Alt der er opslået af Therese
-
Lad mig se jeres tudser!
Ej, den er også rigtig fin
-
Når det at tage kæresten med til hundeudstilling, tager en utilsigtet drejning...
Jeg tænker, at problemet er løst nemt... I skal da bare have to :blink:
- 30 svar
-
- agility
- bullterrier
- jagt
- mastiff
-
Tagget med:
- DUM
- DUM
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Jeg tror ikke nogen herinde ikke anser forklaringen på overvægt som simpel. Og der er heller ingen, der påstår, at det ikke er vedkommendes eget ansvar som voksent menneske at sørge for at spise sundt. Men blot at det for nogle mennesker er svært at ændre på dårlige vaner. Der er langt mindre vaner, som også er ret svære at ændre på, så jeg forstår udmærket, hvorfor det kan være svært at ændre en hel livsstil. Og det er egentligt bare det, jeg tror folk argumenterer for - det er i hvert fald det jeg hele tiden har diskuteret
- Sig velkommen til Marlon:)
- Fransk buller og den far.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Det var nok mig Det var nu heller ikke fordi jeg mener, at det er en knald god ide at indføre egenbetaling på sådan nogle ting. Jeg tror bare jeg protesterede imod, at man skal have lov til at blande sig i andres valg af madvarer eller lign., fordi man betaler for deres sygdomme, hvis det ender med det. Hvis nogen vitterligt mener, at det er okay at kommentere på baggrund af det, så bliver jeg nok lidt tvær og betaler så hellere selv, hvis det betyder, at jeg kan få lov til at købe lige præcis hvad der passer mig i fred. Men det er ikke fordi, jeg gerne ser det indført. Jeg synes vores hospitalssystem er fint på den måde. Og det bliver netop også svært at sætte en grænse for hvem der så skal have hjælp. Desuden betaler overvægtige jo også skat, som så måske går til behandling for lungekræft hos en ryger. Så jeg synes, det er fint.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Der er stadig noget, der hedder almindelig god opførsel. Det er ikke min opgave som totalt fremmed at få folk til at tabe sig. Og slet ikke ved at dømme og kommentere.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Men... Der er da forskel på om man sidder og ser et eller andet program derhjemme og peger fingre af folk der og så på at kommentere det højlydt ude i supermarkedet. Altså, jeg kan da også godt nogle gange tænke mit, når jeg ser sådanne programmer, så mere hellig er jeg bestemt heller ikke, men jeg kunne aldrig finde på at kommentere på det på den måde overfor vildt fremmede mennesker.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Ej, men der kan sgu da ikke være regler for alting. Det er da virkelig tilladt at tænke selv og have lidt respekt for andre mennesker. Almindelig pli findes vel stadig væk, selvom alternativet ikke er blevet gjort ulovligt. Folk må sgu da lære at opføre sig ordentligt hjemmefra. Det kan da ikke passe, at alting skal gøres ulovligt, fordi folk ellers ikke selv kan finde ud af at begå sig i samfundet og tænke sig lidt om og selv sætte sig ind i tingene, inden de tager et valg.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
I mine øjne er det bare slet ikke okay at kommentere på folks indkøb, fordi man måske/måske ikke er med til at betale for en evt. behandling, som vedkommende er nødt til at gennemgå. Jeg ville fandeme godt nok blive sur, hvis nogen følte sig i deres gode ret til at kommentere på mine indkøb, fordi de lever i et samfund, hvor vi betaler skat. Så måtte der indføres egenbetaling på velfærdssygdomme, som man selv er skyld i, hvis det absolut skal være så stort et problem. Så skulle jeg dælme nok selv betale for min behandling for min overvægt. Det andet er simpelthen for åndssvagt og småligt. Og så synes jeg slet ikke, at man skal begynde at "gå hinanden mere på klingen." Jeg synes, det er for meget med den hetz, der er imod rygere nogle gange. Jeg synes absolut ikke vi behøver fortsætte den udvikling.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Præcis. Jeg sad og tænkte det samme - at det måtte bunde i et problem hos dem selv, når de sådan havde behov for at kommentere på hvad andre mennesker vælger at spise. Man har i mine øjne virkelig alt, alt for lidt at gå op i så. Og måske skulle man i nogle tilfælde kigge lidt på sit selvværd også i stedet for at prøve at hævde sig selv på bekostning af fremmede mennesker i supermarkedet. Det er virkelig sølle.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Ja, det kræver da rigtig meget overskud at ændre på noget i sit liv. Uanset om det er at stoppe med at ryge, at drikke, overspise eller spise forkert eller hvad det nu kunne være. Men det er nok rigtigt, at det kan være svært at sætte sig ind i, hvis man ikke helt selv har prøvet det.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Nuancerne, kære ven... Nuancerne.. Og desuden berettiger det vel ikke folk til at kommentere på hvad andre mennesker gør eller ikke gør. Det kommer da ikke dem ved.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Det er virkelig også underligt, at folk har sådan en fordømmende indstilling til andre mennesker. Det er faktisk ret trist, at man ikke engang kan købe de kager eller det slik, man har lyst til uden at det skal kommenteres af andre mennesker - som jo kunne være pisse ligeglade... Det rager da ikke dem, hvad man køber. Fatter ikke hvorfor folk har så travlt
- DUM
- Spørgsmål omkring Parring, test af hund o.s.v.
- Spørgsmål omkring Parring, test af hund o.s.v.
- Spørgsmål omkring Parring, test af hund o.s.v.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Nu synes jeg ikke, at jeg vil sidde og diskutere Missings situation, men det var bestemt ikke sådan jeg læste det. Jeg læste det slet ikke som om at hun tog udgangspunkt i hende selv, men bare konstaterede, at det generelt kan være svært for mennesker at tabe sig og at det kan skyldes noget psykisk og at det dermed ikke er kroppen, der bremser en i det. Men sådan tolker man jo tit forskelligt
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Hahah. Jeg har ellers altid sagt, at man skal lytte til sin mave - når den fornemmer noget, er det jo som regel rigtigt. Meeeen...
- Kuldets sidste hvalp
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Det ved jeg ikke rigtig. Altså, jeg tror jo at de allerfleste overvægtige godt kan tabe sig. Der kan selvfølgelig være nogen det er svært for pga. sygdom eller andet, men ellers tror jeg sagtens at man kan gøre noget ved det. Nogle gange kan det bare godt være svært at komme dertil, tror jeg
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Jeg har aldrig påstået, at børn selv skal administrere hvad de spiser - det synes jeg bestemt ikke de skal Men jeg mener, at man skal lære dem om sunde kostvaner, så de netop undgår at blive overvægtige. Og i min verden indebærer det altså også at lære dem at spise de usunde ting på en fornuftig måde.