Alt der er opslået af PinPoynter
-
Røg og hunde/ kæledyr
Som sagt før, så er jeg anti-ryger, der dog ikke normalt har problem med at folk ryger i deres eget hus, omkring deres egne hunde (hvor godhjertet af mig )... MEN er der noget jeg ikke kan tåle at se, så er det gravide med en cigaret i munden, det kan virkelig gøre mig ked af det på det ufødte barns vejne.
-
Tæve. Med eller uden indhold?
Ingen af mine tæver (Akita, Indy, Lexus) ændrede sig overhovedet pga sterilisering, hverken af sind eller udseende.
-
Røg og hunde/ kæledyr
Jeg er forresten selv totalt anti-ryger Synes det er fint hvis folk gerne vil bestemme deres egen langsomme død, men jeg ser helst at de ikke indblander mig i processen
-
Røg og hunde/ kæledyr
jeg tror ikke de fleste hunde lever længe nok til at almindelig moderat rygning er et stort problem. Med mindre de selvfølgelig i forvejen har hjerte/lungeproblemer.
-
En umulig opgave
Det er for dit eget bedste
-
Tæve. Med eller uden indhold?
Jeg kan ikke vente med at få denne l☼betid hos Sally overstået, og vi i rette tid kan få hende steriliseret. Det er for det første et krav fordi hun er fra internat, og for det andet også vores personlige valg. Med en hanhund ville jeg nok være mere fleksibel, men tæver hos mig, vil altid blive steriliseret. Vi vælger så heller ikke vores hunde ud fra at de skal indgå i avl, men udfra at de mangler et hjem og en fremtid, og vi kan tilbyde dem det de mangler.
-
En umulig opgave
altså uanset hvad du skal bruge en hund til, så forbyder jeg dig at få en weimeraner :damn::damn::damn:
-
Nelsons familie....
Nelson :hjerte: han kunne vist godt tænke sig at møde min kollega's Squish (hun er en rigtig tøjte, og kærester med alle, her er det Merlin som var den heldige i en times tid )
-
Brydergreb
Da Indy var lille og irriterende, brugte Akita meget at lægge sig over hende, med en "arm" over hendes hals for at pacificere hende.. Det var ret effektivt, og meget roligt, ikke noget agressivt. Er ikke sikker om det er nogenlunde det samme du mener? (det så også ret komisk ud )
-
At rejse og flytte med hund
Færge fordi vi skulle have nogle ting med. Jeg fik en til at komme og hente mig i en varevogn med bure. Martin flyttede 6 uger før mig. Havde da gerne fløjet, men det ville blive dyrt og omstændigt, og jeg ville ikke have kunne tage nogle af mine ejendele med over. Ingen af mine havde stamtavle, men det er vel også kun hvis man vil avle eller udstille der er noget der måske skal registreres der?? Ellers er det vel ligegyldigt. -Det ved jeg ikke noget om.
-
At rejse og flytte med hund
jeg flyttede selv til england med tre hunde og to katte. De skal have pas, og de skal være chipmærkede og rabiesvaccinerede. Der skal gå mindst 6 mdr fra rabiesblodprøven, til du må indføre dem til UK, men hvis alt er iorden, er der ingen problemer overhovedet. Det er vigtigt at tjekke dyrets chip inden afrejse, det ville være katastrofalt at stå og skulle med færgen og chippen har flyttet sig til et sted man ikke kan finde den, eller endnu værre, er defekt og ikke kan spores! Jeg fik selv lov at scanne alle mine dyr i havnen i holland, og alle toldere etc var flinke og hjælpsomme.
-
Hyperhund, rolig hund eller bare hund ?
Det bliver jo nemmere fordi du har øvet det siden 8 ugers alderen vel? Sally har aldrig fået indøvet begrænsninger, slappe af, rolig opførsel omkring hunde eller mennesker, accept af at der er ting man ikke må eller kan. I halvandet år har hu løbet rundt og fundet på alt sit eget sjov ude i en stor skov, uden megen menneskelig indblanding. Synes IKKE det er nemt at omprogramere nu! Især da hun er en meget fikseret hund (der er sikkert noget border collie i hende), så hun f.eks fokuserer meget på vores katte.. Selvom hun ikke gør dem noget, er det jo ikke en afslappet tilstand for hende. Og ude på ture bliver det værre, fordi hun VIL hen til de andre hunde (eller lign.), og ikke acceptere at hun ikke må/kan.
-
En umulig opgave
men der er vel pelspleje.... som Amocca jo ikke gider...
-
Hyperhund, rolig hund eller bare hund ?
Især når hunden har levet det frie liv, og er totalt adrenalin-junkie
-
Hyperhund, rolig hund eller bare hund ?
Bare prøv dig frem
-
Hyperhund, rolig hund eller bare hund ?
Selvom jeg har sagt jeg ikke vil have hvalp igen, ville jeg nogle gange ønske vi havde haft Sally fra lille, så vi kunne have instaleret stop knap mens hun stadig var under programering
-
Hyperhund, rolig hund eller bare hund ?
Charles er en ret rolig hund, men han kan også få løbe/legeflip, og han er meget glad for gæster, og især folk han kender springer han op ad og bider i arme osv. Sally er mest hyper, men er blevet bedre til at slappe af herhjemme, og er stille og roligt ved at forbedre sig ude også. Hun er meget "på" i løbet af en dag, alt for meget, men igen er det noget som bliver bedre hele tiden.
-
frisk og sød schäfer/lab blanding 8 år
Jeg har set flere gamle hunde trives i nye hjem. Og ja, en hund er vel senior når den er 7-8 år, men det betyder ikke nødvendigvis at den er gammel i krop og sind. Der er da ingen der siger at man ikke skal være ansvarlig for sin ældre hund, men er man nød til at finde et nyt hjem, behøver det altså ikke at være synd for hunden! Hvad hvis en hundeejer dør, skal hunden så automatisk aflives? Hvis der stå folk klar til at tage imod den, med et hjem og hjerter fulde af kærlighed og tålmodighed? Hvad ved jeg om adfærd? rigeligt, min ven :blink: Det er da fint at du er glad for at læse bøger og dygtiggøre dig i hundeadfærd, men jeg ser ikke rigtig hvad det har med sagen at gøre. Pas på du ikke falder i teorifælden, hvor teorien pludselig erstatter den virkelige verden
-
Bare fordi jeg er en skovl...
kortere ben/længere ryg er en fordel fremfor en kort ryg, når vi taler fart og spring! (altså bare ikke gravhundekorte ben )
-
Bare fordi jeg er en skovl...
:hjerte:
-
frisk og sød schäfer/lab blanding 8 år
Sikke noget vås. Selvfølgelig kan en gammel hnd omplaceres og blive glad og leve flere gode år hos en ny familie. Hunde er jo så dejligt indrettet at de tager en dag ad gangen. Se lige denne organisation som er startet herovre hvor jeg bor (jeg "kender" flere af de involverede gennem flere år via fora herovre) Oldies Club Takket være dem og deres arbejde, har hundrevis af ældre hunde fundet nye hjem, er blevet behandlet for sygdomme og er igen blevet glade hunde der nyder deres alderdom i fulde drag. Desuden behøver (burde!!) 8 bestemt ikke være "gammelt" for en hund!!
-
Endelig hund - men hvilken?
Hejsa, og velkommen til Jeg kender kun en enkelt engelsk bulldog som ikke lider af allergi/hudproblemer/etc, men hun har til gengld hjertefejl og er inkontinent (og kun ca 2 år gammel). Så hvis i kigger på den race, så se jer GODT for!
-
Forum forslag
Gucci, du kan evt klikke på knappen "mine indlæg/besvarelser" (klik kun på besvarelser-delen), så kommer alle de tråde frem du har svaret i.
- En umulig opgave
-
ekstreme hundevenner
han er sgu altid blank :stupid: totalt tåbe!