Alt der er opslået af Therese
-
Månedens hund februar 2010 "Genbrugshund med barn/børn"
Ja nemlig :banan:
-
Hip Hurra det er Ronja's føds'dag!
Tillykke med hende. Hun er bare smuk :hjerte:
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Ja - det er da stadig ejerens ansvar, hvis hans hund reagerer uhensigtmæssigt. Advarsler eller ej. Okay. Tja.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Der findes ellers rigtig mange, der ikke sætter sig ind i deres races egenskaber, inden de køber den - også selvom der ikke står "kamphund" i panden på den.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Eller fordi folk med kamphunde vælger at lukke øjnene for deres hunds egenskaber og derfor ikke er opmærksom på deres hunds signaler og dermed ikke kan tage deres forholdsregler. :blink:
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Hvad mener du egentlig med det? Jeg brugte eksemplerne for sammenligningens skyld - hvorfor i alverden vil du ikke kommentere på det Fordi folk tager deres forholdsregler, går jeg ud fra :blink:
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Det har du ikke sagt. Det er noget, jeg siger, fordi jeg ikke fatter hvorfor det i alle andre sammenhænge er ejerens skyld, hvis hunden opfører sig uhensigstmæssigt - men ikke, når det drejer sig om kamphunde. Nu mener jeg så heller ikke, at man skal være 110% perfekt for at have hund. Selvfølgelig skal man være koncentreret, når man lufter hunden, men det skal man jo altid. Det handler jo ikke kun om kamphunde. Det kan da også være virkelig farligt, hvis hunden løber efter et dyr ud på vejen og evt. forårsager et trafikuheld. Der skal man koncentrere sig om at ens hund ikke løber efter dette dyr - kamphunde ejere skal koncentrere sig om, at deres hunde ikke angriber andre hunde og tage deres forholdsregler i den forbindelse. Det er vel ikke så meget anderledes end for alle os andre.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Det er ejerens skyld, hvis en jagthund løber efter en hare og det er ejerens skyld, hvis hyrdehunden løber efter biler - hvorfor er det så ikke kamphunde ejerens skyld at hans hund angriber andre hunde?
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Ja da, nu troede jeg bare vi snakkede racer.. Men ja, du har ret
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Pittbull eller hvad?
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Ja, det bliver jeg så aldrig enig med dig i
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Okay så lav sætningen om til, at de ikke er det største problem.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Men jeg tror jo netop ikke, at folk vil holde op med at købe dem pga. et forbud. Jo måske de "pæne" familier, men det er vel heller ikke dem, der er problemet.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Men det er jo det jeg tror de vil gøre alligevel.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Nej det ved jeg da godt :hmm:
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Nej, men så var der nok sket en masse andre overfald.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Nej. Det har jeg jo heller ikke, når du ikke har postet dem - det er jo klart. Men min kommentar til det, er det samme som altid - at jeg synes det er trist, at det er sket for dem, at deres hund har overfaldet en anden hund, men at jeg stadig ikke mener, at et forbud er løsningen. Og det kan jeg jo blive ved med at gentage i evigheder.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Mon ikke vi bare skal blive enige om at være uenige - synes jeg kommer til at gentage mig selv mere og mere nu
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Ja, så føjer vi dem til listen også. Det er nu ellers min erfaring.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
I sidste ende bestemmer man det jo selv. Det må være ens egen samvittighed der afgører det. Nu fortalte jeg også bare om min definition af det.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Ja, men det tror jeg bare ikke på de gør. Dem, der anskaffer sig hunden for at styrke deres eget ego, vil ikke anskaffe sig en labrador eller en pudel.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Hvis man ser på den nyeste forskning, synes jeg ikke, det er ret svært at definere, hvad en hund har brug for. Jeg mener nu ikke, at en lovgivning skal afgøre om en person har ret til en hund eller ej. Man har muligheden for at anskaffe sig en hund, men det betyder ikke, at man absolut skal anskaffe sig denne hund, bare fordi man kan og må. Juridisk set har du da fuldstændig ret, men jeg var slet ikke ovre i de baner.
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Det siger jeg heller ikke. Men jeg tror på, at de fleste problemer skyldes ejere, der anskaffer sig hunden uden at vide, hvad den består af.
-
Er det helt dumt (anskaffelse)
Jeg har ikke indtryk af, at en labrador ikke kan "forlange" noget af dens ejer - ikke fordi det skal være hundens opgave at sørge for, at den bliver aktiveret, men dem jeg kender, skal nok gøre opmærksom på, hvis de mener, at der skal ske noget. Og de er iøvrigt ganske aktive hunde :blink:
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Det er vel ikke ret svært at definere - motion, træning og aktivering samt en forståelse for hundes adfærd og behov, er vel ret væsentligt. Jeg håber heller ikke, at ret mange anskaffer sig en hund, de på forhånd ved de ikke ville kunne give et tilfredsstillende liv. Men på den anden side, ser man gang på gang, at folk anskaffer sig en hund uden at vide, hvad det er for en størrelse. Det samme ses jo med børn - en del mennesker får børn uden at kunne leve op til ansvaret. Og der er igen nogle grundlæggende ting, som skal opfyldes for at barnet trives.