Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Hvem blev taberen??
Tak Jeg tror det hele skyldes den "hundepsykolog".. Hvis man kun får et kvarters kontakt dagligt bliver man sq da apatisk
-
Udstilling vs skue
Gør det!!
-
Mærkelig måde at irrettesætte sin hund på!
For 3-4 år siden havde jeg sådan en træner.. Vi boede ved siden af en rasteplads og folk satte masser af dyr af..Katte, kaniner og hunde!! EN af hundene blev bundet til træet udenfor vores hus med en seddel på "Jeg kan ikke bo hjemme mere. Pas på mig!!" Lige den hund flyttede ind men havde et seriøst indkaldsproblem..Så jeg startede til træning... Den første gang kom jeg en hel time for tidligt og bare sad dernede..Da så træningen begyndte sagde træneren at jeg skulle slippe min hund løs..Ikke tale om jeg får ALDRIG fat i ham igen..Men det endte selvfølgelig med jeg slap ham, og ganske rigtigt løb han.. Så skreg træneren at jeg skulle løbe efter ham..Ikke tale om, jeg har besluttet ALDRIG at løbe efter en hund.Den kommer vel hvis/når den gider mig Efter 3 kvarter kom han tilbage. Og jeg fik givet ham snoren på mens jeg roste ham..SÅ kom træneren flyvende på det nærmeste og kastede hunden omkuld mens han holdt den nede og råbte og skreg af den..Jeg var totalt paf!! Og gjorden ingenting. SÅ rejste han sig op og sagde nu har han sq lært det! Ok så kunne jeg pludselig bevæge mig og gav ham sådan et los på skinnebenet og jeg skubbede til ham så han væltede og råbte og skreg.. Og så skred jeg med min hund! Måske Rams træner synes det er ok??
-
DKK Herning 6. og 7. november '10
Mled ham til, så udstiller vi ham mens du kigger på...
-
Hvem blev taberen??
Så kommer her en lille update på det lille skravl Jeg hentede ham jo lørdag..Der havde han været sendt "bort" siden beslutningen blev taget..Hans ting var pakket og han var klar til afgang..Det vidste han bare ikke.. Jeg havde taget MAgic (som er hans mor) og Toffee som havde hvalpe samtidig med han blev født (og som derfor også gav ham mælk) med..De er samtidig 2 overvenlige og søde hunde som aldrig laver ballade.. Vi drak en kop kaffe sammen og småsludrede lidt.. Ace virkede ikke så interesseret i hverken mig eller hundene..Han hilste lige på dem da vi kom ind. Og MAgic kunne helt klart kende ham. Hun sørgede for at vaske hans tissemand. Den var nok heller ikke blevet vasket ordentlig siden han flyttede Han var lige henne og snuse til mig så lagde han sig ind under sofaen. Hvor familien sagde han havde ligget de sidste 2½ år.. De fortalte lidt om dagligdagen med ham.Han kan ikke være alene hjemme, dog an han godt være alene i bilen, hos veninden og deres forældre.. Han var vant til at blive luftet 2-3 gange ca ½ time om dagen. Altid i snor, da han stikker af. De havde haft hundepsykolog opå ham da han ikke var så gammel. de kunne ikke huske hvornår, og jeg kan heller ikke. HP sagde de skulle ignorere ham hele døgnet pånær et kvarter hvor de tog kontakt til ham.Han var ved at overtage hele herrredømmet derhjemme. Han skulle også kastreres da han bollede sit legetøj. Et helt klart dominansproblem!! Mens jeg var der virkede han apatisk og træt.. Bevægede sig (når han endelig bevægede sig) med små skridt, dukket hovede og uendelig langsomt. Virkede ikke som om han brød sig om berøring og :hmm:øjnene virkede trætte... Han tog ikke øjenkontakt med mig en eneste gang, hvilket alle løver ellers gør meget.. Da vi gik fik han sin sele og snor på og slæbte sig nærmest afsted. Vel henne ved bilen livede han gevaldigt op da Toffee og MAgic sprang ombord. Han blev læsset ind i buret sammen med de 2 damer..og snusede lystigt rundt og tjekkede legetøj og griseører ud..Det var faktisk første gang jeg så noget som bare lignede interesse for omverdenen.. Efter København skulle vi til fødselsdag på Falster.. Nu havde jeg jo hørt at kræet ikke kommer når man kalder så han blev luftet i snor mens damehundene (og senre Ivy og Domino) spurtede rundt..Han havde ingen problemer med hundene, og spillede ikke op. I går var så første dag herhjemme. HAn brugte det meste af dagen på bare at observere hvad de andre hunde gjorde. Ved aftensmaden kom han snigende da de andre tiggede ved bordet..Og selvom jeg fik at vide at han var utrænbar, så lærte han lynhurtigt den disciplin Han var ude i junglen sammen med mig og de andre flere gange i løbet af dagen.. Og holdt sig ret tæt på enten mig eller Natascha.. Om aftenen da vi sad bare og sad kom han hen og ville selv op og ligge hos mig..Han lå der nok en time. SÅ skulle de natluftes og han måtte ned.. I dag tænkte jeg så at vi skulle ud og gå en tur uden snor..Jeg tog Nomi og Blaster med... Og Ace selvfølgelig... Så snart vi kom ud fik han fart på..Halvvejs oppe af vejen sprintede han pludselig afsted Jeg råbte Blaster og Nomi an - Kom vi vender- Han vendte sig og kiggede.. og styrtede så afsted igen - væk fra os... Vi gik jo bare stille og toligt hjemad..Min filosofi er at de selv må vælge hvad de vil - de ved jo ikke at vhis de vælger forkert hedder det snor på den næste uge Nå men vi gik jo og han strøg afsted væk fra os... DA han var nået 8-900 meter væk, blev jeg bekymret..Tænk hvis nu han virkelig skred? men netop som jeg mærkede panikken begynde - stoppede han og kiggede igen efter os - vi jokkede videre og gik ind af døren - og så tog fanden ved ham og han spænede alt hvad remmer og tøj kunne holde HJEMAD.. Jeg holdt øje og gik så ud og hen til bilen og begyndte at rode med døren..Så kunne jeg høre ham bagved mig og roste ham og smed pålægstykker hen til ham..Han kom ikke nærmere end 1½ meter.. Han har tydeligvis fået skæld ud når han endelig er blevet fanget. Så gik jeg ind og lod døren stå åben og han fulgte med.. Men der gik nok en ½ time før han turde komme hen til mig. Jeg lod bare som ingenting. Om nogle dage stoler han nok på at jeg ikke skælder ud når han stikker af.. Forresten kan man tydeligt se at Magic er hans mor..Det tog ham 5 minutter at regne kattelemmen ud..Og den er endda lukke så man kun kan komme ind og ikke ud..Men han fandt da hurtigt ud af at hive lemmen indad så kan man komme ud..De eneste der kan det er Magic og Aces bror, Hunter, og hans søster Donna... Måske problemet med ham har været at han ikke har brugt sin hjerne nok Men vi er fulde af forhåbninger... Han skal nok blive en god og glad hund
-
DKK Herning 6. og 7. november '10
Så har du vel meldt Dexter til :slem: Sidste frist til normal pris er den 4 kl 8..Og indtil den 11 til forhøjet pris
-
Hvilken hund mødte jeg?
Westien har stritører og lagottaen hænge ører???
-
En umulig opgave
JA hvis nu man godt kan lide chier, ikk? Men hvis man ikke er så vild med dem så Eller hvis man bare er dødtræt af hele tiden at få smidt i hovedet at man laver chi/løveblandingerSkal du ikke have flere?
-
En umulig opgave
Nu ved jeg det!! En chihuahua De bliver ikke 43 cm og man kan bære dem..De har ingen pels.. og er ikke en spids hund... Ikke at jeg tilfældigvis lige har en i overskud
-
En umulig opgave
Men nu har jeg fået robotstøvsugeren..Så nu er det snart ST blandinger..Ahhhh STöwchen :mrgreen: Næ jeg mener jeg havde hende med hjem igen :klap::banan:
-
En umulig opgave
Men er det ikke de færreste af dem der er under 43 cm???
-
En umulig opgave
Forresten hvad med japansk spids? JEg har en fremtidig hvalpekøber som har 2 og dyrker AG på højt plan.. Det er nogle virkelig søde hunde!!
-
En umulig opgave
Ja os to..Men "nogen" der har set billederne fra Ballerup har ringet og sagt "var det din Löwchen med stritører der blev solgt i Ballerup"..Den er jo ikke ægte...Forøvrigt den samme som blev meget fornærmet over det jeg skrev i udstillingstråden med klipning Jeg må være en meget interessant person siden "nogen" gider følge efter mig og læse hvert eneste lille ord jeg skriver..Er det nu jeg skal føle mig betydningsfuld og lave en fanklub..med masser af kage
-
udstilling og stemning?
Øh??? og derfor behøver man ikke opføre sig ordentlig over for andre?Med en topløve behøver du ikke være "bange" for at nogen vil købe en parring..For så har de jo sagt at du har en lækker hund... Sådan en som min Beethoven han kan da aldrig nogensinde få parrte ind hvad jg har brugt på udstillinger osv. Men jeg gør det så heller ikke for at få parringer hjem, eller for at få solgt mine hvalpe...
-
udstilling og stemning?
Det tror jeg!!! De fleste af selskabshundene er mavsure kællinger eller bøsser... Ikke et ondt ord om bøsserne.. Men jeg tror der mangler mandlige kønshormoner omkring gruppe 9 ringene.. De mavsure har ikke andet at foretage sig end at børste deres hunde og sladre om de andre
-
En umulig opgave
Så så MAgnum gold siges at være en chi-blanding :blink:
-
En umulig opgave
Det kommer an på kennelen..Jeg har venteliste - til både korthårede og langhårede...Jeg tror den slags har meget med hvilket ry man har fået skabt sig..Altså hvordan man behandler hvalpekøbere, socialiserer hvalpene (eller slet ikke socialiserer)
-
udstilling og stemning?
Jeg har ikke tv jo, så jeg så det ikke...Men (og nu ved jeg ikke om dem med selskabshunde er specielle..I lang tid troede jeg bare at det var hos løverne) hvad jeg oplever på udstillingerne er at der er rigtig meget sladder og du skal ikke tro du er noget..Og det starter allerede første gang hvor man står på udstillingen. Der er ALDRIG nogen der har budt mig velkommen, eller trukket mig med ind i "miljøet"..Blandt løverne er det sådan (eller var!!) at man ikke står sammen, at man ikke snakker sammen, at du ikke siger tillykke til de andre, at du ikke glædes på de andres vejne, at du ikke inviterer nogen ind.. Og at du for guds skyld ikke forsøger at overtale hvalpekøbere til at udstille.. og at du for guds skyld ikke siger noget pænt om de andres hunde.. Da vi startede stod vi mutters alene, anede ikke en skid om hvad man gjorde eller hvordan reglerne var.. I starten udstillede jeg selv, og var der andre med Löwchen så sagde jeg tillykke.. og prøvede at snakke med dem.Men de frøs lige præcis mig ud.. Efterhånden blev vi mere garvede og Isabella blev en ret god juniorhandler..Og hun elsker ringen..Så hun overtog handlingen... Med mine ørneøjne over hende, for hun skulle dælme sige tillykke hvis hun blev slået... Mange gange har hun været pissesur over at INGEN siger tillykke til hende. Jeg kan kun sige til hende at "det gør du!! Så længe du handler for mig så siger du tillykke..Og tro mig udenfor ringen står nogen som ser at du ALTID siger tillykke, og at andre ikke gør". Hver gang vi ser en ny udstiller inviterer vi vedkommende hen og stå ved os og hygge sig med os..For det har vi også fået indført: at i løvelejren hygger vi os og spiser kage..Kennel-Lowchen kommer KUN for kagens skyld jo .. Vi holder julefrokost osv.. Men "nogen " deltager aldrig, til trods for at alle bliver inviteret over hver gang. Men det må jo så være deres problem Nu har vi vænnet os til det men engang spurgte jeg MArie (fomanden i KSS) om jeg burde lade være med at udstille de af mine hunde som vinder hele tiden..Hun sagde nej, hvorfor? de andre kan bare komme med noget der er bedre :slem: Vores venner har vi fundet i de andre racer..Bla. sådan nogen som Arne og Kirsten fra Kennel Calløes Pretty Bears, de har altid været hjælpsomme og søde uanset hvor vi har mødt dem. Ejerne af Pitstop har også været utrolige.. Hvis hende i Bubber-tv siger at de er modbydelige hos pudlerne, så tror jeg hende.. Jeg kender dem med løver!
-
Shakira!
Det ender jo snart med at han må flytte til Åbybro:mrgreen:
-
Ingen tæve denne gang :(
Ok.. er racen sådan eller?JEg ved der florerer mange fordomme om hanhunde... De passer hvertfald ikke på Löwchen..Men derfor kan de jo godt passe på hovawart.. Jeg mener bare at hvis opdrætteren I har fundet er super og racen også..Så er det dumt at vælge dem fra pga kønnet..Men igen jeg kender overhovedet intet til racen
-
Ingen tæve denne gang :(
Det var synd Er der nogen speciel grund til at det SKAL være en tæve? Hvis jeg ikke skulle opdrætte ville jeg kun have hanhunde.. De er så meget nemmere!! Hvertfald hos løverne
-
En umulig opgave
Skulle du ikke først have en til foråret? og var du ikke ligeglad med stamtavlen?:slem:
-
En umulig opgave
Er du rigtig klog :shock: Synes du ikke jeg har problemer nok med * hende den unævnelige*.. Så er det Löwchen med stritører, så korthårs, så anasarcahvalpe... Og sidst fordi jeg havde udtalt mig om damens klipning af sin løve i en klippe tråd :vedikke:
-
En umulig opgave
Hvis det der er langt så bliver det jo vildt nemt! En klippe maskine og et 10er skær.. Det vil tage 2½ minut at klippe.. Det kan Freudika gøre for dig Heldigvis fås de langhårede jo altid i et utal af korte versioner (alt efter skær) det værre hvis man er forelsket i en korthåret hund og vil have pels på
-
En umulig opgave