Alt der er opslået af Therese
-
Forsvar når der er mad? - samt gøen.
Og højst sandsynligt pisse utryg...
-
Jagtlege og pinde/bolde
Jeg er ikke helt sikker, men mener at have læst et sted, at det kan være skadeligt, fordi hunden kan blive så tændt/opkørt af legen, at den ikke selv kan standse legen igen. Den bliver altså bare ved og ved og ved med at løbe efter bolden/pinden/whatever og det kan medføre et generelt højt stressniveau. Hvorfor det ikke er tilfældet hund og hund imellem, har jeg ikke et klogt svar på. Men jeg kunne forestille mig, at det er fordi, det ikke "tænder" jagtinstinket hos hunden - den skal ikke jage noget, som den gør ved leg med bolde. Og den kan derfor selv finde ud af at sige "stop" igen. Men egentlig tror jeg da også godt, at hunde i nogle tilfælde kan stresse over leg med andre hunde.
- Min første hund - betænkninger
- Jeg er så stolt
-
Jeg er så stolt
Men mener du, at man er en uansvarlig hundeejer, fordi man får dyrlægen, ægtefællen eller andre til at gøre de ting, man af en eller anden årsag ikke selv er i stand til? Er det vigtigste ikke, at tingene bliver gjort?
-
Egetkønsaggression - En myte?
Spændende emne. Og spændende teori. Det fik mig til at tænke efter hvilke hunde jeg kender/har kendt, der er/har været egetkønsaggressive og de er stort set alle sammen blevet opdraget med hård hånd og primært efter kæft-trit og retning metoder eller på andre måder levede et liv, der nemt kunne føre til en frustreret hund. Så det er da ikke umuligt, at det har en betydning. Jeg har også tit hørt, at usikre hunde reagerer udad med udfald og aggresiv adfærd, fordi angreb er det bedste forsvar og jeg tror på, at hunde der lever i et hjem, hvor hunden bare skal adlyde og hvor der ikke er så meget fokus på konsekvent omgang med denne, kan blive usikre over deres ejers og/eller omgivelsernes hensigter og derfor reagerer sådan. Men jeg ved ikke nok om det til at kunne sige noget konkret
-
At sikre sin hund/sig selv mod hunde-overfald
Helt enig. Der kommer hensynet til ens egen hund altså først.
-
Hunderegistrering til gavn for hvem!
Præcis. Desuden var jeg ikke klar over at det kun var forbeholdt hundeejere at stille uddybbende spørgsmål.
-
Hunderegistrering til gavn for hvem!
Aha.. Jamen så blander jeg mig da pænt udenom..
-
Hunderegistrering til gavn for hvem!
Jamen søde snuser.. Du fortæller jo stadig ikke hvad der er sket og det er det jeg gerne vil vide
-
Hunderegistrering til gavn for hvem!
Du svarede ikke på mit spørgsmål?
-
Hunderegistrering til gavn for hvem!
Hvad er det egentlig der er sket, der gør dig så vred?
-
Slædehunde på skovens dag
Jaa det gør de måske også. Det ville heller ikke være særlig praktisk, hvis man stod der og lige pludselig blev kidnappet af en flok hunde. Men det er nok bare mig, der tænker mærkeligt Spændende at I skal ud og prøve det. Bliver spændende at se om de kan finde ud af det
-
Aktivering
Har I nogensinde lavet alene-hjemmetræning med hende? Min familie og jeg har selv haft to hunde, og vi arbejdede aldrig i at lære den yngste i at være alene, fordi vi jo netop mente, at det ikke var nødvendigt, når de var to. Det viste sig at være en helt forkert opfattelse, fordi han fik alene-hjemme problemer, da han blev ældre. Måske har I tænkt det samme som os? Ellers er det jo altid en god ide at lade hunde stresse ned inden man forlader hjemmet, så de er klar til at lægge sig til at sove, når du går. Mht. at bide og nappe, ville jeg nok indlære en god "nej-kommando," (hvis du ikke allerede har gjort det?) og bruge den, når hun napper dig. Held og lykke
-
Slædehunde på skovens dag
Okay så blev jeg lidt klogere på det hele. Tak
-
Slædehunde på skovens dag
Du har nok ret. Tror bare jeg ville være ret nervøs for det alligevel, hvis det var mig I hvert fald de første par gange
-
Slædehunde på skovens dag
Men hvad så, hvis førerhunden vælger ikke at lystre? Så skal man kaste sig af eller hvad? Synes nu det ville være rart med en stopknap
-
Slædehunde på skovens dag
Ja, det ser da meget sjovt ud. Men hvad så den dag hundene beslutter sig for ikke at lystre? Hvor er nødbremsen?
-
Nyt medlem her på hundeforum
Velkommen til
-
Min hund er bange for isbilen
Dortes ide er rigtig god, synes jeg. Desuden kan du selv indstille lydstyrken og evt. starte træningen i et helt andet rum, end den hvor lyden bliver afspillet.
-
Møffe har fødselsdag
Stort tillykke til Møffe :tillykke: Og tak for den sjove fortælling og de mange billeder :klap:
-
Er politiet begyndt at opprioterer hundeloven?
Det håber jeg Og tak
-
Er politiet begyndt at opprioterer hundeloven?
Lad mig først lige slå fast, at jeg selvfølgelig på ingen måde skal bestemme, hvad du skal skrive og hvor du skal skrive det henne. Jeg spørger dig bare om det ikke er muligt at du kunne holde dig til at snakke om DHR i tråden, der rent faktisk handler om det. Og jeg kan stadig ikke se hvad denne tråd har med DHR at gøre, men skal vi ikke lade det ligge? Vi kører tråden helt af sporet
-
Er politiet begyndt at opprioterer hundeloven?
Hehe.. Ok.. Men det kan du jo så gøre dem opmærksomme på i en passende tråd!
-
Er politiet begyndt at opprioterer hundeloven?
Ja, hvorefter du igen begynder på at kritisere Dansk Hunderegister. Fair nok at du har haft en dårlig oplevelse, men altså.. Tror de fleste har forstået det.