Hop til indhold

ALARM Lises Hundehjem ALARM


Gæst lillemor
 Share

Recommended Posts

Gæst lillemor

Vi var lykkelige da vi fandt en LABRADOR hvalp på 5,½ måned, som ud fra hjemmesiden var RENLIG og man vil få en rigtig god familiehund.

 

Jeg undersøgte om der var skrevet noget negativt om stedet på nettet, men fandt kun godt, samt jeg ringede og fik en god snak med Lises mand og fik bekræftet det der stod på nettet, samt andre spørgsmål.

 

Da vi kom hen og hentede hende, spurgte vi flere gange om hun nu også var renlig, og dertil fik vi svaret: det har tidligere ejere skrevet under på, så hvis det skulle vise sig, at det ikke var rigtigt, skulle tidligere ejere have hende tilbage, samt give os de penge vi har givet for hende. Så det skulle jo være i orden.

 

Da hun var noget tynd, fik vi af vide vi skulle være rundhåndet med maden, og til det svarede jeg: Ja hun har jo figur som en formel 1 hund. Hvor Lise blot sage: ja men hun skal bare fedes op.

 

Vi kørte glad hjem og så startede et mindre mareridt.

 

· Hun var aldeles ikke renlig, selv om hun bliver luftet ca hver time, så både tisser og laver hun hvor hun lyster, helt unden at give tegn af nogen art.

 

· Hun er hyber aktiv og meget volsom og aldeles ikke en god familiehund.

 

· Da vi ringede til Lises hundehjem, fik vi blot svaret, at det var ikke deres problem mere, så jeg skulle ringe til den tidligere ejer.

 

· Så ringede jeg til hende og fik to gode snakke med hende. Hvor hun fortalte, at hun havde fortalt dem alt hos lises hundehjem. Bl.a. at hun var renlig hos hende, men hun ikke havde haft hende andet en et på dage, så hun kendete hende ikke og at den igen tidligere ejer havde løjet for hende.

 

· Hun oplyste også at der var formel 1 i hende.

 

· De blev enig om, at det ikke var til at vide hvad der ellers var blevet løget om.

 

· Alt dette fik vi ikke afvide da vi købte hunden.

 

· Jeg ringede og konfronterede Lises hundehjem om min nye viden.

 

· Deres svar var bare, at formel 1 også er en slags labrador og de var ikke sikker på om der ikke også var andre raser i hende, men de kunne jo ikke skrive det hele og det var jo goså hvad man kan forvendte, når man ikke får en stamtavle.

 

· De agter ikke at gøre noget, for de mener ikke det er deres problem, selv om det ikke er tidligere ejer, men dem der har fortiget og løjet om vigtige ting.

 

· Lises hundehjem sagde at jeg bare kunne få hende aflivet, aller hvad jeg nu vil, for det var mit eget problem ikke deres.

 

· Og alt vi vil sige om dem, vil blive påstand, mod påstand.

 

 

KAN DET GODT VÆRRE RIGTIGT, AT ET INTERNAT, KAN FRASKRIVE SIG ALT ANSVAR OG BARE GIVE OS DEN KOLDE SKULDER?

 

HVAD KAN VI GØRRE, FOR VI KAN IKKE HAVE HENDE OG VI KAN IKKE FORSVARE AT SENDE HENDE TIL ANDRE, DA VI IKKE KENDER NOK TIL HENDE?

 

kAN MAN KONTAGTE NOGEN DER KAN HJÆLPE OS?

 

Lises Hundehjem kan aldeles IKKE anbefales!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 171
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

du kan og burde ikke forvente en hund på 5 ½ måned er renlig og slet ikke hvis den har skiftet hjem 3 gange! det er simpelthen at forlange mere end det urimelige, man kan ikek engang forvente en hvalp på 5 mrd. er renlig selvom den kun havde et hjem, afhænger dog tit af racerne.

 

Spørgsmålet er også er hun renlig når i er der eller når hun er alene og hvordan reagere i når hun laver indenfor?

 

En hvalp har meget krudt bagi, en hund er ikke en familie hund før man har lært hund og børn at være sammen og får aktiveret sin hund, og når det er en hvalp er det ikke så vigtigt at i kører hende fysisk træt, men mere mental træt.

 

På baggrund af det du fortæller ser jeg ingen grund til at advare mod dette hundehjem, det er mere et klassisk bevis på uvidenhed af en ny hundejer :-) det er ikke sagt for at være grov, men sådan fremstår du/i, desværre.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt gør man klogt i at holde sig fra private hundeformidlere, da de fleste stort set kun er ude på at tjene penge på andres ulykke, så at sige.

Jeg kender ikke det pågældende sted, men det lyder jo meget som ovenstående.

 

For at svare på spørgsmålet: Nej, der er ingen steder I kan klage, med mindre der er udarbejdet en juridisk gældende kontrakt ved købet.

I lovens forstand har I faktisk 6 mdrs. returret ifgl. købeloven, men det kan være svært at bevise noget, hvis man ikke har en kontrakt.

 

Jeg vil gerne vide hvad I nu har tænkt Jer at gøre med hunden? De problemer den har, kan der rettes op på, hvis man har viljen til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillemor

Vi er ikke NYE hundeejer, da vi lige har fået aflivet vores 11 årige velfungerende hanhund, på grund af alderdom.

 

Når vi køber en renlig hund, ved vi godt, at der kan være begynderproblener, men hun burde have nogle ting der viste tegn på, at hun er renlig, men hun opfore sig som en hund der ALDRIG har trænet det, for som sagt viser hun intet når hun skal.

 

Når vi er ude får hun en kodbid og massere af ros, når hun gør det.

 

Da jeg går hjemme ved hende træner jeg meget med hende, selvfølig med måde, og hun får den motion en aktiv LABRADOR hvalp skal have og vi havde aldrig købt hende, hvis vi vidste, at der var formel 1 i kende, for vi ved, at den kræver noget mere og slet ikke hvis vi havde fået afvide at de ikke hviste hvad hun mere var blandede af.

 

Og uanset hvordan hun er, så skal Lises hundehjem ikke give den garenti, at hvis hun ikke er som lovet, så kan vi retunere hende og få pengene igen, og så derefter ikke har tidligere ejeres underskrift på alt det de lover og så fralægger de sig alt ansvar.

 

Det må da siges at være et dårligt internat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er ikke NYE hundeejer, da vi lige har fået aflivet vores 11 årige velfungerende hanhund, på grund af alderdom.

 

Når vi køber en renlig hund, ved vi godt, at der kan være begynderproblener, men hun burde have nogle ting der viste tegn på, at hun er renlig, men hun opfore sig som en hund der ALDRIG har trænet det, for som sagt viser hun intet når hun skal.

 

Når vi er ude får hun en kodbid og massere af ros, når hun gør det.

 

Da jeg går hjemme ved hende træner jeg meget med hende, selvfølig med måde, og hun får den motion en aktiv LABRADOR hvalp skal have og vi havde aldrig købt hende, hvis vi vidste, at der var formel 1 i kende, for vi ved, at den kræver noget mere og slet ikke hvis vi havde fået afvide at de ikke hviste hvad hun mere var blandede af.

 

Og uanset hvordan hun er, så skal Lises hundehjem ikke give den garenti, at hvis hun ikke er som lovet, så kan vi retunere hende og få pengene igen, og så derefter ikke har tidligere ejeres underskrift på alt det de lover og så fralægger de sig alt ansvar.

 

Det må da siges at være et dårligt internat.

I virkede som nybegynder :-) kan også være i har glemt hvordan det er at have hvalp.

 

Jeg er ked af at hører i måtte aflive jeres gamle hund, hvilken race var han?

 

Jeg mener så ikke en lap hvalp skal motioneres/aktiveres så meget anderledes end andre racer, slet ikke hvis det er en blanding som du skriver, så kan blanding have skabt en hyber race .

 

Men man kan også få en overhyper hvalp af overstimulering, overstimulering kan også resultere i at hun laver/tisser indenfor. Og da er det vigtigt at ignorer hende hvis hun gør og tager man hende i det, så bare bør hende ud og rengør stedet.

 

Og som jeg ser det, var den hundens første ejer der har løjet for jer alle, ELLER også har hunden det fysisk dårligt/nervøs af at have flyttet 4 gange siden den blev født indenfor 5 måneder, det kan kræve meget arbejde og nu har i hende, så må i til at arbejde med hende, hvis i vælger at gå af med hende får hun det sandsynligvis endnu bedre, og så er spørgsmålet, om ikke hun skulle have fred? hvis ingen gider bruge den tid på hende hun har brug for?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillemor

Vi ønsker ikke at aflive hende, men jeg tror det kræver en bedre viden om hunde, end en almindelig hundeejer har, for hun er en stor mundfuld og det gør det ikke næmmere af, at man ikke ved hvad hun er blandede af.

 

Men vi ønsker ikke at beholde hende, da hun har disse problemer og fordi hun også ville tage min 4 år gamle datters vante, hvorved hun fik fadt i hendes fingre også og slæbte hende 3-4 meter hen af indkørslen, før jeg nåede der hend, og jeg måtte åbne hendes mund for at få hende til at slippe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dybt uansvarligt af hundeformidleren at sælge en 5,5 måneder gammel hvalp og påstå den er renlig, den perfekte familiehund o. lign., under al kritik faktisk. Det er en baby!

 

Dog er det ligeledes ret kritisabelt at I ikke sat sat Jer mere ind i hvad det kræver at have en 5,5 måneder gammel hvalp.

 

Jeg har bare voldsomt ondt af den stakkels hvalp, som har haft hvad? 4 hjem i løbet af dens korte liv :cry:

Jeg synes I skal skynde Jer at finde et ordentligt hjem til den lille, med folk der ved hvad det kræver at have en så ung hund. De problemer du fortæller om her er langt fra uløslige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men vi ønsker ikke at beholde hende, da hun har disse problemer og fordi hun også ville tage min 4 år gamle datters vante, hvorved hun fik fadt i hendes fingre også og slæbte hende 3-4 meter hen af indkørslen, før jeg nåede der hend, og jeg måtte åbne hendes mund for at få hende til at slippe.

giv tøsen fred, hun er ikke tjent med at blive flyttet mere.... hun er stresset og mentalt ødelagt....og hvis ingen kan give hende det hun har brug for ender det nok galt en dag...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Og uanset hvordan hun er, så skal Lises hundehjem ikke give den garenti, at hvis hun ikke er som lovet, så kan vi retunere hende og få pengene igen, og så derefter ikke har tidligere ejeres underskrift på alt det de lover og så fralægger de sig alt ansvar.

 

Det må da siges at være et dårligt internat.

 

Hvor lang tid har i haft hunden?

 

I er, som jeg læser det, nummer 4 hjem - kan godt forstå at hunden er forvirret :cry:

 

Hvad med at prøve lidt basis renligheds træning? Bor med et par som også fik en cirka 5 måneders hvalp hjem, hun var heller ikke helt renlig men det kommer altså rigtig hurtigt i den alder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ønsker ikke at aflive hende, men jeg tror det kræver en bedre viden om hunde, end en almindelig hundeejer har, for hun er en stor mundfuld og det gør det ikke næmmere af, at man ikke ved hvad hun er blandede af.

 

Men vi ønsker ikke at beholde hende, da hun har disse problemer og fordi hun også ville tage min 4 år gamle datters vante, hvorved hun fik fadt i hendes fingre også og slæbte hende 3-4 meter hen af indkørslen, før jeg nåede der hend, og jeg måtte åbne hendes mund for at få hende til at slippe.

 

Jeg vil anbefale jer at købe en voksen hund næste gang, for ærlig talt, så er der ingen af jeres indlæg der bærer præg af at I ved hvad det indebære at have en hvalp, og at I derfor så heller ikke helt ved hvorledes I skal håndtere det.

 

Måske kan I lave en aftale med et andet internat, om at I indlevere hunden I har nu, og i stedet får en voksen og allerede opdraget hund med hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

giv tøsen fred, hun er ikke tjent med at blive flyttet mere.... hun er stresset og mentalt ødelagt....og hvis ingen kan give hende det hun har brug for ender det nok galt en dag...

 

Jeg er ikke enig!!

 

Den adfærd der bliver beskrevet her er ikke noget der ikke kan løses i et roligt, tålmodigt og vidende hjem!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

giv tøsen fred, hun er ikke tjent med at blive flyttet mere.... hun er stresset og mentalt ødelagt....og hvis ingen kan give hende det hun har brug for ender det nok galt en dag...

 

Hvad mener du med at hun er mentalt ødelagt? Hun griber fat i en vante og vil lege trækkeleg, og det går så galt fordi det er med en 4-årig det sker. Men jeg ser ingen mental ødelæggelse her, bare en kåd hvalp der gerne vil lege.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med at hun er mentalt ødelagt? Hun griber fat i en vante og vil lege trækkeleg, og det går så galt fordi det er med en 4-årig det sker. Men jeg ser ingen mental ødelæggelse her, bare en kåd hvalp der gerne vil lege.

 

Vi er helt helt enige - endnu engang :blink:

 

Udfra den sparsomme beskrivelse og gætværk for resten, vil jeg mene at det er en kåd aktiv hvalp der nok er stresset ovenpå at have været omplaceret 4 gange i løbet af sit meget korte liv. Dette kombineret med store udsving i motionsniveau (manglende aktivering - overaktivering?) og en komplet manglel på grænsesætning, har gjort at hun måske virker en smule vild.

 

Asta skulle have været aflivet 1.000-vis af gange, for hun har godt nok også været stor-styg her i 2. unghunde-periode og har udvist meget af den samme adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke enig!!

 

Den adfærd der bliver beskrevet her er ikke noget der ikke kan løses i et roligt, tålmodigt og vidende hjem!

 

Hvad mener du med at hun er mentalt ødelagt? Hun griber fat i en vante og vil lege trækkeleg, og det går så galt fordi det er med en 4-årig det sker. Men jeg ser ingen mental ødelæggelse her, bare en kåd hvalp der gerne vil lege.

ja en kåd hvalp der vil lege, men jeg har stadigvæk mine betænkeligheder ved en hvalp på 6 mrd. trækker et barn og først vil give slip på en vante når munden "vrides" op!

Jeg ville IKKE turde at sende den hund i et hjem med små børn, slet ikke med tanke på fortiden og man ikke kender fortiden, hundens første måneder.

 

ENTEN skal den have et blivende, forstående, tålmodigt og kærligt hjem NU ellers skal den have fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja en kåd hvalp der vil lege, men jeg har stadigvæk mine betænkeligheder ved en hvalp på 6 mrd. trækker et barn og først vil give slip på en vante når munden "vrides" op!

Jeg ville IKKE turde at sende den hund i et hjem med små børn, slet ikke med tanke på fortiden og man ikke kender fortiden, hundens første måneder.

 

Hvorfor? :confused: Hvilke betænkeligheder er der at have?

 

Det er jo et udtryk for manglende grænsesætning kombineret med opkørthed/kådhed!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, min hvalp går også bananas når han ser jeg har vanter på, det indbyder åbenbart virkelig til trækkeleg.

Hvis hvalpen har fået lov til at tisse indenfor i et tidligere hjem, har den sikkert heller ikke lært særlig meget om bidehæmning.. Hvad med ordet "nej", reagerer hun på det?

 

Skriver det med at tisse fordi du siger hun ikke viser nogen tegn på at det er det hun skal - derfor tænker jeg lidt om hun overhovedet har lært det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor? :confused: Hvilke betænkeligheder er der at have?

 

Det er jo et udtryk for manglende grænsesætning kombineret med opkørthed/kådhed!

læste du min enten eller sætning? så burde du ikke spørge jo :-)

 

for får hunden ikke et hjem der kan lærer den det, vil det gå galt imo, på en eller anden måde, på barn eller anden hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
giv tøsen fred, hun er ikke tjent med at blive flyttet mere.... hun er stresset og mentalt ødelagt....og hvis ingen kan give hende det hun har brug for ender det nok galt en dag...

 

Hvad med liiige at klappe hesten?

 

Du er godt nok fremme i sandalerne i dag og hurtig på aftrækkeren.

 

Ingen har set hvalpen og at konkludere at hun er stresset og er bedre tjent med at blive aflivet ud fra nogle få ord er ikke godt nok efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja en kåd hvalp der vil lege, men jeg har stadigvæk mine betænkeligheder ved en hvalp på 6 mrd. trækker et barn og først vil give slip på en vante når munden "vrides" op!

Jeg ville IKKE turde at sende den hund i et hjem med små børn, slet ikke med tanke på fortiden og man ikke kender fortiden, hundens første måneder.

 

ENTEN skal den have et blivende, forstående, tålmodigt og kærligt hjem NU ellers skal den have fred.

 

Altså at få en hund til at give slip indebære jo at den har lært kommandoen "slip", ellers er der vel ikke så mange andre muligheder end at åbne munden på den med magt?

 

Udfra den sparsomme beskrivelse vi har fået i denne tråd, så kan jeg virkelig ikke se hvad der er galt med denne hvalp, den er bare havnet i det forkerte hjem.

 

Og så håber jeg aldrig at du skal mental bedømme Luna, hun vil da vist dumpe big-time med dine kriterier for at være en mentalt sund hund :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første kan I på ingen måde vide om der er Formel 1 i hunden, når den ikke har stamtavle, Formel 1 er udelukkende en betengelse for engelske og ireske jagt og markprøve linjer af labradors, så uden stamtavle, ingen formel 1 labrador...

 

For det andet syntes jeg sådan set at det mest er jer der har jokket i spinaten, ved at købe en 5 mdr. gammel hund der allerede har skiftet hjem 4 gange, og så forvente at den er ganske problemfri, det er den slags hunde sjældent, der er som regel en grund til at de har skiftet hjem så mange gange...

 

At Lises hundehjem, så løber fra sine løfter, tja, det kommer ikke som den helt voldsomme overraskelse, når det drejer sig om en privat hundeformidling, den slags er yderst sjældent af det gode.

 

Hvis I på grund af de par ting som du sriver her, virkelig vil opgive hunden, syntes jeg sådan set at den er bedst tjent med at blive aflivet, det stakkels dyr har allerede skiftet hjem 4-5 gange, i løbet af sit korte liv, det sætter altså sine spor på sådan en ung hund :cry:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

læste du min enten eller sætning? så burde du ikke spørge jo :-)

 

for får hunden ikke et hjem der kan lærer den det, vil det gå galt imo, på en eller anden måde, på barn eller anden hund...

 

Jo da, men din enten-eller sætning har vel ingen reference til den der står før.

Du skriver jo at du ikke ville sende hunden ud til et hjem med børn, og derefter at de enten skal finde et blivende, forstående etc etc etc hjem eller aflive.

 

Ellers misforstår jeg dig nok :mrgreen:

 

I hvert fald så synes jeg trådstarter skal skynde sig at finde et blivende hjem (med eller uden børn) til den stakklels vaps, så den kan få lidt struktur på sin hverdag og komme ud til mennesker der har forståelse for hendes adfærd og behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...