Alt der er opslået af PinPoynter
-
Lømmelalder...
ja, Indy er jo også først blevet voksen og moden i en alder af 6 år, så der kan vel sagtens være smuttet en "alder" eller to forbi uden jeg har opdaget det Akita var altid voksen og moden Sådan lidt en blanding af gammelklog og action-heltinde :hjerte:
-
Lømmelalder...
dette oplevede jeg med Indy i en kort overgang lige før hun blev et år. Akita var den samme personlighed fra hun var 8 uger til 12 år, stort set... der var aldrig udsving på pendulet, heller ikke i løbetider før hun blev steriliseret. Tror det er meget individuelt.
-
Indy har haft et anfald
3-4 om ÅRET? Min dyrlæge vil ikke medicinere med mindre det er 3-4 om ugen! Ja, det er vildt ubehageligt at se på, men jeg er temmelig hårdhudet, så har mest ondt af min stakkels hund som vågner op og ikke aner hvad er er sket. Indtil videre har det ikke haft nogen indvirkning på hendes sind og temperament, og jeg håber det bliver ved på den måde. Hendes første anfald var i den sidste weekend i oktober, det andet den 25. december, og så nu den 24. januar... det ser ud som et mønster for mig. Håber din hund ikke får flere anfald, man hører jo heldigvis om hunde som kun har et eller to, eller ganske ganske sjældne anfald
-
Sunde hunde aflives i tusindvis :(
før martin og jeg flyttede sammen, fløj en af os mindst en gang om måneden.... det bliver kedeligt i længden! (undskyldfor OT )
-
Sunde hunde aflives i tusindvis :(
Du ville være den slags opdrætter jeg ville elske at købe hvalp fra, kan du ikke anskaffe dig en mallinois tæve?
-
Sunde hunde aflives i tusindvis :(
Der findes ikke længere hundelicens i England. Der findes til gengæld flere tusindvis af uønskede og herreløse hunde.
-
Indy har haft et anfald
Ja det kunne jo være værre. Og hvor heldigt at jeg tog fri i dag og var hjemme ved hende!
-
Indy har haft et anfald
Så har vi haft endnu et anfald.. det er jo så et om måneden, næsten på dato. Hun er kommet fint ud af det, men er ENORMT sulten lige nu og har ledt efter mad i huset (hvilket jeg har læst er normalt), så hun har fået en portion lun havregrød at falde i søvn på..
-
Karla og Smilla
Dejlige billeder :hjerte: Hvor godt at Smilla kunne passe Karlas frakke der var for lille :klap: .....og ja, den kage er godt nok fristende
-
Langhårede godkendt til avl
Der er jo også rigtig meget HD i racer som har fine lige rygge (labrador, berner sennen, golden retriever, border collie osv) så nej, det har ikke noget med hinanden at gøre.
-
Loppe behandling... hvornår og hvor tit ?
Jeg har stemt at jeg behandler ved tegn på lopper. Undtagelsen er dog at jeg SKAL behandle hunde/katte ved indrejse til UK, så da vi flyttede herover og da vi tog hjem fra ferie i sommer, blev hundene behandlet. Men var det ikke et lovkrav blev de det heller ikke. Jeg er meget imod overbehandling af alle arter, jeg tror det fører til resistens og tror heller ikke giften kan være sund for lever og nyrer.
-
Hundetræning i København
sådan har jeg det med Møffe
-
Du er ved være gammel, søde skat!
Jeg synes det samme som Gryn :5up:
-
Marco - min plejehund
Han ser sød ud :hjerte: Hvor er det godt du passer på ham, jeg er sikker på hans mor sætter stor pris på at vide at han er i sikre hænder :5up:
-
Løse hunde, er jeg en sippe ???
Seler til børn er populært herovre, men jeg tro ikke der er nogen af dem der strammer under armene hvis de ikke går pænt
-
Rottweiler
Jeg er også en af dem der ikke altid stoler på rottweilerne... men mere i relation til mig selv end mine hunde. Vi har dog haft nogle rigtig nemme og rare rotter i pensionen, og jeg er lidt gladere for dem nu Og så er der jo min Charles, som dog kun er halv rottweiler... men ham KAN man ikke blive bange for, han er bare sådan en sukkergris :hjerte: Han er god med andre hunde, og har mødt hunde af alle størrelser. De eneste gange han reagerer negativt mod en hund, er hvis den udviser uheldig adfærd først (farer mod ham i snoren og gør el. lign.) Selvom Charles elsker at lege voldsomt, tilpasser han sin leg i forhold til den anden hunds størrelse, og han elsker når andre hunde gider jagte ham rundt i cirkler :banan: Han er ligeglad om de er drenge eller piger, bare de er søde Han har ikke noget problem med øjenkontakt, og jeg har aldrig hørt ham knurre af et menneske. Han bider i arme, men kun af ren kærlighed... en hyggestund for Charles er at ligge i sofaen og forsigtigt tygge i min hånd :hjerte:
-
Kamphunde forbud....
og 14 racer???????? Gad godt se hvad racer de er endt med, det var lige godt noget af en omgang :damn:
-
Kamphunde forbud....
........med billede af en bull terrier med texten "Står det til regeringens hundeudvalg, vil pitbull terrier som denne i fremtiden blive forbudte" :stupid: :damn:
-
Kennel Lapija
Og det er jo helt fint, der skal være plads til os alle Netop, derfor skriver jeg også at hvis jeg skal betale penge til en opdrætter, skal det være et ordentligt sted! De penge man giver til et internat, er jo ikke som sådan betaling af den hund du får, det er et bidrag til den videre drift at internatet, og de dyr der kommer ind efter du har taget din med hjem.. det har jeg slet, slet ikke noget imod at bidrage ¢konomisk til (det man gennemsnitligt donerer for en hund herovre, dækker faktisk overhovedet ikke engang hvad hunden har kostet internatet), men ikke om mine surt tjente skejser skal gå til en eller anden tumling som enten bevidst avler skidt, eller som synes det kunne være så hyggeligt at Trunte fik et kuld hvalpe, fordi det er godt for b¢rnene at opleve.
-
Når hunden bider....
er og den lille kommentar til sidst virkeligt n¢dvendige? Som CO ADMIN ser det bedre ud med en lidt mere venlig/neutral tone, som den Ekatarina viser.. bare et velment råd.
-
Kennel Lapija
Jeg kan ikke forestille mig nogensinde at få en hund med DKK eller tilsvarende tavle. Jeg TROR at jeg fra nu af kun vil få genbrugshunde. Men det er så også en helt anden indgangsvinkel at få hund ud fra synes jeg. Hvis jeg nogensinde skulle betale penge til en opdrætter, skulle det i hvertfald være fra et ordentligt sted, med rigtig styr på tingene, IKKE en tilfældigt avlet hund eller et upskuld, eller en af de alternative klubber (Indy er fra alternativ klub).
-
Det er ikke min hund. :)
:lol:
-
Samson har fået konstateret fem former for allergi
Jeg har så erfaring med hom¢opatisk behandling af en hund (Akita) som viste udslag på lager- og husst¢vmider og også lopper. Hun blev behandlet med meget stor succes, og min hom¢opatiske dyrlæge mente IKKE vi skulle fjerne tæpper, holde hende ude af soveværelset etc, og det blev heller ikke n¢dvendigt. Jeg ville til enhver tid gå ned ad den hom¢opatiske/holistiske vej f¢rst, og kun derefter hvis det ikke virker, pr¢ve indspr¢jtninger eller noget skrappere. Held og lykke med det. p.s. Hun blev fodret med t¢rfodder resten af sit liv, også uden problemer.
-
Når hunden bider....
Jeg kan slet ikke fatte i min lille hjerne at dit moderinstinkt/fornuft ikke bare tager over og siger "nul mere bes¢g af den hund"! Hvordan kan du overhovedet overveje at have den indenfor din d¢r, når dit eget barn ikke kan f¢le sig tryg, og din veninde har minimum forståelse herfor? Om det venskab kan man vist kun sige, at hvis hun prioriterer sin hunds "ret" til at komme med over et barns velbefindende, hvor gode venner er i så? Jeg har ondt af den hund, den lyder slet ikke glad, men synes også det er synd for din lille dreng hvis han skal være i stue med en hund i ikke magter at kontrolere.
-
Kennel Lapija
har Zacko ikke problemer med ¢rerne og poterne?