Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Okay, sådan har jeg ikke indtryk af, at det er her. Jeg tror faktisk aldrig, jeg har hørt om, at kamphunde købt af ansvarsbevidste ejere, der vidste hvad de arbejede med, overfaldt en anden hund. Jo, måske et enkelt tilfælde herinde fra, men det kan man jo ikke bruge til ret meget.
  2. Dem, der kan give hunden et godt liv, der tilgodeser deres behov kan, ifølge mig, sagtens få en hund. Dem, der ikke kan dette, burde nok lade være.
  3. Jeg tvivler så bare på, at det vil gøre en forskel ift. det reele problem - men det er du vel ikke i tvivl om
  4. Ej, det vil jeg heller ikke sige, at man nødvendigvis har ret til. Man har f.eks. også i de fleste tilfælde lov til at få børn, men det betyder ikke, at man skal og har ret til det, bare fordi man kan.
  5. Men som du selv har været inde på, er det kun de "pæne" familier, der vil respektere et forbud og så er vi vel lige vidt?
  6. Men der er da også en lovgivning omkring hunde. En lov, som jeg tror, ville fungere udmærket, hvis den bare blev brugt.
  7. Jeg synes, at alle hunde skal have lov til at sige fra. Og hvis det eneste, der bliver respekteret, er et bid, så er det jo det, de må gøre. Og det gælder alle størrelser. Nej, det synes jeg bestemt ikke. Det er død irriterende, uanset størrelsen. Hvis en af mine hunde har bidt en anden, så ville konsekvensen helt klart afhænge af årsagen til hundens bid - hvad der er sket forud for biddet og hvad der udløste det. Nej, den ville ikke gå i mit hjem. Reglerne ville gælde for alle, store som små. Det vil også gøre det meget nemmere for mig at huske dem :blink:
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg sad faktisk og tænkte på, at det nogle gange måtte være svært at samle op, når lorten lander midt i en snedrive, men jeg turde ikke sige noget af frygt for at virke dum, når det nu var så nemt for alle andre Så jeg er faktisk på en måde glad for at du har det problem :blink:
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Nå ja, det kan da egentlig godt være For det går da pænt stærkt :banan:
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Hvorfor ikke? Han står vel bare op sammen med jer Men altså.. Hvis I er fast besluttede på at have ham nedenunder, ville det oplagte nok være, at en af jer sov nede hos ham de første par nætter, så han kan vænne sig lidt til det. Det er jo en helt ny rutine, han skal måske lige have hjælp til at finde sig til rette og falde til ro. Når han er ved at finde ud af hvordan det hele foregår, kan I begynde at rykke op i soveværelset igen. Jeg aner ikke om den metode fungerer, jeg har aldrig prøvet det før og det er nok også forskelligt fra hund til hund, men det er den eneste jeg lige kan komme i tanke om.
  11. Øv hvor træls! Kan godt forstå I er trætte af det.. Det er ikke sjovt at se sin hund være så syg.. God bedring med ham :ae:
  12. Okay. Men hvis vi nu alligevel tager udgangspunkt i den sammenligning, så bliver tigre og løver holdt på en måde, der tilgodeser dens behov og som mindsker risikoen for ulykker. Det burde kunne lade sig gøre med kamphunde også. Jeg synes personligt, at vi forbyder alt for mange ting i DK uden at kigge på årsagen til, hvorfor tingene er endt der hvor de er. Og det tror jeg virkelig ikke hjælper overhovedet. Derfor er jeg ked af endnu et forbud - især når der ikke engang er resourcer til at opretholde den lov vi har på området i dag.
  13. Arh.. Jeg vil da påstå, at der er rimelig meget forskel på en tiger og en hund. En tiger er et vildt dyr, som du ikke bare uden videre kan tage ind i stuerne. Det er ikke ligefrem tilfældet med en hund.
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Jeg tror da ikke rally går specielt hurtigt - i hvert fald ikke de gange jeg har set det Og ved desværre ikke hvornår der er stævne nogle steder, men du kan kigge på DKK's hjemmeside. Der burde stå noget om det.
  15. Jamen, det er jo fordi at jeg føler dit indlæg ligeså godt kunne være møntet på mig - så reagerer jeg selvfølgelig. Det er overhovedet for at være efter nogen som helst.
  16. Nej, det var heller ikke det jeg skrev. Okay. Det skal du da også have lov til at synes. Jeg synes bare det er noget underligt noget at sige midt i en diskussion - at man synes folks holdning er dum Men dig om det.
  17. Jøsses da.. Det var da ikke fordi du ikke måtte bruge den, jeg kan bare ikke se hvordan den kan være gavnlig for en diskussion Hvilken smiley du bruger, skal jeg da virkelig ikke bestemme. Og det gælder da også for alle andre. Jeg følte dit indlæg henvendte sig til dem, der er uenige med dig i denne diskusion og det inkluderer jo mig, så derfor reagerede jeg på dit indlæg og den smiley du valgte. Hvis jeg havde været uenig med Priceman, havde det da været præcis det samme. Men jeg ser virkelig ingen grund til at lege politimand og komme rendende med den løftede pegefinger, fordi nogle bruger en smiley i et indlæg, jeg ikke bryder mig om, når indlægget slet ikke henvender sig til mig.
  18. Og det gavner virkelig ikke debatten her, at du bliver nedladende og sender smileys, der antyder, at du opfatter os, der er af en anden mening, som dumme. Hvad er det iøvrigt for en "sag" du taler om
  19. Helt enig :5up:
  20. Han er MEGET smuk :blink:
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Det kan være hun er ved at blive voksen :blink:
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Ja det kender jeg godt.. Det er slet ikke rart at gå med dem så.. Men så er det jo heldigt, at det er forholdsvis nemt at vænne dem af med
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Hvor dejligt :klap: Det er altså også lidt hyggeligere at gå tur med en hund, der ikke hænger ude for enden af snoren hele tiden :5up:
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Okay, læste det som om det var tævens første kuld Nej, det kunne du selvfølgelig ikke vide så.. Sorry Hendes svar er da mærkeligt Hun svarer da slet ikke på det du spørger om :hmm:
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg synes du skal forsøge at skabe en tid på dagen, hvor du laver en aktivitet med Kelly uden at Oscar er med. Det kan være en stor omvæltning for sådan en gammel hund, som har haft jer for sig selv hele livet. Så jeg tænker, at hun måske har brug for at have en pause fra Oscar engang imellem. Hvordan er han overfor hende, når de er sammen? Prøv også at lade være med at skælde Oscar ud. Lær ham i stedet hvad "nej" betyder og brug det med stille og rolig stemmeføring. Du kan evt. lære dem at reagere på deres navn i den forbindelse, så de kan lære at skelne mellem om det er den ene eller den anden, der bliver talt til - det kan man iøvrigt bruge i rigtig mange situationer i hverdagen Held og lykke med dem. Og velkommen til, forresten

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.