Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Amocccaaaaaaaaaaa
Fyh..kommer du ikke hjem på indersiden..øh..ind på hjemmesiden fniss.. Det er da Delica hvalpe..J-kuldet
-
Er det bare mig, eller var det ikke en idé at...
Også mig også mig..:banan: fordi jeg er sød, har mange hunde, er klog og kun svarer på de tråde som interesserer mig.. Og forøvrigt synes at al snak om nogen bestemmer, nogen er mere populære er åndsvag snak.. Nogen skriver meget i mange tråde og ja selvfølgelig lægger man mærke til dem..Nogen skriver lidt men kloge ting i få tråde, dem lægger man også mærke til.. Jeg skriver i de tråde som interesserer mig (fx aldrig i alene hjemme, foder elelr muskelhunde tråde) men tit i socialisering, salg af hvalpe, ærlighed blandt opdrættere osv. Jeg starter ikke en tråd for at få en masse svar, men tit for at få folk til at tænke over nogle ting..Nogen gange får jeg meget respons andre gange lidt. Begge dele er fint. Jeg deltager meget sjældent i tråde hvor dr opstår skænderier.. Og havner jeg i en tråde hvor nogen angriber mig eller siger jeg er forkert på den, så overvejer jeg mine kampe..Det betyder ikke nødvendigvis noget for mig at nogen f.eks. skriver at strinteri er tegn på dårlig opdragelse, og i hvertfald ikke nok til at jeg gider indgå i en større diskussion Til gengæld betød det meget da en påstod jeg var eneste kennel med korthårs Löwchen og der blev sat spørgsmålstegn ved min ærlighed ..Forøvrigt er jeg ikke længere eneste kennel Men hvad jeg mener er at man er vel så betydningsfuld som man selv føler sig..
-
Er det bare mig, eller var det ikke en idé at...
ahhh den famøse inderkreds..Men den kan alle jo melde sig ind i.. Uanset om man er ny eller ej..Den blev jo netop oprettet sidste gang der var en værre palaver med kliker og nogen bestemmer osv
-
Markedet for hvalpesalg ??
det samme her det lyder som en dårlig regel..Jeg vil da selv bestemme hvem jeg skal købe af eller sælge til..Kemien skal da være i orden hvis man påtænker at arbejde sammen med sælger/køber de næste 15 år
-
Markedet for hvalpesalg ??
ahh..det er en hund som bliver solgt til udstilling eller hundesport...Løverne bliver jo mest solgt som familiehunde, og de fleste er ret ligeglade med placringer i udstillingsringen.. Men jeg kan se at jeg "vinder" på min ærlighed og på mine krav til sundhed og socialisering.
-
Markedet for hvalpesalg ??
Det kan jeg godt forstå..Jeg tror også det er virkelig svært at være ny opdrætter.. Folk ved ingenting om dig overhovedet..Er stabyhoun en hund folk kender? altså som race? Da jeg startede var der ingen der kendte løverne, og de opdrættere der var gjorde intet for at komme ud med racen.. Prisen dengang var 5000 kr for en hvalp med tavle. Så kom jeg til og jeg viste/viser mig alle steder hvor det kan være smart at vise sig.. Udstillinger, skuer, byer, hunde dage, messer osv.. Lige meget hvor jeg bevæger mig hen har jeg mindst en løve med. Jo mere folk ser løverne jo nemmere er det for dem at se forbi deres skøre klip Nu har jeg vist mig så meget at folk kontakter mig hvis jeg har glippet et sted at vise mig :klap: Jeg annoncerer heller aldrig hvalpene til salg andre steder end min hjemmeside.. Hvalpene bliver for størstedelen solgt via mund til mund eller til folk som har mødt en af mine hvalpe. Eller via HF:slem: Men hvis jeg var nystartet ville jeg nok også være meget nervøs for at starte..Men se dog at komme ud og vis din hund frem og lad folk se dens temperament og så giv folk noget som ingen af de andre opdrættere giver.
-
Markedet for hvalpesalg ??
JA det trro jeg du har ret i!Jeg fik jo Stargirls løveunger herop så de kunne blive solgt.. Og jeg tror jeg havde 30 henvendelser fra interesserede, som når de hørte at de var født et andet sted, så hellere ville vente til jeg selv fik hvalpe.. Og de var altså kun født dernede og havde boet der de første uger..Da først de kom herop fortsatte jeg socialiseringen som altid..Og Stargirl havde socialiseret dem fint..Alligevel var det ikke nok SÅ jeg tror at blandingshvalpe og småopdrættere har en hård tid..Og så de opdrættere som har et dårligt ry (heldigvis kan man sige)..På den naden side så tror jeg at de fleste kommer af med deres hvalpe, enten ved at sætte prisen ned eller ved at sælge til hvem som helst. Jeg er da ikke i tvivl om at dem som jeg siger nej til, finder en løve et andet sted. Eller dem som synes jeg er for dyr, finder et billigere sted...
-
Tissebælte og renlighed
Det kommer an på hvor i cyklus hun er.. TAg hellere bleer med for en sikkerhedsskyld... Og bliv ikke forbavset hvis Petrine pludselig kan finde på at strinte nogle steder.. Det kan godt ske
-
Nu igen - Klager fra naboen over gøen.. Er fuldstændig tom for ideer nu!
Næ ikke til at sælge men til at skaffe sig af med hundene.. Og hvis man ikke vil det, så må man jo flytte
-
Tissebælte og renlighed
Jeg er 100 på at han inden ret længe helt holder op med at strinte indendøre..Så gemmer han de dyre dråber til udenfor HAn har ingen grund til at strinte inde når han er eneste hanhund..Og når han holder op kan du prale med at han ikke er uopdragen mere :mrgreen: i hvertfald indtil han kommer et sted med flere hanhunde :slem:
-
Resultat - Skuet i Sæby
Jeg syens altid de islandske fårehunde gør meget.. Ellers også er det den samme der er med på alle udstillingerne
-
Resultat - Skuet i Sæby
så VAR det de der salukier..Troede først at der var røget en unge derind som de var ved at splitte ad
-
Resultat - Skuet i Sæby
Fniiiiis hvor mange løver tror du ellers du ville møde på en udstilling..Altså andre end mig og mine løver? og på et skue??
-
Resultat - Skuet i Sæby
Tror mere det var saluki-hvalpene man kunne høre..De stod nede i det bagerste hjørne overfor os..Og allesammen var åbenbart flyttet hjemmefra og blev så proppet ned i en lille hvalpegård..De havde vist lige noget de skulle have på plads indbyrdes.. De larmede. Gøede og lød farlige..Og en af dem skreg som en besat hver gang nogen af de andre kom tæt på.
-
Og så var det min fødselsdag...
Stort tillykke fra alle løverne
-
Resultat - Skuet i Sæby
Tillykke tillykke..Vi stod også og heppede på hende Og må man snige en lille stump pral ind? Gaia blev BIG 2..Og hun er kun lige blevet 9 måneder.. Sidste rigtige udstilling vi var på, snuppede hun certet foran langt ældre tæver..Men hun er nu også ganske godt skåret og hende overvejede jeg at sælge da hun var 8-9 uger gammel :stupid:
-
Amocccaaaaaaaaaaa
Alle burde have en løve i familien
-
Amocccaaaaaaaaaaa
der kommer 2 kuld om 14 dage.. Men de fleste af dem tror jeg er solgt..Medmindre de bliver sorte alle sammen
-
Markedet for hvalpesalg ??
Det er ikke min opfattelse at der er blevet færre købere eller at pengene sidder mere fast i lommerne på dem..Men det er jo så også en racehund jeg har, og jeg går da ud fra at langt de fleste har overvejet købet rigtig længe.. Jeg synes mange af hvalpekøberne "har holdt øje med din hjemmeside længe" eller "vi har søgt på internettet, og kan se du får masser af god kritik af andre hvalpekøbere".. Jeg tror hvalpekøberne er blevet mere kritiske, og vil have noget for pengene. JEg "brænder" heller aldrig inde med hvalpe.. Eller sætter dem på tilbud som jeg ellers har hørt mange i min race gør. Nogen gange beholder jeg flere fra et kuld vel vidende at jeg nok må sælge ud af dem senere når jeg har besluttet mig. Men ejg synes heller ikke det er sværere at komme af med dem når de lidt ældre, heller ikke selvom prisen er den samme. I min race er der helt sikkert kommet flere hvalpe til salg de sidste par år.. Det vil vel altid være sådan at nogen (kenneler eller privat personer) vil prøve at ride med på en bølje når andre har større held med salget? og jeg kan da se at i perioder er der mange Löwchen til salg til billige penge..Men jeg trro stadig at dem der køber de hunde, alligevel er nogen som ikke ville købe her. Måske er det spontante køb? og dem vil jeg helst undgå..
-
Han hun søges.
Nomi kan ikke lide damer mere
- Amocccaaaaaaaaaaa
- Amocccaaaaaaaaaaa
- Han hun søges.
-
Amocccaaaaaaaaaaa
:oops: hvertfald ikke mig... Men hende der gjorde det sagde at alle ville vide hvad det betød .. Jeg glæder mig til han skal udstilles, alle vil nok kunne huske ham :slem:
-
Amocccaaaaaaaaaaa
Næ næ den er solgt.. men jeg lover den bliver på HF :slem: