Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Krudt i røveren? Det lyder faktisk lidt perverst på en måde
  2. Gooood tråd Buddha :klap:
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Det er da lækkert
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Hvor gammel er det hun er nu?
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Overvejer du en ny hund nu? :slem:
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Og så er det jo godt, at de kender dig, så du kan guide dem lidt Men de laver vel en annonce på et eller andet tidspunkt så? Eller hvad? Altså, ved godt det er svært for dig at svare på, men måske har de sagt noget
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Har de der folk egentligt ikke en hjemmeside man kan lure lidt på?
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Hunde u/Stamtavle
    Meget
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    For mig at se handler det ikke om, at man har skyklapper på og ikke tænker over hundevelfærd, fordi man vælger at få en blanding. Nogle mennesker ved måske bare ikke så meget om avl og forstår ikke hvorfor man skal bruge 8000+ kroner for en stamtavle, når de "bare" vil have en familiehund... Og sådan nogle mennesker kan man selvfølgelig godt oplyse om, hvad man også køber med en stamtavle. Men der er jo også nogle mennesker, der vælger blandinger helt bevidst, fordi de bare foretrækker det af en eller anden årsag. Det behøver ikke betyde, at man ikke går op i sin hunds velfærd - eller hundes vilkår på et generelt plan. Man kan sagtens gøre sig en masse tanker omkring køb af en blandingshvalp og man kan sagtens gøre en indsats for at finde det rigtige kuld og den rigtige opdrætter, hvor man er tryg ved at købe. Jeg er klar over, at der sidder en del hunde, som der af en eller anden årsag ikke er et hjem til. Men hvis man som køber har tænkt nogle tanker omkring sit hvalpekøb og sørger for at købe hund et sted, hvor man kan stå inde for forholdene, så kan jeg ikke se, at det nødvendigvis er værre end at købe en blandingshvalp eller en hund fra Grækenland eller what ever. Vi vælger vel allesammen hund udfra hvad vi synes er bedst, uanset hvad vi så vælger. Jeg vil fx. gerne have en blanding, fordi det bare tiltaler mig mere - men det forhindrer mig ikke i at tænke selv. Jeg køber aldrig hund med hovedet under armen af den grund. Jeg er med på, at oplysning er vejen frem, hvis man skal komme hvalpefabrikker til livs, så der kan vi slet ikke blive uenige. Og selvfølgelig er det ikke hensigstmæssigt at to hunde stikker af hjemmefra og parrer sig. Det kan vi heller ikke blive uenige om. Men nu er uheldet jo ude. Og man behøver selvfølgelig ikke sidde og klappe i sine små hænder over, at sådan nogle uheld finder sted, men når hvalpen nu er født, så synes jeg det er fint, at man forsøger at finde et godt, kompetent hjem til den.
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Hunde u/Stamtavle
    Kan ikke huske hvad forældrene hed, men moderen var Labrador/schæfer og faderen var Collie Så det var desværre ikke det samme kuld...
  11. De ser sgu dejlige ud
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Nej, det kan jeg godt forstå du ikke kan Men som jeg lige har skrevet, er det nu ikke energiniveauet, der bekymrer mig... Det er mere den der selvstændighed... Vil for det første gerne have en hund, der kan lære at gå løs og så har jeg det allerede lidt anstrengt med terriernes selvstændighed og deres stædighed - det kan lige gå, men jeg måtte godt nok tælle til ti nogle gange.. Især da han var teenager! Men som du siger, kan det jo være, at man er heldig.. Og det kunne jo også være, at det ikke skinnede så meget igennem, når nu der er så mange racer inde over
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Årh ja... Tror ikke nogle hundeejere går igennem et helt "hundeliv" uden nogensinde at opleve at få fingeren Det klarer jeg nu nok... Jeg er bare hverken tålmodig eller konsekvent nok til at eje en hund, der giver mig fingeren dagligt Jeg tror ikke, jeg dur til at håndhæve grænser hver evig eneste dag, fordi hunden liiige skal prøve en gang til om grænsen nu er den samme
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Men det er jo ikke rigtig TS' ansvar Det er jo ikke hendes kuld... Man skal nok gå til hovedet i stedet for til røven - eller hvad det nu er man siger Og det ved jeg godt, at du ikke kan i det her tilfælde, men tror ikke rigtig det hjælper noget at debattere det med TS, som vist egentligt er ret enig med dig i, at det hele virker lidt mystisk..
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Også mig - forskellen er bare, at jeg står og skal have hund om lidt Så man kunne jo godt liiige kigge lidt nærmere Er lidt nervøs for huskyen dog... Men med sådan en rundkørsel kunne man jo godt håbe på, at det bliver tilpas "fortyndet" så den del ikke rigtig skinner igennem
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Se, det er lige præcis derfor jeg elsker hf... På fem sider har den her tråd både været omkring annoncering af et kuld, dødsårsagen for tre hvalpe og om det nu er fornuftigt at købe en hvalp hvis søskende alle sammen er døde, hundehandlere/upskuld og lign. samt hvor meget Joey skinner... Det er sgu da mangfoldighed :klap:
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Og begge forældre er de samme?
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Hvad er det Nissan er blandet af?
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Hunde u/Stamtavle
    Hmm... Nu skal jeg jo til at regne Men det må være tretten år siden efterhånden - så det har nok været i sommeren 99. De boede i Randers Kunne være lidt sjovt, hvis de har haft en hvalp fra samme kuld
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Sikke nogle skønne, skønne vovser :hjerte::hjerte::hjerte:
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men det gør jo ikke ondt på ham, så det kan jeg ikke få ondt i røven over Det er mere det med at påføre hunden smerte med fuldt overlæg, som jeg synes er helt hen i vejret... Især når ejeren sagtens kender til andre måder! Når rådet bliver efterfulgt af et råd om netop at bytte med noget bedre, virker det helt åndssvagt at holde fast i det.. Jeg kunne forstå det, hvis man bare ikke vidste bedre, men det gør vedkommende jo tydeligvis...
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Hunde u/Stamtavle
    Os unger havde længe plaget om at få en hund. Da vi så flyttede til hus med have, skulle vi selvfølgelig også have en Mine forældre var ikke helt indstillede på at købe en hund med tavle, så vi fandt en annonce i den blå avis på en schæfer/labrador/collie blanding, som vi tog ud og kiggede på - og faldt pladask for. En kæk lille spilopmager med de sødeste små ører, der knækkede lige på midten... :hjerte: Slet ikke til at stå for Da han blev voksen, kom vi i kontakt med et par, der havde to tæver. De og mine forældre blev enige om, at den ene tæve og vores Buster skulle have et kuld hvalpe. Og sådan fik vi vores anden hund. Han var ikke lige det vi regnede med at få ud af det, da han var omkring 70 cm høj og vejede over 40 kg. Buster vejede lidt over 20 kg. og moderen var endnu mindre, så vi regnede med at få en forholdsvis lille hund, men sådan gik det altså ikke lige Heldigvis var han blid og god som dagen er lang En rigtig lalleglad retrieverdreng Charlie fik vi egentligt, fordi vi skulle omplacere ham. Men hvis man kender mig, ved man godt, at det nok ikke er det smarteste at tage et dyr med hjem, som ikke skal blive boende. Og den gang gik det heldigvis som jeg ville have det Egentligt var det jo ikke mig, der valgte hundene, men det var altså sådan vi endte med tre blandinger
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    "Hvis hunden har noget du gerne vil have, hiver du den bare i ørerne, til den åbner munden og hyler, så genstanden falder ud." Ja... For at "bytte" med noget andet virker jo ikke... Det ved vi alle jo..
  24. Hold da op Måske han skulle have overvejet at gøre noget ved problemerne noget før, inden det bliver så slemt, at han får behov for at skyde folk...
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Fransk Bulldog
    Jeg havde også stoppet det. Der er ingen grund til, at din hvalp skal blive utryg/bange.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.