Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PinPoynter

Moderators
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af PinPoynter

  1. Jeg er af den opfattelse at det 99% af tiden er ejerens skyld hvis en hund ikke kan klare en eller to dage med "ingenting". Sally er kun lige ved at lære det, hold fast hvor hun bare har brug for sine løbeture! Ikke engang mental stimulering er nok til hende, hun SKAL ud at løbe krudt af. Men hun har jo heller ikke været vant til andet indtil hun kom her.. (hun plejede vist nærmest selv at bestemme hvor og hvor langt hun løb hver dag ). Jeg synes ikke det er sundt hvis en hund ikke kan slappe af en dag eller to, og med mine egne har jeg altid som en helt naturlig ting lavet ingenting dagen efter de har lavet meget, så er det ligesom kommet af sig selv. Nu har jeg ikke ligefrem hunde af brugslinjer eller noget, dog..
  2. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    mine bærer altid halsbånd med skilt. Jeg har fundet hunde som godt har har halsbånd på, sågar med skilt, men hvor der kun er skrevet hundens navn!! :damn: Hvad kan jeg bruge det til??
  3. Det er kommet af sig selv. Jeg har jo altid kommet hjem til frokost for at lukke dem ud, og der er jo jo selvsagt gået fra dem igen for at tage tilbage på arbejde. Hvis vi så skal et eller andet om aftenen igen, ja så bliver det jo tre gange. Nu ser dagene lidt anderledes ud, da Martin er mere hjemme, men derfor bliver de stadig efterladt, bare for for kortere tid ad gangen.
  4. Nej, Sally kan ikke efterlades helt alene (hun gør, men er generelt en hysterisk skabedukke som gerne brokker sig højlydt!! over meget små ting ). Charles kan godt. Nu er vi jo så sjældent to om at gå med en hund -så slemme er de trods alt heller ikke :blink: -jeg mente at vi tit efterlader dem (sammen) flere gange om dagen.
  5. Jeg tror det er et spørgsmål om træning oh hvad hunden er vant til. Vores bliver nogengange efterladt op til 3 gange på en dag, helt uden problemer.
  6. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    -og kan de ikke finde ud af det, må man holde pauserne for dem :5up:
  7. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    Legen udviker sig nok nærmere i den retning pga adrenalin.. Det er en lident diskuteret ting, men noget man SKAL tage højde for hos hunde med megen tænding. Ruby (bokser) og Sally (GSD) enes fint, men alligevel kom de op at slås den anden dag, pga adrenalin og at der havde sket for mange ukontrolerede ting omkring dem.
  8. chili con caia skrev OVERstimuleret, ikke under
  9. Jeg arbejder i hunde/kattepension. Har arbejdet med heste indtil for to og et halvt år siden. (dressur/spring/galop -og avl. Har været lidt rundt omkring ).
  10. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    Jeg blev gravid og mistede al energi og evne til at komme ud af sengen om morgenen Og nu hvor jeg har en smule mere energi igen, har Martin overtaget Sally (som egentlig blev anskaffet som træningsprojekt for mig, 4 dage før vi opdagede min nyerhvervede tilstand ), og jeg har overtaget Charles -og Charles er nu engang bare så god til det med at putte på sofaen, og ligge i arm og den slags, så det er det vi øver mest
  11. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    Sidste år, da vi havde pigerne (de gode gamle dage :hjerte:) stod jeg op kl 6 hver morgen og gik 1 til halvanden time med dem, inden arbejde. På mine fridage mødtes jeg tit med en veninde og hendes hund senere på dagen, og gik lange ture på 2-3 timer. Det var tider! Nu er det Martin der tager dem ud om morgenen, eller lidt op ad formiddagen, til en god løbetur med lidt indlagt træning og leg. Senere på dagen eller om aftenen, tager han Sally ud igen og træner gå pænt i snor gennem byen uden at skrige af alt du ser eller tror du ser -Jeg tager næsten hver aften Charles ud på en lille tur rundt i byen. Det bliver ikke til ret meget gåen eller træning fra min side mere, har mistet lysten.
  12. ....og hvor er de billeder du selvfølgelig tog? :hmm:
  13. der findes jo flere typer af kennelhoste, så vaccine udelukker det ikke.
  14. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Adfærd
    Det gjorde den jo så heller ikke, den tyggede bare lidt i den.
  15. For mig er der forskel på et købe en stor hvalp som opdrætter bare ikke har kunne komme af med, som i dit tilfælde (dejlige vapper :hjerte:), og så aftage en hund de ikke "gider" have mere, eller en hund som andre har haft købt som hvalp. Det er nok bare mig der er sær :hmm:
  16. med mindre jeg skulle købe en hund til et helt bestemt formål, og den derfor var færdigtrænet (udstilling, jagt, service etc), kunne jeg ikke drømme om at betale for en voksen hund fra private. Har ikke noget imod at betale et adoptionsgebyr til et internat, da det jo ikke er prisen for hunden som sådan, men penge der går til videreførelse af internatets arbejde.
  17. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Adfærd
    Tillykke, du har anskaffet dig en hund -også kaldet et rovdyr.
  18. topic svarede på PinPoynter's Trei i Foder
    Jeg bruger madskåle, for der er ikke plads til andet. Havde jeg kun en hund, brugte jeg den ikke. Lige for tiden bliver Sally ikke fodret i skål overhovedet, men KUN udelukkende håndfodret + hun får en lille smule som fodersøg på gåture.
  19. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    alle hunde skal være "under kontrol" på offentlig gade og vej.
  20. topic svarede på PinPoynter's Aslan i Foder
    Er det et valg udfra økonomi, eller overbesvisning om at det er det bedste foder? Jeg køber heller ikke de helt rene/kornfri produkter, og det er alene et økonomisk spørgsmål. Vi har ikke råd, og da vores hunde ikke lider af allergi, ser jeg det slet ikke som et problem at fodre med de mindre "hellige" mærker. Lige nu spiser mine dette: Untitled Document fordi det var på BOGOF tilbud (buy one get one free) og jeg køber i forvejen foder billigt gennem mit arbejde (køber til den pris de køber til). Det virker som et fint foder, og er også lidt dyrere end hvad jeg normalt går efter.
  21. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Vis os din perle
    Jeg synes hun er meget smukkere med mindre pels:hjerte: -er ikke så meget til overdrevet vamsethed
  22. kan det være at hun simpelthen bare har skulle tisse rigtig meget? Nogle gange efter en meget lang tur, drikker de jo meget. Og hvis hun så heller ikke har tisset det sidste stykke af turen, har det måske været for meget? Jeg har altid brugt meget at lade mine hunde tisse 1-2 timer efter en lang tur, og der har de været rigeligt trængende.
  23. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    Der er mange symptomer, men nogle gange viser hunden dem ikke. Vi havde f.eks en pudel i pensionen, som "bare ikke helt var sig selv". Det var tilfældegivis den samme pige der havde set efter den i flere dage, og kunne derfor se at han bare ikke var 100%, havde det været en af os andre, havde vi nok ikke opdaget det. Han røg til dyrlæge, og havde mavedrejning! Han blev opereret, og overlevede operationen, men kom sig desværre ikke og måtte aflives efter nogle dage

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.