Hop til indhold

Kan jeres hunde gribe?


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg forsøger at lære Luna at lære at gribe godbidderne i luften, men jeg har ikke den helt store succes....

 

I går da vi trænede, der forsøgte jeg at kaste godbidderne til hende, men efter at have brugt 10 minutter på at se Luna få godbidder til at lande på næsen, oven på hovedet, i øjene osv., og hun ikke havde grebet så meget som én af dem, så besluttede jeg at stoppe, da jeg jo godt kunne se at hun fandt det her mindre og mindre belønnende :lol:

 

Er jeres hunde lige så dårlige til at gribe, eller hvordan har I lært dem det?

 

Jeg husker godt at Baldur også havde problemer med det i starten, men han lærte det dog, men jeg syntes bare ikke jeg ser den store fremgang hos hende...

Er det hendes unge alder der måske gør at koordineringsevnen ikke er så god, eller er hun bare lige så umulig som sin mor hvad angår at gribe ting?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Karla kan ikke gribe godbidder, men dette skyldes, at hun ikke ønsker at putte noget i munden som hun ikke har set og snust til først (er min teori)... hun kan nemlig sagtens gribe bamser eller bløde bolde :vedikke:

 

Det kunne jo godt være forklaringen på Luna's manglende evne til at gribe, hun nægter nemlig også at spise noget hun ikke ved hvad er.

 

Hvis jeg f.eks. giver hende en godbid og stopper den direkte ind i munden, så rækker hun tungen ud for derefter at spytte godbidden ud på gulvet, når hun så har set hvad det er, så spiser hun det ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er god til at gribe godbidder, det lærte han af sig selv, når jeg kastede dem til ham. :5up:

 

Jeg var på et tidspunkt på et kursus med en kvinde med en norwich terrier, der gerne ville lære hunden at gribe godbidder. Instruktøren sagde, at hun skulle starte med at gøre det så let som muligt, så hunden fangede ideen. Dvs. at hun skulle stå lige foran hunden med hånden tæt på dens mund og nærmest lade godbidden falde ned i munden på den. Når den så kunne det, kunne hun gradvist gøre det sværere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jo godt være forklaringen på Luna's manglende evne til at gribe, hun nægter nemlig også at spise noget hun ikke ved hvad er.

 

Hvis jeg f.eks. giver hende en godbid og stopper den direkte ind i munden, så rækker hun tungen ud for derefter at spytte godbidden ud på gulvet, når hun så har set hvad det er, så spiser hun det ...

 

nøjagtig det samme her :lol: Karla spiser ikke bare ting der bliver kastet i gabet på hende uden t vide hvad det er ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er god til at gribe godbidder, det lærte han af sig selv, når jeg kastede dem til ham. :5up:

 

Jeg var på et tidspunkt på et kursus med en kvinde med en norwich terrier, der gerne ville lære hunden at gribe godbidder. Instruktøren sagde, at hun skulle starte med at gøre det så let som muligt, så hunden fangede ideen. Dvs. at hun skulle stå lige foran hunden med hånden tæt på dens mund og nærmest lade godbidden falde ned i munden på den. Når den så kunne det, kunne hun gradvist gøre det sværere.

 

Det må jeg lige prøve og se om virker :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan ikke gribe godbidder, men dette skyldes, at hun ikke ønsker at putte noget i munden som hun ikke har set og snust til først (er min teori)... hun kan nemlig sagtens gribe bamser eller bløde bolde :vedikke:

Misja er præcis lige sådan, det er mere held end forstand når hun uforvarende kommer til at grib en godbid og det hænder at hun spytter den ud, for så liiiige at snuse til den og SÅ spise den! :klap:

 

Tennisbolde vil hun heller ikke gribe, hun elsker dem, men gribe dem vil hun skuette :vedikke:

 

Men bamser, de gribes ubesværet i luften, i pirouette, med rumpen i vejret, ja næsten også i søvne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gatoren kan ironisk nok gribe alt andet end mad, snebolde, legetøj af diverse slags, ja selv fodbolde griber hun uden problemer.

 

Jeg er ret sikker på at det er størrelsen der er afgørende for hendes gribeevne, for det er bestemt ikke viljen der mangler. Hun forsøger vældigt ihærdigt, men det er yderst sjældent det lykkes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sascha er super dygtig til at gribe alting! :hjerte:

 

Silver har aldrig kunnet finde ud af det - men jeg lærte ham det! Jeg brugte popcorn :oops:... vi sad og så film og så holdt jeg popcornen ca. 20 cm. over hans hoved og tabte den ned i hans mund. Jeg ved ikke om det er fordi den flyver lidt langsommere end en alm. hundeguffer, men det lykkedes, og nu kan han også gribe alm. guffer, dog ikke ved nogen særlig sværhedsgrad, men han KAN! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil kan kun gribe store ting: tov, blød bod, sokker e.lign.

 

en godbid fanger han aldrig (og han spiser hvad som helst)

 

Godbidden 'sejler' forbi hundens hovede... og hunden åbner munden med en smaskelyd.. altså EFTER godbidden er gået forbi :damn:

 

Det ser altså pæææænt sjovt ud :mrgreen:

 

Måske skulle du prøve med 'store ting' - en t-shirt, et tov eller lign? og så belønne for det?

Link til indlæg
Del på andre sites

cujo kan kun gribe godbidder, han er så forslugen at efter vi fik hak i hænderne når vi gav haps på gåturerne bliver de nu kaster, så han griber hapser på afstand, i gående tilstand ect. :klap:'

 

rekorden er 23 i rap før han missede en.

 

alt andet glor han på indtil han får det i hovedet eller flytter sig for det...

 

Tyson er god til at gribe godbidder, det lærte han af sig selv, når jeg kastede dem til ham. :5up:

 

Jeg var på et tidspunkt på et kursus med en kvinde med en norwich terrier, der gerne ville lære hunden at gribe godbidder. Instruktøren sagde, at hun skulle starte med at gøre det så let som muligt, så hunden fangede ideen. Dvs. at hun skulle stå lige foran hunden med hånden tæt på dens mund og nærmest lade godbidden falde ned i munden på den. Når den så kunne det, kunne hun gradvist gøre det sværere.

 

jeps sådan vi gjorde, netop pga. en hjørnetand altid ramt ens hånd, så vi "slap" godbidden ind i hans mund og nu griber han dem bare...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki er faktisk temmelig sej til at gribe :cool:

 

Jeg forsøgte at lære hende på den måde Sonja77 beskriver, men det fattede tøsen hat af :damn: så jeg opgav :oops:

 

Så Jacki har lært det under den almindelige træning i lineføring :???: Tøsen forventede jo at blive belønnet for at gå pænt så kigge automatisk op på mig med munden forventningsfyldt åben, og så var det let bare kaste godbidden ind i den åbne mund :lol: og det har så udviklet sig derfra, så hun nu kan gribe i alle mulige og umulige situationer, uden vi har trænet det :cool:

Redigeret af a9
Link til indlæg
Del på andre sites

Flica skulle lære at gribe godbidder, men nu kan hun godt :-D

 

Cody kan også gribe ret godt, om det er noget han har lært, eller om det er kommet naturligt til ham, det ved jeg ikke -genbrugshund jo :blink:

 

Chivas er næsten uhyggeligt god til at gribe genstande, hvis man kaster noget til ham 10 gange i træk, i forskellige vinkler osv. så har han en succesrate på 90-100%! Og han går bevist efter at gribe, også selv om det under træning med belønning med bold, kan betyde at bolden smasker ind i kæften på ham, med en kraft man skulle tro kunne slå hans tænder ud, det kan virkelig sige smæk nogle gange :shock: I de tilfælde vil jeg jo egentlig fortrække at han løb efter bolden i stedet for, men niks, hvis den på nogen mulig måde kan gribes, så bliver den det! :mrgreen:

 

Min aller første hund, en sheltie, fattede overhovedet ikke konceptet med at gribe, hvis man droppede en godbide ned i hovedet på ham, så lod han en bare falde ned i kraven på ham uden nogensinde at forsøge at gøre det mindste for at prøve og gribe den :roll::mrgreen: Og så så det så sjovt ud, når han så dykkede næsen ned i kraven for at finde godbidden bagefter :lol::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flica skulle lære at gribe godbidder, men nu kan hun godt :-D

 

Cody kan også gribe ret godt, om det er noget han har lært, eller om det er kommet naturligt til ham, det ved jeg ikke -genbrugshund jo :blink:

 

Chivas er næsten uhyggeligt god til at gribe genstande, hvis man kaster noget til ham 10 gange i træk, i forskellige vinkler osv. så har han en succesrate på 90-100%! Og han går bevist efter at gribe, også selv om det under træning med belønning med bold, kan betyde at bolden smasker ind i kæften på ham, med en kraft man skulle tro kunne slå hans tænder ud, det kan virkelig sige smæk nogle gange :shock: I de tilfælde vil jeg jo egentlig fortrække at han løb efter bolden i stedet for, men niks, hvis den på nogen mulig måde kan gribes, så bliver den det! :mrgreen:

 

Min aller første hund, en sheltie, fattede overhovedet ikke konceptet med at gribe, hvis man droppede en godbide ned i hovedet på ham, så lod han en bare falde ned i kraven på ham uden nogensinde at forsøge at gøre det mindste for at prøve og gribe den :roll::mrgreen: Og så så det så sjovt ud, når han så dykkede næsen ned i kraven for at finde godbidden bagefter :lol::lun:

Nåårh, sikke et billede jeg får på nethinden :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det sjovt at læse jeres historier, og hører hvor forskellige hundene er på det område. Jeg troede jo egentlig bare at det var noget der kom helt automatisk, og var derfor lidt overrasket over Luna's manglende evne til at gribe, men jeg kan da høre at det ikke er helt unormalt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...