Alt der er opslået af Therese
-
CM i Forum
Og det vil jeg ikke have skyld for Hvordan folk vælger at læse mine indlæg, kan jeg ikke gøre noget ved. Jeg kan kun forsøge at formulere dem, så jeg kan stå inde for det og ved at hensigten ikke var at anklage eller kritisere. Men hvis du gerne vil se en politimand eller Mick Øgendahl på skærmen, kan du jo prøve at arrangere det.
-
CM i Forum
Guleroden kunne også være at man fik en gladere, mere veltilpas hund. Det var i hvert fald et argument, der ville få mig til at undersøge tingene nærmere.
-
CM i Forum
Jeg kender umiddelbart ikke nogle hundeejere eller trænere, der er rustet eller interesserede i at medvirke i et tv-program. Så det er ikke en mulighed for mig at gøre det på den måde. Hvis andre finder en person, der kan og vil medvirke, vil jeg da bestemt juble og klappe i mine små hænder, men indtil da kan jeg kun gøre hvad der er muligt for mig - og det er altså lige nu at forsøge at argumentere for hvorfor andre metoder er bedre. I mine øjne naturligvis. Og så tror jeg altså, at måden et indlæg opfattes på hos modtageren, handler meget om hvordan indlægget er formuleret. Jeg tror man kan redde meget ved at formulere sig på en måde, der ikke lyder anklagende.
-
CM i Forum
Men det holder bare ikke at ignorere det i min verden. Hvis jeg ser sådan noget, falder det mig naturligt at argumentere for hvorfor jeg synes det er forkert. Så kan folk jo bruge det de kan, og glemme resten. Jeg bliver selvfølgelig glad, hvis de vælger at overveje andre metoder og det ytrer jeg også på en eller anden måde. Og det handler iøvrigt ikke om at jeg synes folk er forkerte, hvis de handler på en anden måde end mig - det er udelukkende metoden, jeg kigger på. De er da ligeså gode mennesker som mig.
-
CM i Forum
Men det handler bare ikke om, at alle skal rette sig ind efter hinanden og gøre alting på den samme måde. Hvis alle gjorde tingene ens, ville der aldrig finde en udvikling sted og tingene ville aldrig have ændret sig, hvis der ikke var nogle, der gik i en anderledes retning og forsøgte sig med andre metoder end den traditionelle. Og jeg har da al respekt for folk, der forsøger at udvide deres horisont og blive klogere. Men jeg kan bare ikke have respekt for en mand, der tilnærmelsesvis kvæler hunde for at få dem til at makke ret. Han placerer dem lige midt i den situation, de er utrygge ved eller bange for, og når de så tillader sig at reagere, oplever de at det gør ondt og at de måske ikke kan få luft. Forestil dig, at det skete for dig. Hvis det skete mange gange for dig, at dit forsøg på at fortælle omgivelserne, at du var bange, medførte at du ikke kunne få luft, ville du så ikke holde op med at reagere på et tidspunkt? Det tror jeg du ville og jeg tror ikke hunde er så meget anderledes på det punkt. Så går de rundt og er bange, men de tør ikke vise det, fordi det gjorde ondt, da de gjorde det sidst. Det kaldes symptombehandling og det må være en enorm stressfaktor for en hund. Jeg kunne iøvrigt også forestille mig, at det skulle holdes ved lige. Så når hunden på et tidspunkt reagerer igen, skal de igennem samme behandling en gang til. Og sådan kommer det til at foregå resten af dens liv. Må da være et tillidsbrud af dimensioner... Nej, så er jeg mere tilhænger af at kigge på problemet og arbejde med det. Og det handler overhovedet ikke om, at jeg ikke kan have forståelse for andres valg om at gøre tingene anderledes og at jeg ikke kan acceptere dette. Men når det drejer sig om dyremishandling i en eller anden form, så står jeg altså af.. Så kan det godt være, at vedkommende gør andre gode ting, men de bliver bare overskygget af det andet.
-
CM i Forum
Der er heller ingen, der påstår, at alle Milans handlinger er "onde." Der protesteres kun mod hans måde at behandle hunde på. Hvordan han er mod hans kone, hans børn, hans venner o.s.v er sagen uvedkommende. Desuden har jeg endnu til gode at se Milan gøre noget jeg ville kunne stå inde for og dermed synes var godt. Men hvis du har bemærket noget godt, vil jeg helt oprigtigt gerne høre om det.
-
CM i Forum
Hmm.. Tja. Det eneste han har overbevist mig om, er at jeg aldrig nogensinde skal bruge hans metoder. Og så kan det da godt være at nogle betragter tråde som denne som reklame, men hvis folk så tager sig tid til at skimme trådene igennem, vil de hurtigt kunne se hvorfor hans metoder er dårlige og så er der åbnet op for at de kan finde nogle alternativer.
-
CM i Forum
Nej Folk skriver om deres oplevelse af hans behandling af hunde.. Det kan du sgu da se..
-
CM i Forum
Det er fandeme en underlig udmelding.. Der er også mange, der ofte ikke forstår dine holdninger herinde, men derfor er der da vist ingen, der påstår, at du er til grin, er der?? Og du vil iøvrigt finde ud af hvad det er der kæmpes imod, hvis du gad læse tråden. Men det har måske ingen interesse?
-
Min hund taber sig konstant. HJÆLP
Har I en fornemmelse af, om hun kan lide hendes foder? Hvis hun ikke bryder sig så meget om det, kan det måske hjælpe at blande det med noget kød eller noget leverpostej eller noget. Det gjorde jeg på et tidspunkt, da vores hunde ikke var så villige til at spise. Ellers vil jeg nok også foreslå, at I prøver at få en second opinion hos en anden dyrlæge for at være sikker på, at der ikke er noget mere alvorligt galt. Jeg kender godt til det der med ikke at have penge til det, men måske kan I få en afdragsordning hos dyrlægen. Tror da de fleste er til at snakke med
-
CM i Forum
Jeg vil tro, at man kan se forskel fordi en hund der stresser, fordi den har dårlige erfaringer med træningspladsen, viser en bunke dæmpende signaler. Hvorimod en hund, der "bare" er glad, ikke vil bruge de samme dæmpende signaler. Men i stedet bare udtrykker iver og.. Ja glæde..
-
Til alle jer der er enige med mig...
Haha, ja så kan du den udenad og kigger på alt mulig andet Good to know
-
Til alle jer der er enige med mig...
Da ikke på de billeder, der er taget af ham efter optagelserne
-
Til alle jer der er enige med mig...
Ja, når det ændrer sig i den samme scene, er det da ret belastende.. Men har som sagt ikke rigtig lagt mærke til det, har nok været mere optaget af handlingen
-
Til alle jer der er enige med mig...
Ja sådan ser min tænder altså også ud
-
Til alle jer der er enige med mig...
Synes ikke det ligner en paryk Men kan da godt se, at det er lidt underligt at have glat hår det ene øjeblik og krøllet hår det næste
-
Til alle jer der er enige med mig...
Nej jeg kan altså heller ikke se det
-
Til alle jer der er enige med mig...
Har overhovedet ikke lagt mærke til det
-
Til alle jer der er enige med mig...
Så vil jeg da ikke se det, så kan jeg jo kun kigge på hans tænder en hel film. Ikke fedt! Og hvad er der galt med Bellas hår?
-
Til alle jer der er enige med mig...
Jeg kan altså heller ikke se noget underligt ved hans tænder
-
CM i Forum
Jeg skal heller ikke se det. Jeg kan ikke holde ud af se på hvordan han behandler dem og desuden vil jeg ikke bidrage til at Tv2 kan få højere seertal på sådan et latterligt program
-
For mange racer
Hvorfor mener du ikke, at hunde i dag kan trives i vores samfund?
-
nybagt fransk bulldog ejer!
Velkommen til
-
Vores hanhund (2½år gl.) stikker af, når der er løbetid
Er det ikke muligt at hegne noget af grunden ind, så han kan være der?
-
God opdragelse eller dyremishandling!?
Joh hun er da dygtig :klap: