Alt der er opslået af PinPoynter
-
Huckie's kamp med vægten
Nej hvor er det dejligt at det går fremad, og der var gode udsigter med hans ben :klap: :banan: :hjerte: (link til tråd om Indy: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/11801-indy-har-haft-et-anfald.html )
-
Brug for hurtigt svar om afbundet hund
Jeg vil altså mene at hvis man binder sin hund og går fra den, og den bider, så var den ikke "under fuld kontrol i offentligt rum", og man vil derved være ansvarlig :hmm:
-
Charles' og Indys nye venner
Du kan jo prøve dig frem
-
Charles' og Indys nye venner
Hallo, mit tastatur ville ikke lige lade mig skrive noget! men nu kan jeg igen Ville bare sige at jeg faktisk har en pose piratos tilbage fra julen (fra min mor). Det går ikke så stærkt med at spise dem som de andre!
-
Charles' og Indys nye venner
:lol:
-
Huckie's kamp med vægten
Bliver hans epilepsi tricket af hvad du fodrer med? Jeg har overvejet at sætte Indy på et foder uden korn/majs/soja, da jeg har læst at det hjælper på nogle epi-hunde, og jeg håber det kunne hjælpe hende til ikke at få flere anfald. Hvor ofte har han anfald nu? Tror du det er det der også gør at han taber sig, altså at det tager meget af hans energi?
-
Charles' og Indys nye venner
vi ville også gerne have Luna som gåtur-veninde :hjerte: ... det må vente til vi engang kommer hjem :5up: men du har jo heller ikke ligefrem sendt masser af lakridser for nyligt, vel?
-
Charles' og Indys nye venner
Som nævnt, mødtes jeg med en pige fra mit arbejde i dag, og hendes 5 hunde. Det var frostklart og høj sol, smukt vejr til en gåtur! Først blev der delt godbider ud :banan: og hundene fik lov at hilse skøn mops, Gus. Vi gik i næsten 3 timer! Det gik nwmlig ikke så stærkt, for Squish den lille bulldog kan ikke gå ret hurtigt.. :hjerte: Vi mødte andre hunde. Charlie blev forelsket i denne pointer tæve, uuuh han flirtede til den helt store guldmedalje :banan: ! Den sorte hvalp i forgrunden tilhørte de samme mennesker, og de havde også en lille springer, så der var pludselig 10 hunde samlet på et sted, helt uden problemer. Indy og Ralph næsten hjemme igen Det var dejligt at se Charles med de små. Han var rolig og slet ikke fræk eller voldsom overfor dem
-
Det der med at få en ny hund..
Hvor ER han sød :hjerte::hjerte::hjerte:
-
Ny hund?
du kunne evt oveveje at få en eller begge steriliseret, hvis løbetiderne gjorde dem mere knotne.
-
Ny hund?
Ville du psykisk kunne holde til at have hende på prøve, velvidende at hvis det ikke går, bliver hun aflivet? Hvis du tror du kan det, ville jeg give det et forsøg. Der er ikke meget at miste, udover lidt af dit hjerte
-
I 7sind om sterillisation
Jeg ved godt at jeg altid er fortaler for sterilisation, men i dette tilfælde ville jeg SLET ikke være i tvivl. Det kan ikke være rart for hende at være negativt påvirket så lang tid ad gangen.
-
Huckie's kamp med vægten
Håber hvalpefoderet sætter skub i vægtøgningen! :hjerte:
-
ØSTJYSK HUNDECENTER
Vi sætter aldrig fremmede hunde sammen overhovedet! Og vi lader kun hunde (som er fra samme hjem)spise sammen hvis de ikke VIL spise separat fra hinanden. Sikkerhed må komme over alt, selv over en hund der måske ikke er helt tryg ved at være alene. Hvis han endda havde taget på først, er det jo mere end 1 kg han tabte sig, og det er da egentlig en del på bare en uge! Især hvis det er Thailo der er tale om, han er jo ikke en stor hund Nogle hunde ER "vilde" mens de er i pension, men det er mit indtryk at det er hunde som normalt er understimulerede og har det viiiildt sjovt, fordi der endeligt sker noget i deres liv, og ikke dem der normalt har et rigtigt hundeliv udenfor. Og så terriere, bare fordi de er terriere
-
Retrieverline
ikke hvis du skubber ringen over på den anden side af stopperen
-
Retrieverline
man kan godt få dem med stoppere så de ikke kvæler.
-
ØSTJYSK HUNDECENTER
at en hund taber sig en smule, ville ikke gøre mig nervøs, men den med at bide i håndledet synes jeg lyder rigtig kedelig Gad vide hvad der er sket for at skabe den reaktion! Mange hunde taber sig fordi de bruger energi på at gø mere, og være mere på og vågne end de nok normalt er derhjemme, og det synes jeg egentlig bare man skal tage med, det ER jo en pension, og ikke et hjemmemiljø. Hos os prøver vi ihærdigt at holde øje med at alle hunde holder vægten, og det er nogle gange nødvendigt at give dem en smule mere end de normalt får, eller spæde op med et lille ekstramåltid. Hunde der er direkte agressive i madsituationer (dem har vi dog næsten ingen af), bliver lukket ud mens maden bliver sat ind til dem, og bliver lukket ud igen inden den tomme skål fjernes. Der er INGEN grund til at skabe konfrontationer med hunde i et allerede stressende miljø!
-
Når hunde skal sove alene..
Eller gør som os, nu har vi fået sovesofa nedenunder, men hundene bliver ofte oppe ovenpå og sover i den gamle sofa hele natten
-
Alene hjemme!
Viser han dig direkte a han er utryg, eller er det kun destruktion? Hvis han "bare" bider i ting, kan det godt være tænderne der kløer, det passer med de nalder hvor de blivende tænder sætter sig fast i kæben og i den alder begynder mange (ellers artige) hunde at bide i ting.
-
Ny sele - Luna hader den...
mon ikke hun hader den fordi hun ikke kan slippe ud af den?
-
Fiiiiiiiint jakkesæt til WDS
moms paa udelandske pakker er vel kun hvis de kommer fra lande udenfor EU?
-
Huckie har meget brug for.......
Tak for opdatering :kys: Vi stadig
-
Indy har haft et anfald
Indy vil ikke være alene mens hun vågner, så jeg sidder sammen med hende. Er dog ikke sikker på om hun er blind, tror det egentlig ikke, men jeg har jo heller ikke prøvet at forlade hende og finde ud af det. Ja, det bekymrer også mig at det skal ske når hun er alene, og hun vågner og jeg ikke er der til at holde hende i hånden
-
Indy har haft et anfald
Nu er Charlie jo tilbage i buret efter han åd den scanner så han kan ikke gøre hende noget. Men når det er sagt, så reagerede han faktisk meget roligt.. Han så lidt bekymret og forvirret ud, men han blev i sofaen (hun lå lige ved siden af) og han larmede ikke og blev ikke bange, så jeg tror ikke han vil reagere aggresivt (som man nogle gange hører om), men man kan jo aldrig vide. Da hun vågnede snuste han lidt til hende, og lagde sig så til at sove igen, og opførste sig helt normalt overfor hende resten af dagen.
-
Sunde hunde aflives i tusindvis :(
kopieret fra Wiki: Dog licensing was abolished in 1987. Prior to this dog licences were mandatory, but the requirement was widely ignored, with only about half of owners having one. Det ses jo også tydeligt herovre at det ikke virkede, ellers var det jo ikke blevet afskaffet og problemerne var der jo også dengang.