Alt der er opslået af Therese
-
Er politiet begyndt at opprioterer hundeloven?
Men tråden handler jo om hvorvidt politiet oppriotere hundeloven eller ej - ikke om at du har haft en dårlig oplevelse med Dansk Hunderegister
-
Er politiet begyndt at opprioterer hundeloven?
Kan du ikke holde din galde over Dansk Hunderegister i den tråd du selv har oprettet til samme formål i stedet for at fylde alle andre tråde med det - især i tråde, hvor det ikke er relevant?
-
Hvor store hunde har i, og hvor højt er jeres hundehegn?
Selvfølgelig skal naboerne ikke nødvendigvis acceptere fremmede katte i deres haver, på biltage osv. men jeg kan nu godt forstå, at man vælger at hegne sin have ind frem for at lade katten dø. Det tror - og håber jeg - at de fleste mennesker ville gøre.
- Hej fra Lisbeth
-
Så gik der noget galt igen
Jeg håber, at han klarer den :ae:
-
Så gik der noget galt igen
Nu ved jeg jo ikke, hvad der er sket i netop dette tilfælde, men generelt set kan jeg da godt engang imellem have ondt af de angribende hunde, hvis de f.eks. har levet hele deres liv i en hundegård uden kærlighed og tryghed, men i stedet dagligt har fået tæsk eller oplevet "overgreb." Og jeg synes sagtens, at man kan undersøge baggrunden for denne hunds adfærd og finde ud af hvor man skal sætte ind, uanset om det er synd for den eller ej. Og lad os så lige for god ordens skyld slå fast, at jeg selvfølgelig også synes, at det er virkelig synd og meget tragisk for pågældende hund og dennes ejer. Har du noget imod at fortælle hvad der er sket med Micky? Overlevede han?
-
Hvor mange hunde har i?
Jeg har set billeder og jeg må jo give dig ret :hjerte: Dog tror jeg det er bedst at vente til næste sommer, så der er penge til det samt en bolig, hvor der er tilladelse til hund. Det tror jeg min samvittighed har det bedst med Mon hun kan lokkes til at lave endnu et vellykket kuld til den tid?
-
Hvor mange hunde har i?
Tak, det var sødt af dig :kys:
- Hvor mange hunde har i?
-
Oplysninger om Kato´s første hjem
Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men jeg håber du finder frem til det nogen, der kan Han lyder som en dejlig hund
-
jeg er ny herinde
Hej og velkommen til Håber du bliver glad for at være her
-
Hunderegistrering til gavn for hvem!
Efter 16. år åbenbart..
-
Hunderegistrering til gavn for hvem!
Ahh på den måde
-
Hunderegistrering til gavn for hvem!
Men hvis man kan omregistrere uden tidligere ejers underskrift, kan tyven vel bare registrere Motor i hans/hendes navn.
-
Bamse må være verdens smukkeste hund - Jeg har beviser!!
Ja, han er da en rigtig lækkermås :hjerte:
-
helt ny herinde
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med legekammerater, så vil bare sige velkommen til
-
Agility træning - jubiii!
Ja billeder skal der til
-
Skønne græske hunde!
Ihh hvor får jeg bare lyst til at tage dem allesammen med hjem - de ser så dejlige ud
-
Anti-gø halsbånd ?
Ja okay. I har en pointe. Synes bare det er synd og unødvendigt Men det kan vi vel heller ikke rigtig blive uenige om, håber jeg
-
Anti-gø halsbånd ?
Hvad gør et stødhalsbånd mere acceptabelt i dine øjne?
-
Anti-gø halsbånd ?
Super fint, at man har hund for sine børns skyld. Jeg er selv vokset op med hunde, og jeg ville ikke have undværet det. Men det kan bare ikke stå alene - man kan ikke anskaffe sig en hund uden at prøve at forstå dens behov og forsøge at tilbyde den et tilfredsstillende liv. Hunde er også levende væsner, og de har ligeså meget krav på et godt liv som alle andre levende væsner. Du er da imponerende dygtig, når du sådan kan regne samtlige brugeres hensigter ud - hvor har du lært det henne? Synes ærlig talt det er lidt noget fis. Har du overvejet at folk svarer på trådene, fordi de ønsker at hjælpe andre hundeejere og deres hunde? Og at de faktisk bruger tid (nogle gange lang tid) på at formulere et svar, fordi de holder af hunde og gerne vil tilbyde folk nogle alternative metoder fremfor den gammeldags kæft-trit og retning metode? Fred være med hvis man synes det er langt ude og ikke vil arbejde/træne med sin hund på den måde - men så er man måske bare kommet det forkerte sted hen! Og det skulle undre mig meget, hvis der ikke fandtes debatsider, hvor brugerne bruger den gammeldags måde. Og så kan man jo smutte derhen, hvis her er så forfærdeligt.
- Så kom forbuddet...
-
Så kom forbuddet...
Men kan vi ikke godt allesammen på trods af vores uenigheder blive enige om, at et forbud ikke vil ændre synderligt på problemet, hvis der ikke er resourcer til det? Jeg er godt klar over at nogle vil undlade at anskaffe sig hunden, alene fordi den er ulovlig, men der er jo også nogen, der er ligeglade og stadig køber disse forbudte racer. Nogle af de typer er sandsynligvis også ligeglade med hundetræning og med at sætte sig ind i "deres" race. Det anser jeg for at være et stort problem generelt, men især med denne type hund, fordi de på denne måde ikke anerkender deres races egenskaber og dermed ikke tager deres forholdsregler. Hvad skal man stille op med dem for at undgå at overfaldene fortsætter? Jeg har ikke selv noget bud på det, så jeg spørger af interesse.
-
Så kom forbuddet...
Jeg snakker selvfølgelig om, at statistik i denne sammenhæng er ubrugelig - ikke at det generelt er tilfældet. Det startede jeg vist også med at skrive. Jeg er ikke ude på at fordreje dine ord eller fejlcitere dig.
-
Så kom forbuddet...
Det har du selvfølgelig ret i.