Produkt AnnonceringBanner annonceringFacebook FanklubLæs hunde artiklerLink Guide

Hvalpe til salgHunde til salgHunde produkterOpret annoncer her

Hjem Dagens Indlæg Foto Albums Annoncemarked
Gå Tilbage   Hunde Forum > Hundehuset > Debat
Bliv medlem Blogs Medlems Liste Søg Marker Fora Læst

GULD annoncer
Dejlig Sheltie Han sælges
af Tinnalundby
boxer hvalpe
af Ninette
Hvalpegård
af Søs
Belgisk Hyrdehunde, Groenendael
af Printzen
Agility Boldkaster
af tekno

Kan jeres hunde gribe?

Hunde debat om Kan jeres hunde gribe? i Debat forummet, som er en del af Hundehuset kategorien; Jeg forsøger at lære Luna at lære at gribe godbidderne i luften, men jeg har ikke den helt store succes.... ...

Svar

LinkBack Tråd Værktøjer Visnings metode
Gammel 05.03.2010, 11:05
Lonny's Avatar
Udødelig

Tilmeldings Dato: 07-08-08
Køn: Kvinde
Tak: 8.054
Modtaget tak 8.382 gange i 3.988 indlæg
Standard Kan jeres hunde gribe?

Jeg forsøger at lære Luna at lære at gribe godbidderne i luften, men jeg har ikke den helt store succes....

I går da vi trænede, der forsøgte jeg at kaste godbidderne til hende, men efter at have brugt 10 minutter på at se Luna få godbidder til at lande på næsen, oven på hovedet, i øjene osv., og hun ikke havde grebet så meget som én af dem, så besluttede jeg at stoppe, da jeg jo godt kunne se at hun fandt det her mindre og mindre belønnende

Er jeres hunde lige så dårlige til at gribe, eller hvordan har I lært dem det?

Jeg husker godt at Baldur også havde problemer med det i starten, men han lærte det dog, men jeg syntes bare ikke jeg ser den store fremgang hos hende...
Er det hendes unge alder der måske gør at koordineringsevnen ikke er så god, eller er hun bare lige så umulig som sin mor hvad angår at gribe ting?
Svar med Quote
Sponsor
Gammel 05.03.2010, 11:06
Amocca's Avatar
Monster monster poster

Tilmeldings Dato: 22-05-08
Beliggenhed: Horsens
Tak: 1.682
Modtaget tak 5.996 gange i 2.899 indlæg
Send en besked via MSN til Amocca
Standard Re: Kan jeres hunde gribe?

Karla kan ikke gribe godbidder, men dette skyldes, at hun ikke ønsker at putte noget i munden som hun ikke har set og snust til først (er min teori)... hun kan nemlig sagtens gribe bamser eller bløde bolde
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:09
Lonny's Avatar
Udødelig

Citat:
Oprindeligt skrevet af Amocca Se indlæg
Karla kan ikke gribe godbidder, men dette skyldes, at hun ikke ønsker at putte noget i munden som hun ikke har set og snust til først (er min teori)... hun kan nemlig sagtens gribe bamser eller bløde bolde
Det kunne jo godt være forklaringen på Luna's manglende evne til at gribe, hun nægter nemlig også at spise noget hun ikke ved hvad er.

Hvis jeg f.eks. giver hende en godbid og stopper den direkte ind i munden, så rækker hun tungen ud for derefter at spytte godbidden ud på gulvet, når hun så har set hvad det er, så spiser hun det ...
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:10
Petrine's Avatar
Helgen

Tilmeldings Dato: 08-02-09
Beliggenhed: København
Tak: 5.482
Modtaget tak 5.161 gange i 2.712 indlæg

Petrine kan ikke gribe noget som helst uanset hvor lækkert det er og hvor sulten hun er, så vi har opgivet det.
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:10
Lonny's Avatar
Udødelig

Men jeg skulle nu alligevel næsten prøve igen, og så videofilme det, hun så godt nok lidt ynkelig ud da hun stod der og fandt sig i at få kastet frikadelle stykker i ansigtet
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:11
sonja77's Avatar
Monster monster poster

Tilmeldings Dato: 24-05-08
Beliggenhed: Vanløse
Tak: 3.302
Modtaget tak 5.825 gange i 3.056 indlæg
Blog Indlæg: 5

Tyson er god til at gribe godbidder, det lærte han af sig selv, når jeg kastede dem til ham.

Jeg var på et tidspunkt på et kursus med en kvinde med en norwich terrier, der gerne ville lære hunden at gribe godbidder. Instruktøren sagde, at hun skulle starte med at gøre det så let som muligt, så hunden fangede ideen. Dvs. at hun skulle stå lige foran hunden med hånden tæt på dens mund og nærmest lade godbidden falde ned i munden på den. Når den så kunne det, kunne hun gradvist gøre det sværere.
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:12
Petrine's Avatar
Helgen

Tilmeldings Dato: 08-02-09
Beliggenhed: København
Tak: 5.482
Modtaget tak 5.161 gange i 2.712 indlæg

Citat:
Oprindeligt skrevet af sonja77 Se indlæg
hun skulle stå lige foran hunden med hånden tæt på dens mund og nærmest lade godbidden falde ned i munden på den.
Er prøvet, Petrine flytter hovedet men Lunas mund er jo større, så hun burde kunne lære det.
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:13
Amocca's Avatar
Monster monster poster

Tilmeldings Dato: 22-05-08
Beliggenhed: Horsens
Tak: 1.682
Modtaget tak 5.996 gange i 2.899 indlæg
Send en besked via MSN til Amocca

Citat:
Oprindeligt skrevet af Lonny Se indlæg
Det kunne jo godt være forklaringen på Luna's manglende evne til at gribe, hun nægter nemlig også at spise noget hun ikke ved hvad er.

Hvis jeg f.eks. giver hende en godbid og stopper den direkte ind i munden, så rækker hun tungen ud for derefter at spytte godbidden ud på gulvet, når hun så har set hvad det er, så spiser hun det ...
nøjagtig det samme her Karla spiser ikke bare ting der bliver kastet i gabet på hende uden t vide hvad det er ...
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:13
Lonny's Avatar
Udødelig

Citat:
Oprindeligt skrevet af sonja77 Se indlæg
Tyson er god til at gribe godbidder, det lærte han af sig selv, når jeg kastede dem til ham.

Jeg var på et tidspunkt på et kursus med en kvinde med en norwich terrier, der gerne ville lære hunden at gribe godbidder. Instruktøren sagde, at hun skulle starte med at gøre det så let som muligt, så hunden fangede ideen. Dvs. at hun skulle stå lige foran hunden med hånden tæt på dens mund og nærmest lade godbidden falde ned i munden på den. Når den så kunne det, kunne hun gradvist gøre det sværere.
Det må jeg lige prøve og se om virker
Svar med Quote
Gammel 05.03.2010, 11:15
JeanetteH's Avatar
Guddommelig

Tilmeldings Dato: 13-02-08
Beliggenhed: Ølby v Køge
Tak: 7.750
Modtaget tak 4.217 gange i 2.389 indlæg

Luna æder hvad som helst hvis det kommer fra hånden eller lommen, men kan ikke gribe Der skal ikke tjekkes hvad det er, for når det kommer fra en hånd, der har været i lomme, så er det guffer, og guffer er mååååms

Men gribe.. nej, det ryger rundt til alle sider
Svar med Quote
Svar

Bogmærker

Tråd Værktøjer
Visnings metode