Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Det er helt iorden..Hvis troglodyt var her nede hos mig nu ville hun ikke påstå de ikke er et pelshelvede.. Regnvejr og en million langhårshund som skal tørres hele tiden..Og skal børstes igennem hver gang de har været våde og lugter af våd hund hele tiden.. Det er sq et pelshelvede i ny og næ..Men man kan se det fra den lyse side..Som forleden da oliver og jeg højtryksspulede gårdene. Han kiggede på mig og sagde "man får et helt andet forhold til lort, ikk mor? jeg tror godt jeg kunne blive lokumsrenser.. Kan man tjene penge på det".. Han er 11 år :stupid:
  2. Umiddelbart synes jeg han ser fin ud... Og han har da lange ben..Du kan bare få ham løveklippet så du kan se dem
  3. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Det tror jeg ikk..Det er jo en fejl, men man kan jo aldrig vide hvad der arbejdes på i det skjulte
  4. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Diverse
    Jeg har 3... Den ene ser sådan her ud (de 2 andre skal jeg lige have Natascha til at tage et billede af). Den her har jeg kun et billede af fordi det blev sendt til Umulia, lige da den var lavet.. Det er nemlig Umulia der har tegnet den
  5. Jeg siger så det omvendte..Hellere for tynd end for tyk..Det er så besværgligt at få dem ned i vægt..Mens de rimleig hurtigt kommer op. Og for tynde hunde bliver i det mindste ikke belastet på ledene.
  6. Husk mig på at du skal løfte en for tynd hund, en normal og en der er for tyk.Start med at mærke ham bagpå. KAn du mærke de der hofteben tydeligt så sæt ham op i foder..SÅ kigger jeg på ham i næste uge
  7. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Så skynd dig at ringe på hende..Hun er virkelig sød - og billigt til salg
  8. Jeg ville give 125 gram fordelt på 2 måltider.. Jeg giver tidligt morgen og midt eftermiddag.. Vej ham og se om han taber sig. Hvis han taber sig stille og roligt så hold ham på de 125 gram, ellers må du sætte det ned til 100 gram. Vej ham engang om ugen..Samme dag, samme tid.
  9. Det er nok fordi du kun har ham..Og så er du måske også selv en rolig person
  10. Jo jeg bruger RC HA. Jeg har en kop jeg giver dem af og jeg har lige vejet hvad jeg giver nogle af hundene.. Faktisk har jeg et forsøg kørende lige nu (som altid ) med A Taste of the Wild foder..Det er jeg sq ikke særlig begejstret for..Dem der får det skal have mere end normalt for ikke at tabe sig og er ikke lige så glad for det. Jeg har også nogle som lige nu får Kingsmoor..Det er faktsik ret meget bedre, end jeg forventede. De kan lide det og de holder vægten på det.
  11. Mine der er 14 dage yngre end Otto vejer 3.6-3.8 kg..De får 175 gram fordelt på 2 gange.. Men de bevæger sig også en hel del mere end Otto jo..Beethoven får ca 200 gram i øjeblikket (Heartbeat er på slankekur og får kun lige knap 100 gram).. Men som sagt justerer jeg hele tiden. Fodermængden er meget afhængig af udstillinger, løbetider, aktivitetsniveau osv.
  12. Jeg skrev længere oppe hvordan du nemmest kan mærke om hun er for tynd/tyk...Umiddelbart synes jeg 4.5 kg lyder fint men det er også lang tid siden jeg har set hende. Hvis hun er som hun skal være får hun nok..Nogle hunde spiser kun 50 gram foder om dagen og holder vægten fint, andre skal have 150 gram for at holde vægten..Ligesom på mennesker er der også forskel på hunde
  13. Det kan jo altid kun blive vejledende..Det er dig der har hunden og som rør ved den som kan mærke om foderet skal justeres op eller ned.. Og på løverne synes jeg hurtigt (i løbet af en uge) at man kan mærke om der skal en justering til
  14. 156 gram er meget for en hvalp ja.. Jeg vil tro at det er det de store hanhunde af mine får..Men jeg skal prøve at måle det, og også med en hvalpene der er lidt yngre end Otto.
  15. Sådan i grove træk skal (hvis vi snakker om Duffy) hun fordoble sin vægt de første 2 måneder du har hende. Og 3doble sin afhentningsvægt til hun bliver ca 7 måneder.. Derefter vokser hun ikke ret meget. Medmindre selvfølgelig hun er for tynd, så skulle hun jo gerne tage på til sin normalvægt.Hvad vejer hun nu? Michelle (hendes søster) som er meget spinkelt bygget vejer nu 4 kg og hun er ligesom hun skal være. Hun bliver ikke højere men lægger nok lidt bedre krop..Hun vil være fed hvis hun kommer op på 4.5 kg
  16. Men Dexter er da heller ikke for tyk? Er det ikke kun Otto der er det Nu bliver jeg da helt forvirret, sidst jeg så Dexter var han fin Tine - har du ikke fået noget information med fra opdrætter om hvor meget foder han skal have og hvordan hans vægtstigning skal ligge? En god måde at vurdere om løven er for tynd eller for tyk, er at løfte ham med en hånd mellem hans forben (stukket ind bagfra, altså fra mavesiden) så når du løfter ham hviler han med hele brystkassen på din hånd. Eller også kigge på hans hofteben bagerst på ryggen. Hvis de stikker frem er han for tynd, hvis der er et pænt lag fedt over hoftebenene er han for tyk.
  17. Hvad vejer han?? Regulerer han det ikke selv, altså hvor meget han spiser? Det er da vildt hvis det måler så meget forkert..Har du kigget på den rigtige streg på bægeret? Giver du ham 100 gram om dagen eller 100 gram hver gang du fodrer? Det første lyder af lidt, men det sidste af meget.
  18. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Jeg hiver lige denne her halvgamle tråd frem, fordi der er interessant nyt omkring korthårs-løverne.. For et halvt år siden blev jeg (AKA Lions of Denmark) kaldt den eneste danske Löwchen kennel som har fået korthårs-løver (Smootchen) i Danmark. Og jeg tror næppe det var ment som en kompliment Det interessante er at jeg ikke længere er den eneste kennel. I juli fik King of Lions Kennel King Of Lions - Opdræt af top löwchens. begge typer korthåret - kig under hvalpe - gkuldet.. Og i september fik Kennel Lykkely også korthåret www.kennellykkely.dk kig under til salg. Jeg synes sq de ser søde ud.. Den eneste, men ret så væsentlige forskel der er på de korthårede og de langhårede, er at de korthårede fælder. Nøjagtig ligesom andre korthårs hunde. Og altså dermed ikke duer til allergikere.
  19. 5 kg og hvad var det opdrætter havde sagt? jeg kan simpelhen ikke finde den tråd hvor du skrev det i..
  20. Når han bliver lidt ældre (får mere pels) vil du nok geren klippe ham Jeg kan love dig for han filtrer alle de der steder hvor vi løveklipper :klap: Bare spørg Isabella hvor mange timer hun bruger på Ottos far stadig. Og Dominos pels er endda ikke den værste. Angående indavl så er det ikke et problem. Otto er efter mine linjer, som ingen af de andre har. Så du kunne godt få solgt parringer, hvis nogen ville købe. Men udstil dog!! Du kan starte med en udstilling i KSS (www.canis-minor.dk) der kommer kun små hunde og ikke ret mange så det er så hyggeligt. Staart allerede nu med noget ringtræning. DKK og KSS har ringtræning forskellige steder
  21. :hmm: Hvor meget vejer han? han bliver ikke ret meget større end nu. Og du havde jo fået at vide han blev stor
  22. Jeg har magnettæpper (petmag, tror jeg de hedder fra Nikken). Jeg købte et da Magic for 1½ år siden faldt ned af et træ i junglen og slog benet nederdrægtigt. Hun blev ved med at hive det op i flere måneder. Så sagde en hvalpekøber som er forhandler at jeg skulle prøve det tæppe. Det gjorde jeg og hundene nærmest sloges om det.. Det hjalp på Magics ben.. Jeg har så lagt mærke til at nogle af hundene vælger det tæppe i perioder.. Andre fx Nomi nærmer sig det aldrig (og han har jo netop om nogen været syg). En anden ting jeg har lagt mærke til (jaja jeg ved godt jeg laver statistikker over de underligste ting) er at de tæver som vælger magnettæpperne allermest i deres drægtighed, er de tæver som får rene (eller næsten rene) pigekuld. Generelt er det tæverne der er mest vilde med magnettæpperne
  23. Jeg syens jo altid det er en god idé når man vil udstille sin Löwchen Men der er forskellige ting du skal tænke på inden 1. Hvis du vil udstille ham skal han løveklippes, er du indstillet på det? 2. For at indgå i avl skal han patella undersøges..Det er en idé at få gjort under alle omstændigheder.. Jeg ved ikke om opdrætter betaler det? det vil jeg næsten tro. 3. Du skal være ærlig overfor tæveejere som evt. er interesserede i en parring. Og fortælle om Otto har nogen skavanker, ligesom du er nødt til at nævne hvorfor halvdelen af kuldet Otto kom fra døde, og hvad der var galt med dem.. 4. Du skal ikke udstille ham fordi du vil sælge parringer. Der er ikke særlig stor rift om parringer udefra i Danmark. Kig på hvilke opdrættere der er..Jeg ville fx aldrig bruge Otto i min avl. Ene og alene pga han kommer fra 2 af mine hunde, og jeg synes selve parringen mellem de 2 forældrehunde var et dårligt valg (set i bakspejlet). De andre opdrættere, tjah medmindre hunden er højt præmieret, eller parringen ekstrem billig, vil de heller ikke bruge ham... Så kan du måske sælge en parring til en hvalpekøber som "bare vil have et kuld hvalpe". Selvom jeg tror de fleste går tilbage og spørger deres opdrætter om hjælp. SÅ er der selvfølgelig de løvr som ikke er i DKK. Dem vil du med garanti kunne sælge parringer til. Og de vil ikke spørge om afstamning eller sygdomme. De vil bare have nyt blod. Men hvis du parrer ud af DKK så har du også udelukket dig selv fra at parre på en anden DKK hund. Så er der slet ingen der vil bruge ham Men jeg synes stadig du skal udstille ham, bare ikke med henblik på at tjene masser af penge på parringer.Og hvem ved? måske bliver han en supervinder Ps. hvis du vil have ham klippet hjælper jeg dig gerne..også hvis du vil udstille ham
  24. Mine er løveklippet og de tisser også på sig selv, især på forsokkerne..Og på hinanden Få opdrætter til at vise dig hvordan du skal klippe ham på maven så han ikke tisser der.. og lad være med at klippe de lange hår på tissemanden af..De fungerer som tisse-vejviser
  25. Vi vil se billeder af ham.. På de små billeder ser det ud som han får god pels. Hans søstre har en virkelig elendig pels. Godt han selv tabte tænderne

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.