Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Sandsynligvis
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja undskyld, men for mig er det sgu lidt ufatteligt, at du kan komme frem til at folk synes der er et spændingsmoment ved at deres hunde bider hvis du har læst hvad der er blevet skrevet. Jeg vil virkelig gerne vide hvad det er der har givet dig det indtryk, for jeg kan virkelig ikke se det
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg er simpelthen nødt til at spørge om du overhovedet har læst indlæggene For hvis du har, kan jeg slet ikke fatte, at du kan få dét ud af det - jeg læser overhovedet ingen steder, at folk synes, det er "sejt" at deres hunde bider. Og at du så tilmed sætter folk i bås med unge mennesker, der anskaffer sig en hund med hovedet under armen, synes jeg faktisk er vildt groft, fordi det på ingen måde er tilfældet. Og sådan kan du bare stadig ikke stille det op. Det kan da godt være, at der aflives velfungerende hunde, men det skal jeg vel ikke klandres for, hvis jeg vælger at kæmpe for at beholde en hund, jeg holder af og allerede har lagt en masse arbejde i. Og så ER det jo ikke sikkert, at alle "bidske" hunde bliver aflivet - det er der jo ligesom ikke nogen der ved.
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Puha sidder også og bliver helt arrig af at læse det. Jeg er ellers normalt ikke tilhænger af at skælde ud på folk - får altid så dårlig samvittighed bagefter - men i situationer hvor folk gør noget, der gør ondt på mine dyr, ville jeg nok heller ikke ligge fingre imellem. Det er simpelthen for dårligt af hende! Som Lonny er inde på, burde en dyrlæge have kendskab til hvordan en usikker hund ser ud, det kan ikke være første gang hun oplever det og det burde hun virkelig respektere. Godt at du skifter og så håber jeg bare I begge kan få nogle gode oplevelser med det fremover - i hvert fald så gode som det nu kan blive, når det er hos en dyrlæge
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg ved det heller ikke. Det var bare min første tanke, når han kun piber, når han er alene.
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Det lyder som om han har et alene-hjemme problem. Hvordan har I lært ham at være alene hjemme? Og velkommen til
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Så vidt jeg ved, har hunden ingen samvittighedsfølelse. Så jeg synes ikke, man kan give hunden ansvaret for at have bidt. Ja, den er nok bevidst om at den bider, men moralsk vil den ikke have nogen fornemmelse af, at det af os opfattes forkert - en hund vil, når den er presset nok, bide fordi det er dens eneste forsvar, hvis det ikke er muligt at forlade situationen. Jeg ved ikke, om det her et mit sidste indlæg du hentyder til, men i så fald bestemmer jeg det heldigvis selv - og iøvrigt var det slet ikke sådan det skulle forstås. Personligt tror jeg bare, at mange herinde vælger at tage skylden for at de er blevet bidt, fordi de er bevidste om hundens sprog og dermed kunne se, at hunden måske ville bide. Når de fortsætter med det de er i gang med, og er bevidste om at det kan ende sådan, er det vel naturligt nok at mene at det er ens eget ansvar. Jeg har hørt om hunde, der har lært at have så meget tillid til deres omgivelser, at de ikke finder det nødvendigt at bide. Så jo, man kan sagtens arbejde med en hund, som ville bide i en presset situation. Men det kræver selvfølgelig, at det er pga. ydre påvirkninger og ikke noget genetisk. Og sådan har jeg egentligt indtryk af, at det er de allerfleste gange. At du så mener, at man ikke burde arbejde med den slags hunde, er en helt anden sag.
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    De ser dejlige ud
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, i de situationer kunne man ikke have gjort noget. Men når folk udtaler, at det er deres egen skyld, må de jo have gjort noget, der endte med at de blev bidt. Og så kom jeg bare med et bud på hvorfor en del mente, at de selv var skyld i, at de blev bidt.
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tror det er fordi, mange har sat sig ind i hundens sprog, og har forståelse for at konsekvensen ved at overse alle hundens andre signaler kan være et bid.
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Hej, velkommen til
  12. Jeg tror de fleste er klar over, at man sagtens kan lufte hund på den måde, det er bare ikke alle der har så mange muligheder for det :blink: Men ja, gode billeder
  13. Elsker altså Dumles pels på hovedet Strithår
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ja, det kunne faktisk være meget rart..
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det markerede: Det behøver altså ikke kun bunde i mangelfuld socialisering - der kan jo altså ske ting senere i hundens liv, som ændrer dens opfattelse af tingene.
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Hej igen Sikke en forfærdelig måde at komme af med dine hunde på
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Begge dele er vigtige for mig. Og jeg mener ikke det ene behøver udelukke det andet. Jeg vil i hvert fald ikke købe hvalp et sted, hvor der hverken har været fokus på sundhed eller prægning på forskellige ting. Dog vil jeg mene, at hvis hunden er præget på forskellige miljøer, hverdagslyde (som gerne skulle komme helt naturligt) andre hunde og mennesker samt bilkørsel m.m. er det rigtig godt. Mere vil jeg ikke forlange af en opdrætter, som trods alt også skal have tid til at have et liv ved siden af og jo har mere end en hvalp at tage sig af.
  18. Tror ikke det har så meget med udseendet at gøre, men mere med egenskaber
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Velkommen til
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Velkommen til
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Velkommen til
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Enig enig
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Men vi ved jo ikke om hunden kun bider i møblerne, når den er alene - vi ved jo ikke engang om den har et alene-hjemme problem. Synes måske det er en anelse hurtigt at konkludere det ud fra at hunden har et problem med gåture Men enig i, at skæld ud nok ikke er vejen frem. En nej-kommando der virker, er nok bedre. TS, hvis du gerne vil lære din hund det, kan du søge på det oppe i søgefeltet Jeg ved at nogen har lært deres hund det ved at lægge en godbid foran dem, mens hunden ser på det og så sige "nej" når hunden skal til at tage den og sørge for at den ikke kan få fat i godbidden f.eks. ved at sætte foden henover eller blokere med kroppen. Men det kan du sikkert læse mere om, hvis du har lyst
  24. Vi har haft tre hanhunde, Buster, King og Charlie. Buster har jeg ikke billeder af på computeren, men her er to af King og Charlie sammen: King er Busters søn, et vaskeægte gadekryds. Aner faktisk ikke hvad der er i ham udover schæfer, collie og labrador. Han er fra før jeg begyndte at interesse mig rigtigt for hunde, så dengang vidste jeg ikke det samme jeg gør i dag. Hvis jeg vidste det, havde jeg nok ikke købt ham, men det vidste jeg heldigvis ikke og jeg fik en fantastisk hund ud af det Charlie er en genbrugshund. Min mors tidligere mand kendte hans tidligere ejere og vi gik med til at forsøge at finde et nyt hjem til ham, fordi de ikke magtede ham. Han kom så bare aldrig videre Han var ikke blevet behandlet særlig pænt i hans tidligere hjem og havde haft tre-fire hjem inden han kom til os, så han havde en del med i bagagen. Men det gjorde ham ikke mindre dejlig - han havde en fed personlighed og hvis man kan sige, at en hund har humor, så havde han det Vi nåede desværre aldrig rigtig at knytte os ordentligt til ham, fordi han var virkelig lang tid om at forstå, at han ikke blev sendt væk igen, så vi kunne nok have oplevet meget mere af ham end vi gjorde. Det gjorde vi desværre ikke, men det vi nåede at opleve, var guld værd :hjerte: Buster var også en rigtig god hund. Lærenem, vagtsom, en anelse reserveret og desværre en enormt stresset hund Han slappede aldrig ordentligt af, ikke engang når han sov, var han helt i ro. Han for op, hvis man bare tænkte på at røre sig, mens han lå ved ens fødder. Meget af det skyldes nok den måde han blev opdraget og trænet på. Jeg vil ikke komme nærmere ind på det her, da jeg ikke vil hænge nogen ud, men det var ikke en optimal måde at omgås sin hund på - i hvert fald ikke for nogen. Jeg er rigtig, rigtig ked af det på hans vegne i dag, fordi han var sådan en god hund og han fortjente det slet ikke. Men vi vidste ikke bedre.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.