Alt der er opslået af PinPoynter
-
Ny Tryg reklame...
ok, jeg prøver igen, jeg kan ikke forbinde reklamen med deres slogan.
-
Ny Tryg reklame...
Altså, filmen er skam udmærket, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det har med forsikringer at gøre?
-
Må jeg se dit halsbånd og din snor?
kan du se det her?
-
Må jeg se dit halsbånd og din snor?
Gad vide om det er et tegn fra højere magter, om at jeg skal købe den?
-
DKK vs DRU
det ville du have mulighed for hvis det var en DKK hund
-
Må jeg se dit halsbånd og din snor?
jeg kan godt de dem, og det er MIN sele (som jeg gerne gad have, men ikke ejer endnu ).
-
Træning helt uden straf?
hvis man har "laboratoriehunde" som man kan hive frem og træne med, og putte tilbage i en kasse så virker det nok fint nok, men hvis man lever i den virkelige verden kan jeg simpelthen ikke se hvordan det nogensinde skal kunne lade sig gøre, især når du tidligere har fremhævet at du ikke ser forskel på træning og opdragelse.
-
Ny på HF , Måske dumme spørgsmål?
Tænkte nok jeg ikke skulle have svaret :stupid:
-
Ny på HF , Måske dumme spørgsmål?
Jeg burde vide det (som moderator), men jeg tror det har noget med dit antal af indlæg at gøre, altså når du har nogle flere indlæg får du mere "hukommelse" herinde. Mon ikke der kommer en fordi, der rent faktisk ved hvad de taler om?
-
DKK vs DRU
epilepsi i den race jeg havde er desværre udbredt og arveligt. Ved ikke om du læste mit indlæg færdigt, men mine nuværende hunde er begge blandinger fra internat, og har ikke det der ligner en stamtavle, så at kalde mig DKK snob er nok at presse citronen (men jo, de er da heldigvis neutraliserede ).
-
Er nye hundeejere mere sårbare???
ok, som jeg forstår socialiseringsvinduet, så er det forbindelser i hjernen der bliver lavet i netop den periode, og derefter er lukkede. Dvs hvis hunden ikke bliver stimuleret (socialiseret) skabes forbindelserne ikke, som f.eks hunde der vokser op i stalde, aldrig kommer udenfor haven etc. Fordi hjernen har færre forbindelser er det sværere for hunden at lære noget nyt, der er simpelthen ting den ikke har lært at lære? Så et rigtig sørgelig og spændende program om børn der er vokset op enten i naturen uden andre mennesker, eller er blevet holdt til fange af deres egne forældre, uden stimuli. Der var en pige som blev fundet, kan ikke huske hvor gammel hun var, men en vis alder. Hun havde ikke noget sprog. Selvom hun derefter lærte en masse ord, og navnene på alle dagligdags ting, lærte hun aldrig at sige en sætning, hun kunne simpelthen ikke binde ordene sammen i sammenhæng, da det "vindue" i hjernen som styrer sproget, ikke var blevet stimuleret i den rigtige alder.
-
Foder købt i supermarkeder
Lige nu bliver mine fodret halvt med råt fra Landywood Pet Foods : Home (eller kyllingevinger fra supermarkedet) og halvt med et tørfoder min chefs mand får fremstillet på den fabrik der indtil for nyligt producerede james wellbeloved, jeg synes selv det er et udmærket foder, specielt til den pris jeg giver! (£20 for 15 kg). Mine hunde trives bedst på den blanding af råt og tørt. Generelt tror jeg dog at hundefoder er lidt billigere herovre end i DK.
-
Foder købt i supermarkeder
Umulia, jeg ved ikke hvad prisklasse James Wellbeloved ligger i hjemme i DK, men de laver også foder til gigantracer, med gode store foderpiller.
-
DKK vs DRU
min hund var bestemt både smuk og rigtig rigtig dejlig, hun havde desværre epilepsi, og må aflives 7 år gammel. En skammelig ung alder for racen, fordi avleren ikke havde lavet sit hjemmearbejde godt nok. Det kunne også være sket med en DKK stambog, men der er det nemmere som køber sat tjekke linjer og finde ud af hvad der ligger bagude i ens hund. Nu har jeg jo slet ikke tavlehunde længere, det siger mig slet ingenting, mine hunde er fra "genbrugsen" og kan derfor risikerer at fejle alverden, men jeg har heller ikke betalt en avler for en sund hund, så det tager jeg som det kommer.
-
DKK vs DRU
Jeg har haft en DDH hund, og det gør jeg ADLRIG igen.
-
Sallys fremskridt
den sofa har vi haft i halvandet år
-
Sallys fremskridt
jeg er først rigtig begndt at arbejde med hende her i foråret, jeg fik hende jo på et ret dumt tidspunkt, og havde ikke ret meget med hende at gøre i lang tid, så Martin har haft fornøjelsen vinteren over. Dog har han ikke trænet så meget, mest bare haft hende ude med en masse forskellige hunde
-
Sallys fremskridt
Synes det var på tide med en tråd om alle de ting Sally er blevet bedre til, så dem der er interesserede kan følge med, men også fordi det nogle gange er svært at være opmærksom på når man står med det hver dag. Møde hunde i snor (i skov/park ell. lignende) før: Gø, skrige, springe rundt og modsætte sig snor/prøve at komme fri, gik i vejen for mine fødder og var for det meste tæt på at vælte mig. Kunne ikke administrere hende i sele, ikke engang sele + halti, det skulle være halsbånd og halti da hun ellers fik vredet sig så meget rundt at vi var ved at vælte. Ville ikke tage godbider (i starten). Blev ved at gø længe efter hunden var ude af syne. nu: Gør stadig når hun ser en hund, men tager mad fra hånden, kan sitte (dog ikke noget jeg praktiserer som led i træningen, men hvis der kommer en hund mens hun sitter, kan hun blive der til den er rimelig tæt på). Bruger nu sele og halti til hende, og det fungerer fint. Hvis hun har fået lov at løbe lidt krudt af, og lege, og er tilbage i snor, kan hun engang imellem passere uden at give lyd! Bilkørsel før: konstant og vedvarende hysterisk gøen, overdækket bur virkede ikke, elastikmundkurv virkede ikke, hætte virkede (lukker for udsynet). Skulle bruge hætten på ALLE køreture (eller hun drev en til vanvid). nu: Får ofte lov at være hætte-fri på vej hjem fra lufteture og træning, gør kun lidt hvis vi kører forbi en hund, eller folk der ser ud som om de laver noget hun gerne gad være med til! Hun kan stadig finde på at pive eller små-jappe lidt i spænding, når hun ved vi kører til en godt lufte sted eller lignende, men det er bestemt til at leve med! Hundetræning før: Der er ingen før, hun var så meget uden selvkontrol at jeg ikke engang overvejede at spilde penge ved at slæbe hende med nu: Går hun til agility-enetime en gang om ugen. Planen er lige så langsomt (når hun har lært lidt grundfærdigheder) at begynde at have en hund siddende på sidelinjen, og langsomt lære hende at arbejde selvom der er andre hunde. Lige nu består distrationen af en stor hvid hest på marken lige ved siden af, og 2 alpakaer i en indhegning, også lige ved siden af. Hun har et par gange taget lidt tilløb hen mod dem, men kan stoppes med at hurtigt skarpt "ah ah".. Det er også noget nyt! (at hun kan stoppes ). Hun går også til lydighed, i en lille gruppe, og hun er bare så dygtig! Så snart vi er inde og igang, er der faktisk ingen gøen, heller ikke selvom de andre gør! Der er en udfarende og stresset border collie, som hun stort set ikke reagerer på overhovedet. Og hun arbejder fint og koncentreret i længere sekvenser end jeg i min vildeste fantasi havde forestillet mig muligt nu. Jeg har brugt at hver gang hun skal være passiv (når vi bliver givet en ny opgave og træneren forklarer), skal hun ligge i et afslappet "dæk", altså lidt som hvis en hund ligger på et tæppe, med benene ud til samme side. Jeg holder ikke øjenkontakt med hende med mindre der sker noget der kan bryde hendes rolighed, men fodrer en lind strøm af guffer så længe hun bliver liggende. Rejser hun sig får hun roligt at vide hun skal lægge sig igen. Det ser ud til at virke! Målet er at hun lærer at slappe af mellem arbejdsopgaverne, at hun kan "slukke for strømmen" i et par minutter -ikke noget Sally har lært på noget tidspunkt i sin opvækst. Alt i alt gør hun det faktisk ret godt. At hun stadigvæk lyder som en "rigtig schæfer" når hun skal forbi en hund på gaden, ja det er altså lidt nemmere at leve med når hun nu er så meget bedre i andre situationer! Vi mangler selvfølgelig noget mere selvkontrol og nogle lidt bedre manerer, men jeg synes bestemt det går den rigtige vej :5up: p.s. med hensyn til den sorte kat (Savannah), er der lige i denne tid små fremskridt at spore, men ikke nok til et kapitel.
-
Fin stribet hvalpesele?
et af mine link var med prikker
-
Belært om ens hunderace
:sjov: ja, den har jeg også fået! Tvivler stærkt på at hvem end de tåber er der har avlet nogle af mine to, så er det nok ikke ligefrem sundhed de har gået op i, siden de vist var ret ligeglade hvem de solgte til
-
Belært om ens hunderace
Jeg møder aldrig sådan nogle mennesker? Vi har ikke engang fået en eneste kommentar om at have Charles sammen med en baby (herovre er det gerne rottweilere der bider børn ihjel). Husker dog en rigtig sød episode fra dengang jeg havde alle pigerne. En lille dreng i en indkørsel stod måbende og kiggede på dem da jeg gik forbi. Han spurgte med undren i stemmen om jeg havde tre ulve?! Jeg svarede selvfølgelig at det bare var hunde, hvortil han svarede: nej, jeg er ret sikker på det er ulve. :hjerte:
-
Ærgelig pels
jeg sagde jo jeg ikke ved noget om det
-
Fin stribet hvalpesele?
for mig er det der en kattesele, og jeg ville heller ikke bruge den til en hvalp. den her har godt nok ingn smarte farver, men ser ellers ud til at give god frihed? Airness Pet Harness Medium Dog Harnesses for Sale den her synes jeg er vildt sød, og jeg vil have den til Sally når jeg engang får råd Great deals on dog harnesses and accessories at zooplus: Red Dingo Circadelic Harness
-
Ærgelig pels
Bruger man virkelig karte til løvepels? jeg ville have troet man skulle bruge kam for ikke at slide unødigt på pelsen?
- James Wellbeloved