Alt der er opslået af Therese
-
Blandingshunde - billeder af blandingens ophav
Krudt i røveren? Det lyder faktisk lidt perverst på en måde
-
Blandingshunde - billeder af blandingens ophav
Gooood tråd Buddha :klap:
-
2 hunde dobbelt glæde
Det er da lækkert
-
2 hunde dobbelt glæde
Hvor gammel er det hun er nu?
-
2 hunde dobbelt glæde
Overvejer du en ny hund nu? :slem:
-
lokke lokke
Og så er det jo godt, at de kender dig, så du kan guide dem lidt Men de laver vel en annonce på et eller andet tidspunkt så? Eller hvad? Altså, ved godt det er svært for dig at svare på, men måske har de sagt noget
-
lokke lokke
Har de der folk egentligt ikke en hjemmeside man kan lure lidt på?
-
Hvorfor valgte du blandingshund?
Meget
-
lokke lokke
For mig at se handler det ikke om, at man har skyklapper på og ikke tænker over hundevelfærd, fordi man vælger at få en blanding. Nogle mennesker ved måske bare ikke så meget om avl og forstår ikke hvorfor man skal bruge 8000+ kroner for en stamtavle, når de "bare" vil have en familiehund... Og sådan nogle mennesker kan man selvfølgelig godt oplyse om, hvad man også køber med en stamtavle. Men der er jo også nogle mennesker, der vælger blandinger helt bevidst, fordi de bare foretrækker det af en eller anden årsag. Det behøver ikke betyde, at man ikke går op i sin hunds velfærd - eller hundes vilkår på et generelt plan. Man kan sagtens gøre sig en masse tanker omkring køb af en blandingshvalp og man kan sagtens gøre en indsats for at finde det rigtige kuld og den rigtige opdrætter, hvor man er tryg ved at købe. Jeg er klar over, at der sidder en del hunde, som der af en eller anden årsag ikke er et hjem til. Men hvis man som køber har tænkt nogle tanker omkring sit hvalpekøb og sørger for at købe hund et sted, hvor man kan stå inde for forholdene, så kan jeg ikke se, at det nødvendigvis er værre end at købe en blandingshvalp eller en hund fra Grækenland eller what ever. Vi vælger vel allesammen hund udfra hvad vi synes er bedst, uanset hvad vi så vælger. Jeg vil fx. gerne have en blanding, fordi det bare tiltaler mig mere - men det forhindrer mig ikke i at tænke selv. Jeg køber aldrig hund med hovedet under armen af den grund. Jeg er med på, at oplysning er vejen frem, hvis man skal komme hvalpefabrikker til livs, så der kan vi slet ikke blive uenige. Og selvfølgelig er det ikke hensigstmæssigt at to hunde stikker af hjemmefra og parrer sig. Det kan vi heller ikke blive uenige om. Men nu er uheldet jo ude. Og man behøver selvfølgelig ikke sidde og klappe i sine små hænder over, at sådan nogle uheld finder sted, men når hvalpen nu er født, så synes jeg det er fint, at man forsøger at finde et godt, kompetent hjem til den.
-
Hvorfor valgte du blandingshund?
Kan ikke huske hvad forældrene hed, men moderen var Labrador/schæfer og faderen var Collie Så det var desværre ikke det samme kuld...
-
Ny hund i huset
De ser sgu dejlige ud
-
lokke lokke
Nej, det kan jeg godt forstå du ikke kan Men som jeg lige har skrevet, er det nu ikke energiniveauet, der bekymrer mig... Det er mere den der selvstændighed... Vil for det første gerne have en hund, der kan lære at gå løs og så har jeg det allerede lidt anstrengt med terriernes selvstændighed og deres stædighed - det kan lige gå, men jeg måtte godt nok tælle til ti nogle gange.. Især da han var teenager! Men som du siger, kan det jo være, at man er heldig.. Og det kunne jo også være, at det ikke skinnede så meget igennem, når nu der er så mange racer inde over
-
lokke lokke
Årh ja... Tror ikke nogle hundeejere går igennem et helt "hundeliv" uden nogensinde at opleve at få fingeren Det klarer jeg nu nok... Jeg er bare hverken tålmodig eller konsekvent nok til at eje en hund, der giver mig fingeren dagligt Jeg tror ikke, jeg dur til at håndhæve grænser hver evig eneste dag, fordi hunden liiige skal prøve en gang til om grænsen nu er den samme
-
lokke lokke
Men det er jo ikke rigtig TS' ansvar Det er jo ikke hendes kuld... Man skal nok gå til hovedet i stedet for til røven - eller hvad det nu er man siger Og det ved jeg godt, at du ikke kan i det her tilfælde, men tror ikke rigtig det hjælper noget at debattere det med TS, som vist egentligt er ret enig med dig i, at det hele virker lidt mystisk..
-
lokke lokke
Også mig - forskellen er bare, at jeg står og skal have hund om lidt Så man kunne jo godt liiige kigge lidt nærmere Er lidt nervøs for huskyen dog... Men med sådan en rundkørsel kunne man jo godt håbe på, at det bliver tilpas "fortyndet" så den del ikke rigtig skinner igennem
-
lokke lokke
Se, det er lige præcis derfor jeg elsker hf... På fem sider har den her tråd både været omkring annoncering af et kuld, dødsårsagen for tre hvalpe og om det nu er fornuftigt at købe en hvalp hvis søskende alle sammen er døde, hundehandlere/upskuld og lign. samt hvor meget Joey skinner... Det er sgu da mangfoldighed :klap:
- lokke lokke
-
lokke lokke
Hvad er det Nissan er blandet af?
-
Hvorfor valgte du blandingshund?
Hmm... Nu skal jeg jo til at regne Men det må være tretten år siden efterhånden - så det har nok været i sommeren 99. De boede i Randers Kunne være lidt sjovt, hvis de har haft en hvalp fra samme kuld
- Det lille håp om en aussie :)
-
De mest dårlige råd nogensinde overhovedet
Men det gør jo ikke ondt på ham, så det kan jeg ikke få ondt i røven over Det er mere det med at påføre hunden smerte med fuldt overlæg, som jeg synes er helt hen i vejret... Især når ejeren sagtens kender til andre måder! Når rådet bliver efterfulgt af et råd om netop at bytte med noget bedre, virker det helt åndssvagt at holde fast i det.. Jeg kunne forstå det, hvis man bare ikke vidste bedre, men det gør vedkommende jo tydeligvis...
-
Hvorfor valgte du blandingshund?
Os unger havde længe plaget om at få en hund. Da vi så flyttede til hus med have, skulle vi selvfølgelig også have en Mine forældre var ikke helt indstillede på at købe en hund med tavle, så vi fandt en annonce i den blå avis på en schæfer/labrador/collie blanding, som vi tog ud og kiggede på - og faldt pladask for. En kæk lille spilopmager med de sødeste små ører, der knækkede lige på midten... :hjerte: Slet ikke til at stå for Da han blev voksen, kom vi i kontakt med et par, der havde to tæver. De og mine forældre blev enige om, at den ene tæve og vores Buster skulle have et kuld hvalpe. Og sådan fik vi vores anden hund. Han var ikke lige det vi regnede med at få ud af det, da han var omkring 70 cm høj og vejede over 40 kg. Buster vejede lidt over 20 kg. og moderen var endnu mindre, så vi regnede med at få en forholdsvis lille hund, men sådan gik det altså ikke lige Heldigvis var han blid og god som dagen er lang En rigtig lalleglad retrieverdreng Charlie fik vi egentligt, fordi vi skulle omplacere ham. Men hvis man kender mig, ved man godt, at det nok ikke er det smarteste at tage et dyr med hjem, som ikke skal blive boende. Og den gang gik det heldigvis som jeg ville have det Egentligt var det jo ikke mig, der valgte hundene, men det var altså sådan vi endte med tre blandinger
-
De mest dårlige råd nogensinde overhovedet
"Hvis hunden har noget du gerne vil have, hiver du den bare i ørerne, til den åbner munden og hyler, så genstanden falder ud." Ja... For at "bytte" med noget andet virker jo ikke... Det ved vi alle jo..
- Skød konen, da hunden sked på gulvet...
- Hundeadfær og min adfær :-)