Alt der er opslået af PinPoynter
- Sally er....
-
Forbudslisten og din blandingshund
Jeg ved da heller ikke om jeg har meget lyst til at tage Charles med hjem til DK egentlig? Herovre oplever vi sjovt nok ALDRIG nogen "racisme" mod ham, selvom der har været mange episoder med rottweilere i medierne.
- Min hund er ikke god nok....
-
Min hund er ikke god nok....
Ninjamor, hvor gammel er Pelle nu? Jeg kunne aldrig skille mig af med en hund pga ambitioner, så store er mine planer slet ikke for nogen hund jeg nogensinde har haft. Vi troede faktisk da vi fik Charles, at han en hund med temmelig meget drive og arbejdsiver, men det viste sig bare at være kennelstress han er nemlig helt vildt doven!! Sally har masser af arbejdsglæde, og jeg begynder (med encouragement fra min træner) at tro at Sally måske en dag kommer ud at konkurrere i agility! Det gode ved at overtage en voksen hund med blakket baggrund, er at man bliver glad for hvad end det viser sig de kan/vil være med til :hjerte: Charles har f.eks vist sig at være rigtig god til lur i mors arme på sofaen, og det er ikke en evne man skal kimse ad
-
Min næste hund....
Nogle gange tror jeg at vores næste måske skal være en lidt mindre hund, gerne en lille gammel border collie:lun:. Jeg må sige at Milo som vi passer lige nu har en dejlig størrelse, og et dejligt sind og udseende, selvom jeg ikke normalt er til "fe-hårede" hunde, eller hængeører (tibetansk terrier). Har sagt mange gange før at Charles er en hund som jeg alrig ville have valgt hvis ikke jeg kendte ham, hverken rottweileren eller ridgebacken er en hund for mig, og alt ved hans udseende er "forkert" MEN han er jordens BEDSTE dreng :hjerte: og vi ville slet ikke være ham foruden. Ellers på min must have engang i mit liv liste: border collie, ex væddeløbs greyhound, pudel, powder puff eller crested, malinois, springer spaniel.. har sikkert glemt nogen. Til dem der undrer sig over at man kan ønske sig så forskellige hunde, så kan jeg sige at det er de forskellige egenskaber jeg er faldet for, og med undtagelse af greyhounden som bare skal ligge på sofaen og varme mine tæer, så burde de alle blive fortrinlige agilityhunde
-
Private beskeder??
du kan blive sponsor medlem og derved få plads til flere beskeder. Info i link aller nederst på siden!
-
Min næste hund....
nej, vizlaen har hjerne .....
-
hyperthyroidea hos hund (bordercollie)
Vær opmærksom på forskellen mellem HYPO (inaktiv) og HYPER (over aktiv)
-
Slædehunde, spidshund og snor... myte?
min gamle akitablanding (med 1/4 samojed) trak aldrig, den ene af de huskier vi passer trækker ikke, men handen gør. Tror det er en myte, og lidt en sovpude for nogle spids-ejere hvis de ikke gider lære deres hund at gå ordentligt i snor
-
Sjov med nye venner!
Bare 1/8 størrelse Han var totalt super kær! :hjerte:
-
Sjov med nye venner!
I dag mødtes jeg med Claire, hun havde 4 hunde med og en af dem havde hun beskrevet som en meget uartig lurcher, der trængte til lidt god vild leg! :banan: (det er jo lige noget for Sally ). Hold fast han var sød, Ned hedder han og han er ca 1 år gammel. Derudover var der Lola den franske bulldog, også 12 mdr, Moab den sorte labrador på 2, og Moab's lillebror Rufus på 14 uger :hjerte: Ned og Sally tog ca 3 sekunder om at blive nye bedste venner men Ned ville gerne at ALLE jagtede ham Man kunne da godt lige stoppe for en godbid
-
Frustration (lidt langt)
Bare så vi taler om det samme, jeg tror ikke de hedder bringeseler, men ordet har forladt min hjerne. Det er den hurrta sele som IKKE er Y-selen. Og jeg ved da ikke om der er nogen af dem der har talt om det, som har set dine billeder? Jeg har f,eks ikke selv faldet over dine billedtråde, så du behøver som ikke blive fornærmet, er sikker på at folk nok skulle sige til, hvis de havde set det (jeg har faktisk ofte tænkt at det var da sært du ikke postede flere billeder af Dexter, da han lyder som en skæg hund :blink: , så skal ikke lige kunne sige hvorfor jeg ikke har set dem!)
-
2 x træning på én dag - kan man det?
Sally har med stor succes trænet agility (30 mins enetime!) samme dag som lydighed, en dag endda lige efter hinanden... men nu er Sally vist også lidt særlig i sit energiniveau Jeg ville prøve
-
Tisser på dyner
mine KATTE kan ikke komme igennem et børnegitter! Hvor lille er din hund??
-
Frustration (lidt langt)
Jeg har ikke dokumentation for det, men har hørt flere herinde sige det. Så håber en af dem kommer på banen med den rigtige forklaring. Jeg vil ikke begive mig ud i noget jeg ikke kan forklare ordentligt.
-
Vi skal også have et navn
Tillykke med navnet, det er smukt og meget originalt! :klap: det er der ca 100.000 bullere herovre der hedder
-
Frustration (lidt langt)
Tror rigtig mange ungehundeejere har det sådan engang imellem!
-
Frustration (lidt langt)
men så bruger du en sele med bringestykke, som man netop IKKE anbefaler til ikke udvoksede hunde?
-
Frustration (lidt langt)
det gør et godt halsbånd så heller ikke? Altså jeg er ikke på tværs, og er selv pro-sele til min tigerdyrsimpressionistiske schæfercollie når hun skal være meget i snor. Er det kun en kort tur, er en slip lead lavet om til head collar faktisk bedst, da hun slet ikke trækker, det gør hun stadig i en sele.
-
Frustration (lidt langt)
det passer altså ikke, en hund kan også skade sig selv i en sele!
-
Hunde på marked
jeg kan vist heller ikke beskyldes
-
Hunde på marked
Nu kan man godt få en fin hund selvom den har været traumatiseret, sådan en har jeg Men jeg synes heller ikke dyresalg hører til på markeder!
-
Yes yes (lidt blær)
Hun er godt nok smuk! :hjerte:
-
Stress-dække
Synes nogle gange der går inflation i at hunde slet ikke må vise hvem de er. De må ikke være ivrige, overglade, nervøse, dæmpe osv osv... der er da ikke nogen mennesker ELLER dyr der kan gå igennm et liv uden at vise følelser? Eller rettere, FøLE dem?!
-
Hardy
åh åh åh... efter jeg har lært min venindes Squish at kende, har jeg bare udviklet det her store bløde pnkt lige midt i, for bullere :hjerte: Hold fast hvor er han dejlig!!