Alt der er opslået af FrkSmilla
-
En umulig opgave
Har engang set en ½ d/s og ½ cocker (chokofarvet) - den var bare så lækker, at jeg bare måtte over og høre ejeren, hvad der var i den. Jeg var selv hjemme og lede på nettet efter netop den blanding, men jeg ville jo helst have kroppen faldt ud efter den lette d/s men stadig med det nuttede udtryk fra cockeren... nøjagtigt lige som den jeg så. Svært... :hmm: Kromferlander fås også korthåret. Men de er sikkert dyre, da der ikke er så mange af dem vil jeg tro.
-
Agilitykonkurrencer (fælles)
Dygtige Karla-pige. :klap::klap: Hun bliver altså bare generelt bedre op af dagen, når hun har gasset lidt af. :5up: Gud hvor jeg elsker at hun altid har en fest. Hun holder sagtens gejsten om der så var stævner hver dag i en uge. :banan: Tillykke.
-
Agilitytræning (fælles)
Tak for alle svarene mht bordet. Vil prøve at træne det seperat, (på noget der ligner herhjemme). Og den idé med bygge værdi på bordet ved at lave nogle små-øvelser vil Smilla også elske, er jeg sikker på. Hun elsker generelt at gå på bordene herhjemme.. Vi kan lige så godt få trænet det i hvert fald, synes det er lidt synd når det dukker op til en konkurrence og kræet ikke ved, hvad det skal stille op. (Handler står bag ved en usynlig linje og fægter med armene). Men hov, Karla vandt da ''for sjov''. :5up:
-
Agilitytræning (fælles)
Fantastisk billede, hvor er de dog smukke. :hjerte: Det lyder ellers rigtig godt. Glæder mig til at høre mere fra dig. Der er også andre agility-bordere herinde (Malene Nielsen).
-
Agilitytræning (fælles)
Tusind tak, det vil jeg kigge nærmere på. :5up: JAAA, den her tråd er fælles og omhandler alt hvad der hedder agility træning - og der er også en fælles tråd omkring agility konkurrence. Det er for alle, så skriv endelig om jer! Velkommen.
-
Agilitytræning (fælles)
Er der forresten nogen der ved, hvor man kan købe hvide slalompinde med spyd? :hmm: Har googlet men ikke fundet nogen (andet end det her skægge billede ).
-
Lagotto romagnolo
:klap: Nemlig! Hun hedder Fanny og er chokolade farvet. Hun er sød, ikke? :blink:
-
Lagotto romagnolo
''Lagottoen er en pelshund, hvilket vil sige, der er en vis pleje at tage i betragtning, men det er ikke meget. Pelsen bør gåes igennem ca en gang om måneden, hvor man fjerner filter, ordner ører og poter, studser pelsen og vasker hunden. En gang om året kan pelsen klippes helt ned.'' Om Lagotto Romagnolo
-
Lagotto romagnolo
Hende jeg kender ordner de selv med en trimmer, så hun altid er helt fin korthåret og ligner en rigtig jagthund. (Pånær lidt skæg i hovedet). Det er vist ikke noget problem, men det tager jo lidt tid, når det skal være pænt og jævnt. Men de går heller ikke på udstilling.:blink:
-
Lagotto romagnolo
Jeg ved heller ikke ret meget. Jeg kender én tæve på 4-5 år, som jeg godt kan fortælle lidt om. Hun er rigtig dygtig til agility (er meget sikker på forhindringerne). Hun vil super gerne arbejde, kunne sikkert også være dygtig til lydighed og rally. Hun virker meget afbalanceret og tålmodig (når hun f.eks sidder bundet og venter). Det er ikke en hund, der 'larmer' ret meget (gør stort væsen ud af sig selv) eller er særlig opsøgende overfor andre mennesker/ hunde er mit indtryk. Hende her arbejder bedst for mad, er ikke så interesseret i legetøj. Ikke eget-køns aggressiv. Et nusse-hovede som lægger sit hovede i ens skød. Jeg ved ikke om det fortæller noget, men hende her er i hvert fald en dejlig hund.
-
ekstreme hundevenner
Jeg kan godt lide hans programmer og i morgen kommer der en pudel med der går til ag træning med Smilla. Glæder mig.
-
Agilitytræning (fælles)
Vi havde sådan en lækker træning igår, der var rigtig god fart på. Da hun skulle hoppe op på bordet (som hun kun har mødt én gang før til en konkurrence) kan hun ikke nå at standse op og glider ned på den anden side. Jeg tror heller ikke hun forstår at hun skal standse op... :hmm: Jeg gjorde anstalter til at ville lægge en godbid på bordet (sådan at hun ville forstå at hun skulle standse op og så kæresten kunne nå hen og beordre hende i ''sit'' i 5 sek og give hende godbidder). Men det synes træneren ikke, jeg skulle. (Tror faktisk ikke jeg nåede at høre hvorfor). Synes I heller ikke det er nogen god idé?? Hvordan skal vi ellers gøre det? Vi burde måske nok træne bordet seperat, men det har været nedprioriteret meget til træning fordi man ikke mener, det er noget man møder ret meget til konkurrence. Det er som sagt første gang vi støder på det, men nu er vi også først for nylig startet på holdet (så ved ikke, hvordan de andre har lært det). Og det meste af vores træning igår var selvtræning.
-
Vis mig din cavalier..
Ja, cavalier øjne er generelt bare fantastiske, ikke? :lun:
-
Vis mig din cavalier..
-
Vis mig din cavalier..
Hvor er hun smuk. Jeg har også lige fået 4 store billeder hjem fra fotografen af Smilla som jeg skal have op. Det er helt kunstværk... :hjerte:
-
Agilitytræning (fælles)
Du er mere vågen end jeg er. Jeg havde ikke klikket på tegningen og byttet om på 3 og 1. :stupid: Så jeg troede hunden skulle starte i venstre side af billedet og derefter tage hul 2 i tunellen og til sidst posen... Næh, så forstår jeg heller ikke.
-
Agilitytræning (fælles)
Ja, sådan gør vi også, når der er fælder som disse. Ellers vil hunden styre fluks lige ud, lige ind i nærmeste tunnel-indgang (den forkerte).
-
Får du skældud? Eller er du fredet?
Har aldrig fået skæld ud for at gå uden snor o.lign. Kun i snor... :blink: Har flere gange oplevet folk, der har banket på vinduet, hvis vi er gået forbi et boligområde og hun har snust til græsset. Har også engang oplevet, at en dame er fulgt efter mig og har sagt :'' Ved du hvad, synes du ikke du skal samle op efter dig?'' Og så gav hun mig en pose.... Hun hentydede til en KÆMPE lort, jeg også bemærkede da vi passerede. Ved ikke hvordan hun tror den kunne være kommet ud af min lille hund. Der blev jeg vred, for jeg synes hun var ubehøvlet - og sådan lidt som om hun skulle vise sig ovefor sine 3 veninder. Viste hende også den varme lort jeg allerede havde i lommen. Jeg samler altid op og er egentlig også selv skide irriteret over dem, der ikke gør det. Og så har jeg fået skæld ud for at gå på cykelstien eller cykle på fortovet med hund og i den dur... Synes generelt folk er mere sippede inde i byen end ude i villakvarterne.
-
Nu med lækker hund
Hvor er hun bare aldeles bedårende. Synes det er flot du tager en genbrugshund igen. :hjerte: Held og lykke med den lille prinsesse.
-
Slut med begynderklassen...
Hvor er det bare flot! Fejlfri - og så har I jo ikke engang trænet særlig længe. :5up: Stort tillykke herfra. :banan:Og sikke flotte præmier.
-
September-hunde
Det var udelukkende pga kaffekopperne med underkop og køer på. Sådan nogle ser man ikke mange steder. De er fine. :5up: Sikke en god svigerdatter?/ barnebarn du er.
-
September-hunde
Hvor ser hun hyggelig ud sammen med Poul. Man er jo slet ikke vant til at se hende som gårdhund på landet. Til ag sport er hun jo ret fancy. Ved ikke om det er på landet, men koppen kunne godt antyde et eller andet rigtig hyggeligt. :hjerte: Ps. Karla er altså så taknemmelig hvad angår legetøj. Kunne Smilla godt lære lidt af...
-
Bedste og værste råd du har fået
Værste: har været råd jeg har fået i hundeskove såsom: - hvis hunden springer op af én, så træd den over tæerne - hunden skal lære at klare sig selv i hundeskove, bare slip den løs. Jeg har opsøgt hundeskove fordi Smilla skulle få en masse positive oplevelser med fremmede hunde. Det ville jeg være knap så forhippet på idag. Også selvom møderne altid har været kontrollerede/ jeg har passet på hende. Bedste: - (Har jeg fået herinde) Den gode socialisering, har idag en hund, der kan være med overalt. - At det er alfa og omega at ens hund kan lege. (Mhp træning)
-
Bowen / A touch behandling
Spændende. Tak for up-date. :5up:
-
Agilitytræning (fælles)
Glæder mig til at høre om det, det var hende du anbefalede mig engang. Ja, det var da ærgeligt det lige skulle falde sammen med agility-dagen. Sådan er det altid...