Hop til indhold

Kaniner til sportræning?


Bankov
 Share

Recommended Posts

Hej!

 

Er der nogen som har et tip til, hvor jeg kan få fat i en håndfuld kaniner til sportræning (kaninslæb)? Det skal helst være i rimelig nærhed af Kbh., og kaninerne skal helst ha' haft gode forhold. Det skal naturligvis også være kaniner, som alligevel skulle slagtes (altså ikke kælekaniner)

 

Håber at I kan hjælpe :-)

 

Kh Karin

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

 

Er der nogen som har et tip til, hvor jeg kan få fat i en håndfuld kaniner til sportræning (kaninslæb)? Det skal helst være i rimelig nærhed af Kbh., og kaninerne skal helst ha' haft gode forhold. Det skal naturligvis også være kaniner, som alligevel skulle slagtes (altså ikke kælekaniner)

 

Håber at I kan hjælpe :-)

 

Kh Karin

 

Velkommen til Utopia :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skulle der være galt med kælekaniner?

 

De er ganske vidst temmeligt store, men til spor kan det da reelt set være ligegyldigt.

 

Men prøv kanin-farme, elelr hvad man kalder sådan nogle. DRK henter primært deres kaniner ved slagteopdræt.

 

Kælekaniner kan man endda få smidt i nakken i den blå avis.

 

Når de spørger om det er til dine børn siger du... Jaaaa, min lille pige "fifi" elsker at bære rundt på kaniner....

 

og vupti har du dig en kanin :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skulle der være galt med kælekaniner?

 

De er ganske vidst temmeligt store, men til spor kan det da reelt set være ligegyldigt.

 

Men prøv kanin-farme, elelr hvad man kalder sådan nogle. DRK henter primært deres kaniner ved slagteopdræt.

 

Kan du hjælpe med at finde det på nettet? (jeg kan sgi ikke rigtig finde noget selv)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare gå på DBA elelr gul og gratis, eller en google på slagtekaniner.

 

Der er en hel del der sælges elelr bortgives, kan jeg se. :blink:

 

 

 

Og jeg er så en af dem der ikke har skrupler med at tage ud til nogen der har nogle supersøde kaniner der bortgives. Vel ankommet hiver jeg totenschlægeren frem, og knalder dem én inden de ryger i en sæk (altså kaninerne)..

 

Kun en enkelt gang har en mor brokket sig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare gå på DBA elelr gul og gratis, eller en google på slagtekaniner.

 

Der er en hel del der sælges elelr bortgives, kan jeg se. :blink:

 

 

 

Og jeg er så enm af dem der ikke har skrupler med at tage ud til nogen der har nogle supersøde kaniner der bortgives. Vel ankommet hiver jeg totenschlægeren frem, og knalder dem én inden de ryger i en sæk..

 

Kun en enkelt gang har en mor brokket sig :lol:

 

 

:hjerte:

 

 

jeg har i det mindste pli nok til at køre hjem og gøre det på egen matrikel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med to styk kælekaniner bliver jeg helt ked af den her tråd :megaked: Og nej, jeg turde ikke kigge på dit link, så ved ikke lige hvad der sker :oops:

 

Men jeg kan godt lide, Bankov, at du foretrækker kaniner, der har haft det godt indtil da. Nok bare svært, da de fleste kaniner lever kummerlige liv i små bure glemt og forladt et sted i baghaven. Men for dem kan det også være en lettelse at blive slagtet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja.

 

 

Dog ikke så meget kaniner, for de findes vildt, kun meget få steder i DK.

 

Harer er derimod meget normale at gå på jagt efter.

 

 

Cool...kan ikke lide harer, slet ikke når de løber ud på vejen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Med to styk kælekaniner bliver jeg helt ked af den her tråd :megaked: Og nej, jeg turde ikke kigge på dit link, så ved ikke lige hvad der sker :oops:

 

Men jeg kan godt lide, Bankov, at du foretrækker kaniner, der har haft det godt indtil da. Nok bare svært, da de fleste kaniner lever kummerlige liv i små bure glemt og forladt et sted i baghaven. Men for dem kan det også være en lettelse at blive slagtet.

 

Tidligere har vi fået kaniner fra en privat avler, hvor de havde det rigtig godt. Desværre er han vist stoppet med avl...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er de så hele med pels osv.?

 

Ja, da. Bruger dem selv til apporteringstræning. Og ville også bruge dem til spor, hvis det var noget jeg var i gang med. Ærgerligt at jeg lige har smidt en ud i går, da jeg ikke havde plads i fryseren til den længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, da. Bruger dem selv til apporteringstræning. Og ville også bruge dem til spor, hvis det var noget jeg var i gang med. Ærgerligt at jeg lige har smidt en ud i går, da jeg ikke havde plads i fryseren til den længere.

 

Super! Jeg kigger på dem næste gang jeg er i Maxsø - Tak for tippet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

som du da skulle have haft med herned :roll:

 

Det var kun på grund af alt det oksekød jeg fik med hjem (plus det KLAMME kød kæresten bragte hjem fra Færøerne!!!), at der ikke længere var plads i fryseren til lille Ninus. Og da jeg ikke kommer ud og træner kanin på den lille snarligt og den store tager den fint, så tænkte jeg den kunne få lov at sove videre i den store grå/grønne kasse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det helt præcis at der ikke lever flere vilde kaniner i Danmark?

Tjaaa...... Det vides ikke med sikkerhed.

 

Kaniner trives åbenbart bare ikke skidegodt i Danmark sådan helt generelt.

Men det skal dog siges at der i dén grad er vilde kaniner rundt omkring på forskellige øer i DK.

 

Synes det er spild af godt kaninkød, kan de ikke nøjes med skindet?

Nej. Man kan ikke træne hunden op til apportering af tungere hårvildt med et skind.

Dels vejer det ikke nok, dels "føles" det ikek rigtigt, og dels kan du jo ikke se om en hund knuser et stykke vildt, hvis ikke det er vildt den har i munden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det bare er for at vænne kræet til at have fjer i munden, elelr bare at lave et elelr andet, så er en fuglevinge såmænd fin nok, elelr et skind eller andet. :blink:

 

 

Men hele formålet med hele dyr og fugle, er jo dels at kræet får trænet musklerne i nakke og mund (en opdrætskanin er ikke jordens letteste "bytte" at rende med. EN ræv er endnu værre), og lærer at gribe rigtigt om dyret/fuglen.

Et helt dyr/fugl, føles også helt anderledes at rende med. Det smager af noget andet, og det lugter anderledes. Ikek mindst så er der lyde forbundet med det at løbe med en kanin i gabet. Særligt hvis den har fået skudt hul i mellemgulvet. SÅ skvulper det faktisk ganske højt.

ALt dét kan et skind, elelr en vinge elelr fjerdragt ikke lære en hund.

 

Et andet formål er, at man kun med hele dyr/fugle, kan se og mærke om hunden har haft for hårdt fat. Og det er velnok det mest vigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...