Produkt AnnonceringBanner annonceringFacebook FanklubLæs hunde artiklerLink Guide

Hvalpe til salgHunde til salgHunde produkterOpret annoncer her

Hjem Dagens Indlæg Foto Albums Annoncemarked
Gå Tilbage   Hunde Forum > Hundehuset > Debat
Bliv medlem Blogs Medlems Liste Søg Marker Fora Læst

Kan jeres hunde gribe?

Hunde debat om Kan jeres hunde gribe? i Debat forummet, som er en del af Hundehuset kategorien; Jacki er faktisk temmelig sej til at gribe Jeg forsøgte at lære hende på den måde Sonja77 beskriver, men det ...

Svar

LinkBack Tråd Værktøjer Visnings metode
Gammel 05.03.2010, 11:38
a9's Avatar
a9 a9 er offline
Guddommelig

Tilmeldings Dato: 08-11-07
Beliggenhed: Favrskov
Køn: Kvinde
Tak: 3.542
Modtaget tak 2.979 gange i 1.954 indlæg
Standard Re: Kan jeres hunde gribe?

Jacki er faktisk temmelig sej til at gribe

Jeg forsøgte at lære hende på den måde Sonja77 beskriver, men det fattede tøsen hat af så jeg opgav

Så Jacki har lært det under den almindelige træning i lineføring Tøsen forventede jo at blive belønnet for at gå pænt så kigge automatisk op på mig med munden forventningsfyldt åben, og så var det let bare kaste godbidden ind i den åbne mund og det har så udviklet sig derfra, så hun nu kan gribe i alle mulige og umulige situationer, uden vi har trænet det

Sidst redigeret af a9; 05.03.2010 kl 11:44
Svar med Quote
Sponsor
Gammel 05.03.2010, 11:38
Aussiepower!'s Avatar
Uden liv

Tilmeldings Dato: 17-01-09
Beliggenhed: Midtfyn
Tak: 2.371
Modtaget tak 1.825 gange i 979 indlæg

Flica skulle lære at gribe godbidder, men nu kan hun godt

Cody kan også gribe ret godt, om det er noget han har lært, eller om det er kommet naturligt til ham, det ved jeg ikke -genbrugshund jo

Chivas er næsten uhyggeligt god til at gribe genstande, hvis man kaster noget til ham 10 gange i træk, i forskellige vinkler osv. så har han en succesrate på 90-100%! Og han går bevist efter at gribe, også selv om det under træning med belønning med bold, kan betyde at bolden smasker ind i kæften på ham, med en kraft man skulle tro kunne slå hans tænder ud, det kan virkelig sige smæk nogle gange I de tilfælde vil jeg jo egentlig fortrække at han løb efter bolden i stedet for, men niks, hvis den på nogen mulig måde kan gribes, så bliver den det!

Min aller første hund, en sheltie, fattede overhovedet ikke konceptet med at gribe, hvis man droppede en godbide ned i hovedet på ham, så lod han en bare falde ned i kraven på ham uden nogensinde at forsøge at gøre det mindste for at prøve og gribe den Og så så det så sjovt ud, når han så dykkede næsen ned i kraven for at finde godbidden bagefter
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:40
Umulia's Avatar
Helgen

Tilmeldings Dato: 03-11-08
Beliggenhed: Fyn
Tak: 3.169
Modtaget tak 5.078 gange i 1.974 indlæg

Jeg tror det er nogeet de skal lære, ligesom vi skal. Bo var suverænt dygtig til at gribe alting, Vinnie er efterhånden ret god og Leroy lærer stadig, men har da opdaget at det gælder om at åbne munden - han gør det bare som regel for sent
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:41
KarinaG's Avatar
Kongelig

Tilmeldings Dato: 27-07-08
Beliggenhed: Herlev-Sjælland-DK
Tak: 5.291
Modtaget tak 1.362 gange i 853 indlæg
Send en besked via Skype™ til KarinaG

Citat:
Oprindeligt skrevet af Aussiepower! Se indlæg
Flica skulle lære at gribe godbidder, men nu kan hun godt

Cody kan også gribe ret godt, om det er noget han har lært, eller om det er kommet naturligt til ham, det ved jeg ikke -genbrugshund jo

Chivas er næsten uhyggeligt god til at gribe genstande, hvis man kaster noget til ham 10 gange i træk, i forskellige vinkler osv. så har han en succesrate på 90-100%! Og han går bevist efter at gribe, også selv om det under træning med belønning med bold, kan betyde at bolden smasker ind i kæften på ham, med en kraft man skulle tro kunne slå hans tænder ud, det kan virkelig sige smæk nogle gange I de tilfælde vil jeg jo egentlig fortrække at han løb efter bolden i stedet for, men niks, hvis den på nogen mulig måde kan gribes, så bliver den det!

Min aller første hund, en sheltie, fattede overhovedet ikke konceptet med at gribe, hvis man droppede en godbide ned i hovedet på ham, så lod han en bare falde ned i kraven på ham uden nogensinde at forsøge at gøre det mindste for at prøve og gribe den Og så så det så sjovt ud, når han så dykkede næsen ned i kraven for at finde godbidden bagefter
Nåårh, sikke et billede jeg får på nethinden
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:44
Lonny's Avatar
Udødelig

Tilmeldings Dato: 07-08-08
Tak: 8.026
Modtaget tak 8.354 gange i 3.976 indlæg

Hvor er det sjovt at læse jeres historier, og hører hvor forskellige hundene er på det område. Jeg troede jo egentlig bare at det var noget der kom helt automatisk, og var derfor lidt overrasket over Luna's manglende evne til at gribe, men jeg kan da høre at det ikke er helt unormalt
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 12:05
Gæst

Zacko er en torsk til at gribe godbider nogengange lykkedes det men andre gange falder den bare ned foran ham, og ja andre gange rammer han med snuden og får den sådan skudt over hovedet og bagud, og ja så ser han helt forviret ud for hvor blev den af
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 12:38
Aussiepower!'s Avatar
Uden liv

Tilmeldings Dato: 17-01-09
Beliggenhed: Midtfyn
Tak: 2.371
Modtaget tak 1.825 gange i 979 indlæg

Citat:
Oprindeligt skrevet af Karina1 Se indlæg
Nåårh, sikke et billede jeg får på nethinden
Det så også virkelig sødt og sjovt ud, når han begravede næsen i kraven for at prøve og finde godbidden og det så ligeså sjovt ud, når han så fandt den og skulle have trukket den ud af kraven, uden at få alt for meget pels med i munden
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 12:46
Splinten, mor og mig's Avatar
Semi helgen

Tilmeldings Dato: 12-12-08
Beliggenhed: Midt i ingenting
Tak: 3.862
Modtaget tak 4.713 gange i 2.168 indlæg
Blog Indlæg: 2

He he... mine er ikke specielt gode til at gribe, men kom lige på en sjov historie...

Vi havde en instruktør med en meget sød Berner Sennen, Apollo, engang. Apollo brød sig meget lidt om at gribe - han dukkede bare hovedet, hvilket jeg synes var hysterisk morsomt og et meget bedre trick end at gribe. Hans ejer ville dog meget gerne lære ham at gribe, så hun købte skinke i skiver og droppede dem ned i hovedet på ham. Han blev ramt på næsen én gang og anden gang hun prøvede gik han simpelthen i dækning bag en halvmur

Det så SÅ sjovt ud - men var lidt synd for ham, egentlig. Tror aldrig han fik lært at gribe, dog....
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 13:27
Amocca's Avatar
Monster monster poster

Tilmeldings Dato: 22-05-08
Beliggenhed: Horsens
Tak: 1.673
Modtaget tak 5.988 gange i 2.892 indlæg
Send en besked via MSN til Amocca

Citat:
Oprindeligt skrevet af Karina1 Se indlæg
Misja er præcis lige sådan, det er mere held end forstand når hun uforvarende kommer til at grib en godbid og det hænder at hun spytter den ud, for så liiiige at snuse til den og SÅ spise den!

Tennisbolde vil hun heller ikke gribe, hun elsker dem, men gribe dem vil hun skuette

Men bamser, de gribes ubesværet i luften, i pirouette, med rumpen i vejret, ja næsten også i søvne
nøjagtig samme adfærd hos Karla, HVIS hun skulle være kommet til i ren refleks at gribe godbidden, så bliver den prompte spyttet ud, snust igennem og spist hvis den bedømmes værdig
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 13:38
Amocca's Avatar
Monster monster poster

Tilmeldings Dato: 22-05-08
Beliggenhed: Horsens
Tak: 1.673
Modtaget tak 5.988 gange i 2.892 indlæg
Send en besked via MSN til Amocca

a pro pos at gribe