Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Diverse
    Ej, den er også rigtig fin
  2. Jeg tænker, at problemet er løst nemt... I skal da bare have to :blink:
  3. DUM

    topic svarede på Therese's AnjaCS i TV / Film
    Ja, det er jo fantastisk... Det er åndssvagt, at det misbruges sådan... Der må nødvendigvis gå noget tid fra nogen børn, der rent faktisk har brug for det..
  4. DUM

    topic svarede på Therese's AnjaCS i TV / Film
    Så kommunen kan bruge en masse tid på at følge op på en sag, der slet ikke har noget på sig? :hmm: Det er jo flot :klap:
  5. Jeg tror ikke nogen herinde ikke anser forklaringen på overvægt som simpel. Og der er heller ingen, der påstår, at det ikke er vedkommendes eget ansvar som voksent menneske at sørge for at spise sundt. Men blot at det for nogle mennesker er svært at ændre på dårlige vaner. Der er langt mindre vaner, som også er ret svære at ændre på, så jeg forstår udmærket, hvorfor det kan være svært at ændre en hel livsstil. Og det er egentligt bare det, jeg tror folk argumenterer for - det er i hvert fald det jeg hele tiden har diskuteret
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Han ser rigtig dejlig ud Tillykke med ham og velkommen til
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Velkommen til
  8. Det var nok mig Det var nu heller ikke fordi jeg mener, at det er en knald god ide at indføre egenbetaling på sådan nogle ting. Jeg tror bare jeg protesterede imod, at man skal have lov til at blande sig i andres valg af madvarer eller lign., fordi man betaler for deres sygdomme, hvis det ender med det. Hvis nogen vitterligt mener, at det er okay at kommentere på baggrund af det, så bliver jeg nok lidt tvær og betaler så hellere selv, hvis det betyder, at jeg kan få lov til at købe lige præcis hvad der passer mig i fred. Men det er ikke fordi, jeg gerne ser det indført. Jeg synes vores hospitalssystem er fint på den måde. Og det bliver netop også svært at sætte en grænse for hvem der så skal have hjælp. Desuden betaler overvægtige jo også skat, som så måske går til behandling for lungekræft hos en ryger. Så jeg synes, det er fint.
  9. Der er stadig noget, der hedder almindelig god opførsel. Det er ikke min opgave som totalt fremmed at få folk til at tabe sig. Og slet ikke ved at dømme og kommentere.
  10. Men... Der er da forskel på om man sidder og ser et eller andet program derhjemme og peger fingre af folk der og så på at kommentere det højlydt ude i supermarkedet. Altså, jeg kan da også godt nogle gange tænke mit, når jeg ser sådanne programmer, så mere hellig er jeg bestemt heller ikke, men jeg kunne aldrig finde på at kommentere på det på den måde overfor vildt fremmede mennesker.
  11. Ej, men der kan sgu da ikke være regler for alting. Det er da virkelig tilladt at tænke selv og have lidt respekt for andre mennesker. Almindelig pli findes vel stadig væk, selvom alternativet ikke er blevet gjort ulovligt. Folk må sgu da lære at opføre sig ordentligt hjemmefra. Det kan da ikke passe, at alting skal gøres ulovligt, fordi folk ellers ikke selv kan finde ud af at begå sig i samfundet og tænke sig lidt om og selv sætte sig ind i tingene, inden de tager et valg.
  12. I mine øjne er det bare slet ikke okay at kommentere på folks indkøb, fordi man måske/måske ikke er med til at betale for en evt. behandling, som vedkommende er nødt til at gennemgå. Jeg ville fandeme godt nok blive sur, hvis nogen følte sig i deres gode ret til at kommentere på mine indkøb, fordi de lever i et samfund, hvor vi betaler skat. Så måtte der indføres egenbetaling på velfærdssygdomme, som man selv er skyld i, hvis det absolut skal være så stort et problem. Så skulle jeg dælme nok selv betale for min behandling for min overvægt. Det andet er simpelthen for åndssvagt og småligt. Og så synes jeg slet ikke, at man skal begynde at "gå hinanden mere på klingen." Jeg synes, det er for meget med den hetz, der er imod rygere nogle gange. Jeg synes absolut ikke vi behøver fortsætte den udvikling.
  13. Præcis. Jeg sad og tænkte det samme - at det måtte bunde i et problem hos dem selv, når de sådan havde behov for at kommentere på hvad andre mennesker vælger at spise. Man har i mine øjne virkelig alt, alt for lidt at gå op i så. Og måske skulle man i nogle tilfælde kigge lidt på sit selvværd også i stedet for at prøve at hævde sig selv på bekostning af fremmede mennesker i supermarkedet. Det er virkelig sølle.
  14. Ja, det kræver da rigtig meget overskud at ændre på noget i sit liv. Uanset om det er at stoppe med at ryge, at drikke, overspise eller spise forkert eller hvad det nu kunne være. Men det er nok rigtigt, at det kan være svært at sætte sig ind i, hvis man ikke helt selv har prøvet det.
  15. Nuancerne, kære ven... Nuancerne.. Og desuden berettiger det vel ikke folk til at kommentere på hvad andre mennesker gør eller ikke gør. Det kommer da ikke dem ved.
  16. Det er virkelig også underligt, at folk har sådan en fordømmende indstilling til andre mennesker. Det er faktisk ret trist, at man ikke engang kan købe de kager eller det slik, man har lyst til uden at det skal kommenteres af andre mennesker - som jo kunne være pisse ligeglade... Det rager da ikke dem, hvad man køber. Fatter ikke hvorfor folk har så travlt
  17. DUM

    topic svarede på Therese's AnjaCS i TV / Film
    Øv, jeg glemmer altid at se det.. Det er sgu irriterende
  18. Okay så dum og egoistisk.
  19. Tror mest det er første sætning du skal fokusere på At TS gør en indsats for at sætte sig ind i tingene, inden hun vælger at få hendes hund parret og derfor er det ikke nødvendigvis uansvarligt.
  20. Nu synes jeg ikke, at jeg vil sidde og diskutere Missings situation, men det var bestemt ikke sådan jeg læste det. Jeg læste det slet ikke som om at hun tog udgangspunkt i hende selv, men bare konstaterede, at det generelt kan være svært for mennesker at tabe sig og at det kan skyldes noget psykisk og at det dermed ikke er kroppen, der bremser en i det. Men sådan tolker man jo tit forskelligt
  21. Hahah. Jeg har ellers altid sagt, at man skal lytte til sin mave - når den fornemmer noget, er det jo som regel rigtigt. Meeeen...
  22. topic svarede på Therese's Ulla H i Debat
    I de her tider vil jeg ikke tænke, at en ikke-solgt hvalp har en skjult fejl. Jeg tænker bare, at folk ikke har råd til at give så mange penge for en hund og derfor er det svært for rigtig mange at komme af med alle hvalpene. Så nej
  23. Det ved jeg ikke rigtig. Altså, jeg tror jo at de allerfleste overvægtige godt kan tabe sig. Der kan selvfølgelig være nogen det er svært for pga. sygdom eller andet, men ellers tror jeg sagtens at man kan gøre noget ved det. Nogle gange kan det bare godt være svært at komme dertil, tror jeg
  24. Jeg har aldrig påstået, at børn selv skal administrere hvad de spiser - det synes jeg bestemt ikke de skal Men jeg mener, at man skal lære dem om sunde kostvaner, så de netop undgår at blive overvægtige. Og i min verden indebærer det altså også at lære dem at spise de usunde ting på en fornuftig måde.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.