Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Du må gerne uddybe hvorfor det er mere synd for kamphunde at lægge bånd på deres instinkter end det er for alle andre hunde, der er nødt til det samme? Det kan jeg nemlig ikke helt følge dig i.. Og så er jeg da iøvrigt med på, at det ikke nødvendigvis kun slår klik for hunde, der bor hos unge halvkriminelle, der har anskaffet sig hunden som potensforlænger. Selvfølgelig kan det også sagtens gå galt for søde Fido, som er trænet og opdraget efter alle kunstens regler. Men det er jo netop der, at man som ejer skal tage sine forholdsregler. Hvis racerne bliver gjort ulovlige, er der lukket for kommunikation mellem trænerne/klubberne og ejerne og så står vi lidt fast der. Jeg er som sagt meget mere tilhænger af, at man oplyser folk om, hvad de kan gøre for at deres hund ikke overfalder en anden hund. Og at de bliver mere bevidste om, hvad de har med at gøre. Jeg kunne også være bekymret for, at folk, der har hunden som potensforlænger eller fordi det er en "modehund" bare finder et nyt offer og så kan vi starte forfra.
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, det kan da også sagtens være at jeg tager fejl. Jeg kan bare ikke se hvor resourcerne til at håndhæve det forbud skal findes.
  3. Hej Ninkamus og velkommen til
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, men det er jo også et problem med de hunde. Og hvis det bliver som jeg forudser, vil problemet da ikke blive mindre.
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja. Den fangede jeg også Men hvad så med alle de andre?
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Uden tvivl. Men ville det ikke være at foretrække at hunden blev opdrættet og anskaffet på lovlig vis i stedet for at blive bragt herop bag i en bil?
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Okay, men en af jer skal jo være det største menneske og stoppe diskussionen.. Og så lige for at bringe debatten tilbage til det oprindelige emne, så kan jeg heller ikke se hvordan et forbud skal kunne hjælpe. Ja, selvfølgelig er der nogle mennesker, som vil opgive tanken om at få en af disse forbudte racer og ja, de kan sandsynligvis sagtens finde en anden race, der passer til dem. Men det ændrer ikke på, at de uansvarlige hundeejere, som vel reelt set er problemet, ikke nødvendigvis vil overholde forbudet. Så bliver hunden hentet fra Polen efter den er kørt herop bag i et bagagerum og det forbedrer ikke situationen. Desuden kan jeg slet ikke se logikken i, at lave et forbud, når der i forvejen ikke er resourcer til at sørge for at de nuværende regler bliver overholdt. Jeg kan slet ikke se hvordan det skulle kunne hjælpe. Jeg stemmer mere for mere kontrol med hvilke hunde, der bliver hentet over grænsen og oplysning, oplysning, oplysning.. Folk er slet ikke bevidste om hvad de har mellem hænderne og det skal der selvfølgelig ændres på. Ellers rykker det ingen steder. Og det hjælper et forbud altså heller ikke på.
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Hvor spændende
  9. Det er virkelig uhyggeligt så lidt respekt, der er for andre levende væsen efterhånden, både ift. mennesker og dyr.
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det kan den sikkert også godt.. Skelne mellem mennesker og hunde.. Men derfor behøver den jo ikke forstå at det ikke er en udfordring. Den kan stadig kun reagere udfra dens eget sprog. Og så vil jeg lige pointere, at jeg er stor tilhænger af, at man lærer sin hund, at omgås mennesker, der udviser "uhøfligt" hundesprog, så den er rustet til at leve sammen med os. Men hvis ens hund er utryg/bliver provokeret ved direkte øjenkontakt, ville jeg klart bede folk om at lade være med at kigge hunden i øjnene fremfor at risikere, at den tager en konfrontation
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det er rigtigt.. Nogle hunde skal man nok bare holde sig fra
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg kan sagtens følge dig. Men hvis man ser det fra hundens synspunkt, kan den jo ikke vide, at det ikke er en udfordring, når et menneske stirrer den direkte i øjnene. Så må man jo bede venner og bekendte om at lade være med at søge øjenkontakt med hunden.
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ja, hvis det er det han har erfaret virker, er det vel helt naturligt at det er det han gør. Eller hvad? Ja det har jeg forstået Okay. Hvorfor er du så sikker på det? Det burde den da ikke. Bid kan være eneste mulighed for at få fred, hvis alt andet er forsøgt. Og eftersom den ikke selv har valgt at blive født ind i et menneskesamfund, som den ingen chance har for at forstå, er det vores opgave at lære hundes sprog og adfærd at kende, samt guide den til at forholde sig til livet på en fornuftig måde, så vi allesammen trives. For selvfølgelig skal hunden ikke sætte dagsordenen for hele ens hverdag, det skulle gerne foregå, så alle kan leve sammen. Men det kræver jo, at man sætter sig ind i hvad det vil sige at have hund og tager hensyn til dens natur - man kommer efter min mening også rigtig langt med at tage udgangspunkt i den enkelte hund og indrette træning og opdragelse efter dette. Det kan ikke hjælpe noget at forlange, at hunden skal kunne forholde sig til vores regler og normer på forhånd. Det er jo derfor vi opdrager dem. Hvis de allerede fra de blev født havde en fornemmelse hvad det indebar at bo i vores samfund, behøvede vi jo ikke at sætte grænser for dem på samme måde som vi gør i dag. Det ville slet ikke være nødvendigt. Men det kan de altså ikke sætte sig ind i og jeg finder det urimeligt at forlange dette af dem.
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg læste det her: Jeg har en bog hvor testen er beskrevet; "Great Dog Adoptions - A Guide For Shelters" at Sue Sternberg, testens udvikler... og den er lige så gyselig at læse om, som der er at se i praksis på Animal Planet. Hunden skal stå på internatet i nogle dage, for at den kan begynde at falde til før testen udføres, men når dagen så kommer, er det vigtigt at testeren IKKE kender hunden - det må altså ikke være en der har taget sig af hunden, for så, anføres det, vil man ikke kunne se om hunden reelt er madaggressiv. Det drejer sig altså ikke om at finde ud af, hvorvidt hundens nærmeste familie kan komme til dens mad, men derimod om hvemsomhelst kan vade direkte hen til den (fremmede hund) og give sig til at rode i dens mad, ja ovenikøbet trække madskålen væk fra den spisende hund. Det var godt nok ikke dit indlæg, men går ud fra det var det du hentydede til, da du omtalte metoden fra USA. Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl. Det er også det jeg siger. At der er forskel på om hunden kender en eller ej. Jeg kunne f.eks. sagtens tage et kødben fra vores gamle hanhund, men andre kunne ikke. Så ja, selvfølgelig er der forskel. Derfor mener jeg også, at det er fuldstændig dybt godnat, at fremmede mennesker skal forsøge at tage mad fra en hund eller nive den. Hvilken hund? Selvfølgelig skal den ikke bide, så snart der er noget den finder ubehageligt. Men så skal man sgu også respektere deres grænser, når de giver udtryk for at de finder det ubehageligt, så de ikke kommer derud, hvor de bider. Igen må jeg spørge hvilke hunde vi snakker om
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Sur?? Det handler da ikke om vrede. Det gør ONDT på hunden og det reagererer den da på. Det ville du vel også selv gøre, hvis en fremmede kom og nev dig? Eller ville det bare være helt fjong og ikke noget du ville tage notis af? Det er hundens måde at sige fra på, når noget er træls/ubehageligt/smertefuldt og har i mine øjne slet intet med tålmodighed eller overskud at gøre. Selvom jeg dog godt kan forstå at en hund, der er havnet på et internat og ikke kender mennesket, der niver den eller forsøger at tage dens mad, ikke er særlig overbærende.. Og så er der vel himmelvid forskel på om hunden kender mennesket eller ej. Jeg kunne da også godt gøre en masse ting ved mine hunde som fremmede nok ikke skulle forsøge sig med - netop fordi de ikke kendte dem. Og jeg ville da heller ikke forsøge disse ting med andre hunde. Jeg kan godt forstå, at du har behovet for at lære dine hunde at lidt niven og hiven i pelsen er okay, når du har et lille barn, men hundene kender dig jo også og ved at du ikke gør dem noget ondt. Skulle de finde sig i, at et fremmede menneske niver dem?
  16. Bortset lige fra den samarbejdende del ikk :blink: Det er en herlig hund, men jeg tror bare jeg nøjes med at beundre den på afstand
  17. Ih den har jeg også tænkt på - hvor er du god :klap:
  18. Okay, jeg vil også lige prøve En kommende hund skal være aktiv og samarbejdende. Jeg blev så småt bidt af det der træning med forrige hund og vil gerne fortsætte lidt med det. Jeg har ingen planer om at ende op med den næste lydigschampion, så eneste krav er, at den skal synes træning er sjovt Derudover skal den være til at have med rundt i byen, altså skal den ikke være overdrevet reserveret, men den må gerne synes, at alle mennesker ikke er super spændende og sat i verden for at kæle og klø på maven. Det må gerne være en hund af en vis størrelse og meget gerne langhåret.. Jo mere pels, jo bedre Men det er ikke så vigtigt, når det kommer til stykket.. Hmm ja, det var vist det jeg lige kunne komme på :hmm:
  19. Og måske lære hende et signal for hvornår hun skal kigge op og søge kontakt, så hun ikke går og gør det hele tiden.
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Nej, jeg ville heller ikke kunne gøre det.. Når hunden først er kommet inden for døren, kommer den ikke ret gerne ud igen Men det skal nok gå, I gør det jo for hundenes skyld :ae:
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Nej, hvor ærgeligt
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Nej, selvfølgelig bryder hunden sig ikke om at blive nevet eller hevet i huden :hmm: Du mener ikke, at hunden burde sige fra overfor det?
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg skrev frustreret - ikke irriteret. Og så kan jeg jo kun tale for mig selv, så om andre "folk" oplever det på samme måde skal jeg ikke kunne sige. Ja, men det ER alle hunde bare ikke. Og det må man så arbejde udfra - det er igen det der med at se hunden som den er og ikke som man forventer at hunden burde være. Øh nej, for det tillader I vel ikke. Så der får han ikke noget ud af det. Det gør han derimod ved at tage mad fra babyen. Og så mener jeg i øvrigt ikke det handler om respekt, men ganske simpelt om hvad hunden får mest ud af at foretage sig.
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Men så sort/hvidt er det altså ikke nødvendigvis. Jeg bliver lidt frustreret, når du konsekvent omtaler hunden som unormal eller skør. Selvfølgelig burde den ikke bide, men der kan være gået så meget forud for denne handling, som har ført til det. Hunde bider jo som regel ikke sådan uden videre. Og så synes jeg måske ikke, at du kan forvente at hunden skal kunne kende forskel på et barn og en voksen.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.