Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Flokleder- hvem og hvordan?
Men sådan gør jeg aldrig.. Kommer nogen hen og vil kæles og krammes, så kæler og kramer jeg dem..Alle dem der vil ligger i min eller en af de andre menneskers senge.. De ligger i sofaer, på bænke osv.. Jeg har ikke valgt nogen som leder, eller skubbet på for at få en bestemt hund som leder.. Hvis de skulle komme op og slås ville jeg da helt sikkert skille dem ad..Men de slås aldrig. I min flok går hanner og tæver sammen pånær selvfølgelig ikke dem der er i løbetid Min flok består..:hmm: af mange hunde.. altså Löwchen.. eller der er faktisk også nogle andre racer i flokken
-
Flokleder- hvem og hvordan?
Men jeg sad og kiggede på mine hunde..Og efterhånden er de alle sammen efter samme linje.. Eller mange af dem er. Resten er kommet ind i flokken som 8 ugers hvalpe.Mange af dem jeg har er kuldsøskende..Gudinderne (4 stk) er alle fra samme kuld..Og der er aldrig ballade mellem dem..
-
Flokleder- hvem og hvordan?
Tak du skulle bare vide hvor meget man ser når man lever så tæt på/i en flok.. Tit kan man blive virkleig chokeret over hvor meget sprog de har.. og hvor meget de kommunikerer..
-
Rimelig pris for ældre hund
Nej men vild kan jo dække over mange ting... Ordet er jo bare :hmm: et ord?Hvis jeg har en vild hund (vild som i spæner rundt, løber ud i linen osv) vil jeg aldrig sige den kan ikke udstilles fordi den er for vild..Jeg ved at med lidt træning så bliver den civiliseret i ringen.. Men hvis jeg har en hund som er vild (vild som i bider efter dommeren, trækker sig) ved jeg også godt at det vil kræve virkelig meget træning før jeg kan udstille den hund.. Den hund kan sagtens være sød overfor fremmede andre steder end i lige netop ringen.. Jeg tænker bare hvis opdrætter vil have en fodervært, må det vel være fordi hun vil bruge den i avl.Hvis hun vil bruge den i avl må den have været udstillet mindst en gang.. Og også være øjenlyst osv..det kan du tjekke på den svenske kennel klubs hjemmeside..
-
Rimelig pris for ældre hund
Fordi det er rigtig tit at en "stråmand" forsøger at købe en hund for en anden opdrætter i en anden klub.. Jeg tager da ikke min tæve ud af avl fx for at den skal blive fødemaskine for en anden opdrætter i en klub hvor der ingen regler er for hvor mange kuld man må tage på en tæve.. Nu taler jeg kun om Löwchen, da det er den eneste hund jeg har erfaring med.. Jeg ved ikke om det er nemt nok for andre racer fra andre klubber at få avlsmateriale, men for löwchenopdrættere er det ikke..
-
Flokleder- hvem og hvordan?
Efter at have en diskussion med en veninde i dag om flok/flokleder, tænkte jeg at jeg ville høre her.. Jeg har læst utallige bøger men hvad der står i dem kommer jo meget an på hvad forfatteren selv tror Jeg mener, efter "studier" i min egen flok at kunne se at hundene selv vælger deres leder..Altså at ingen slås for at få lederskabet. Sidste år afskedigede vi lederen af hanhundeflokken.. Og i et lang stykke tid stod vi uden en egentlig leder.. De første dage gik alle rundt på må og få, og ligesom bare bestemte sig for hvad de selv ville..Men en dag opdagede jeg at de andre var begyndt at vise udpræget "hvalpeadfærd" over for Bobo.. Og meget kort efter at det skete begyndte Bobo at gå imellem når der var nogen der mukkede af hinanden.. Bobo er helt klart lederen i hanhunde-delen nu..Og han går aldrig, og har aldrig gået, og siger til nogen " her bestemmer jeg, skal du have nogle klø, makker?". Bobo slås aldrig. Til forskel fra den anden hund som var leder før, er han mere verbal.. Forstået på den måde at siger han VOV på en bestemt måde, så kommer alle hanhundene straks.. Jeg ser det samme i tæve-delen..Terry er, og har altid været den ubestridte leder.. Hun kom som voksen ind i flokken da Angel var 1 år, Xander (hanhund) var 1½ og Blaster (hanhund) 3 år.. Samtidig kom der nogle hvalpe i varierende alder.. Terry er ALLES mor..Forstået på den måde at hun nurser alle..Lægger altid mælk ned når der kommer hvalpe, og altid er utrolig large overfor alle.. Hun tåler ikke ballade og kan stoppe ethvert tiltag til ballade med et enkelt blik.. Terry kan lide alle fremmed mennesker og hunde som jeg slæber ind i flokken..Og hun tager mod alle og byder dem velkommen i flokken.. Til gengæld hvis der kommer en løs hund i parken og tonser hen mod hvalpene, så ryger hun frem og sætter gerne livet på spil for at stoppe den.. Terry blander sig sjældent i hvad der sker hos hanhundene, selvom de går sammen alle sammen. Kun da vi havde fundet en anden familie til Bertie, som var leder før, gik hun ind og blandede sig indtil Bobo (som forøvrigt er hendes søn, men først flyttede ind 2 år gammel) var lederen. Terry er 6 år nu..Og jeg er spændt på hvad der sker når hun engang ikke kan mere.. Går lederskabet i arv?? Jeg spørger fordi Terry har en datter, Spritte, som det virker som om de andre har en helt anden respekt for end nogen af de andre hunde.. Spritte har altid haft en meget lang snor.. Hun har måtte hænge i de andres ører altid, 2 år gammel måtte hun stadig snuppe en pattetår hos mødrene. Spritte var den evige hvalp! Men over sommeren her er der sket en markant forandring.. Hun er blevet rolig. Både temperament og udssendemæssigt ligner hun Terry på en prik. Terry er begyndt at tage hende meget med når hun går rundt og tjekker om alle fx er kommet med ind, op fra huller osv. Og den måde de andre altid hilser på Terry er de begyndt at bruge til Spritte også. Spritte er også begyndt at nurse de andre rigtig meget. Så måske er hun den næste leder? Men trækker Terry sig når hun synes tiden er moden? eller "vælter" de andre hende? Jeg tror jo selv at de andre hunde vælger den leder som kan "pleje" flokken bedst og få den gennem krisetider uden de store tab af flok medlemmer. Og man behøver ikke være en slagsbror for at være leder..tværtimod! Men hvad mener I ?
-
Rimelig pris for ældre hund
Det er helt almindeligt, og endda rimeligt at tage fuld pris eller endog mere for en voksen hund. I hvertfald blandt selskabshundene! For det første har hun skiftet tænder, og en voksen han ville have kuglerne nede på plads.. Man må gå ud fra at hun har været udstillet? ellers ved hun vel ikke at "den er for vild til udstillingerne"? Hvis hun har sat den til salg som udstationerings/foderværthund så må man jo gå ud fra at den har udstillingskvalitet og hun har ville bruge den til videre avl.. Men nu er du ikke interesseret i hverken udstilling eller avl.. Så ville jeg da sige til hende at jeg ønsker en familiehund.. Hvis jeg var opdrætter ville så vurdere om jeg ville af med hunden for evigt eller om jeg ville bruge den til avl..Hvis jeg gerne ville af med den ville jeg sælge den billigere og til gengæld sætte en klausul om at hvis den alligevel fik hvalpe ville det udløse en bod på 50.000 kr.
-
OPDATE på Cleos skæbne
Nu må jeg hellere fortælle lidt heroppe fra..Det er jo lang tid siden Jeg har lært at være alene hjemme..Både i huset sammen med de andre, i bur sammen med nogen og alene i bur mens nogen sidder i andre bure.. JEg kan også være alene hjemme i bilen (i bur) uden nogen andre i bilen..Men jeg kan ikke være i transportkasse..Hver gang jeg kommer ind i transportkassen så skal jeg tisse helt vildt..SÅ nu siger løve-mor at transportkassen skal jeg ikke lære at være alene i..JEg har også fået mit eget lille bur til bilen, så kan de andre sq sidde i de kasser..Jeg skal jo se noget.. Det bedste er nu når vi kører i byen og det kun er mig der skal med..Så sidder jeg i sikkerhedssele :slem: I sommerferien har vi haft besøg..Først af løve-mors datter og barnebarn..Nuij hun var sød.. Jeg viste hende man kan grave i sandkassen..Og soshy og mig lærte hende at pjaske med vand. Men det værste var nu den hvide schæfer..Han skaulle passe på hende og så gik de tur sammen..Godt vi er så mange sporhunde så vi fandt hende langt oppe af jordvejen. Tænk hvis ikke Bolt var gået den vej vi plejer at gå..Så var de måske blevet væk Da de tog hjem fik vi nye gæster..Nogen der havde 30 hunde med Hold da op en fest..Selvom jeg ikke tror naboerne synes festen var så god..Men der var ingen der opdagede når jeg gøede. Det kunne man ikke høre :slem: Efter en uge tog de også hjem igen, og så kom der en mand med en sort labrador Jeg kan ikke lide sorte hunde, men det måtte jeg vænne mig til..Og den var heller ikke farlig.. Jeg er blevet god til at komme i bad, og få klippet poter..Jeg ved ikke hvorfor den dame altid skal klippe poterne..Det er meget bedre med pels på dem..SÅ hænger jorden sådan i..Nu har løve-moren da endelig lært at lukke øjnene når vi skal i seng..Før plejeede hun at skulle have rent sengetøj på hele tiden fordi der faldt jord af..Men nu skynder hun sig at slukke lyset..Men hun bliver sq sur hvis nogen tisser på hendes dyne..Eller tager de rigtig gode ben med ind :damn: Jeg ligger altid under løve-mors hovedepude..SÅ ligger hun på mig og sover og så kan jeg mærke hvis hun står op..Det er så hyggeligt. Vi har også fået hvalpe mens jeg har boet her..Jeg vil også have nogle hvalpe, men løve-mor siger det kan jeg ikke..Men hvalpene må gerne sutte på mig alligevel Og så vil jeg også godt lige sige, inden nogen fortæller rygter om mig..Jeg er ikke fed..Det er muskler og pels det hele NOGEN får godt nok fedt og fløde i maden NOGEN får leverpostejmadder i sengen om aften... Nå ja forresten, jeg har lært nogle vigtige ting..Fx går jeg jo kun gennem døre og hopper ind og ud af bilen hvis mit navn bliver sagt..Når vi skal have lækkerier må jeg også kun tage noget hvis løve-mor siger mit navn..Det ville altså være nemmere hvis man hapsede løs, men det må man ikke.... Også når vi er på stranden og den slags steder hvor man går uden snor..MAn må godt stikke af, men der er ingen der løber efter en..JEg har prøvet og lade som om jeg vil den anden vej..Men så går de bare fra mig..Og putter hundene ind i bilen..JEg tror godt de kunne finde på at køre fra mig.. Og tingene er ikke sjove hvis man må.. Hele sommeren har vi været mange gange på stranden og i skoven..Nomi har lært mig at fange bølger..HAn siger der er fisk i vandet, men jeg kan nu ikke se dem..Men sjovt er det og vi bliver drivvåde. MAn skal bare løbe ud i de store bølger og så åbne munden..I starten var jeg ved at drukne, men nu sluger jeg ikke vand mere :klap: Jeg glæder mig til vi fanger en fisk..Indtil nu har vi kun fanget tang og en plastikbøtte.. Vi er også på gågaden..Det kan jeg godt lide, for nu ved jeg hvor springvandet er..Og nogle slukker for det når vi hopper op på pladerne og vil bide i vandstrålen..Så løber vi rundt og prøver at fange vandstrålerne og bliver vild våde..SÅ ingen fremmede gider snakke med os, men kun med hvalpene.. Fordi de ikke bliver våde.. Jeg er også ligeglad for jeg kan bedst lide løvemor og hun gider godt snakke med mig.. Nej I skal høre hvad jeg fandt ud..Når man ikke må gå gennem døren kan man bide Natascha i det nederste af benene..Hold kæft hun bliver sur Men jeg gør det ikke når Løve-mor ikke er hjemme..For så er det så sørgeligt hvis Natascha ikke vil kæle med mig..SÅ skal jeg bare ligge helt alene og vente på at Løve-mor kommer hjem.. Men nu skal jeg snart med på udstilling igen..Altså jeg skal ikke udstilles for så har de andre jo ikke en chance, siger Løve-mor..Men jeg skal med og kigge på hunde og mennesker..Løve-mor siger jeg skal holde godt øje for måske møder jeg nogen jeg kender..Det bliver sjovt :banan:
-
Orm - Hvorfor er det min skyld??
det kan ikke være din skyld..alle orm har en cyklus som er længere end 3 uger..og langt de fleste behøver en mellemvært i form af en snegl, loppe, mus, firben osv.. en hund der har orm skider ormeæg ud, så kommer mellemværten forbi og smasker lidt i lorten..i mellemværten udklækkes ormen fra æg til larve..så komemr der en hund forbi og æder sneglen..så er larverne i din hund..i hunden begiver de sig ud på en rejse..nogle borer sig igennem tarmvæggen og kommer op til lungerne eller hjertet..hvis de r kommet til lungerne hoster huden dem op og synker dem - nu er de vokset og klar til formering.. efter hunden har sunket dem sætter de sig fast i tarmen og hygger sig..æder, boller og lægger en masse æg, som så skides ud..og så kører det igen
-
ikke kun løverne
en form for Judas i blandt løverne..eller er det noget ka...løven har slæbt ind
-
ikke kun løverne
Jeg sagde til mig selv - det der ligner sq umiskendeligt en uklippet løve Ved nærmere eftersyn dukkede dette lille kræ frem :slem:
-
ikke kun løverne
der pludselig popper op de mærkeligste steder... Se nu lige hvad jeg pludselig opdagede under maven på en Toffee-Mor :shock:
-
Jeg har haft en hemmelighed...
tillykke med hende..hun er da for nuttet
-
Er smask forelsket, og det går bare ikke!!
det glæder vi os til :mrgreen:løverne må indtage det ganske land
-
Er smask forelsket, og det går bare ikke!!
skipper bliver jo ældre en dag, og roligere :slem:
- haltehvalp
-
Update på Zoffi og Mille
Hvor er det bare dejligt at høre at det går så godt med Zoffi og Mille:lun:
-
Er smask forelsket, og det går bare ikke!!
så er der nye billeder af alle hvalpene på hjemmesiden..og jeg smider da lige et par stykker her også
-
Præstelus...
Så har du noget at glæde dig til dobbeltpels, som jo er en slags uld er forfærdelig..jo mere pels din hun har..jo mere uld :damn: du skal være velkommen på et lille lær-pelspleje-ophold :slem:
-
Tråd til alle mine mere eller mindre kloge spørgsmål
her er en kraftkarl..heartbeat-dominos bror
-
Præstelus...
Hannah fortæller nok heller ikke det samme som mig hun er ikke udstillingsfreak :slem: men vil man vinde, så må man hænge i med pelsplejen..og en velplejet pels filtrer ikke..så de råd kan man også bruge selvom man ikke vil udstilleDu burde tage over og besøge hande davinci har været hjemme i 14 dage og fået ordnet pels..nu ligner han ikke længere et tæppe, men en udstillingshund.. jeg fjernede lige 5 liter dobbelpels eller uld fra ham.. har hun fortalt og vist dig hvordan du fjerner dobbeltpelsen:hmm: ellers får du et seriøst problem når han bliver ældre..ca omkring juletid
-
Tråd til alle mine mere eller mindre kloge spørgsmål
6.5-6.8 kg... dominos far er en meget muskuløs hanhund.. han svinger mellem 7.5 og 7.8, alt efter hvor meget løbetid vi har haft... dominos bror vejer ca det samme som Beethoven.. Han er samme type, hvor domino er faldet mere ud efter deres mor.. deres mor vejer 6 kg
-
Præstelus...
Du skal nok regne med at han skal bades mindst en gang om ugen..jeg bruger aldrig balsam..jeg bruger enten sæbespåner- især i efterår og vinterhalvåret.. resten af tiden bruger jeg en supergod shampo..og kun balsam op til udstillingerne..til gengæld er jeg begyndt at bruge en udredningsspray HVER ENESTE GANG jeg børster i en hund.. og alle mine bliver børstet hver eneste dag - og får sat nye eleastikker i husk elastikkerne skal klippes ud, ikke hives
-
Er smask forelsket, og det går bare ikke!!
selvfølgelig går det jeg lægger nogle nye babyløvebilleder op senere når jeg har lidt tid
-
Tråd til alle mine mere eller mindre kloge spørgsmål
Aron kommer ikke til at veje mere, medmindre selvfølgelig han bliver overfodret..Jeg så jo Otto til hvalpetræffet..og 8-9 kg tror jeg ikke på...han er en lille hanhund lige nu ift de linjer han er fra... det er ikke engang sikkert han kommer op på 7 kg