Alt der er opslået af Therese
-
Hundeskove.
I hundeskoven her i Randers har jeg indtryk af, at det er 50/50. Nogle har intet problem med at andre hunde løber hen og hilser på deres egen hund uden samtykke og andre synes, at det bestemt ikke er okay. Jeg hører nok selv til gruppen, der synes bedst om, at man lige bliver spurgt inden hunden kommer løbende. Jeg vil gerne selv have styr på hvem min hund hilser på, bl.a. så den ikke får nogle dårlige oplevelser. Jeg synes det er almindelig høflighed, at man lige spørger først. Og derfor lader jeg selvfølgelig heller ikke min hund rende hen til andre uden at spørge først om det er i orden.
-
Hvordan ville du reagerer?
Ja jeg tror også det er vigtigt at forklare dem hvordan det kan virke på folk.
-
Hvordan ville du reagerer?
Jeg var blevet rigtig skuffet, og sur. Og havde nok forklaret dem, hvorfor jeg kom til at føle sådan og at jeg simpelthen ikke kunne fatte, hvorfor de vælger at skide højt og flot på mine ønsker. Og at det fandme ikke var i orden. Og så ville jeg selvfølgelig aldrig vende tilbage.
-
Hvad mener i om denne rottweilers adfærd?
Nej, folk vil bare ikke indse, at man kommer længst med det gode. At de overhovedet kan påstå, at hunden prøver at bestemme, når den smider sig ned på ryggen, siger en hel del om dem :stupid:
-
Hvad mener i om denne rottweilers adfærd?
Okay, det du markerede, har jeg ikke lige lagt mærke til Og det sætter jo sagen i et lidt andet lys. Så vil jeg nok heller ikke mene, at det handler om smerter, men mere som du siger; om en usikker/stresset/utilpas hund, som "bare" er misforstået.
-
Hvad mener i om denne rottweilers adfærd?
Jeg tænker straks smerter - synes i hvert fald hun/han burde tjekke det som det første.
-
Så nu kan Luna også spille level 2 spil
Hvor er hun god :klap:
- Sherlocks nye trick!
-
Den positive tråd
Sød historie :hjerte: Og meget høflig hund du har! Kan godt lide at hun kommer og spørger om du ikke vil flytte det Vores hunde ville have hevet det på gulvet eller lagt sig oven i det
- Endnu en tur i sneen
-
Rå-fodring - hvor køber I kød og ben?
Nej, det har du selvfølgelig ret i Så må jeg nok melde pas på den der
-
Rå-fodring - hvor køber I kød og ben?
Kan du ikke finde noget i en af de der barf-butikker? Jeg vil da tro, at de har sådan noget.
- Collie vejr
-
Er det ok. ?
Ja og en masse andre fordele, så vidt jeg husker
-
Er det ok. ?
Nej og er det ikke også kun en gang om året, man skal betale? Mener jeg at have læst, og hvis man ikke har råd til det, skal man nok overveje en ekstra gang, om man skal have den hvalp lige nu..
- Hund versus ulv
-
Kan jeg det?
Ja, det tror jeg bestemt ikke der sker noget ved Hun bliver i hvert fald ikke tyk af det
-
Kan jeg det?
Du kan trække godbidderne fra hendes daglige mængde foder. Så burde det ikke være et problem - og ja, du må hellere end gerne bruge godbidder
-
Er jeres hund til koldt eller varmt?
Nu går jeg fuldstændig OT, og jeg har heller ikke nogen hunde at kunne udtale mig om, men jeg kan altså godt forstå Aslan - der er jo virkelig koldt! Hvis jeg var hund, ville jeg også ligge på varmetæpper
-
Afstemning, ny hundelov... hvad mener HFs brugere?
Jo, det er det da helt sikkert. Jeg tror da på det - spørger bare af interesse, fordi jeg ikke ved noget om det Nej, det har jeg ikke. Det er som sagt bl.a. derfor jeg spørger - for at blive klogere :blink: Udfra det du har fortalt her og i dit forrige indlæg, kan jeg da kun erklære mig enig i, at det sandsynligvis ikke ville fungere med et dyrepoliti.
-
Afstemning, ny hundelov... hvad mener HFs brugere?
Hvorfor virker et dyrepoliti ikke i andre lande? Hvad er det, der gør, at det ikke fungerer?
-
Har du erfaring med overfald begået af en kamphund?
Jeg har stemt i den øverste.
-
Prøver at vende tilbage igen.
Dejligt at "se" dig igen.. Jeg har tænkt lidt på, at det var længe siden, at du havde været herinde.. Håber du har fået alle de trælse ting lidt på afstand :ae:
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Jeg tror også vi er ret enige - jeg tror bare vi talte lidt forbi hinanden før
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Nej, det var nu Zarina, der gjorde det - jeg kommenterede bare hendes indlæg. Men det er også ligemeget. Jeg kan slet ikke følge dig. Hvis en cairn terrier gør og generer naboerne, er det da ejerens ansvar/skyld/what ever, fordi han ikke har trænet hunden til at være stille i den situation, der får den til at gø. Hvem skulle ellers stå til ansvar for det Det holder da ikke, at ens hund reagerede på en (for os) uhensigstmæssig måde, fordi det er naturligt for den. Og så kan det da godt være, at det er sværere at få en terrier til at holde mund ift. en labrador, men det kan naboerne da ikke bruge til noget. Desuden kan det jo ikke komme bag på én, hvis man har sat sig lidt ind i de forskellige typer.