» Katte forum |
|
|
» Hunde shop |
|
GULD annoncer
|
Dejlig Sheltie Han sælges af Tinnalundby
|
boxer hvalpe af Ninette
|
Hvalpegård af Søs
|
Belgisk Hyrdehunde, Groenendael af Printzen
|
Agility Boldkaster af tekno
|
|
|
Kan jeres hunde gribe?Hunde debat om Kan jeres hunde gribe? i Debat forummet, som er en del af Hundehuset kategorien; Jeg forsøger at lære Luna at lære at gribe godbidderne i luften, men jeg har ikke den helt store succes....
...
 |
|

05.03.2010, 11:05
|
 |
Udødelig
|
|
Tilmeldings Dato: 07-08-08
Køn: Kvinde
Tak: 8.054
Modtaget tak 8.382 gange i 3.988 indlæg
|
|
Kan jeres hunde gribe?
Jeg forsøger at lære Luna at lære at gribe godbidderne i luften, men jeg har ikke den helt store succes....
I går da vi trænede, der forsøgte jeg at kaste godbidderne til hende, men efter at have brugt 10 minutter på at se Luna få godbidder til at lande på næsen, oven på hovedet, i øjene osv., og hun ikke havde grebet så meget som én af dem, så besluttede jeg at stoppe, da jeg jo godt kunne se at hun fandt det her mindre og mindre belønnende
Er jeres hunde lige så dårlige til at gribe, eller hvordan har I lært dem det?
Jeg husker godt at Baldur også havde problemer med det i starten, men han lærte det dog, men jeg syntes bare ikke jeg ser den store fremgang hos hende...
Er det hendes unge alder der måske gør at koordineringsevnen ikke er så god, eller er hun bare lige så umulig som sin mor hvad angår at gribe ting?
|

05.03.2010, 11:06
|
 |
Monster monster poster
|
|
Tilmeldings Dato: 22-05-08
Beliggenhed: Horsens
Tak: 1.682
Modtaget tak 5.996 gange i 2.899 indlæg
|
|
Re: Kan jeres hunde gribe?
Karla kan ikke gribe godbidder, men dette skyldes, at hun ikke ønsker at putte noget i munden som hun ikke har set og snust til først (er min teori)... hun kan nemlig sagtens gribe bamser eller bløde bolde
|

05.03.2010, 11:09
|
 |
Udødelig
|
|
|
|
Citat:
Oprindeligt skrevet af Amocca
Karla kan ikke gribe godbidder, men dette skyldes, at hun ikke ønsker at putte noget i munden som hun ikke har set og snust til først (er min teori)... hun kan nemlig sagtens gribe bamser eller bløde bolde 
|
Det kunne jo godt være forklaringen på Luna's manglende evne til at gribe, hun nægter nemlig også at spise noget hun ikke ved hvad er.
Hvis jeg f.eks. giver hende en godbid og stopper den direkte ind i munden, så rækker hun tungen ud for derefter at spytte godbidden ud på gulvet, når hun så har set hvad det er, så spiser hun det ...
|

05.03.2010, 11:10
|
 |
Helgen
|
|
Tilmeldings Dato: 08-02-09
Beliggenhed: København
Tak: 5.482
Modtaget tak 5.161 gange i 2.712 indlæg
|
|
Petrine kan ikke gribe noget som helst  uanset hvor lækkert det er og hvor sulten hun er, så vi har opgivet det.
|

05.03.2010, 11:10
|
 |
Udødelig
|
|
|
|
Men jeg skulle nu alligevel næsten prøve igen, og så videofilme det, hun så godt nok lidt ynkelig ud da hun stod der og fandt sig i at få kastet frikadelle stykker i ansigtet
|

05.03.2010, 11:11
|
 |
Monster monster poster
|
|
Tilmeldings Dato: 24-05-08
Beliggenhed: Vanløse
Tak: 3.302
Modtaget tak 5.825 gange i 3.056 indlæg
|
|
Tyson er god til at gribe godbidder, det lærte han af sig selv, når jeg kastede dem til ham.
Jeg var på et tidspunkt på et kursus med en kvinde med en norwich terrier, der gerne ville lære hunden at gribe godbidder. Instruktøren sagde, at hun skulle starte med at gøre det så let som muligt, så hunden fangede ideen. Dvs. at hun skulle stå lige foran hunden med hånden tæt på dens mund og nærmest lade godbidden falde ned i munden på den. Når den så kunne det, kunne hun gradvist gøre det sværere.
|

05.03.2010, 11:12
|
 |
Helgen
|
|
Tilmeldings Dato: 08-02-09
Beliggenhed: København
Tak: 5.482
Modtaget tak 5.161 gange i 2.712 indlæg
|
|
Citat:
Oprindeligt skrevet af sonja77
hun skulle stå lige foran hunden med hånden tæt på dens mund og nærmest lade godbidden falde ned i munden på den.
|
Er prøvet, Petrine flytter hovedet  men Lunas mund er jo større, så hun burde kunne lære det.
|

05.03.2010, 11:13
|
 |
Monster monster poster
|
|
Tilmeldings Dato: 22-05-08
Beliggenhed: Horsens
Tak: 1.682
Modtaget tak 5.996 gange i 2.899 indlæg
|
|
Citat:
Oprindeligt skrevet af Lonny
Det kunne jo godt være forklaringen på Luna's manglende evne til at gribe, hun nægter nemlig også at spise noget hun ikke ved hvad er.
Hvis jeg f.eks. giver hende en godbid og stopper den direkte ind i munden, så rækker hun tungen ud for derefter at spytte godbidden ud på gulvet, når hun så har set hvad det er, så spiser hun det ...
|
nøjagtig det samme her  Karla spiser ikke bare ting der bliver kastet i gabet på hende uden t vide hvad det er ...
|

05.03.2010, 11:13
|
 |
Udødelig
|
|
|
|
Citat:
Oprindeligt skrevet af sonja77
Tyson er god til at gribe godbidder, det lærte han af sig selv, når jeg kastede dem til ham.
Jeg var på et tidspunkt på et kursus med en kvinde med en norwich terrier, der gerne ville lære hunden at gribe godbidder. Instruktøren sagde, at hun skulle starte med at gøre det så let som muligt, så hunden fangede ideen. Dvs. at hun skulle stå lige foran hunden med hånden tæt på dens mund og nærmest lade godbidden falde ned i munden på den. Når den så kunne det, kunne hun gradvist gøre det sværere.
|
Det må jeg lige prøve og se om virker
|

05.03.2010, 11:15
|
 |
Guddommelig
|
|
Tilmeldings Dato: 13-02-08
Beliggenhed: Ølby v Køge