Alt der er opslået af Therese
-
Forening for tavleløse hunde
Jamen, det er jeg skam helt enig i Jeg undrede mig over hvorfor Amocca og Umulia mener, at man kun kan opnå noget, hvis man tillader kamphunde at være en del af det. Det synes jeg bestemt også ejerne skal have mulighed for, de trænger nok til et sted, hvor de ikke føler sig forfulgt, men jeg mener altså godt at en forening kan udrette gode ting, selvom det ikke skulle være tilfældet Der findes jo så mange andre blandingshunde, som en sådan forening kunne gøre noget godt for, så selvom det måske ikke lige bliver omkring kamphundeproblematikken foreningen tager fat, kan de jo stadig godt gøre nogle gode ting
-
Forening for tavleløse hunde
TS har skrevet sådan her: Ang. liste hunde var min mening at det skal gælde de i følge hundeloven ulovlige racer og kun dem fra efter hundeloven er trådt i kraft. Meningen er jo at det skal være en forening for alle dem der ikke kan være med i en kennelklub. Jeg kan egentligt godt forstå, at man ikke vil have ulovlige hunde i sin forening.
-
Forening for tavleløse hunde
Og så tror jeg da iøvrigt sagtens at man kan opnå noget, selvom man ikke har kamphunde med i sin forening.
-
Forening for tavleløse hunde
Hvis du med "Conny og Brian," mener unge kamphundeejere, der i forvejen ikke er særlig villige til at sætte sig ind i tingene, hvordan havde du så tænkt dig, at man skulle nå dem? Hvilke tanker har du gjort dig? Jeg synes, det ville være en god ide, hvis man som forening arrangerede arrangementer, hvor kamphunde og deres ejere var velkomne, men ift. avl er det jo udelukket. Det kunne potentielt være en god ide for at vise omverdenen, at kamphunde kan være "gode nok," men jeg har umiddelbart lidt svært ved at se hvordan man skal nå de mennesker, som i forvejen køber de billigste hunde, ikke er villige til at betale for træning og kun har interesse i den slags hunde, fordi de er "seje." Jeg ved godt, at det ikke er gældende for alle unge ejere af en kamphund, men for mange er det jo sådan. Så hvad skal man gøre?
-
VI HAR IKKE TID... JO, OG VI SKAL FLYTTE..
Skønt at høre
-
VI HAR IKKE TID... JO, OG VI SKAL FLYTTE..
Men det er jo det der står Du skal kunne dokumentere, at du er i gang med en uddannelse for at få en bolig. Så det hjælper nok ikke så meget i Bustertrolds situation, men derfor var det da en sød tanke alligevel
-
Hvalpefabrik eller stort opdræt?
Hvalpefabrik.. Opdrætter er jo tydeligvis ikke interesseret i hvor hans hunde kommer hen..
-
Bliver altså en smule trist...
Jeg kan godt forstå du bliver trist, når Diesel bliver så ked af det. Jeg synes du skal prøve at lave en tråd og se om du ikke kan finde nogen, der gerne vil mødes til hundeleg. Der er også jævnligt tråde herinde, hvor folk arrangere hundetræf og det skulle tilsyneladende være ganske hyggeligt - også for ejerne :blink: Så det kan du jo holde øje med. Hvor er det du er fra?
-
Marts Hunde 2011
Ja så kan man jo godt leve med at en af dem rækker tunge
-
Marts Hunde 2011
Som sædvanlig gode billeder :5up: Grinte lidt af border collien der rækker tunge på fællesbilledet.. Flab!
-
Forstår ikke et nej, opsøger mig konstant!
Det er faktisk et ret godt råd at man indfører et signal der betyder at hunden kan slappe af, tror jeg. Schæfere er, så vidt jeg ved, gode til at stresse og det kan det måske godt ende med at hunden her gør, hvis den ikke får hjælp til at lære at slappe af.
-
Forstår ikke et nej, opsøger mig konstant!
Det er også en rigtig god ide at kaste maden ud på græsplænen eller gemme maden rundt omkring i huset, da det trætter hunden mentalt. Put evt. hans mad i en gammel flaske, så han skal arbejde for at få maden ud af den. Eller søg på google for at finde tricks du kan lave med ham - det er faktisk ret sjovt og hyggeligt.. Og så kan man blære sig med det overfor venner og bekendte
-
Hvalpefabrik eller stort opdræt?
Jeg synes heller ikke en hvalpefabrik har noget med antallet af hunde at gøre. For mig handler det om hvordan opdrættet foregår. Er det uden at tænke på hundens sundhed og trivsel, men udelukkende for at tjene penge, er det i mine øjne en hvalpfabrik. Hvis hundene derimod ser sunde ud og pæne ud, bliver socialiseret og aktiveret tilstrækkeligt og opdrætteren lægger et stykke arbejde i at avle sunde hvalpe og forsøger at ruste hvalpene til deres fremtidige liv i de første uger, vil jeg ikke kalde det en hvalpfabrik, selvom der måske er mange hunde.
-
Større mynderace
Puha stakkels hunde Håber virkelig snart de hunde kommer væk derfra, det er bare så langt ude at de skal behandles sådan
-
VI HAR IKKE TID... JO, OG VI SKAL FLYTTE..
Ja det er nok heller ikke nogen der kunne finde på
-
VI HAR IKKE TID... JO, OG VI SKAL FLYTTE..
Det har jeg da heller ikke skrevet nogen steder Jeg skriver bare at jeg aldrig ville bo på gaden med et barn for at beholde min hund. Jeg ved sgu da udmærket godt at man ikke behøver bo på gaden for at have en hund, helt ærlig
-
VI HAR IKKE TID... JO, OG VI SKAL FLYTTE..
Ja, der er vi godt nok meget forskellige. Jeg ville aldrig bo på gaden med et barn, det vil jeg simpelthen ikke byde et barn.
-
VI HAR IKKE TID... JO, OG VI SKAL FLYTTE..
Og så synes jeg da især der vil være noget galt med folks prioriteringer, hvis de vælger at sende barnet ud i en anden familie for at beholde en hund.
-
VI HAR IKKE TID... JO, OG VI SKAL FLYTTE..
I de allerfleste situationer ville jeg også prioritere sådan. Men nogle gange er det bare ikke en mulighed - det er altså ikke så sort/hvidt for alle mennesker Ville du fx. selv gå fra hus og hjem med dine små børn (hvis vi antager du har nogen) for at beholde din hund?
-
VI HAR IKKE TID... JO, OG VI SKAL FLYTTE..
Nej, det siger jeg heller ikke at du siger Men hvis man står i en situation, hvor man ikke har tid/overskud, råd eller mulighed for at have hunden med ved akut flytning, skal folk jo træffe et valg. Og selvfølgelig vælger de deres barn, selvom hunden godt kan være et elsket familiemedlem alligevel. Nogle gange gør omstændighederne bare at man ikke kan beholde hunden - og nogle gange er det slet ikke til hundens bedste, hvis den ikke omplaceres.
-
VI HAR IKKE TID... JO, OG VI SKAL FLYTTE..
Hunde burde også være et familiemedlem, men jeg har altså svært ved at forestille mig hvordan det skal være på lige fod med et barn i den her forbindelse
-
Barn eller hund...
Du læser tydeligvis ikke mine andre indlæg. Jeg synes IKKE det er hysterisk at passe på sit barn - det har jeg sgu sådan set aldrig sagt. Jeg har sagt, at jeg tror du misforstår noget, hvis du tror, at kamphunde angriber mennesker mere end andre hunde og at der var racer jeg ville være mere bekymret for ville bide mit barn, hvis jeg var dig.. Men det er jeg ikke og hvad du vælger at gøre, er suverænt dit eget valg.
-
Barn eller hund...
Ja okay, kunne ikke lige huske dit brugernavn Måske skal vi præcisere hvilke hunde du mener? For jeg snakker om amstaff og de er, så vidt jeg ved, aldrig blevet brugt til at vogte eller forsvare noget
-
Barn eller hund...
Selvfølgelig kommer dit barns sikkerhed i første række - det skal det da også.. Men man kan bare ikke skære alle over en kam og påstå, at alle kamphunde er aggressive. Problemet med aggressive kamphunde er at de oftest overfalder andre hunde og derfor er de blevet forbudt. Forbuddet er ikke blevet vedtaget på baggrund af at mennesker er blevet bidt. Du er selvfølgelig i din gode ret til at holde din datter væk fra den type hunde, tror bare ikke der er mere grund til at passe bedre på end ved alle andre hunde.
-
Barn eller hund...
Lige præcis det jeg forsøgte at komme frem til..