Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Ønske-farve-tråden
Jep sort/sølv Det er nok min yndlingsfarve... og så kan man aldrig se snavset på dem :slem:
-
Et utal af spørgsmål:-)
omkring 50 hvalpe.. Nu er der ikke længere regler for hvor mange kuld en han må være far til..Så længe vi holder os til en indavlsprocent under 6,25 %..Og ikke i hver eneste kuld bruger samme kombination. og tænker os om, så de kuld hvor der kommer fejl i, den kombination holder vi os fra næste gang.. Vi må (efter dispensation) lave en højere indavlsprocent. hvis argumentationen er i orden. Første gang vi, uden dispensation, laver en højere indavlsprocent, får vi en advarsel..Næste gang bliver al avl på hanhunden lukket. Samme svar som ovenfor DKK ser heslt ikke vi laver halvsøskende parringer, elelr parrer far/datter eller mor/søn. Jeg kan heller ikke se grunden. Og det er sket at löwchen-opdrættere har lavet den slags parringer..Det er dumt i det hele taget, men det er totalt dumt i så lille en race som løverne er, hvor vi ikke skal gå ret mange generationer tilbage, før vi har MEGET høje indavlsprocenter Log ind på din side på hundeweb, vælg hunddatabasen, og derefter Update..Så finder du alle kuld i alle racer..Hvem der har opdrættet dem, hvem forældrene er osv..
-
Ønske-farve-tråden
Terry Lion Extra Namelev
-
Ønske-farve-tråden
Hende her er så smuk så smuk Wanted inner Voice
-
Løvehvalpen Duffy
Sikke en kær hvalp :mrgreen:
-
Loppemiddel på internet.
Du er sikker på det er recept man skal vise? Jeg køber fra bla. England og jeg har kun skulle "skrive under" på at jeg ved hvordan det skal bruges, og at dyrlægen tidligere har instrueret mig i hvordan man bruger midlet og har fortalt om bivirkninger osv.
-
Åh nej, katastrofe!
Godt det kun var en drøm
-
Hende her vil gerne have et hjem!
har hun ikke forlængst fået nyt hjem? Synes jeg så på en eller anden hjemmeside at hun allerede i slutningen af sidste måned var flyttet
-
10 måneder gammel og muligvis gravid!!
Gravhund?? er det ikke en schæfer? ikke at det er bedre
-
Nyreproblemer
Så er det torsdag... og Nomi har været ved dyrlægen.. Det startede rigtig fint med at vi mødte dyrlægens nabos kat..Stor hvidt kræ som ikke kan lide hunde..Nomi spænede lige hen til den og man kunne bare se katten sagde fister jeg er en kat! skrid! men da han ikke gik blev den noget slukøret og bare luskede af Nå men han skulle jo opereres..Fjernet et par tænder og kuglerne..Vel vejet blev han bedøvet og så formastede dyrlægn (som jeg ikke plejer at komem ind til) sig til at sige "kommer du og henter ham i eftermiddag elelr skal vi rigne når han vågner?" Jeg trro næsten der trillede isterninger ud af munden på mig da jeg sagde "næææ..jeg havde så sandelig tænkt mig at bliver her -inde!" SÅ blev der ikke snakket mere om det..:slem: Da hun så havde fjernet den første kugle vågnede han! ikke sådan lidt efter lidt menbare BANG!! nu er jeg vågen og jeg skal ikke være spændt fast... Han blev bedøvet engang til og fik fjernet den anden..Så var det tænderne..De 2 første efter hjørnetanden øverst oppe skulle ud i begge sider. Det var vi så ikke enige om! Hun fjernede den første.. og ok den næste var ikke løs, så måske de ikke laver mere lort..Men så fortænderne? de er jo løse allesammen for neden..Næ det syntes hun ikke men så blev vi enige om at den anden dyrlæge skulel rense tænder på ham..Og hun synes de var lige løse nok..Og desuden var alt tandkødet væk langt ned under tandhalsene.. Så de kom ud Så tog vi sq hjem igen..Nomi vågnede da vi kom hjem og var lidt stiv i benene nu kuglelejerne var væk men efter et par timer var han helt frisk..og nu spiser han. i morgen tager vi lige forbi dyrlægen og ser om han er blevet bange for dem. Jeg spurgte om han ville kunne huske at han vågnede under bedøvelsen? Men hun vidste det ikke..Så nu besøger vi dem den næste uge (mindst) uden at der skal ske noget..Han skal jo ned til gudrun i næste uge, og jeg håber virkelig ikke han er blevet skræmt :damn:Han er jo så glad for hende :5up:
-
Et utal af spørgsmål:-)
Jeg har en bror til saschas mor... En halvbror til Sascha på mors side.. En halvsøster til Sascha på Mors side.. Og en halvsøster til Sascha på Fars side.. Da jeg købte mine første hunde, købte jeg af Mia.. Vi snakkede meget om opdræt, og jeg havde stor respekt for mange af hendes tanker. Hun var ikke så god til at socialisere, men hun gjorde sig mange tanker om at opdrætte på en etisk måde.. Jeg ved ikke hvornår filmen knækkede for hende eller hvorfor Synd var det for hun kunne godt være blevet en god opdrætter. De "gamle" opdrættere tør/vil/kan ikke flytte sig..Sådan har vi altid opdrættet og det virker helt sikkert endnu.. men hvalpekøbere flytter sig..Det de ville nøjes med for 5 år siden, rynker de på næsen af nu. Jeg glæder mig til du skal have en til løve
-
Et utal af spørgsmål:-)
Så skriver jeg videre..Det er noget nemmere når det er uden at quote Nu har jeg jo set tavlen på din hund..Og som sådan er der ikke noget galt..Det er jo DKK hunde (eftersom kennelen kom fra DKK).. Men jeg kan alligevel sige noget om hundene. Noget som du selv havde kunne finde ud af hvis det havde været en DKK hund..Og endda også hvis du havde haft adgang til hundeweb. Hanhunden fik tilbage i 2006 avlsforbud i DKK.. Han var da blevet far til 12 (!) kuld hvalpe, ialt 25 hvalpe..i en race hvor der på daværende tidspunkt var en matadoravlsgrænse på 3 hvalpe.. Det ville for så vidt være forståeligt hvis man havde parret forskellige tæver med ham. Men 5 gange er han parret med samme tæve, og 4 gange med en anden tæve..2 gange med en tæve..og en gang med den sidste tæve. Den ene af tæverne blev der også lavet avlsforbud på.Den blev solgt samme sted hen som din hunds far..og fik yderligere 4 kuld.Det sidste fik den sidste år 8 år gammel.. Dvs den på 8 år fik 10 kuld (DKK siger max 4). Moren til din hund fik i DKK 3 kuld hvalpe..og i den anden klub har den fået hvertfald 4 kuld. Så 7 kuld og hunden bliver 7 år i år (jeg har hendes bror)..
-
Et utal af spørgsmål:-)
Ja det er sørgeligt hvis du læser her på lowchenforum (tråden advarsel om løwchenkennel, eller sådan noget lignende) vil du se at andre også er blevet taget ved næsen Jamen det var fordi du sagde du ville lave tavleløse hvalpe så..Så er det nu engang bedre med en hund vurderet af en ordentlig dommer..Når man kigger på sin egen hund kan man da kun se hvor sød og nuttet den er Sådan har jeg det da ogsså..Jeg skal virkelig tage mig selv i nakken for at få øje på de dårlige ting..Mine hunde er da de smukkeste eksemplarer ever (men mellem os to så er der da nogle af mine hunde der har været med fejl eller dårlige..Og det var ikke nemt at sige ud..duer ikke..Når jeg udmærket vidste at hunden havde stået mig i 20-30.000 kr) Næ..så vil jeg sq næsten hellere være uvidende. Det ville ærgre mig grænseløst at "mine" gener blev kastet i grams (undskyld igen).. Det ville føles respektløs på en eller anden måde overfor det arbejde jeg gør for racen... Jeg sælger jo fx heller ikke parringer til hvem som helst..hvis jeg ikke bryder mig om tæven eller hendes linjer siger jeg nej. Jeg ved jo godt at hvis der kommer hvalpe med fejl er det altid hanhundens skyld.Så de linjer hvor jeg ved der er sygdom i siger jeg konsekvent nej. Uanset folk vifter med en DKK tavle. Jeg tror da bare man kan advare løs. Advarseltråden blev stoppet af Mia. Hun bad Admin slette hendes kennel navn .Men der er så mange oplysninger i tråden at enhver med lidt kendskab til google, hurtigt finder hendes kennel.. Og du kan finde mange flere tilfælde.. fra flere kenneler Jeg har kigget på tavlen..Jeg skriver videre i næste post så den her ikke bare lige puff forsvinder. Hun er fin :lun:
-
små/mellemstore hunderacer?
Man kan klippe dem i den længde man har lyst til..Enten med maskine eller i hånden.. Du må jo møde et par løver. Jeg tro ikek du kommer til at kede dig med en..i USA lavede de på et tidspunkt nogle test der viste at de var næsten lige så kloge som borderen. i USA bruger man dem til alt mulig:. agility, flyball, backpacking, dogdance,lydighed..Jeg har endda set nogen der trak med dem.
-
små/mellemstore hunderacer?
Næ.. Det er jo ikke en alarmhund som mange af de små racer ellers er. Vores gør når der kommer nogen men ellers ikke. og da vi kun havde få gøede de slet ikke.nu tror jeg det er fordi de hidser sig op og allesammen vil være den der bliver klappet NU
-
små/mellemstore hunderacer?
Det kan du da selv gøre..Altså klippe den Det kan jeg lære dig...
-
"hoster" el. noget
:mrgreen: Tark.. Jeg opdagede det da jeg nærlæste tråden lidt :slem:
-
små/mellemstore hunderacer?
Löwchen!! Jeg har lige solgt en hvalp til en familie som havde haft en Aussie.Men den blev totalt stresset da de fik børn (hyrdeinstinktet, og børn bliver ikke på samme sted ret længe af gangen). De vil løbe agility med deres løve Og løven er eminent til lydighed og agility Her er et link, scroll lidt ned så kommer der flere sider med Pistils agility karriere Lowchens of Australia presents the AGILITY LOWCHEN - "Pistil"! Han er løveklippet, men man kan jo vælge fuld pels eller hvalpeklip. Det kan du se her: http://www.hunde-forum.dk/lowchen/15773-sa-skellige-dedikeret-guanomo.html Løverne fælder ikke
-
"hoster" el. noget
Reverse sneezing?? Det er jo en lille hund du har... Googl det, så kan du finde videoer hvor du kan høre lyden
-
Hvalpeklip
Ja så er det en Löwchen du skal have Forleden dag da jeg gik aftentur med det ene hold (du ved altid uden snor) i halvmørke. Jeg er natteblind. Jeg så godt Dicke kiggede ud over marken og tænkte "pokkers nu håber jeg ikke det er dem nede på marken der har lukket deres airedaleterrier ud igen.Men jeg kunne ikke høre noget, og vi gikvidere..Pludselig kunne jeg høre noget komme tonsende og molly som mener man skal bare løbe ind i gabet på dem strøg fremad.Jeg nåede lige at råbe nej! Neeeed! hunden smed sig straks fladt på jorden :klap: Dygtiiig nå men mens hun lå der og resten stod og gloede spænede der en grævling forbi os kun 2 meter væk.... Den eneste der gloede efter den var mig :damn: Det er en løve du skal have
-
Så for skellige - dedikeret Guanomo
Jep..Det var hans tur til at melde sig som frivillig til klippekursus Forresten hvis du kigger godt efter er han løveklippet. Manken er bare ikke så lang endnu :slem:
-
Så for skellige - dedikeret Guanomo
Og lidt flere i fuldpels
-
Så for skellige - dedikeret Guanomo
Ja .. men man burde (opdrætter9 klippe sine løver ned engang..Jeg har hele tiden syntes at Hunter er for spinkel..tynd/mager..Men han er faktisk rigtig godt bygget..Og han er heller ikke mager.Han kunne godt klare ½ kg mere, men det er nok fordi jeg godt kan lide at de er lidt runde og han har gode muskler :klap:Nu er der dømt ferie til ham det næste år, før jeg kan udstille ham igen :blink:
-
Smuk løve
Faldt lige over et par billeder fra da han var lille
-
Så for skellige - dedikeret Guanomo
Og lidt løver, mere eller mindre hvalpeklippet