har fået styr på hendes alene-hjemme-adfærd og evt. andre unoder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har masser af tid og lyst til en hund mere :roll:... penge har vi ikke mange af, men Sascha får da det bedste foder osv., og dyrlægeregninger har jeg "sponsorer" til at hjælpe med.

 

Men jeg har snakket det igennem med kæresten, og han føler ikke for en hund mere. Æv. Så det må jo bare vente til han også bliver hundeskruk... engang... :(:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg har snakket det igennem med kæresten, og han føler ikke for en hund mere. Æv. Så det må jo bare vente til han også bliver hundeskruk... engang... :(:blink:

 

Fornuftigt... for enig det SKAL I være !! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...