Alt der er opslået af Therese
-
Oktober-billeder 2009
Pssst.. "Hun" hedder Emil
-
Anti-stress øvelser og leg
Først og fremmest er aktivering hvor hunden skal bruge næsen, hovedet eller begge dele på én gang rigtig god aktivering. Kig lidt her for inspiration: http://www.jettefuglsang.dk/9306/aktivering Jeg har selv haft en hund, der stressede meget nemt og det eneste, der virkede for ham var, hvis muligt, at standse op og vente på at han slappede af. Hvis det ikke var muligt at vente på en afreaktion, gik jeg videre og opgav at træne det lige der. I situationer, hvor vi kunne træne, lokkede jeg med godbidder, trænede tricks og kontaktøvelser, indtil han var så afslappet og nærværende at vi kunne gå videre. Det virkede også godt hvis jeg satte mig ned og kælede med ham, indtil han var så afslappet at han satte/lagde sig ned og først derefter gik vi videre. Jeg læste engang herinde, at den fornemmelse hunden går væk fra en situation med, er den fornemmelse den medbringer næste gang den befinder sig i den situation. Det arbejdede jeg udfra og det betød, at hunden skulle være helt adslappet, når vi gik væk fra stedet. Jeg ved ikke om det vil virke for jer, men du kan jo tage det du kan bruge og lade resten være Krydser fingre for at det lykkedes jer at komme videre - der findes ikke noget værre end stressede hunde, og det er heller ikke særlig sundt
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Du skal bare lade sådan en bemærkning fise ind af det ene øre og ud af det andet.. Det er ikke værd at bruge tid på. Hun aner tydeligvis ikke hvad hun taler om, og min personlige holdning er nu engang, at en hund ikke er mere taskehund end man gør den til :blink:
-
Månedens udfordring - Oktober
Ellers er lidt vel bedre end ingenting :blink: I det mindste har du noget at arbejde videre med så
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Jeg svarer da på spørgsmålet! Nej, jeg mener ikke at nogen har mere ansvar end andre for at deres hunde ikke generer andre mennesker og hunde. Er det ikke svar nok?
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Ja, det gør jeg nemlig. Men du spurgte jo om min holdning endnu engang. Så kan det ikke undgås at gentage sig selv
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Nej. Både chaufføren og cyklisten har ansvar for at se sig ordentligt for
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Der er vi så uenige.
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Ingen steder. Jeg påpeger bare at alle har et ansvar for at passe på hinanden, og tage hensyn.
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Nej. Men der er nogen der har pålagt andre et større ansvar
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Måske Men så er vi da underholdt så længe :blink:
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Ja. Men ansvaret burde i mine øjne ikke være anderledes fordelt alt efter størrelse. Selvfølgelig kan konsekvenserne være større, det nægter jeg bestemt ikke. Men det giver stadig ikke ejere af store hunde et andet ansvar.
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Og der har ejeren af den store hund ansvar for at lære sin hund at en civiliseret hilsen ikke inkluderer at man læner sig ind over en anden hund.
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Men det fratager jo ikke cyklister for at tage hensyn i trafikken.
-
Graver din??
Han vil meget gerne hjælpe med at slå græs og plante nye blomster - det er garanteret derfor :banan:
-
Jeg skal ha' en pelstot .....
Hvis nu man spørger pænt og smiler sødt :bigsmile: kan det så ikke lade sig gøre? Jeg vil nemlig gerne se billeder af både Koda og Camilla-pelstot
-
1 år og snapper stadig efter os
Jeg synes ikke man skal skælde ud.. Hun gør det garanteret ikke i nogen ond mening. Måske har hun en masse overskudsenergi hun kommer af med ved at bide/snappe. Kan du fortæller lidt mere om aktivering af hende i dagligdagen? Har hun lært nej/stop kommandoer?
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Nemlig. Det er ikke rart. Det er heller ikke alle hunde der bryder sig om at andre hunde hopper af dem - små som store. Så hvis det skal handle om høflighed hund og hund imellem, så skal små hunde heller ikke hoppe op ligeså vel som store hunde ikke skal trampe rundt ovenpå små hunde.
-
Endnu en syg Vaps !
God bedring med hende :ae:
- Cleo også syg igen
-
Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
Næh, mine hunde har heller aldrig trukket af sted med mig, selvom de faktisk gik rigtig dårligt i snor. Og jeg betegner ellers ikke mig selv som særlig muskuløs :blink:
-
Anders kan rulle! :D
Nå det er derfor mine hunde ikke ville - de måtte slet ikke.. Så var de alligevel ikke så dumme :5up:
-
Anders kan rulle! :D
Så er jeg nok bare for utålmodig :hmm: Kunne i hvert fald kun få dem om på siden eller på ryggen.. Og den trejde hund skred, når han synes det blev for åndsvagt at ligge nede på gulvet og rulle rundt Så kunne jeg stå der med alle mine talenter :blink:
-
Anders kan rulle! :D
Det er faktisk ikke så nemt endda - synes jeg i hvert fald ikke Jeg formåede aldrig at lære mine hunde det. Men jeg er sikkert også en klovn til det
-
Anders kan rulle! :D
Han er da smadder dygtig :banan: