Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    fra fødevarestyrelsens side:Rejse med danskejede hunde og katte i personbil, lastbil, bus eller tog tillades fra Sjælland gennem svensk territorium til og fra Bornholm såfremt følgende betingelser er opfyldt: Måske er der ingen natur lige der fra toget?
  2. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    jo slevom man tager bus eller tog er man stadig i transit. Hvis man skal til Bornholm og kører direkte..altså ikke skal skifte tog eller bus. men først stiger af i Ystad ved færgen :blink: Det kan sq da ikke være meningen at man skal printe al mulig lort ud fra internettet når man skal et eller andet
  3. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Med rødt.. Men passet er jo slet ikke et krav, hvis man rejser i transit.. Hunden skal bare være ID mærket Jeg har sådan en lyst til at proppe hunde i bilen og køre afsted med udprint fra Jordbruksverket og Fødevarestyrelsen, men uden pas og vaccinationer.. Og så lave en helvedes balladeved tolderne
  4. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Nu har jeg så lige fået mail fra Jordbruksverket: Kapitel 3 Hej! Följande gäller för att du ska få resa med danska hundar och katter i valfri riktning mellan Bornholm och Själland via Sverige. Djuret måste ha vistats i ett EU- eller EFTA-land under de senaste sex månaderna. Djuret ska vara id-märkt med mikrochip eller tatuering. Du får bara färdas genom Sverige på sträckan Helsingborg-Ystad och Lernacken-Ystad. Vistelsen i Sverige får inte vara längre än fyra timmar. När du kommer till Ystad ska djuret transporteras direkt till Bornholm. När du kommer till Helsingborg eller Lernacken ska djuret transporteras direkt till Själland. När du reser till Bornholm måste du ha reserverat plats på färjan från Ystad. Du ska anmäla införseln till Sverige till tullen. http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/inochutforsel/hundarochkatterinforsel/inforselfranovrigaeu/resatillochfranbornholm.4.50cb902d1234ca17a7e80001944.html Med vänlig hälsning / Best regards "jeg har fjernet navnet" Nu er der vist ingen tvivl hos andre end de svenske toldere om reglerne
  5. Litocin eller litovital
  6. Cortaflex? equimobility? eller det nye der lige er kommet med hyben? jeg skal lige tænke over hvad det hedder :hmm:
  7. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Virkelig godt skrevet :5up: Her kommer så afsnit 2: Igår da vi kom hjem skrev jeg til Fødevarestyrelsen OG Jordbruksverket... Jordbruksverket har ikke svaret, men jeg har fået en mail fra den danske fødevarestyrelse: "Det er korrekt at hunden ikke behøver pas når den er i transit til bornholm fra sjælland - den skal være ID mærket : chipmærket eller øretatoveret - det er ikke et krav at den skal være rabiesvaccineret ( kun ved direkte fra jylland til sverige gælder reglerne for rabies og antistoftest efter 120 dage) og ej heller et krav at den skal ormebehandles før afrejse. ellers gælder de krav der er listet op på vores hjemmeside bl.a at den ikke må forlade bilen under transporten til bornholm og især vigtigt at have en indførelsesanmeldelse som kan fås on-line på de svenske toldmyndigheders hjemmeside. med venlig hilsen Med venlig hilsen "jeg har fjernet navnet" Af Fødevarestyrelsens svar fremgår det jo ret tydeligt at vi ikke har overtrådt reglerne.. Og jeg ser virkelig frem til at bøden kommer... Jeg betaler den nemlig IKKE. Men agter at sende dem et ersstatningskrav på alle mine ekstraudgifter (Dyr færge fra Køge, kahyt. Både frem og tilbage) samt den dyrbare tid jeg brugte på at høre på deres ævl og kævl. Noget for svie og smerte. Så sjovt er det heller ikke at blive eskorteret over broen med strisserne som rejsekammerater. For ikke at snkke om hvor modbydeligt det er at 5 toldere står og påstår jeg er en skrækkelig hundesmugler som sætter hele Sveriges dyrebestand på dødens rand.. Hvor lang tid siden er det nu lige at Danmark har haft Rabies udbrud sidst???
  8. Det ved jeg fx og måleangivelser.. men i en skrift hvor jeg lagde vægt på grammatikken og diverse regler ville jeg ALDRIG bruge fx men f.eks. Nåja og selvfølgelig forkortelser som man også bruger mundtligt.. SAS DLG osv.
  9. Her er lidt fra de 2 første sider: Hvilket er en god titel, hvis i spørger mig – I skal med stort Menneske familie - fjern mellemrum D. 27. Juli vejedejeg 56,6 kilo mellemrum mangler vildsvine jagt – fjern mellemrum bla mangler punktum..altid punktum efter forkortelser holdte – væk med e kynologen – stort k samt komma efter viggo møller Og så er du nødt til at vælge enten at skrive i datid eller i nutid..Man kan ikke springe frem og tilbage mellem "tiderne" i samme sætning/fortælling.
  10. Dette er sakset fra: http://www.foedevarestyrelsen.dk/nr/exeres/0df2aa8e-5e99-4ba5-a2a9-2afa9bac199c.htm?nrmode=unpublished&wbc_purpose=basic&wbcmode=presentationunpublished Transit til og fra Bornholm via Sverige OBS - Svenskerne har ophævet kravet til ormebehandling ved transit med virkning fra 14. juni 2010 Rejse med danskejede hunde og katte i personbil, lastbil, bus eller tog tillades fra Sjælland gennem svensk territorium til og fra Bornholm såfremt følgende betingelser er opfyldt: Gennemrejse må kun ske på strækningerne Helsingborg til Ystad eller Lernacken (Øresundsbroen) til Ystad i valgfri retning. Dyret skal transporteres direkte fra Ystad til Bornholm respektivt fra Helsingborg/Lernacken (Øresundsbroen) til Sjælland. Dyret må ikke have opholdt sig i andre lande end EU Medlemsstater eller EFTA-lande indenfor de seneste seks måneder. Der skal foreligge en pladsreservation til færgen mellem Ystad/Rønne. Dyret må under ingen omstændigheder forlade køretøjet eller have kontakt med andre dyr under transporten. Opholdet i Sverige må ikke overstige fire timer. Dyret skal være ID-mærket i henhold til kravene i Forordning (EF) 998/2003 (Kæledyrsforordningen). Men der er ikke krav om pas. Endvidere skal dyreejeren udfylde en indførselsanmeldelse (införselanmälan), der findes online på de svenske Toldmyndigheders hjemmeside (Tullverket). Se linket til højre. Tidligere blev denne anmeldelse til Toldmyndighederne kaldet en dyreejerforsikring. Det betyder, at man ikke længere skal anmelde hundens eller kattens ankomst ved selve grænsen, når dette er gjort online. Ved rejse til Sverige alene kan den elektroniske indførselsanmeldelse dog ikke anvendes. Spørgsmål vedrørende udfylning af indførselsanmeldelse skal rettes til de svenske toldmyndigheder. OBS - Disse betingelser gælder kun ved rejser til og fra Sjælland. Rejser man fra f.eks. Jylland til Bornholm, kan man kun rejse via Sverige på transitreglerne, hvis indrejsen til Sverige sker via Sjælland. Rejser man istedet direkte fra Jylland til Sverige, f.eks. via Grenå til Varberg og videre til Bornholm derfra, skal betingelserne for rejse til Sverige være opfyldt. Med rødt: ok det forstår jeg..Ormekuren er blevet droppet.... Med grønt: Forstår jeg det rigtigt at man ikke behøver det blå dyrepas, hvis man kun rejser i transit? Og så et tillægsspørgsmål: Hvad med rabiesvaccination? og blodprøven? Ser det ikke ud som om at hvis man REJSER I TRANSIT TIL BORNHOLM så skal hunden ikke længere være vaccineret? Ej heller have taget blodprøve? og hvad med hvalpe må man tage dem med i transit nu? Altså så længe man overholder reglerne om max 4 timers ophold i Sverige, pladsreservation til færgen Ystad-Rønne, ingen ophold udenfor EU de sidste 6 måneder, dyret må ikke forlade bilen på svensk grund, og skal være ID-mærket..Og man udfylder en anmeldelsesblanket.. Har jeg fattet det rigtigt eller??
  11. ALtså han kan godt ejakulere selvom han ikke er inde i hende..Men så er du ikke i tvivl..Tissemanden er stor og rød så den overser man ikke..Og når først "den" er gået i gang, så står hunden stille..Den er ikke sådan lige at få ind..Svulmelegemerne er svulmet og kan ikke komme ind i forhuden igen.. Nej jeg mener ikke sekunder..Men minutter..Når først han hænger der, eller hvis man tapper hunden, når hånden holder fast om penis og ligesom taktfast (for at efterligne tævens skedebevægelser) kommer der en væske osv læs det foregående indlæg jeg skrev.. Hvis ikke du tidligere har tjekket hundes patter kan du ligeså godt glemme det..Men jeg siger igen.Jeg tror ikke på hun er blevet parret så hun er gravid.
  12. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Vis os din perle
    Nåååhhhh hvor er de søde
  13. Nej hvis han var inde ville han have hængt fast i hende..Og fast betyder virkelig fast..Svulmelegemerne ryger jo med ind..Og ja svulmer op og lukker/låser dem sammen (altså han og tæve).. Hvis han kun har humpet på hende 3 gange så er der ikke sket noget..der går rimelig lang tid før sædcellerne kommer, hvilket jo er grunden til at de hænger sammen..Lige når han begynder at ejakulere kommer der noget næringsvæske som det er mewningen sædcellerne skal svømme i deropad..Derefter kommer sædcellerne (5-10 min efter han er begyndt at ejakulere).. til sidst kommer noget vandigt tynd vædske som ligesom skal skylle sædcellerne på rette vej... Det er også derfor at man, hvis man tager en sædprøve skal vente til midter-ejakulationen..Eller har du en prøve som viser ingen eller meget få sædceller... Hvis du er erfaren ud i hundegraviditeter kan du se fra omkring 19 dagen på tævens patter at den er drægtig..
  14. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Det er da lige meget om de skal være chippede eller tatoverede.. Tatoveringen er da nøjagtig som chippen..Aflæs den, kontakt hunderegisteret og få tlf nummeret på ejer... Essensen er at jeg synes det er tåbeligt med hundetegn, når nu hundene er mærket på samme måde som en bil.. Og det jo er nemt nok at få plyst ejers tlf nummer/adresse
  15. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Kommer man til at betale, tror du?? ikke i Nordjylland hvertfald..Jeg finder tit hunde, eller får besøg af.. Så aflæser jeg chippen og ringer til DHR, enten får jeg tlfnummer eller også ringer de til ejer og så henter ejer hunden her.. Hvis det er i DHR lukketid ringer jeg til dyrlægen og så tjekker hun for mig..
  16. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Er loven ikke fra den gang hvor man ikke chippede? nu skal hunde være chippede, og dem der ikke er det, har med garanti heller ikke noget hundetegn..
  17. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Det med rødt: Hvorfor ikke? jeg sorterer da i lovene som det passer mig :slem:
  18. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Ville man kunne se noget i al den pels? Hvilket minder mig om at mine hundepusher kontakt i Kina lige har sendt mig tilbud på det sidste nye indenfor hunde..Farvede dimser til at sætte på hundens negle
  19. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Mine har sele eller halsbånd på når de er i snor.. Ellers er de "nøgne" både på grunden og udenfor når de er løse.. Jeg har hundens navn på navneskiltet (for det er præcis det jeg bruger det til, navneskilt). Så kan jeg se hvilken hundesnor/halsbånd jeg mangler..og måske regne ud hvor jeg har smidt den. Hundene er chippet, det må sq være nok.. Jeg har aldrig fået en påtale fra strisserne. Ikke engang når vi besøger dem og samtlige hunde er løse og uden skilt. De ved nok ikke engang at loven siger sådan :slem:
  20. topic svarede på kennel-lowchen's Inkognito i Foder
    Min venindes hund får det hver dag. Så jeg tror sagtens du kan give hende det fast.. Venindens hund får endda stor dosis fordi små hunde åbenbart skal have mere end store hunde
  21. Er din hund i løbetid? altså sådan højløbsk? Det lyder ikke sådan..Hvis de har leget sammen og hilst på hinanden og han alligevel ikke har parret hende på den tid..Så er han enten ikke specielt kløgtig eller også er hun ikke "klar"..Jeg tror ikke du behøver være nervøs
  22. Jeg har nu set en intakt hanhund der aldrig formåede at trænge ind i tæven.. Alligevel kom der en hvalp 9 uger efter Det er jo bare en enkel livsstærk sædcelle der ryger ind og finder vejen, så er der gevinst
  23. Det burde den ikke kunne..Hvad mener du med "pillede den af"? Hvis de hang sammen kan du ikke "pille" dem fra hinanden..
  24. Hvad har du givet for en dåse? bare nysgerrig
  25. Det var jo det jeg sagde :mrgreen::mrgreen:Det er også det bedste jeg nogensinde har opdaget.. Mine har ingen tandsten mere..Og en feriehund vi har lige nu havde virkelig grimme tænder, brune og fyldt med plak og tandsten, da hun kom for en måned siden..Nu er det stort set forsvundet!!

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.