Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Amocccaaaaaaaaaaa
:shock: det håber jeg ikke :stupid:
-
Amocccaaaaaaaaaaa
Næ..Men der kommer Heartbeathvalpe om 14 dage... Mindst 5 tror jeg
-
Han hun søges.
Jeg har en der er hvid og helt blød i pelsen.. HAn har kun en kugle så der kommer kun tæver.. Men de er også nemmere at komme af med
-
Amocccaaaaaaaaaaa
Du skal ikke kigge her småbitte løver med helt nye øjne
-
God godbid taske
Jeg ruger "godbistasken"..Den er dyb og bred.. Hånden kan hurtigt og nemt komme ned i tasken.. Godbidderne vælter ikke ud når man bukker sig fremad. Den er billig og den kan vaskes i vaskemaskine..Der er plads til en klikker i en lille lomme foran.. Der er en rigtig god clips på og en karabinhage.. Jeg har et bælte jeg tager rundt om maven og sætter den på (ligesom en mavetaske)
-
Han hun søges.
lUFFE ER IKKE DANSKE CHAMPION OG DET ER DIN SKYLD :evil: du har klippet ham
-
Hvilken hund? (igen igen igen)
:engel: :mrgreen:
-
Hvilken hund? (igen igen igen)
Jeg glemte at skrive at vi også har en coton. Og hun er meget mere reserveret end løverne.. SÅ jeg tror der er meget forskel, selvom de er i "familie" med hinanden
-
Hvilken hund? (igen igen igen)
Ikke alle små hunde er reserverede overfor fremmede.. Jeg mener at det afhænger rigtig meget af opdrætter og hvad opdrætter gider gøre med sine hvalpe.. Vi har Löwchen..Og de første vi købte var reserverede overfor fremmede, bange for andre hunde og brød sig virkelig ikke om udstillingerne hvor fremmede kommer virkelig tæt på og rager ved en.. Vores hvalpe er ikke reserverede og snakker gerne med alle... Men jeg kan se at flere af opdrætterne stadig har problemer med at løverne har problemer med temperamentet. Løverne skal kun klippes hvis de skal udstilles..ellers bestemmer man selv Jeg vedhæfter et par billeder af 2 som ikke er klippet
-
Han hun søges.
Jeg har også et par stykker med 4 ben og pæne tænder... men de er dyre at låne fnis fnis gnide i hænderne smiley.. nu skal jeg lave penge - mange penge :slem:
-
Han hun søges.
faktisk har jeg også en hanhund med omvendt saksebid.. Men det opdager man ikke hvis man vender ham på ryggen når man tjekker tænder
-
Han hun søges.
Du kan købe en billig parring på ham her..Han er raceren... han mangler jo godt nok et forben, men har gode bevægelser alligevel.. han er dansk champion og dommeren opdager ikke det manglende ben hvis man vender ham rigtigt i ringen
-
Eddie søger nyt hjem akut!!!
Det er virkelg sørgeligt at læse om Eddie Og alt er vist sagt om situationene MEN jeg tænker (og det skal ikke tages som en bebrejdelse): 1. Hvis man skriver i kontrakten at der er returret på en hvalp, så må man hae en nødplan hvis det viser sig at man alligevel ikke kan have dyret.. Tænk lige hvis alting ramler sammen og 3-4 hvalpekøbere leverer deres hund tilbage? Hvis man ikke kan/vil have hunden eller har en nødplan til hvis, så er det i mine øjne en falsk reklame man bruger. 2. Hvis man giver returret, så har man da lavet en plan om hvad køber skal have tilbage (økonomi)?? Ellers beder man sq selv om ris til egen røv.. Jeg ved det af bitter erfaring! Hvis du skriver returret og ikke nævner noget beløb så er det alle pengene retur.. Jeg fik en advokat til at gennemgå min købskontrakt. Det var dyrt ja, men jeg undgår at betale en masse tilbage til folk som alligevel ikke havde tænkt sig godt nok om inden de købte hund. Advokaten fortalte forøvrigt at i følge købeloven har en køber IKKE returret på en vare medmindre forretningen skilter med det. Skilter forretningen med det, skal forretningen gøre opmærksom på om man fx får et tilgodebevis, for fuldt beløb retur eller ??.. Hvis man ikke skriver noget (det være sig i købekontrakten, i butikken eller på ens hjemmeside) så skal køber have det fulde beløb retur. Vær du glad for at køber har leveret hunden tilbage. Hvis køber havde fået aflivet hunden og derefter krævet pengene tilbage havde DKK sagt at du skulle betale. I den slags sager vurderer de at der efter "al sandsynlighed har været en mangel´ved den leverede vare" Mit råd til dig vil være at få kigget på din kontrakt sammen med en advokat, og hvis du ikke har tænkt dig at betale køber tilbage, så få fat i en advokat som kan køre sagen for dig. Og så synes jeg, at hvis du ikke selv kan have ham, og ikke kan finde et blivende hjem hurtigt, så få ham aflivet. Det er virkelig sørgeligt, men det er sq endnu mere sørgeligt hvis han skal til at være kastebold mellem en masse mennesker.
-
Tissebælte og renlighed
Men det gør den ikke..Han er en avlshund fra en opdrætter... SAndsynligvis holder han op når der er gået et stykke tid..Petrine er den eneste hund i hjemmet, og de gør det kun når der er flere hanner (pånær Jason ) og kun op til løbetiderne..Alle dem jeg har solgt er holdt op så snart de er faldet til i hjemmet..
-
Tissebælte og renlighed
Det trro jeg ikke..Der findes måske nok nogen som ikke gider renlighedstræne.. Men jeg tror problemet ligger i at opdrættere tit har mange hanner, og tæver sammen..Mine strinter kun op til/i tævernes løbetider.. Ellers er de renlige. Til gengæld synes jeg at alle hanhunde uanset størrelse som besøger os letter ben over det hele..Selvom folk bedyrer at det gør de aldrig hjemme..Og jeg tror dem!
-
Tissebælte og renlighed
Kæft der er mange gode råd til hvordan man sætter den på 1. man tager et stk ble ud af pakken og åbener bleen helt.. Den ende hvor velcrodimserne sidder holder du i din hånd. Den modsatte ende (den hvor du fæstner velcroerne) lægger du ind under hundens mave foran bagbende.. hiver den velcroløse ende op forbi siden oop på ryggen hvor du nu fæstner velcroern til den velcroløse ende.. Nu sidder bleen rundt om hundens mave..Så hundene stikker ud der hvor lårene på barnet ville have stukket ud..Sørg for at den sidder stramt og sørg for at tissemanden er inde bagved lækageelastikkerne
-
Tissebælte og renlighed
Tissebælter med damebind i duer ikke..Ikke engang til en chihuahua..Bind er alt for små.. De pisser forbi når de har bevæget sig lidt rundt
-
Tissebælte og renlighed
Et hul duer ikke..Er du klar over hvor meget fnuller en ble indeholder??
-
Tissebælte og renlighed
Du kan godt glemme alt om newborn.. Til en pap vil jeg tro hvertfald noget der hedder 6kg..Løverne bruger 10-15..Det er jo ikke størrelsen om maven de bruger på bleen, men rundt om barnets lår... Måske du kan se det på det her billede
-
Kriterier for at indgå i avlen?
Hvis du havde undladt at nævne temperamentet havde jeg sagt avl! Højden synes jeg ikke har så stor betydning..Jeg går ud fra at forældrene til hende er inden for standarden? Min Toffee er 26 cm og hun blev parret med en han på 31 cm (begge indenfor det tilladte i avlene) hun fik 3 hvalpe, alle med underbid alle langt uden for standarden (over 35 cm).. Jeg var dødmeget i tvivl om jeg skulle parre hende igen..Gjorde det så alligevel her i foråret.. med Heartbeat som er 33 cm..Men som er efter linjer med gode bid så langt tilbage jeg ved.. Der kom 3 hvalpe..Gode bid og voksenhøjde omkring de 30 cm... Så hvis du kun spørger om du kan avle pga højden så vil jeg sige ja sagtens..
-
Kriterier for at indgå i avlen?
det gør jeg heller ikke.. Så havde det lydt helt anderledes Jeg prøver kun at forklare dig at det ikke sker ret tit at jeg "gemmer" ting og sager mellem linjerne..For det meste kun hvis det er noget jeg ved modparten forstår..Og det skal man vist kende hinanden for at gøre :slem:
-
Kriterier for at indgå i avlen?
DEt var et spørgsmål, ikke nedsættende ment..Nøjagtig som hvis jeg havde sagt "hvorfor tror alle folk at alle muskelhunde bider?" eller "Hvorfor tror alle folk at alle muslimer er terrorister?"Jeg pakker normalt ikke ting ind, havde jeg ment at trådsvarer skulle irettesættes, havde jeg sagt lige ud "hvorfor udtaler du dig om noget som du givetvis ikke har en skid forstand på?" men jeg mener at alle må svare, at nogen så sidder bag ved skærmen og straks tror der en en skjult agenda, er ikke mit problem.. Jeg synes næsten sætningen "jeg ville aldrig avle på en hund med et dårligt/kedeligt temperament" er mere nedsættende
-
Hvilken shampoo bruger i?
Her f.eks http://løveshoppen.dk/category.php?id_category=70 den virker ikke så godt når den bliver i flasken, den facial scrub :slem:
-
Kriterier for at indgå i avlen?
Hvorfor tror folk altid at hvis man bruger en lille hanhund så kommer der den rette størrelse? Jeg ville finde en hanhund i den perfekte størrelse.. Hvis jeg ville avle på en tæve/eller han som jeg synes har fejl som f.eks. bid, ørestilling WE, ville jeg vælge en modpart der var så tæt på det perfekte som muligt (altså set ud fra den fejl som modparten har).. Jeg ville aldrig avle på en hund med dårligt/kedeligt temperament.. Og slet ikke hvis det var tæven. Hun skal være sammen med hvalpene det første lange stykke tid.
-
Hvilken shampoo bruger i?
Jeg bruger B&B økologisk shampo og conditioner.. Selvom jeg fortynder den 1/15 skummer shampoen og vasker helt rent.. De hvide hunde bliver kridhvide.. Spa bruger jeg kun facial scrub fra.. og kun til de hunde som har tårestriber (altså kun under øjnene jeg bruger den).. KW har jeg brugt og også Isle of..Ingen af dem synes jeg er specielt gode.. Hele efteråret og vinteren bruger jeg jo sæbespåner, medmindre vi skal på udstilling..