Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    En Löwchen her koster 11500 kr... Det er mange penge og på et rigtig godt kuld er der måske 4 hvalpe.. Det er 46000.. Af dem tager told med det samme 9200 kr (Hvis man så har haft nok udgifter får man noget af momsen tilbage..Men mange ting er der ikke moms på fx udstillinger, bro-billetter).. Skat vil også have hvis der det mindste overskud.. Så koster det 2450 kr at få dem stambogsført (der er forresten heller ikke moms på)... Dyrlægetjek koster 1000 kr lige efter fødslen.. Scanning koster 600 kr.. Røngten 600 kr.. Øjenlysning af mor og far en gang om året 700 kr pr hund.. Vaccination, sundhedstjek og 4 gange ormekur 2500 kr for kuldet.. Foder til hvalpene måske 400 kr pr hvalp (svært at regne ud når man varierer kosten og giver dem råt..Som jo hvertfald ikke kan genbruges) Hvalpepakke ca 1500 kr pr hvalp..Øjenlysning på min regning 700 kr pr hvalp.. Så giver jeg dem en soinering med til en værdi af 1000 kr.. Forældredyrene er udstillet hvertfald 2 gange (og de fleste jo langt mere end 2 gange. Udstillinger koster 350 kr pr hund + transport, proviant og overnatning).. Forældrene er Patella undersøgt.. 400 kr pr hund. Så har jeg ikke sagt HVIS nu at fødslen ender med et kejsersnit?? Så er der alt det som man ikke kan beregne.. Socialiseringen af hvalpene.. AL den transport vi bruger ud til skoven, stranden, gågaden, bondegården, plejehjemmet... Al de timer der bliver brugt på socialisering og leg.. Al den tid jeg bruger i forbindelse med fødslen.. Tabte timer hvor jeg ikke fik sovet.. Bekymringer for om det nu går godt osv Al den tid (og penge) vi bruger på foredrag, kurser, bøger osv Kom-og-klap-løver dage, hvalpetræf og hvalpekøberbesøg osv..Udgifterne til kaffe, kage, frokost til den slags arrangementer.. Tiden man bruger til rådgivning på alle tider af døgnet.. Eller tiden man bruger på at børste hvalpkøberes filtrede hunde ud (en godt filtret løve tager mindst 8 timer).. Babysitter mens vi er på udstilling.. Så er der udgifterne på de andre hunde, som jo for så vidt også skal "hives" ind på hvalpene.. Foderet de andre hunde æder.. Dyrlægebesøg til de andre hunde.. Vaccination, ormekur, flåtbehandling osv på en stor flok.. Legetøj, aktivering, kørsel med flokken til alverdens steder som skoven, stranden osv Kundeplejedelen: Hjemmesiden som der bliver brugt timer på for at holde hvalpekøbere opdateret..Lange personlige mails som bliver skrevet til hver eneste hvalpekøber som skriver... Soignering (vask, klipning, børstning) af alle hundene som tager timer flere gange om ugen.. Kørte km (sidste år kørte vi 80.000 km alene i kennelen).. Biler som skal repareres konstant fordi de bliver slidt op.. Så er der alle de ting vi tager til for at vise racen frem fx Hundens dag i tivoli 1 og 2. Så er der parringsdelen..EN seriøs opdrætter tænker sig om før de parrer..Kører måske gennem det halve af Europa for at få netop HAM der passer så godt til tæven..Måske kommer der ingen hvalpe? Måske kun en? SÅ køber vi nye hunde..bruger timer på at studere stamtavler..Og køber HUNDEN..SÅ får han underbid..Og du kan sælge ham videre til en meget mindre pris end du selv gav.. SÅ bliver hvalpene ikke så gode og så skal man betale penge tilbage til hvalpekøberne. Så er de udstillinger hvor du pludselig ser din hvalpekøber har meldt til og så trækker du din hund fordi du godt ved at din hund sikkert vinder (bedre handler, mere rutine på udstillinger).. Al den tid du bruger på at hjælpe hvalpekøberne med soignering på udstillingerne.. En god opdrætter hjælper af et godt hjerte og uden den bagtanke at man kan klippe lidt skævt og så er den hund ude af konkurrencen..Tro mig de findes også Nej ved I hvad man tjener ved at opdrætte hunde? Man kan sætte sit præg på racen! Har førsteret til de gode/bedste hunde i et kuld..Lærer en masse dejlige mennesker at kende.. Følger hvalpene fra fødsel og mange af dem op gennem årene (men igen: plejer du ikke dine "kunder" så kan du ikke følge dine hvalpe. Så gider folk ikke skrive tilbage med nyt om hundene).. Så snart du bliver "kendt" som værende seriøs, åbner der sig døre i hele verden for dig... Du bliver en del af "toppen".. og andre opdrættere anerkender dig og dit arbejde.Se fx nu med korthårede løver..De har hele tiden været blevet gemt bort/aflivet..Nu stod jeg frem og fortalte åbent at jeg får dem..Og blev kontaktet af andre fra udlandet som nu vil være ærlige om den del af racen..De vil ikke længere gemme dem bort og tie dem ihjel.. Åh ja og så er der "lortedelen".. Andre opdrætters misundelse som giver sig udslag i mærkelige anmeldelser her og der.. Bagtalelse og onde rygter... Men så får man pludselig respons fra de mærkeligste steder (klubben, opdrættere med andre racer) som opdager at vi på udstillinger prøver at samle løvernes ejere til mad og hygge..Og troligt inviterer alle, også dem vi ikke kan lide.. Og jeg kunne blive ved og ved... Men skal man være seriøs opdrætter så skal man ikke tænke på pengene.. Opdræt af hunde er en livsstil, ikke et pengespørgsmål.. En lidenskab du brænder for..Så snart du mister gnisten skal du stoppe!! Du skal ikke begynde at regne ud hvor meget du fører fra din egen lomme over i kennelen, for så er du på et vildspor allerede.
  2. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jo man kan trække "alt muligt fra"..Men af en eller anden årsag bruger man næsten altid mere end man tjener..Forøvrigt er det jo ikke kun skat man betsler..Momsen er næsten endnu værre...
  3. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Nej der er ingen krav overhovedet
  4. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    DKK ANBEFALER max 4-5 kuld... Men jeg har set tæver få 8-10 kuld..Også i hver eneste løbetid... Uden DKK har gjort noget før der var en eller anden der gjorde dem opmærksom på det... Så skiftede tæven ejer og fortsatte 3 kuld endnu..
  5. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jeg ved præcis hvordan du ahr det..Men så længe der er købere til "den slags" så længe bliver de ved...Jeg tror ikke på man kan stoppe dem..
  6. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    DKK siger en 1/3 del af prisen tilbage.. Hvis jeg lavede tavleløse hvalpe ville jeg jeg gå efter reglerne for dem med tavle og altså betale 1/3 tilbage
  7. Her kommer der et billede af dem hver..Der kommer ikke flere, selvom jeg før var overbevist om der var en til..Men den forsvandt nok Nu vil jeg tsge mig sammen til at køre til Skanderby :slem:
  8. Men så pludselig i morges tog hun sig sammen... Og leverede en hanhvalp kl 5.10 Siden kom der en hanhvalp til kl 6.45 og en tæve kl 7.00 og nu venter vi så igen
  9. Her kommer lidt billeder...Jeg skal ærligt indrømme der var mange gange i nat hvor jeg tænkte jeg er blevet for gammel til det her... Først et billlede mens vi var ved rigtig godt mod og opblokningen gik forrygende..Regnede med ca en time så kom hvalpene nok :slem:
  10. Opdatering... Nu halser hun så nu varer det ikke længe ... Nu er jeg selvfølgelig også lige gået i gang med at bage en kage..Den hund kan da virkelig planlægge tingene så de ikke passer med min gode tid
  11. Ja vær du glad for at det er hanner du har..De tager fødslerne noget mere afslappet...
  12. As she said... Jeg kan jo ikke lide babyer..Kun dem jeg kender godt :slem:
  13. Næ..den slags tager tid...Men nu har hun droppet sine lad-os-ligge-i-kasse-eller-under-sengen..Nu har hun bemægtiget sig samtlige dyner og er ved at sønderslikke mig igen.. På det her tidspunkt kommer jeg altid i tvivl..Er den hund overhovedet i gang med noget som helst? er hun overhovedet gravid?
  14. Næ..vi kommer var et svar til Freudika om i morgen hvor vi har en aftale...Den hund må sq tage sig sammen så vi kan nå det..Ellers er jeg også nødt til at aflyse min tid til nomi nede hos Gudrun...
  15. Vi kommer... Hvis ikke hun snart speeder op hopper jeg på hendes mave :slem: Hun skulle da gerne føde inden jeg har læst min nye Dan Brown bog færdig... Læste lige inde under sengen da vi lå der så nu er der kun en halv bog tilbage..Den er jo snart væk :hmm:
  16. Jeg har tænkt mig at optage det på video...Åbenbart gik det op for damen at den kasse kunne vi ikke være i begge to..Så vi tog lige et par timer side om side under sengen..Godt man har tabt sig 90 kg ellers kunne det sq godt have været et problem at komme ud igen Nu er vi så flyttet op i sengen..Hun ryster igen og har flyttet sin slikke mani over til sine egne bagerste patter.. Et godt tegn Og så kunne ingen af dem da finde på at føde i en kasse..Den slags foregår da oppe i min seng :slem:
  17. Stakkels dig altså :ae::kys: Kan du selv lave bilen? Rigtig gode biler forresten.. jeg elsker den farve vinnie har
  18. Og så lige et par billeder Nu er der hvertfald mælk i stride strømme
  19. Hvor dårligt!! De kan da ikke give ham afslag..de mangler jo en million kloge hoveder heroppe... Dem vrimler det sq altså ikke med her i området :stupid:
  20. Jeg har jo sagt I skal flytte herop..Langt til naboerne.. Og meget billigt...
  21. Så er der lidt opdatering.. Hun har nu fundet en hvalpekasse..Har møvet den hen til mig og forsøger at få mig til at forstå jeg skal ind i den kasse..Hun kan kun lige selv være derinde og ikke engang vende sig så hun kan slikke sig bagi.. Så det kan hun godt glemme..
  22. Fy kan du så lige snakke pænt om Dicke (hvorfor tror du hun hedder "Dicke")
  23. Jo jo..Jeg har fundet ud af at temperaturfaldet på løverne kun holder meget kort..Et par timer max så stiger den igen..Og så føder de inden for et døgn..som regel
  24. Så må vi lige finde ud af noget lørdag..Jeg er nok også lidt busted fredag..Jeg skal have en million milliard hunde med som skal afleveres rundt omkring

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.