Alt der er opslået af Therese
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Der er da ingen dårlig undskyldning over, at man har svært ved at lægge sit liv om. Hvis man altid, lige fra man var barn, har spist forkert er det godt nok en jungle at finde ud af hvad der så er rigtigt. Der findes ekstremt mange forskellige fagfolk, der hver især har deres forslag på en løsning ift. den problematik - og så skal man først til at finde ud af hvad der virker bedst for en selv. Det kan altså godt være temmelig uoverskueligt. Desuden ligger der også tit noget psykisk bag at man spiser alt for meget og alt for fed mad. Det kan godt være, at du ikke har hørt om det eller oplevet det selv, men det har jeg godt nok. Og i min verden svarer det til at bede en narkoman om at holde op med at tage stoffer eller en alkoholiker om at holde op med at drikke. Det sker jo ikke bare lige fra den ene dag til den anden.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Det er nok rigtigt, at børn der aldrig har fået sukker, er mere følsomme overfor det end børn, der får sukker engang imellem. Så på den måde er det fint med en børnehave med den politik, ja. Men hygge er bare rigtig tit forbundet med sukker i en eller anden form i det her land og jeg tror altså, at det er ret svært at holde sit barn fra det - i hvert fald, når det bliver ældre og begynder at overnatte ude hos venner og veninder, tage i brugsen i frikvarterne i skolen og se alle de andre børn købe cola og slik, tage i biografen osv. Personligt ville jeg hellere lære mit barn (hvis jeg havde et) at spise sådan nogle ting med måde. For det er bare alle steder.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Det er fint at tænke over, hvad man fodrer sine børn med. Selvfølgelig skal de ikke proppes med sukker eller klamme e-numre osv., men jeg synes altså også det bliver en smule ekstremt, hvis ens barn aldrig må en yoghurt eller et stykke kage til en børnefødselsdag eller lign. Det er jo ikke det ene stykke kage, der gør mennesker syge eller overvægtige.
- Ermm
-
DUM
Men så er det vel bare fordi dig og din bror har brudt den sociale arv - eller hvad? Jeg forstår ikke helt, at man kan benægte, at den sociale arv betyder noget bare fordi man selv har klaret sig godt. Det er der jo rigtig mange, der ikke gør. Og ja, man har selv et ansvar for sit eget liv, men det kræver jo noget at bryde dårlige mønstre.
- DUM
- Stakkels hvalp/unghund
-
nyt overfald af muskelhund
Gud, hvor ville jeg dog ønske, at alle mennesker bare var deres ansvar bevidst, så vi slet ikke behøvede have de her diskussioner.. Verden ville være så meget bedre at være i, hvis man var hund, hvis alle huskede at tænke sig om og træffe de valg, der er bedst for deres hund. Jeg forstår slet ikke tankegangen bag at få en hund uden at gide at sætte sig lidt ind i, hvad det kræver og hvilken type hund det er. Når man køber en hund, som bliver kørt herop bag i en bil og udleveret på en eller anden rasteplads, virker det i min verden ikke som om, at folk har tænkt ret mange tanker om deres hunds velfærd. Men det handler jo nok om pengene og "at man ikke skal bruge tavlen til noget..." Møg ærgerligt, når der er nogle opdrættere, der gør et godt stykke arbejde for at forbedre deres race, som man kunne købe fra i stedet og dermed være med til at støtte bevarelsen af ens elskede race. Ja, jeg lærer aldrig at forstå det. Og angående at man føler sig ramt når sådan noget her sker. Når det bliver diskuteret herinde, bliver der (naturligt nok, måske) generaliseret en hel masse og det må ikke være særlig sjovt at høre, hvis man har et ganske velfungerende eksemplar liggende derhjemme. Jeg ville også føle et behov for at forsvare "min" race, hvis jeg gentagne gange var ude for, at de blev beskrevet som noget de slet ikke var. Og selvom nogle (kan ikke huske hvem der skrev det) mener, at hundeejere hvis hund ikke har angrebet andre hunde, ikke behøver føle sig truffet og ikke bliver gjort ansvarlige for andre hundeejeres handlinger, så sker det jo lidt alligevel, når der bliver lavet en lov som den her.
- nyt overfald af muskelhund
-
nyt overfald af muskelhund
Det er sjovt, jeg sad lige med præcis samme tanke. Jeg vil ikke udtale mig om den her specifikke hændelse, da jeg ikke kender nok til den, men generelt er det jo altid beklageligt og virkelig uheldigt, når hunde bliver overfaldet og kommer til skade. Men det kan da nærmest kun gavne "listehundeejernes" (øv hader det ord!) sag, hvis de tager afstand fra sådan nogle hændelser. Det vidner da i allerhøjeste grad om ansvarlighed.
- nyt overfald af muskelhund
-
En mand gav min hund snaps!!
Okay.. Så er du jo også ude over det problem, kan man sige
-
En mand gav min hund snaps!!
Snor på dyret næste gang :5up: Så kan du holde styr på hvad han får og nå at stoppe dem, der vil give ham noget, han ikke må få
- H-F-hundenes spørgeskema
- Cavapoo hvalp søges..
- Cavapoo hvalp søges..
-
Cavapoo hvalp søges..
Der er jo faktisk nogen, der har forsøgt at stable en forening for blandingshunde på benene, hvor det netop skal være et krav, at avlsdyrene skal testes inden avl. Det er dog aldrig blevet til noget, og jeg tror også, at man virkelig skal brænde for det - og også være lidt hårdhudet - for sådan et projekt vil møde rigtig meget modstand rundt omkring og det vil da kræve nogle ildsjæle at få det til at fungere. Og så vil det selvfølgelig kræve at man er villig til at sætte sig ind i hvad man laver og ikke bare kaster sig ud i det - det er sgu nok ikke sådan lige til Men respekt for hende katteopdrætteren :5up:
-
Cavapoo hvalp søges..
Om man kaldet det det ene eller det andet, er vel op til en selv. Det kommer vist meget an på hvordan man lige definerer de enkelte betegnelser Jeg har det så lige modsat Dét kan man.. Det sker med alle dyr - både med og uden tavle - at man ender med en syg hund, også selvom man gjorde sit forarbejde ordentligt. Jeg ved godt, at man har langt større chancer for at undgå sygdomme, hvis der er tavle på. I hvert fald hos DKK. Men det ændrer i min verden ikke på, at hvis man ønsker at lave et blandingskuld, burde man tænke nogle tanker omkring hvalpenes sundhed. Nej, det kan man ikke forvente - det er jeg klar over Men hvis jeg skulle købe en blandingshvalp engang, så ville jeg helt sikkert forvente det alligevel. Hvis opdrætter/avler ikke er villig til at gøre en ekstra indsats ift. at lave nogle gode hvalpe end gennemsnittet, så ville jeg ikke købe hos dem. Så simpelt er det.
-
halloooo - er der noget hjemme?? (Hanhund kontakt problem)
Hahah ja, han ligner faktisk også lidt
-
halloooo - er der noget hjemme?? (Hanhund kontakt problem)
Årh, bette fyr :hjerte:
- Hund der trækker
- Cavapoo hvalp søges..
- Spanske jagthunde og dyrevelfærd.
-
Cavapoo hvalp søges..
Jeg er helt enig med dig i, at det aldrig kan blive det samme, som hvis man havde tavle på dyrerne. Men personligt ville jeg alligevel være langt mere tilbøjelig til at købe en hvalp, hvis forældre er sundhedstjekkede, fordi opdrætterne så i det mindste har vist, at de interesserer sig for deres hvalpes fremtid. Ikke at jeg vil købe en hvalp på den måde - jeg foretrækker at "redde" de voksne hunde, som allerede er blevet "lavet..." Men stadigvæk..
-
Hund der trækker
Jeg har haft en hund, der i fem år var blevet forstærket og fastholdt i at trække, fordi han fik det ud af det han ville - han kom fremad og hen til de spændende dufte osv. Det lyder som om du har lidt samme problem? Hvis jeg var dig, ville jeg ikke lade hende få lov til at snuse til de gode dufte eller hilse på de spændende mennesker, før hun lærte at lade være med at trække hen mod det. For at komme dertil, ville jeg starte derhjemme med at øve det. Det kunne fx. være ved spisetid, hvor hun skal have hendes mad. Så kan du vente med at give hende maden, indtil hun forsøger at få øjenkontakt med dig. Eller hvis der er et stykke legetøj, hun gerne vil have, kan du også forlange øjenkontakt først. På den måde lærer hun, at få at opnå noget, skal hun tage kontakt først. Når hun kan det derhjemme indenfor, ville jeg flytte træningen ud i haven og derefter ud på vejen osv. indtil I ender i gågaden. Når hun så første gang opdager en god duft, vil hun sandsynligvis trække for at komme derhen og der ville jeg bare stoppe op og vente indtil hun selv vælger at kigge på dig. Det kan godt være, at det kun er et sekund eller to i starten, men det ville jeg synes var nok. Jeg ville ikke forlange mere, men bare lade hende snuse til den der duft som belønning for at hun kiggede efter mig. I den forbindelse er det selvfølgelig vigtigt at kende hundens motivation for at trække - hvis hun trækker bare for at komme fremad, er det selvfølgelig den belønning hun skal have for at vente. Det er måske lidt kringlet skrevet, men bare spørg, så uddyber jeg gerne Hvis du har svært ved at holde hende, synes jeg en grime er en fin løsning. Den kan bare ikke stå alene - der skal træning til, før hunden lærer det ordentligt