Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PinPoynter

Moderators
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af PinPoynter

  1. Her er lidt billeder fra haven, i dag. (han er meget glad for tennisbolde :hjerte:)
  2. Det lover jeg der gør! Og vi har jo mulighed for stadig at følge ham, han kommer til at bo kun 20-30 minutter herfra i bil
  3. God træning til aften! Kunne godt mærke at jeg har fået mere søvn den her uge Og Sally var supermeget på, selvom hun nu igen må løbe og lege frit med andre hunde til hverdag (det gjorde underværker for hendes agilitymotivation mens hun var under strengt opsyn i hverdagen!). Ihh elsker min schæfercollie :hjerte: Gad godt at jeg havde råd til et par enkelte enetimer...
  4. Ja, vi mødtes igen lørdag, til en skovtur, og så igen i dag til en hurtig skovtur, og så hjem i hendes hus. Saus så helt glad ud for at se ham i dag, i skoven, og de legede, og der var slet ingen ting i dag. I lørdags væltede hun ham et par gange, men til sidst på turen var det bare ligebyrdig leg. I huset i dag legede de rigtig fint, indtil de havde en enkelt lille tur, hvor de var smuttet udenfor synsvidde, og Saus desværre fik ramt Woody lige ved øjet. Men der var ingenting bagefter, og vi har stadig en god mavefornemmelse. Hun (Gill) er så nervøs for det hele!! Men på den gode måde.. hun har allerede lagt en masse planer for hvordan hun vil gøre ditten og datten osv. Saus er en sød hund, hun er bare ikke vild med fremmede hunde, så vi har jo gjort hvad vi kan for at Woody ikke længere er "fremmed" når han flytter ind. Han får et liv en hund kun kan drømme om. Han skal med hende på arbejde hver dag, masser af træning (jeg kender hende hun træner hos, og det er GOD hundetræning! Træneren har allerede planer for hans kommende agilitykarriere :blink:), han må være i møblerne, og sove i sengen hvis Saus vil lade ham. Hun er single og bruger al sin fritid på hundene, og der er masser af børn på vejen, som elsker at komme og hilse på hundene. Hun har allerede planlagt at hundene skal lave en masse hver for sig osv. Men jeg kommer til at stortude!!
  5. Woody flytter på lørdag :banan::hjerte: :klap:
  6. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    Det er ikke kun det du siger, det er også den totalt forudindtagede måde du siger det på
  7. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    enig med Ascha, sikke noget pjat at sige. Vi har haft 3 store hunde + 2 katte, i hvad der nok hedder en toværelses i DK. Helt uden problemer. De skal jo ikke motioneres indenfor
  8. Kan du evt skifte sengen ud med en madras på gulvet? Så er der i hvertfald ikke så langt at falde..
  9. Der er jo ikke noget grimt ved et halvkvæl, du skal bare købe et der kan indstilles så det passer ham perfekt :5up:
  10. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Adfærd
    ellers ville jeg nok bare sterilisere hende nu. Selvom det ikke er det optimale, er det jo heller ikke værre.
  11. Mit bedste bud er at i vælger jere "kampe" med omhu. Anskaf et halvkvæl, de fåes i disse moderne tider i alle mulige former og afskygninger. Sørg for at det sidder så tilpas stramt at han ikke KAN trække sig ud af det, det vil med det samme gøre at I føler jer mere i kontrol i de situationer hvor han laver udfald. Jeg ville helt droppe tanken om en sele, ville ikke engang træne det, da det lyder som noget der stresser ham. Jeg er af den overbevisning at en hund med den baggrund, og som kun har været her i relativt kort tid, ikke skal udsættes for unødig stress/press, når der er så mange andre ting den samtidig skal forholde sig til, og lære hver dag. I aner ikke om hans reaktion er fordi han har været udsat for overgreb, eller fordi han simpelthen aldrig er blevet håndteret på så nærgående en måde. Desuden findes der almindelige, velsocialiserede, glade hunde, som er bange for selen/ikke kan lide at få den på (vores plejehvalp er sådan en, men vi ignorerer det, og putter den på uden videre diggedarer, han er jo en ellers 100% mentalt rask og frisk lille fyr). Men som sagt, i jeres situation, ville jeg bestemt ikke blive ved at prøve med sele. Du kan evt finde et rigtig flot myndehalsbånd til ham, man kan få nogel virkeligt smukke og dejligt brede halsbånd i halvkvæl. Tilføjelse: I kan nok forvente at se mange nye sider af ham, gennem det næste halve til hele år. En hund som er traumatiseret og/eller stresset, kan være lang tid om at komme ud af sin skald, og vise sit sande jeg. Nogle gange kan en hund være så mentalt lukket ned, at den ikke kan overskue at reagere på ting der egentlig stresser den, men efter noget tid, hvor hunden finder sig selv, og får mere overskud, kan man pludselig finde at ens hund bliver enten udfarende, eller reagerer på ting som den indtil da slet ikke har haft problemer med (åbenlyst).
  12. Jeg kan se det, det er øjnene og ørene Hun ser meget mere bølle-agtig ud nu :hjerte:
  13. penicilin kan godt give dårlig mave.
  14. åh ja, fejl skal du nok få begået. Det skal du ikke stresse over! ALLE laver fejl med deres hunde, og hunde er heldigvis nogle dejligt tilgivende væsener :hjerte:
  15. Hvalpe er noget fanden har skabt. Jovist, de sover, engang imellem! Og har du ikke en ældre hund den kan "lade det gå ud over", er DU dens mor/søskende/bidelegetøj/tyggeting/seng etc etc.. Meet kommer også an på race og temperament selvfølgelig. Men man skal virkelig have øjen i nakken og 800% tålmodighed med sådan en bette nuller i huset!
  16. den største grund til at jeg ikke vil beholde ham, er Danmarkssituationen. Jeg tør ikke tage ham med hjem. Det er ikke et problem i ferier etc, jeg kender jo en udmærket pension, men hvis vi flytter hjem??
  17. Ja, Sausie er hendes 7 år gamle staffie. Hun er sød og meget rolig, men bare ikke vild med hunde hun ikke kender. Så nu prøver vi at lære hinanden at kende p.s. Sausie har en lille smule gigt, og damen elsker at træne, og vil gerne have en hund der kunne lide lidt agility osv, mest for sjov, så Woody er jo oplagt! Han bliver hlet vild i varmen når han ser klikkeren :banan:
  18. På tide med en opdatering herfra. Tirsdagsbesøget måtte vi aflyse pga tidsnød. Martin stod for introen om torsdagen, og det gik okay. Sausie var ikke videre imponeret, og Woody blev "lagt ned" (uden drama) et par gange.. den ene gang, da Saus selv var gået op til ham, det var Martin ikke voldsomt imponeret af, men vi blev enige om at det stadig var værd at fortsætte. Jeg overtog gangen efter, og der blev sat lidt mere proaktivt ind, med MASSER af ros til Saus, når hun så meget som kiggede på ham, og det så ud til at virke bedre. De var begge i lange liner (også første gang), og der blev uddelt verbalt ros til store guldmedalje + guffer da hun endelig ville tage dem. Woody synes bare det hele er så herligt. Jeg lader ham lige snuse til hende, og kalder ham væk inden hun bliver irriteret, og hun får masser af ros. I tirsdags var 3. møde, med mig som støttepædagog igen, og denne gang pressede vi lidt på for interaktion, og Saus fandt sig i noget mere. Hun var nu helt ligeglad/fortrolig med at have ham travende op tæt forbi hende, og snuste gerne til ham, og viste ingen dæmpende signaler når han var tæt omkring hende. Woody blev sluppet fri, fordi han hele tiden var ved at vikle hende ind i lang line Et par gange, var han helt hende i hovedet af hende, og mysse-mysse-mysse hende på munden, og det gad hun i ca 3 sekunder, derefter sagde hun skrid grønært. holdt ham bare lige i jorden, med åben mund, og jeg kunne kalde ham væk, og hun gik tilbage til sin mor. Derfter lod Woody hende være i 5-10 minutter, og sneg sig så tættere på igen. De kan sagtens gå tæt sammen, og snuse til de samme ting osv. Håber vi kan få planlagt noget til weekenden! Sagde for sjov i dag at hvis det her falder igennem, så beholder vi ham da bare, hvortil Martin svarer "ja, det kan vi da lige så godt" :damn: Det var jo ikke det jeg ville høre!! :stupid: Nu er han jo ved at være en nem hund!
  19. Jeg var HELT sikkert smuttet ved den indiske
  20. Vi har overvejet at købe en "ny" brugt CRV, vi var så glade for den gamle.. :hmm: der er bare lige det med at den drikker rimelig meget!
  21. topic svarede på PinPoynter's Hopsa i Debat
    min far har to jack russel'er. De har hver deres vindueskarm, hvor min far har lagt gulvtæppe, så de ikke glider eller fryser måsen De ved også begge hvilket vindue der er eres, og sidder ikke i hinandens Stik den, Hugo
  22. topic svarede på PinPoynter's potil i Råd & Tips
    Lesson number one: de kan ikke købes for store! :blink:
  23. .....og inden nogen tror Charles er sådan et frådende, hvalpespisende monster :hjerte:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.