Alt der er opslået af PinPoynter
-
her kommer jeg og Ronja..
l¢be kan man jo træne sig til, og du har jo en hund du kan st¢tte dig op ad :klap:
-
her kommer jeg og Ronja..
findes der caniX i Danmark? Det er hvor man l¢ber med hunden foran sig, det kunne måske være en lille hobby for dig og hunden, hvor hun stadig får strukket benene i sele, uden at skulle trække for meget
-
Lyde
det har jeg aldrig oplevet ved chi'erne vi får ind i pensionen, og der kommer da nogle stykker.
-
en sky hund, hva gør jeg..??
Det kunne være den kunne komme med ud på nogle små ture så? Vi træner Charlies bror, og der er meget stor forskel på hans opfattelse af verden, afhængig om han er sammen med de andre hunde eller ej. Han er nerv¢s af natur, og heller ikke super godt socialiseret.
-
en sky hund, hva gør jeg..??
Kan ikke huske om du har skrevet det, men ved du om hun er venlig/tryg overfor hunde, andre end din families hunde? Hvis hun er, kan en hundeven være en god st¢tte ude i "den store verden" altså måske en i kan f¢lges med på ture osv. Det virker selvf¢lgelig ikke hvis hun hellere vil sende den hen hvor peberet gror.
-
Min perle (fnis)
vi har et par stykker der kommer til pensionen, og jeg synes bare deres pels er for voldsom! Måske fordi de ikke bliver plejet hjemme, men overlader "forn¢jelsen" til os Næste gang vi kommer i nærheden af KBH s¢rger vi for et ordentligt H-F træf :klap:
-
Min perle (fnis)
jeg ville ¢nske man kunne få damojeder med tyndere pels! Så ville jeg gerne have en eller to styks :hjerte: Buddha er lækker, håber vi kommer til at m¢de ham en dag
-
en sky hund, hva gør jeg..??
Dejligt at du venter til efter nytår. Derudover synes jeg også, som du selv var inde på, at du ikke skal forvente alt for meget mht til din kærestes b¢rn, i hvertfald i starten, indtil hun kender dig og sit nye liv lidt bedre. Jeg kan ikke se hvorfor hun ikke skulle kunne få et rigtig godt liv hos dig, du er jo allerede opmærksom på en masse potentielle problemer nu, og villig til at arbjede for at g¢re hende tryg og glad :5up:. Jeg håber da du bliver hængende herinde, det kunne være rigtig spændende at få lov at f¢lge hendes fremgang
-
Indy har haft et anfald
Dyrlægen VIL slet ikke medicinere med mindre der er tale om flere anfald per uge, eller anfald som ikke vil stoppe, men fortsætter ind i nyt anfald inden hun er rigtig vågen. Tror også noget af faren ved at medicinere er at når f¢rst man starter kan det være svært/umuligt at komme ud af igen, og Martin har erfaring med hunde der skulle have mere og mere for samme effekt, som tiden gik. S¢vnbehov er jo nok lidt anderledes for en hund, hun sover jo i forvejen næsten altid Vi tager det en dag, og et anfand, ad gangen :5up:
-
Igen, det med at humpe
Indy kan finde på at humpe hunde, hvis hun ved hun kan slippe afsted med det (altså en hund der ikke siger fra). Jeg vil ikke have det, så hun bliver prompte pillet ned.
-
Indy har haft et anfald
Medicinen hedder vist noget andet herovre, genkender ikke nogle af de navne:genert: Og jeg tror ikke man giver hundene menneskemedicin, bortset fra diazepam som hun fik under "opvågningen". Det er et muskelaflsappende/antideprisiv, alt efter styrke. Min læge gav faktisk mig nogle diazepam tabletter i går, til min nakke, hvis de smertestillende ikke var kraftige nok til at jeg kunne sove, men jeg har heldigvis ikke haft brug for dem! F¢lgeskaderne af epilepsimedicin er som du skriver, lever/nyre problemer, som jeg bestemt ikke er meget for at tilskynde! Jeg må sige at et anfald pr/måned er til at leve med for hende, uden medicinering. Hvis det var flere gange om ugen, ville det selvf¢lgelig være noget andet.
-
Indy har haft et anfald
hendes anfald varer et par minutter, og derefter er der en periode hvor hun er vågen men omtåget, det varer ca -5-10 minutter, hvor hun ikke vil have jeg forlader hende, men hun bare vil ligge og hvile og "holdes i hånden". Så sover hun lidt, og så er hun frisk igen, men helt sikkert stadig lidt forskrækket over hvad der har været galt, hun forstår det jo ikke.
-
Min perle (fnis)
uuuuuuh han er lækker :hjerte:
-
Hvordan holder vi hende fra poten
hehe... det er aldrig nemt Men ja, hvis hun kan nå foden er hun vokset fra kraven. Jeg ved godt det er enormt træls for dem med den krave, det er stressende og ganske gammelsdags træls, men det er jo til deres eget bedste. Akita måtte have en på dengang hendes allergi var rigtig slem og hun kl¢ede og kradsede over det hele .. det er så svært når man bare vil hjælpe dem!
-
Hvordan holder vi hende fra poten
Få fat i en krave der er stor nok :blink: også selvom det er træls for hende, bare så i ikke skal være over hende hele tiden. Hvis kraven er stor nok, kan hun ikke nå sin fod.
-
Indy har haft et anfald
Ja Indy er da "i det mindste (forstå mig ret) bare" en hund. Det må være en skræmmende sygdom at leve med. Indy kommer op på sengen i aften, om hun vil eller ej! Der er d¢mt tvangsnusning Hun var ikke glad for at vi gik fra hende da vi skulle tilbage på arbejde, selvom det var et par timer efter anfaldet. Hun var dog faldet fint til ro, og sprang ned fra sofaen da jeg kom hjem.
-
Indy har haft et anfald
Min dyrlæge vil ikke medicinere med mindre der er tale om flere anfald om ugen, netop pga af bivirkninger. Det er bestemt ikke rart at se på, men de varer ikke så forfærdeligt længe. Vi har fået nogle tuber med Diazepam som skal direkte i numsen på hende når hun er på vej ud af anfaldene. Det så ud til at virke fint.
-
Indy har haft et anfald
Ja det er det nok h¢jst sansynligt, nu hun har haft to anfald. Det ligger også i hendes familie.
-
Indy har haft et anfald
Så har hun lige haft endnu et anfald. Det varede et par minutter, og var selvf¢lgelig ikke spor rart at se på. Jeg fik hurtigt Charlie ind i buret, og Martin holdt ved Merlin (de lå sammen på sofaen). Hun er frisk igen, men ligger og hviler på sofaen og ser lidt forvirret ud.
-
Har I fået lavet fotokalender med hundene? Kalenderbilleder vises her!
:hjerte: :hjerte: :hjerte:
-
Alaskan Husky
Har ikke m¢dt dem, men set dem på tv flere gange. Så vidt jeg ved er der blandet alt muligt ind i dem, ikke kun de racer du nævner. Bland andet derfor er de ikke en race som sådan, men en type af hund der rigtig nok er en god slædehund.
-
Labrador, Midtjylland
Jewg har da set enddog meget store st¢rrelsesforskelle på labrador ....men hvis du får en hund med tavle kan du jo unders¢ge forældredyrene og få en ide om hvad din hund kommer til at ende som.
-
Potevoks, eller andet?
Jeg har aldrig brugt potevoks eller andet til poterne, har ikke haft en hund endnu der har haft brug for det.
-
For enhver pris...
Jeg tror ikke jeg forstår dit indlæg? Cujo har da ingen adfærdsproblemer? Eller i hvertfald ikke hvad jeg mindes at have læst om.
-
Hvor "alternativ" er du?
Undskyld for OT, men infor til Ninjamor: snevejret har taget til, og de snakkede lige om problemer i nogle af London-lufthavnene...